Vintage racing boat Triton - obnova
Moderatorji: Intruder, tornado
Vintage racing boat Triton - obnova
Jaz z njim tekmoval ne bom,bo kar lepo za rekreacijo
Motor je CMB 3.5ccm, 5mm flex os,trup iz vlaken in karbona
Naresti bo potrebno pokrov,verjetno kar iz tankega aviošpera oblečen v tkanino,na krmni steni pa treba zapreti lukjno,kjer je bila nekoč resonanca.
.....
Treba ga bo tudi komplet prebrusit,zaliti luknjice zgoraj po trupu.
Design je še daleč...ker je oldi,bo verjetno nekaj enostavnega
Potrebujem pa še vašo pomoč
Rabim tole sklopko za 5mm flex os. Kje se to da dobiti ? (obkroženo z rdečo - na sliki)
:
Motor je CMB 3.5ccm, 5mm flex os,trup iz vlaken in karbona
Naresti bo potrebno pokrov,verjetno kar iz tankega aviošpera oblečen v tkanino,na krmni steni pa treba zapreti lukjno,kjer je bila nekoč resonanca.
.....
Treba ga bo tudi komplet prebrusit,zaliti luknjice zgoraj po trupu.
Design je še daleč...ker je oldi,bo verjetno nekaj enostavnega
Potrebujem pa še vašo pomoč
Rabim tole sklopko za 5mm flex os. Kje se to da dobiti ? (obkroženo z rdečo - na sliki)
:
Zadnjič spremenil Offshore, dne 18 Okt 2021, 05:50, skupaj popravljeno 2 krat.
Re: Obnova starega dirkalnika
A ti kej spiš?
Re: Obnova starega dirkalnika
Po mojem bi bilo dobro, če vzameš ven in podaš čim več podatkov.
mogoče bi bilo to že ok...
https://hobbyking.com/en_us/hydropro-in ... s_products
LP
mogoče bi bilo to že ok...
https://hobbyking.com/en_us/hydropro-in ... s_products
LP
http://www.onedrone.com
http://www.okarbon.eu
http://www.kopterworx.com
http://www.lipo.si
http://www.okarbon.eu
http://www.kopterworx.com
http://www.lipo.si
Re: Obnova starega dirkalnika
zadne čase res bl mal
Zadnjič spremenil Offshore, dne 24 Maj 2024, 02:47, skupaj popravljeno 2 krat.
Re: Obnova starega dirkalnika
To ni prava kupla.Gladiac napisal/-a: ↑07 Maj 2021, 10:36 Po mojem bi bilo dobro, če vzameš ven in podaš čim več podatkov.
mogoče bi bilo to že ok...
https://hobbyking.com/en_us/hydropro-in ... s_products
LP
Lp Rado
Re: Obnova starega dirkalnika
Nekaj prou zares počasi se dogaja tudi s tem oldijem.
preveč projektov naenkrat,predvsem aviacijskih...
preveč projektov naenkrat,predvsem aviacijskih...
Re: Obnova starega dirkalnika
Kot sem dejal bo design nekaj preprostega ter v retro stilu
Pokrov je v grobem narejen,nekaj dela še bo z njim,dizajn je po večini dokončan,mogoče le kak štrajfn še po vrhu trupa
Ime bo dobil "RENEGADE" ...kot tudi nek oldschool offshore dirkalnik
počasi bo..do zime, ko se zame "sezona začne" je še dovolj časa
...
Pokrov je v grobem narejen,nekaj dela še bo z njim,dizajn je po večini dokončan,mogoče le kak štrajfn še po vrhu trupa
Ime bo dobil "RENEGADE" ...kot tudi nek oldschool offshore dirkalnik
počasi bo..do zime, ko se zame "sezona začne" je še dovolj časa
...
Zadnjič spremenil Offshore, dne 13 Okt 2021, 13:40, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Obnova starega dirkalnika
Takole nekako sem si pa zamislil dokončan pokrov
...
...
Re: Obnova starega dirkalnika
Eto ga,najdu....1985, 38' Cigarette, Renegade
..
..
Re: Obnova starega dirkalnika
Ne vem, morda se motim ampak mar ni Renegade linija od Apache Powerboats in ne od Cigarette. Tudi linija premca in kabine me bolj spominja na klasični Apache kot na Cigarette.
