Gemini išče zaposlitev
Moderator: Mipo
Gemini išče zaposlitev
V škatli na polici je že nekaj mesecev stal brezposelni OS FT 1.60 Gemini. Odpiral sem škatlo in cedil sline ob misli na njegov zvok in občudoval tehnične rešitve ter njegovo izdelavo. Onega večera pa me je popadlo in postavil sem ga v vitrino. Hrastova deščica, šest vijakov, malce žaganja, pa ga lako občudujem za steklom.
Toda to ni cilj. Želim si model zanj. Letel je že na Gilesu 1650mm, pa je nekoliko pretežek. Tako, da je moral svinec v rep. Moči sicer dovolj: model z motorjem je tehtal 4,5kg, motor pa je na tleh potegnil 6,45 kg; dovolj za letenje. Sedaj Gilesa poganja OS FT 1.20 III, malce lažji, po moči pa le malo zaostaja za večjim bokserjem.
Torej: iščem ideje, kaj naj poganja ta motor? Njegov karakter je: vztrajnost, zanesljivost, ni pretirano navit, rad vrti velike propelerje, ima čudovit zvok,...
Tak mora biti tudi model, ki ga bo nosil. Poleg tega pa še: original je moral imeti bokser ali zvezda motor. Torej ni moderen akrobat, ki prekipeva od moči, lahko pa je zvezda Reno dirk (razpetina od 1700 do 2000mm), lahko je delovni konj (razpetina od 2200 do 2600mm).
Ogledujem si GeeBee model Y, ki spada v prvo skupino, model Stinson Reliant, ki sodi v drugo, Belanco, ki je po karakterju nekje vmes, morda Tonček iz slovenske zgodovine letalstva?
Vendar ne želim imeti enega izmed modelov, ki jih srečujemo povsod (tipa Piper,...)
Prosim za pomoč: Na dan z idejami!
Za občutek kako izgleda in kaj zmore, pa še tole:
Prostornina: 2 x 13,26 ccm = 26,52 ccm
Hod: 27,7 mm
Vrtina: 22,0 mm
Uporabni vrtljaji: 2.000 - 10.000 rpm
Teža: 1,1 kg
Sam sem na njem gnal eliso MenzS 18x6 na 8.000 rpm in je pri tem potegnil 64,5 N (6,45 kg).
Miloš
Toda to ni cilj. Želim si model zanj. Letel je že na Gilesu 1650mm, pa je nekoliko pretežek. Tako, da je moral svinec v rep. Moči sicer dovolj: model z motorjem je tehtal 4,5kg, motor pa je na tleh potegnil 6,45 kg; dovolj za letenje. Sedaj Gilesa poganja OS FT 1.20 III, malce lažji, po moči pa le malo zaostaja za večjim bokserjem.
Torej: iščem ideje, kaj naj poganja ta motor? Njegov karakter je: vztrajnost, zanesljivost, ni pretirano navit, rad vrti velike propelerje, ima čudovit zvok,...
Tak mora biti tudi model, ki ga bo nosil. Poleg tega pa še: original je moral imeti bokser ali zvezda motor. Torej ni moderen akrobat, ki prekipeva od moči, lahko pa je zvezda Reno dirk (razpetina od 1700 do 2000mm), lahko je delovni konj (razpetina od 2200 do 2600mm).
Ogledujem si GeeBee model Y, ki spada v prvo skupino, model Stinson Reliant, ki sodi v drugo, Belanco, ki je po karakterju nekje vmes, morda Tonček iz slovenske zgodovine letalstva?
Vendar ne želim imeti enega izmed modelov, ki jih srečujemo povsod (tipa Piper,...)
Prosim za pomoč: Na dan z idejami!
Za občutek kako izgleda in kaj zmore, pa še tole:
Prostornina: 2 x 13,26 ccm = 26,52 ccm
Hod: 27,7 mm
Vrtina: 22,0 mm
Uporabni vrtljaji: 2.000 - 10.000 rpm
Teža: 1,1 kg
Sam sem na njem gnal eliso MenzS 18x6 na 8.000 rpm in je pri tem potegnil 64,5 N (6,45 kg).
