f 16
Re: f 16
Upoštevaj tudi površino krila, ki se nadaljuje v trup, pa bo vse v redu. Prednji rob upoštevaj vzporedno z zadnjim, ne it v špico naprej kot se krilo nadaljuje. Jaz sem na ta način določil težišče pa je bilo s prve OK. Še link do programčka za računanje težišča:
http://www.2r.si/programi/223-dolocanje ... ega-modela
LP2R
http://www.2r.si/programi/223-dolocanje ... ega-modela
LP2R
http://www.modelarstvo.si
Modelarstvo je ustvarjalen hobi - ne nakupovanje
Modelarstvo je ustvarjalen hobi - ne nakupovanje
Re: f 16
Za F16?2R napisal/-a:Jaz sem na ta način določil težišče pa je bilo s prve OK.
Imam enega Miga 19, ki me je pošteno prestrašil. Krilo sem nadaljeval v trup kot praviš da naj ne bi in za vodoravni let sem držal višinca popolnoma navzgor. Luping je bil premera 100 m ali več, zapikiral je pa kot bi trenil. Po premiku težišča za 2 cm nazaj leti kot se spodobi.
Temu F16 sem vtaknil not precej močan pogon, da bo letelo kot se spodobi in ne bi rad tvegal "ritne" piruete ali pikiranja po prvem startu.
Ultralajt mi je poslal en dober link in bom primerjal oboje med sabo.
lp
Sašo
Sašo
Re: f 16
Mogoče sem nerazumno napisal.
Praksa je, da se za izračun težišča upošteva nadaljevanje krila v trup in to z enako konturo kot je krilo. Če je krilo na prednjem delu zasukano nazaj se kontura v trupu nadaljuje proti nosu. Ker pa ima F16 zelo poševne prve stranice krila pa nastane dolga špica ki se nadaljuje v trupu. Ta špica pa zelo spremeni lego težišča. Tudi jaz sem imel to dilemo kot jo imaš ti, zato sem upošteval krilo tako kot je, v trupu pa sem odbil tisto špico naprej.
Da ne bom preveč pesnil in na koncu nič pametnega povedal, prilagam slikco. Upošteval sem samo rdeče označen del krila.
Če boš upošteval tudi tisto špico bo težišče preveč naprej in bo treba zelo podpirat z višino. Jaz sem se pri svojem F16 odločil da to špico odrežem in se je težišče izšlo v nulo. Mogoče sem imel malo sreče ali pa krompir, vendar pa mislim, da težišče, ki ni fiksna točka, na ta način še vedno dobiš v varnem območju stabilnosti leta. Fina nastavitev težišča pa je itak stvar lastne presoje kaj z modelom želiš početi.
LP2R
Praksa je, da se za izračun težišča upošteva nadaljevanje krila v trup in to z enako konturo kot je krilo. Če je krilo na prednjem delu zasukano nazaj se kontura v trupu nadaljuje proti nosu. Ker pa ima F16 zelo poševne prve stranice krila pa nastane dolga špica ki se nadaljuje v trupu. Ta špica pa zelo spremeni lego težišča. Tudi jaz sem imel to dilemo kot jo imaš ti, zato sem upošteval krilo tako kot je, v trupu pa sem odbil tisto špico naprej.
Da ne bom preveč pesnil in na koncu nič pametnega povedal, prilagam slikco. Upošteval sem samo rdeče označen del krila.
Če boš upošteval tudi tisto špico bo težišče preveč naprej in bo treba zelo podpirat z višino. Jaz sem se pri svojem F16 odločil da to špico odrežem in se je težišče izšlo v nulo. Mogoče sem imel malo sreče ali pa krompir, vendar pa mislim, da težišče, ki ni fiksna točka, na ta način še vedno dobiš v varnem območju stabilnosti leta. Fina nastavitev težišča pa je itak stvar lastne presoje kaj z modelom želiš početi.
LP2R
- Priponke
-
- F16.jpg (11.99 KiB) Pogledano 7833 krat
http://www.modelarstvo.si
Modelarstvo je ustvarjalen hobi - ne nakupovanje
Modelarstvo je ustvarjalen hobi - ne nakupovanje
Re: f 16
Hvala.
V marcu ali aprilu ga bom imel čas dokončat in preizkusit. Malo se mo zdi, da je težišče odvisno tudi od razmerja med vpadnimi koti krila in razširjenega dela trupa. Bolj se ujemata, večji vpliv ima težišče trupa in manjši je med letom vpadni kot trupa, manj verjetno vpliva na skupno težišče.
V kolikor se mi letenje pokrompiri bom priložil kako sliko in povedal kaj od navedenega drži na mojem modelu.
Slikanje pred prvim poletom menda prikliče nesrečo.
V marcu ali aprilu ga bom imel čas dokončat in preizkusit. Malo se mo zdi, da je težišče odvisno tudi od razmerja med vpadnimi koti krila in razširjenega dela trupa. Bolj se ujemata, večji vpliv ima težišče trupa in manjši je med letom vpadni kot trupa, manj verjetno vpliva na skupno težišče.
V kolikor se mi letenje pokrompiri bom priložil kako sliko in povedal kaj od navedenega drži na mojem modelu.
Slikanje pred prvim poletom menda prikliče nesrečo.
lp
Sašo
Sašo
Re: f 16
Pozdravljen Sašo
Iz prve roke ti lahko povem, da slikanje prvega poleta ne prikliče nesreče.
Pa saj veš kako jaz snemam prve preizkusne lete. Letalo maksimalno pripraviš,
storiš vse kar lahko, potem pa v zrak. Ni druge. Možato. Kar bo pa bo.
In če se ne bo izšlo, boš lahko vsaj pogledal in analiziral kaj je šlo narobe.
Ampak glede na tvojo podkovanost mislim, da bo čisti uspeh
Pa srečno Sašo.
Lep pozdrav, Robert
Iz prve roke ti lahko povem, da slikanje prvega poleta ne prikliče nesreče.
Pa saj veš kako jaz snemam prve preizkusne lete. Letalo maksimalno pripraviš,
storiš vse kar lahko, potem pa v zrak. Ni druge. Možato. Kar bo pa bo.
In če se ne bo izšlo, boš lahko vsaj pogledal in analiziral kaj je šlo narobe.
Ampak glede na tvojo podkovanost mislim, da bo čisti uspeh
Pa srečno Sašo.
Lep pozdrav, Robert