Premec od modela bi res lahko spominjal na Cigarette, če ne bi imel na palubi tistih robov-grebenov (Take je imel Fountain, ampak je imel pa povsem drugačen premec.), tako navzdol lomljen bočni dizajn pa spominja na Formulinega.
Me pa zanima, če morda poznaš razlago za obliko dna.
- stopnice se na dnu napravijo, da potegne not zrak in gliser drsi po dveh krmah. Prva krma je stopnica, druga krma je klasična krma. Da se to zgodi, mora biti stopnica potegnjena do boka, tu je pa bočni deflektor neprekinjen in ne spusti zraka do stopnice. V čem je tu fora?
Ne zafrkavam res me zanima.
Premec od modela bi res lahko spominjal na Cigarette, če ne bi imel na palubi tistih robov-grebenov (Take je imel Fountain, ampak je imel pa povsem drugačen premec.), tako navzdol lomljen bočni dizajn pa spominja na Formulinega.
Me pa zanima, če morda poznaš razlago za obliko dna.
- stopnice se na dnu napravijo, da potegne not zrak in gliser drsi po dveh krmah. Prva krma je stopnica, druga krma je klasična krma. Da se to zgodi, mora biti stopnica potegnjena do boka, tu je pa bočni deflektor neprekinjen in ne spusti zraka do stopnice. V čem je tu fora?
Ne zafrkavam res me zanima.
lp
Sašo
Sašo
Re: Obnova starega dirkalnika
Hello!
Renegade ime mu nisem dal zaradi podobnosti čolna ampak ker mi je nekako všeč ime
Se pa tapravi powerboat imenuje res cigarette..(napis na boku) ..tukaj imaš še dve sliki malo boljše kvalitete.
...
Kar se pa tiče stopničastega podna,se pa jaz v to nisem spuščal,morda bi to bolje vedel Rado
..
Renegade ime mu nisem dal zaradi podobnosti čolna ampak ker mi je nekako všeč ime
Se pa tapravi powerboat imenuje res cigarette..(napis na boku) ..tukaj imaš še dve sliki malo boljše kvalitete.
...
Kar se pa tiče stopničastega podna,se pa jaz v to nisem spuščal,morda bi to bolje vedel Rado
..
Zadnjič spremenil Offshore, dne 13 Okt 2021, 13:41, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Obnova starega dirkalnika
Očitno imaš prav. Verjetno je bil dirkalni gliser izdelan pri firmi Renegade za tržno znamko Cigarette, ker je imel Aronow na začetku en kup tržnih znamk, pa malo proizvajalcev in je mešal med sabo. Pač ameriško posploševanje. Itak je bil Aronow več ali manj edini, ki je dobavljal gliserje za dirke, dirke po takratnem receptu si je pa sam izmislil, da je imel odličen in javen testni poligon za mafijske gliserje, z katerimi je vozil mamila v ZDA.
Drugače je Renegade tržna znamka proizvajalca, obenem pa tržno ime podjetja Apache za eno linijo gliserjev.
Naj dobro leti!
Drugače je Renegade tržna znamka proizvajalca, obenem pa tržno ime podjetja Apache za eno linijo gliserjev.
Naj dobro leti!
lp
Sašo
Sašo
Re: Obnova starega dirkalnika
Poznam Apačeja , najlepši powerboat
Kaj me moti na tej sliki spodaj?
Scarab 38 KV vem da je od Wellcrafta...a kaj hudiča pomeni tisti Renegade,če praviš da je to tudi neka znamka
..
Kaj me moti na tej sliki spodaj?
Scarab 38 KV vem da je od Wellcrafta...a kaj hudiča pomeni tisti Renegade,če praviš da je to tudi neka znamka
..
Zadnjič spremenil Offshore, dne 13 Okt 2021, 13:42, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Obnova starega dirkalnika
Tole pri Scarabu ne vem za aj se gre, ker je propadlo Scarab tržno ime za športne gliserje firme Welcraft. Zdaj je to bolj tako-tako in ne vejo kaj bi. Ni mi znano, da bi imenovalo kak model Renegade. Verjetno so želeli povedat kaj o uporništvu, ne vem.
Od vseh firm mi je znano edino za Apache, da je dal eni liniji tako ime.