Miloš
Pozdravljen!
Za ta motor je idealno letalo Midget mustang. Ima boxer motor, Uporabljali so ga tudi za dirke v Renu. Poglej si spodnji link:
http://www.red1.orcon.net.nz/Red1DDC.html
Pa še slikce:
Pa še dva linka z dodatno literaturo:
http://www.xu-aviation.com/dick.htm
http://pages.infinit.net/amolle/
LP Peter
Za ta motor je idealno letalo Midget mustang. Ima boxer motor, Uporabljali so ga tudi za dirke v Renu. Poglej si spodnji link:
http://www.red1.orcon.net.nz/Red1DDC.html
Pa še slikce:
Pa še dva linka z dodatno literaturo:
http://www.xu-aviation.com/dick.htm
http://pages.infinit.net/amolle/
LP Peter
Gemini JE dobil zaposlitev
Od decembra se je že kar nekaj stvari dogodilo. Tako je tudi Gemini dobil zaposlitev. Zaupal sem mu polmaketo iz zlate dobe letalstva: Gee Bee Y model Sportsler. Model je izdelan v približnem merilu 1:4, kar pomeni, da dolžina trupa ustreza merilu, razpetina je nekoliko manjša, razmak med kolesi (kolotek) je nekoliko večji, prav tako je podvozje premaknjeno rahlo naprej. Čemu vsi ti ukrepi je menda jasno.
Model ima tako razpetino 2150 mm in tehta pripravljen za let (brez goriva) 5840g. Motor OS FT 1.60 razvije s propelerjem MenzS 18x6 nekaj čez 8.000 vrtljajev v minuti in pri tem da statičnega vleka 6,5 kg. Torej vse kaže na pohlevno zračno plovilo z dovolj rezerve v moči motorja.
V oblačnem in meglenem dnevu sem ga pripeljal na zrak.
Model ima tako razpetino 2150 mm in tehta pripravljen za let (brez goriva) 5840g. Motor OS FT 1.60 razvije s propelerjem MenzS 18x6 nekaj čez 8.000 vrtljajev v minuti in pri tem da statičnega vleka 6,5 kg. Torej vse kaže na pohlevno zračno plovilo z dovolj rezerve v moči motorja.
V oblačnem in meglenem dnevu sem ga pripeljal na zrak.
Zadnjič spremenil Mipo, dne 31 Mar 2005, 11:36, skupaj popravljeno 3 krat.
Nato se je bilo potrebno poigrati z nastavitvami motorja. Glavno iglo sem zapiral do dobrih 8.000 rpm, ter jo zatem rahlo odprl. Malce več dela je zahtevala "spodnja" igla, ki še vedno ni čisto "na mestu". Osnovni pogoji (če odštejem telečja kolena) za letenje so bili postavljeni. Preveril sem domet postaje: B.P. Naslednjič bo šla antena v trup (za prvič visi pod trupom).
Rahlo dodam plin, pa ga hitro spet odvzamem, ker je model impulzivno poda proti vzletni stezi. Velika kolesa, gladek asfalt, majhna masa, to so pogoji, za model že po tleh "leti".
Potem sem zapeljal po stezi. Taksiranje je brez težav. Ostane samo še zadnji preizkus motorja in.....
Trikrat globoko vdihni in dodaj plin. Po nekaj metrih se dvigne rep. Zanašanja v levo nisem zaznal (Mogoče sem ga tudi avtomatično kompenziral - ne vem). Po dvajsetih metrih stika s tlemi ni več. Model se nagne rahlo v levo in precej vzpenja. Popravki trima, poravnava z osjo steze, rahel nagib desno in zavoj 180°: LETI!!! In to kako! Hitrost je scale, nekje okoli 70 ali 80 km/h. Naberem malo višine, odvzamem plin do ene tretjine. Še vedno leti, rahlo ga podpiram s palico, ne izgublja višine. Zavoj s to hitrostjo: B.P. Prelet steze. Denis komentira: "Sem mislil, da leti hrošč (VW) nad lijakom." Bokser ima značilen zvok.
