mini mono - lesenjača
Moderatorji: KlemenR, Intruder, brejker, StEEm
- blaž berden
- Profesor
- Prispevkov: 1510
- Pridružen: 24 Nov 2005, 16:20
- Kraj: Murska Sobota - Maribor
mini mono - lesenjača
Pozdravljeni!
Odločil sem se, da pokažem kaj se trenutno dogaja v moji delavnici, oz. rezultat tega. Gre za pomanjšan model Mono I avtorja @AnteJ z dodanimi stopničkami na dnu. Ogrodje je iz 2,5mm letalske vezane plošče, letvice so balsa 3Ă—3 oplate pa 0,5mm letalska vezana plošča. Trdnost modela je me dobesedno presenetila, torzijsko je kot da bi bil iz enega kosa, nos je trši kot sem pričakoval, dno deluje nekoliko mehko, vendar mislim da bo dovolj močno.
dolžina: 403mm
širina: 126mm
teža gole lupine: 95g
Gelede elektrnike, bo kitajska roba, servo je že vgrajen HXT MG-14, motor bo turnigy 3790kv, regler bo welgard 40A, celice zaenkrat 2S LiPo (EC power 1500 in FP 1800) ob priliki pa 3S LiFePO4
Komentarji, nasveti, pripombe ZELO zaželjeni.
Za pokušino nekaj slik...
Odločil sem se, da pokažem kaj se trenutno dogaja v moji delavnici, oz. rezultat tega. Gre za pomanjšan model Mono I avtorja @AnteJ z dodanimi stopničkami na dnu. Ogrodje je iz 2,5mm letalske vezane plošče, letvice so balsa 3Ă—3 oplate pa 0,5mm letalska vezana plošča. Trdnost modela je me dobesedno presenetila, torzijsko je kot da bi bil iz enega kosa, nos je trši kot sem pričakoval, dno deluje nekoliko mehko, vendar mislim da bo dovolj močno.
dolžina: 403mm
širina: 126mm
teža gole lupine: 95g
Gelede elektrnike, bo kitajska roba, servo je že vgrajen HXT MG-14, motor bo turnigy 3790kv, regler bo welgard 40A, celice zaenkrat 2S LiPo (EC power 1500 in FP 1800) ob priliki pa 3S LiFePO4
Komentarji, nasveti, pripombe ZELO zaželjeni.
Za pokušino nekaj slik...
- Priponke
-
- Fotografija0206.jpg (97.68 KiB) Pogledano 6212 krat
-
- Fotografija0205.jpg (100.58 KiB) Pogledano 6212 krat
-
- Fotografija0204.jpg (104.18 KiB) Pogledano 6212 krat
LP Blaž
- blaž berden
- Profesor
- Prispevkov: 1510
- Pridružen: 24 Nov 2005, 16:20
- Kraj: Murska Sobota - Maribor
Ja, malo me skrbi tale stabilnost pa obračanje modela itd. Imam v mislih poplavni kanal, če bo potrebno...bom malo probal kako se bo zadeva obnašala na vodi. Sicer pa ni le prokejt v počitnicah, začel sem že, v začetku maja vendar sem napredoval zelo zelo počasi, zdaj je več časa Pa hvala za spodbudne besede
Jutri nameravam zadevo polakirati, kolikor vem nitro laka katerega sem navajen uporabljati za zaščito lesenih čolnov ni več na tržišču, kaj mi priporočate kot zamenjavo?
Jutri nameravam zadevo polakirati, kolikor vem nitro laka katerega sem navajen uporabljati za zaščito lesenih čolnov ni več na tržišču, kaj mi priporočate kot zamenjavo?
LP Blaž
LP!
Vidim da se tudi ti ukvarjaš z zanimivimi zadevicami. Upam da boš model zelo lepo uredil, da bo lep, kot je sedaj ali lepši. Glede barvanja jaz bi ga pobarval z sprejem in potem preko z lakom za čolne ali z prozornim avtolakom iz spreja. Upam da se čimprej dobimo in gremo končno malo vozit.
Vidim da se tudi ti ukvarjaš z zanimivimi zadevicami. Upam da boš model zelo lepo uredil, da bo lep, kot je sedaj ali lepši. Glede barvanja jaz bi ga pobarval z sprejem in potem preko z lakom za čolne ali z prozornim avtolakom iz spreja. Upam da se čimprej dobimo in gremo končno malo vozit.
"Kdor nikdar ni storil napake, ni nikdar poizkusil nič novega."-Albert Einstein
Blaž čoln zgleda super.
Jaz za lakiranje uporabljam kar 24h epoksi smolo. Prvi sloj namažem z čopičem - po 15-20 minutah ko se smola vpije v les odvečno smolo pobrišem z papirnato brisačo, drugi sloj nanesem čisto na tanko. Po vsakem nanosu brusim z brusnimi gobicami (100 + 280) - z malo truda dobiš čisto gladko in vodoodporno površino.