Obstaja še stara in znana firma Renegade, ki ne dela več športnih gliserjev, temveč take bolj klasične počitniške. Ti se seveda vsi imenujejo Renegade. Za Cigarette mi nikakor ni jasno kako se je to pojavilo skupaj. Očitno se je, a ne vem v kai navezi. Ampak kot sem že napisal je med amiji po svoje vse bolj svobodno in Aronov je ves čas nekaj mešal in delal koktejle, saj so bile takrat vse glavne firme njegove.
Od vseh firm mi je znano edino za Apache, da je dal eni liniji tako ime.
Obstaja še stara in znana firma Renegade, ki ne dela več športnih gliserjev, temveč take bolj klasične počitniške. Ti se seveda vsi imenujejo Renegade. Za Cigarette mi nikakor ni jasno kako se je to pojavilo skupaj. Očitno se je, a ne vem v kai navezi. Ampak kot sem že napisal je med amiji po svoje vse bolj svobodno in Aronov je ves čas nekaj mešal in delal koktejle, saj so bile takrat vse glavne firme njegove.
lp
Sašo
Sašo
Re: Obnova starega dirkalnika
Tole pa mi je Toronado odgovoril glede dna, ki te je zanimalo
Bom dal kar njegov copy/paste:
V detajle se nisem nikoli spuščal.
To bi bolje razložili taki, ki projektirajo in testirajo čolne. Tako, da, žal ne vem natanko.
Vem, da so na čolnu B-24 naredili te "stopnice" in čoln je bil fenomenalen.
Na modelu pa se te stopnice niso obnesle.
Bil je zelo nestabilen.
Nestabilnost je možno rešiti na več načinov.
- Pravilno težišče
- obtežitev na levi strani, da izničiš moment propa
- obdelava zadnjega roba
- izbira pravega propa
...
Ker nimam namena z njim tekmovati,ampal le občasno rekreacijko vožnjo,bom poskusil narediti tako kot je svetoval ,potem pa bomo vidli kaj bo
Bom dal kar njegov copy/paste:
V detajle se nisem nikoli spuščal.
To bi bolje razložili taki, ki projektirajo in testirajo čolne. Tako, da, žal ne vem natanko.
Vem, da so na čolnu B-24 naredili te "stopnice" in čoln je bil fenomenalen.
Na modelu pa se te stopnice niso obnesle.
Bil je zelo nestabilen.
Nestabilnost je možno rešiti na več načinov.
- Pravilno težišče
- obtežitev na levi strani, da izničiš moment propa
- obdelava zadnjega roba
- izbira pravega propa
...
Ker nimam namena z njim tekmovati,ampal le občasno rekreacijko vožnjo,bom poskusil narediti tako kot je svetoval ,potem pa bomo vidli kaj bo
Re: Obnova starega dirkalnika
To se mi je zdelo, zato sem vprašal. Ne glede na to, ali je model ali pravi, rabiš pri stopnici kanal, da pride zrak not, tu je pa bočna špric lajšta neprekinjena in zrak pride not, ali pa ne. Če pride not na eni strani, bo model zavrtelo v drugo stran. Enako je z težiščem. Če pride preblizu stopnici, ga bo samo zavrtelo, ker bo dvignilo krmo in bo stopnica delovala kot os vrtišča.
Ne vem kako bi se rezanje špric lajšt obneslo pri modelu, pri pravem jih ne sme biti. Ne vem, ne sledim, ampak pri modelih stopnice verjetno niso aktualne, ker so še pri pravih gliserjih strup za pilota, ko začne res letet, tu pri modelu je pa lastna hitrost gliserja v vsakem primeru hudo presežena in je verjetno v vsakem primeru nestabilen.
Hitro v vodo, zdaj je pravo vreme za kuhanje na plaži.
Ne vem kako bi se rezanje špric lajšt obneslo pri modelu, pri pravem jih ne sme biti. Ne vem, ne sledim, ampak pri modelih stopnice verjetno niso aktualne, ker so še pri pravih gliserjih strup za pilota, ko začne res letet, tu pri modelu je pa lastna hitrost gliserja v vsakem primeru hudo presežena in je verjetno v vsakem primeru nestabilen.