Kje so slike poleta? Ker sam nisem utegnil slikati, je to opravil Sandi. Sedaj pa čakam na njegov prispevek.
Aha, kako to pristaja? Bomo poizkusili. Nastavek šolskega kroga, desni zavoj nad trtami (če si prenizek nastane pomfri), pustim kakšnih 4.000 rpm, "Nus dol" tišči Darko. Torej rahlo navzdol, prelet zadnje vrste trt, odvzamem plin, počasi zategujem višino. Hitrost si že ne zasluži več tega imena. Dotik tal s tremi kolesi, vzmetenje (teleskopsko na prednjih kolesih) nima nobenega dela. Kolena se še vedno tresejo in mravljinci se sprehajajo po palcih. Ampak oddahnem se pa. Kaj več, pa še če bo koga zanimalo.
Rahlo dodam plin, pa ga hitro spet odvzamem, ker je model impulzivno poda proti vzletni stezi. Velika kolesa, gladek asfalt, majhna masa, to so pogoji, za model že po tleh "leti".
Potem sem zapeljal po stezi. Taksiranje je brez težav. Ostane samo še zadnji preizkus motorja in.....
Trikrat globoko vdihni in dodaj plin. Po nekaj metrih se dvigne rep. Zanašanja v levo nisem zaznal (Mogoče sem ga tudi avtomatično kompenziral - ne vem). Po dvajsetih metrih stika s tlemi ni več. Model se nagne rahlo v levo in precej vzpenja. Popravki trima, poravnava z osjo steze, rahel nagib desno in zavoj 180°: LETI!!! In to kako! Hitrost je scale, nekje okoli 70 ali 80 km/h. Naberem malo višine, odvzamem plin do ene tretjine. Še vedno leti, rahlo ga podpiram s palico, ne izgublja višine. Zavoj s to hitrostjo: B.P. Prelet steze. Denis komentira: "Sem mislil, da leti hrošč (VW) nad lijakom." Bokser ima značilen zvok.
Kje so slike poleta? Ker sam nisem utegnil slikati, je to opravil Sandi. Sedaj pa čakam na njegov prispevek.
Aha, kako to pristaja? Bomo poizkusili. Nastavek šolskega kroga, desni zavoj nad trtami (če si prenizek nastane pomfri), pustim kakšnih 4.000 rpm, "Nus dol" tišči Darko. Torej rahlo navzdol, prelet zadnje vrste trt, odvzamem plin, počasi zategujem višino. Hitrost si že ne zasluži več tega imena. Dotik tal s tremi kolesi, vzmetenje (teleskopsko na prednjih kolesih) nima nobenega dela. Kolena se še vedno tresejo in mravljinci se sprehajajo po palcih. Ampak oddahnem se pa. Kaj več, pa še če bo koga zanimalo.
Zadnjič spremenil Mipo, dne 02 Sep 2005, 19:30, skupaj popravljeno 1 krat.
Še zahvala dvema dobrima (tako in drugače) modelarskima kolegoma Darku za nosilec motorja in Matjažu za grelnik svečk.
- Priponke
-
- Kabli vodijo k Levstekovemu grelniku svečk OBG in naprej do dveh zaporedno vezanih NiCd baterij s kapaciteto 1500mAh.
- GBY 13 small.jpg (62.01 KiB) Pogledano 11291 krat
-
- Nosilec motorja, ki ga je prispeval Darko - njegova izdelava.
- HPIM1097_2.jpg (55.7 KiB) Pogledano 11291 krat
- slo-warhavk
- Freak
- Prispevkov: 704
- Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
- Kraj: Hrastnik
Lep model in lep komentar. Lepo je slišati od izkušenih ,modelarjev njihovo doživetje in občutke. Da ne bojo mlajši mislili, da se samo njim tresejo kolena Še enkrat
LP Darko[/quote]
Ja pod tole se pa podpišem. Res je lepo da nekdo napiše svoje občutke v celoti, tudi glede tresočih kolen
Lp,Klemen
LP Darko[/quote]
Ja pod tole se pa podpišem. Res je lepo da nekdo napiše svoje občutke v celoti, tudi glede tresočih kolen
Lp,Klemen
Ljubezen: ime ji je letenje!!!