Glede obračanja - zna biti problem - jaz nameravam na mojem narediti malo višjio kabinco namesto ravnega pokrova - bomo videli kako se stvar obnese.
Pa še ena stvar - jaz bi motor zamaknil 2-3 mm v desno od simetrale čolna (gledano iz zadnjega konca proti sprednjemu) - ker ko se čoln postavi na tisto "smučko" na dnu ga pri meni (motor čisto na simetrali) zanaša malo iz ravne črte.
Jaz za lakiranje uporabljam kar 24h epoksi smolo. Prvi sloj namažem z čopičem - po 15-20 minutah ko se smola vpije v les odvečno smolo pobrišem z papirnato brisačo, drugi sloj nanesem čisto na tanko. Po vsakem nanosu brusim z brusnimi gobicami (100 + 280) - z malo truda dobiš čisto gladko in vodoodporno površino.
Glede obračanja - zna biti problem - jaz nameravam na mojem narediti malo višjio kabinco namesto ravnega pokrova - bomo videli kako se stvar obnese.
Pa še ena stvar - jaz bi motor zamaknil 2-3 mm v desno od simetrale čolna (gledano iz zadnjega konca proti sprednjemu) - ker ko se čoln postavi na tisto "smučko" na dnu ga pri meni (motor čisto na simetrali) zanaša malo iz ravne črte.
- blaž berden
- Profesor
- Prispevkov: 1510
- Pridružen: 24 Nov 2005, 16:20
- Kraj: Murska Sobota - Maribor
Ja, malo sem mislil na lakiranje z epoksijem, tudi na CA lepilo sem že mislil...danes sem se pa dokončno odločil za epoksi iz banalnega razloga, ker ga imam doma
Zamik osi...bom še malo poštudiral, še je čas za to
Kabino - pokrov imam v mislih nekaj takega kot je na eco expert čolnu "Joker", Naredil bi obliko (model) iz stiroporja ali balse ki bi jo z globokim vlekom prenesel na plastično folijo. Ker mi le ta deluje nekam težko bi to plastiko premazal z ločilnim sredstvom in zlaminiral, tako bi dobil pokrov iz steklenih vlaken, upam da kaj lažji od plastičnega.
Glede barve...nimam namena barvati čolna, mogoče si bom premislil vendar pa zagotovo ne bo čez barvo nobenega prozornega laka, mi je teža pred izgledom, probam čim manj napackat gor.
Zamik osi...bom še malo poštudiral, še je čas za to
Kabino - pokrov imam v mislih nekaj takega kot je na eco expert čolnu "Joker", Naredil bi obliko (model) iz stiroporja ali balse ki bi jo z globokim vlekom prenesel na plastično folijo. Ker mi le ta deluje nekam težko bi to plastiko premazal z ločilnim sredstvom in zlaminiral, tako bi dobil pokrov iz steklenih vlaken, upam da kaj lažji od plastičnega.
Glede barve...nimam namena barvati čolna, mogoče si bom premislil vendar pa zagotovo ne bo čez barvo nobenega prozornega laka, mi je teža pred izgledom, probam čim manj napackat gor.
LP Blaž
- blaž berden
- Profesor
- Prispevkov: 1510
- Pridružen: 24 Nov 2005, 16:20
- Kraj: Murska Sobota - Maribor
Počitnice so praktično mimo čolna pa le nisem končal
No, po dolgem času nekaj malega napredka, lupina je polakirana z epoksidno smolo in zbrušena, končno sem se odločil glede pokrova, zaradi teže bom probal narediti kalup in odliti pokrov iz steklene tkanine..če mi uspe i wish
Pramodel pokrova je narejen, spodnja plošča je precej večja od odprtine, to bom še obrezal (tisti kot ki manjka se ne bo poznal), trenutno se suši epoksi, zato tak lesk...
Še nekaj slik...
se opravičujem za nered v ozadju
No, po dolgem času nekaj malega napredka, lupina je polakirana z epoksidno smolo in zbrušena, končno sem se odločil glede pokrova, zaradi teže bom probal narediti kalup in odliti pokrov iz steklene tkanine..če mi uspe i wish
Pramodel pokrova je narejen, spodnja plošča je precej večja od odprtine, to bom še obrezal (tisti kot ki manjka se ne bo poznal), trenutno se suši epoksi, zato tak lesk...