Hitro v vodo, zdaj je pravo vreme za kuhanje na plaži.
lp
Sašo
Sašo
Re: Obnova starega dirkalnika
Glede napisov na dirkalnih čolnih je čisto možno, da je 'renegade' pač poimenovan čoln, bilokatere znamke, ker je lastniku oziroma ekipi bilo to všeč in/ali ni bilo dovolj močnega sponzorja, da bi bil njegov logo največji. Koliko pač spremljam to offshore sceno iz 'zlatih' časov.
Glede dizajna pa ima veliko modelov te stopnice, ki 'pene' pod trupom najbrž ne ustvarjajo, verjetno bolj zaradi izgleda.
Čeprav tudi ti naši mali propelerčki uspešno uparjajo vodo - skoraj tako kot tapravi.
Bi pa ta stopnica lahko pomenila vseeno kako dobro značilnost, ker koliko se da razbrati s pripetih člankov, površina za stopnico sigurno deluje, kot nekakšen veliki trim tab. Ob enem dobi model dve točki po katerih 'leti', v primeru če stopnice ni je točka ena in še ta zelo blizu propelerja.
Članki od zelo uspešnega oblikovalca plovil, ki je imel prste poleg že pri starih aluminijastih CUV pa tudi pri novejših 'VICTORY' katamaranih.
Pomoje 'mus' branje za vsakogar, ki ga vsaj malo zanimajo gliserji.
https://proboat.com/wp-content/uploads/ ... 126low.pdf
https://www.proboat.com/wp-content/uplo ... 127low.pdf
Glede dizajna pa ima veliko modelov te stopnice, ki 'pene' pod trupom najbrž ne ustvarjajo, verjetno bolj zaradi izgleda.
Čeprav tudi ti naši mali propelerčki uspešno uparjajo vodo - skoraj tako kot tapravi.
Bi pa ta stopnica lahko pomenila vseeno kako dobro značilnost, ker koliko se da razbrati s pripetih člankov, površina za stopnico sigurno deluje, kot nekakšen veliki trim tab. Ob enem dobi model dve točki po katerih 'leti', v primeru če stopnice ni je točka ena in še ta zelo blizu propelerja.
Članki od zelo uspešnega oblikovalca plovil, ki je imel prste poleg že pri starih aluminijastih CUV pa tudi pri novejših 'VICTORY' katamaranih.
Pomoje 'mus' branje za vsakogar, ki ga vsaj malo zanimajo gliserji.
https://proboat.com/wp-content/uploads/ ... 126low.pdf
https://www.proboat.com/wp-content/uplo ... 127low.pdf
RC Addict!
Re: Obnova starega dirkalnika
Uf; če bi želel podrobneje bi zasul forum z besedami, zato tu bolj na kratko. Upam, da bo berljivo.
Stopnice so prišle v modo ob spremembi pravil offshore dirkanja. Industrija je ob prelomu tisočletja zapadla v mrtvi tek in takrat mogočni Reggie Fountain je izsilil nova pravila, ter hkrati lansiral gliser z stopnicami. (Ni bil prvi kot trdi, le pravi čas je to napravil.)
Za kaj gre:
(Pišem o monotrupcih, pri katamaranih je malce drugače.)
- najhitrejša oblika gliserskega dna z specifično obremenitvijo kakršna je pri plovilih te velikosti je pad keel-smučka na dnu. To je izjemno uspešno vpeljal Allison, ki je še vedno med najhitrejšimi v svoji velikosti. https://www.allisonboats.com/
- vsi so to počasi obvladali, le z dizajnom palube so se lahko še preseravali in nekaj je bilo treba ukrenit za poživitev trga.
- Namesto dirk na večji razdalji npr. iz mesta v drugo mesto in nazaj, so si zamislili trikotnik z največ eno miljo dolgo stranico, navadno je bila še krajša.
- pri starih pravilih so v valovih zmagovali klasični trupi kot sta npr. Pantera in Apache, v mirnejši vodi z valovi do okrog 1 m pa so zmagovali trupi z smučko kot je npr. Velocity.