Sandi je prišel do računalnika in poslal slike.
Nekaj še manjka. Kaj? Definitvno: palotka Lojza!
Nekaj še manjka. Kaj? Definitvno: palotka Lojza!
- Priponke
-
- Pa še ena slika, ki bo po obdelavi namenjena leplenju na steno.
- 2005_0319GeeBeeWaterColourII.jpg (53.17 KiB) Pogledano 8508 krat
-
- Prvi krog je bil opravljen na večji višini.
- 2005_0319GeeBee0032small.JPG (15.42 KiB) Pogledano 8508 krat
-
- Leti! Poleg dodajte še zvok folksvagna.
- 2005_0319GeeBee0033small.JPG (28.99 KiB) Pogledano 8508 krat
Pred prvim poletom me je bilo malce strah, da bo motor prešibek za ta model (tako so me hoteli prepričati američani na svojih forumih). Pa je nastala čudovita scale kombincija, ki nudi vzpenjanje tudi pod kotom cca 75°. Na priloženi fotografiji je prvi polet, ki je bil zelo nežen. Kot pri pristajanju pa je približno enak: kot ga določajo tri točke podvozja.
Pristanek z ugasnjenim motorjem pa postane mora. Ta mora trenutno zahteva popravilo podvozja.
Pristanek z ugasnjenim motorjem pa postane mora. Ta mora trenutno zahteva popravilo podvozja.
Pritrditev koles
Živjo,
jaz bi namesto jeklenih imbusov dal plastične vijake. Garantirano manj dela pri popravilu... (na svojem novem capu 232 ki je prava mora za pristajat sem jih že nekaj kompletkov pokuril..). Ne vem sicer če je to izvedljivo - nekako zgleda da je pritrditev v sredini krila pa še čez balza tik pod folijo?
Krasen avijon, oblečeno podvozje copatki... prav vir sitnosti za popravila. Ampak kaj češ, za lepoto je treba potrpet...
LP, Pavle
jaz bi namesto jeklenih imbusov dal plastične vijake. Garantirano manj dela pri popravilu... (na svojem novem capu 232 ki je prava mora za pristajat sem jih že nekaj kompletkov pokuril..). Ne vem sicer če je to izvedljivo - nekako zgleda da je pritrditev v sredini krila pa še čez balza tik pod folijo?
Krasen avijon, oblečeno podvozje copatki... prav vir sitnosti za popravila. Ampak kaj češ, za lepoto je treba potrpet...
LP, Pavle
Re: Pritrditev koles
Hvala. Vredno razmisleka. Bojim se sicer, da bodo potem večkrat na vrsti popravila copatk.s57ra napisal/-a:jaz bi namesto jeklenih imbusov dal plastične vijake.
Miloš
Mislim da je še vedno lažje popravljati copatke kot... Ker če primerjam (po slikah) prejšnjo poličko z ta novo, se bo pri naslednje bolj trdem pristanku gotovo odlomilo tisto kar je naprej od poličke - to pa so gotovo že rebra krila.
Mislim da je res vredno razmisleka kaj uporabiti za vijake, plastične- mogoče; lahko bi dal dva plastična in enega kovinskega, lahko bi našel ali izdelal aluminijaste vijake, ali manjši M kovinskih.
Vsekakor je vredno dobro premisliti in mogoče narediti kakšen preskus da se ne bo končalo s polomljenim krilom....
Letalce je noro lepo zvok motorja mora biti tudi res lepo!!
čestitke
Mislim da je res vredno razmisleka kaj uporabiti za vijake, plastične- mogoče; lahko bi dal dva plastična in enega kovinskega, lahko bi našel ali izdelal aluminijaste vijake, ali manjši M kovinskih.