Še nekaj slik...
se opravičujem za nered v ozadju
- Priponke
-
- DSC00617.JPG (50.23 KiB) Pogledano 5471 krat
-
- DSC00615.JPG (47.02 KiB) Pogledano 5471 krat
-
- DSC00614.JPG (41.18 KiB) Pogledano 5471 krat
LP Blaž
- blaž berden
- Profesor
- Prispevkov: 1510
- Pridružen: 24 Nov 2005, 16:20
- Kraj: Murska Sobota - Maribor
No, pa sem ga sprobal
http://www.youtube.com/watch?v=o1kBtCgiYd4
Setup pa
akuji: 3Ă— LiFe 1100
regler: Welgard 40A
motor: turnigy 3790kv
prop: plastika graupner K serija obdelan
flex os
komentarji & nasveti zaželjeni
http://www.youtube.com/watch?v=o1kBtCgiYd4
Setup pa
akuji: 3Ă— LiFe 1100
regler: Welgard 40A
motor: turnigy 3790kv
prop: plastika graupner K serija obdelan
flex os
komentarji & nasveti zaželjeni
- Priponke
-
- DSC01668 - Kopija.JPG (231.78 KiB) Pogledano 5187 krat
LP Blaž
- reaktor250
- Razpravljalec
- Prispevkov: 132
- Pridružen: 12 Maj 2008, 16:11
- Kraj: ljubljana
- blaž berden
- Profesor
- Prispevkov: 1510
- Pridružen: 24 Nov 2005, 16:20
- Kraj: Murska Sobota - Maribor
Hvala vsem
Tu je še en video, celice se med tem niso polnile, le kot osi sem malo zmanjšal, da je propeler manj v vodi, ta poizkus se je hitro končal saj sem opazil da se je delno odlepil izolirni trak ki drži pokrov
http://www.youtube.com/watch?v=cYbu7nMinA4
Tu je še en video, celice se med tem niso polnile, le kot osi sem malo zmanjšal, da je propeler manj v vodi, ta poizkus se je hitro končal saj sem opazil da se je delno odlepil izolirni trak ki drži pokrov
http://www.youtube.com/watch?v=cYbu7nMinA4
LP Blaž
- blaž berden
- Profesor
- Prispevkov: 1510
- Pridružen: 24 Nov 2005, 16:20
- Kraj: Murska Sobota - Maribor
Danes sem po dolgem času vozil mini monota, probal sem na 4s LiFE
Hitrost super, stabilnost - v zavojih z polnim gasom, jaz - nasmešek do ušes...
Kar na lepem, začne ropotati, čoln gubi na hitrosti, hitro gas na minimum pa do obale...
Čakalo me je to:
Odtrgana os in razstavljen motor prednja plošča motorja se je odvila in pobralo je vse navoje, trenutno se motor suši po izopropanolski kopeli (nekaj vode je bilo v njem) in na tihem upam da bo loctite prijel
Ima kdo idejo zakaj se je to zgodilo? Jaz imam dve teoriji, zaradi vibracij (os ni bila čisto v nulo in je malo opletalo + puša v zadnjem delu osi je boga) in druga, da je bil enostavno navor prevelik, prevelik prop...? To zadnje mi ni jasno, motor je bil po vožnji mlačen, sploh ne pregret, torej se ni mučil
Hitrost super, stabilnost - v zavojih z polnim gasom, jaz - nasmešek do ušes...
Kar na lepem, začne ropotati, čoln gubi na hitrosti, hitro gas na minimum pa do obale...
Čakalo me je to:
Odtrgana os in razstavljen motor prednja plošča motorja se je odvila in pobralo je vse navoje, trenutno se motor suši po izopropanolski kopeli (nekaj vode je bilo v njem) in na tihem upam da bo loctite prijel
Ima kdo idejo zakaj se je to zgodilo? Jaz imam dve teoriji, zaradi vibracij (os ni bila čisto v nulo in je malo opletalo + puša v zadnjem delu osi je boga) in druga, da je bil enostavno navor prevelik, prevelik prop...? To zadnje mi ni jasno, motor je bil po vožnji mlačen, sploh ne pregret, torej se ni mučil
- Priponke
-
- Fotografija0173.jpg (86.03 KiB) Pogledano 3871 krat
-
- Fotografija0172.jpg (85.5 KiB) Pogledano 3871 krat
LP Blaž
- blaž berden
- Profesor
- Prispevkov: 1510
- Pridružen: 24 Nov 2005, 16:20
- Kraj: Murska Sobota - Maribor
Po natančnejšem pregledu rotorja sem opazil da je zvita aksa motorja, najbrž je zato opletalo in odtrgalo os ki je začela opletat po čolnu - najbrž je takrat začelo tisto brnenje, motor bi sicer šlo sestavit nazaj, ampak ker je zvit rotor se ne bom igral z ravnanjem, sem že naročil novega za ceno 11$ se res ne bom sekiral, sem se pa iz tega kar nekaj naučil...
LP Blaž