Vsekakor je vredno dobro premisliti in mogoče narediti kakšen preskus da se ne bo končalo s polomljenim krilom....
Letalce je noro lepo zvok motorja mora biti tudi res lepo!!
čestitke
Ou jeahhh!!
Pristajanje GeeBee
Živjo,
Na aerofly simulatorju sem včeraj probal letet s tem tipom letala;
od desetih pristankov sta mi mogoče uspela dva.. al je šlo na nos, al pa se je model odbil pa na hrbet.. Me zanima če je tvoj primerek tudi tako pasji? (imam občutek da ima proporcionalno le malo večja krila in dolžino trupa kot pravi scale model..)
LP, s57ra
Na aerofly simulatorju sem včeraj probal letet s tem tipom letala;
od desetih pristankov sta mi mogoče uspela dva.. al je šlo na nos, al pa se je model odbil pa na hrbet.. Me zanima če je tvoj primerek tudi tako pasji? (imam občutek da ima proporcionalno le malo večja krila in dolžino trupa kot pravi scale model..)
LP, s57ra
Re: Pristajanje GeeBee
Torej,s57ra napisal/-a:Na aerofly simulatorju sem včeraj probal letet s tem tipom letala;
od desetih pristankov sta mi mogoče uspela dva.. al je šlo na nos, al pa se je model odbil pa na hrbet.. Me zanima če je tvoj primerek tudi tako pasji? (imam občutek da ima proporcionalno le malo večja krila in dolžino trupa kot pravi scale model..)LP, s57ra
Zelo verjetno si izbral katerega od dirkalnih modelov GEE BEE (R1, R2, Z). Ti so strup za pristajanje, oziroma trmasti pri manjših hitrostih.
Moj pa je maketa Gee Bee Y model Sportsler, ki je bil namenjen nedeljskim pilotom (kot cestna verzija Ferarija proti F1). Maketa je izdelana v približnem merilu 1:4, kar pomeni, da dolžina trupa ustreza merilu, razpetina je nekoliko manjša (!), razmak med kolesi (kolotek) je nekoliko večji, prav tako je podvozje premaknjeno rahlo naprej.
Miloš
Re: Pritrditev koles
Pavle,s57ra napisal/-a:jaz bi namesto jeklenih imbusov dal plastične vijake
preizkusil sem plastične vijake. Po prvem pristanku, je desna noga stala nekam postrani ? Vijak je bil odvit za dva obrata. Seveda se ni odvil, pač pa je "potegnilo" čez navoje. Nisem bil čisto poravnan z osjo letenja (bočni veter) in prečna sila je naredila svoje. Vendar je bil za moj okus pristanek B.P.
Zaključek:
Plastični vijaki (M5), ki sem jih uporabil niso primerni. Ali dobim boljše (lahko tudi za kakšno desetiko debelejše) ali pa bo še naprej pelo jeklo.
Miloš
Gee Bee Y je dobil nov propeler: Biela 18x6 (karbon). Izgleda sicer zelo lepo, vendar je propeler "pretežek" za ta motor. MenzS iste dimenzije se je vrtel z 8.000rpm, tale pa le z 7.600rpm. Tudi v zraku je motor bolj len. Propeler ima malce debelejši profil in izgleda, da več energije pretvori v nekoristno mešenje zraka.
Iščem Mejzlika iste dimenzije, pa ga nimajo kadar sem jaz tam.
Mipo
Iščem Mejzlika iste dimenzije, pa ga nimajo kadar sem jaz tam.
Mipo
Veliko zbranosti in vso srečo za prvi let ti želim.skorp_jon napisal/-a: Jaz bom imel v soboto prvi let z geebejem. Upam da uspešen.
Ali lahko poslikaš ta nosilec brez letala, da bi malo bolj videl kako je sestavljen.
Poslikal bom ob prvi priliki, ko bom spet na terenu. Doma model le z težkim srcem snamem z nosilcev.
Mipo