- pri novih pravilih je bil pospešek pomembnejši od obnašanja med vožnjo ali od končne hitrosti in stopničast trup nudi hudo boljše pospeše, saj ima navaden trup eno krmo z notched transomom in leze iz vode kot tovornjak po klancu, pri stopničastem je pa prednja stopnica dodatna krma in gliser zleze ven po teh dveh "krmah". Pospeški so tako postali glavni pogoj za zmago. V zavoj so ti gliserji šli bolj tako, tako, vendar je z brezglavim trimanjem pete navzdol premec vseeno prijelo in se je učinkovito zavrtel. Problem, ki se še vedno pojavlja je izmet krme iz vode in sunkovit obrat, ki polomi vse kar je v kokpitu. Če imaš srečo te vrže ven, drugače si navadno zlomljen, ali pa vsaj črn od modric. Tovrstnih pripetij je polno na Youtubu.
Ta recept dirkanja je začasno dvignil popularnost tovrstnih gliserjev in do krize 2006-2009 se je to lepo prodajalo, potem pa sploh ne več, so bili vsi primorani iti na stopnice, ki so enostavno prenevarne in ljudem v resnici niso všeč. Tisti, ki želijo hitrost so šli na katamarane, ostali pa na "Fishermane", ki imajo tudi stopnice, ampak so tako težki, da ne dosegajo kaj prida čez 110 km/h in ni nekega večjega problema z varnostjo.
Zadnje čase so se pojavili novi junaki kot je npr. https://www.tuffboats.com/ , ki delajo klasiko z pad keelom in z v dnom dosegajo primerljive hitrosti kot katamarani, ob tem pa so precej predvidljivi v obnašanju. Njihovi posnetki med vožnjo lepo demonstrirajo to o čemur pišem.
Pene pod trupom? To je ena nategovalska fora, da se zadeva proda! Vsak hitrostni rekord je bil postavljen na pad keelu, tudi zadnji od Outherlimitsa! Ta hitri imajo stopnice postavljene pod takim kotom, da prva pogleda iz vode in gliser drsi po krmi,ki pa ima pad keel. (Vseskozi govorim o eni stopnici, ker imajo ostale vlogo kompenzacije zaradi varnosti in hidrodinamično pomenijo upor, ne pa pridobitev.)
Te pene i jih je večkrat mogoče videti na raznih slikah iz hidridinamičnih kanalov res obstajajo, ampak ni res, da krma leti na njih in je zato gliser bolj drsen. Zaradi teh pen krma sede globje v vodo in je gliser v resnici počasnejši, le prej pride ven. Da se ta manjo kompenzira mora biti zadnji del dna za stopnico pod večjim vpadnim kotom kot dno pred stopnico, to pa posledično sili premec v vodo, več je omočene površine, več je upora in igrat se je treba z težiščem. Vse skupaj je nikoli dokončana zgodba, ki so jo z testi sicer pripeljali do uporabnosti, ampak tako hitre od enega Tuff ali Velocity pa stopnice nikoli ne bodo.
Savitsky je že 50 let nazaj lepo obdelal to temo in v bistvu dokazal, da se koristno penijo le trgovci ob prodaji, stopnice so pa super za zelo težke gliserje, ki v neskončnost lezejo iz vode na obeh stopnicah. To so težki torpedniki in podobna plovila, ki potrebujejo res velik dinamični tlak, da glisirajo. Pri takih so stopnice koristne, ker bi bili drugače z enako močjo verjetno le polizpodrivna plovila.
Ob uporabi se oblike dna se je pokazala še ena prednost. Zaradi globjega ugreza (ki daje manjšo hitrost) o katerem pišem zgoraj gliser bolj mehko nabija v valove, kar je npr. izkoristil Regal v liniji plovil za razvedrilo in šport in resnično so kupci večinoma zadovoljni z obnašanjem teh plovil v vodi, ampak to se vse dogaja zelo počasi ob počasnem glisiranju tja do kakih 75 km/h in dejanske razlike v drsnosti trupa se tu skoraj ne da določit.
Najpomembnejši pogoj za hitrost je poleg pad keela masa plovila. Lažji je, bolj bo hiter. Polovico lažji gliser bo enako hiter z pol manjšo močjo, če sta drugače enaka. Novi gliserji so v glavnem zato tako hitri, ker so delani z vakumsko infuzijo iz vinilestra, polnil, ter multiaksialnih tkanin, zato so tudi za 50% lažji od 20-30 let starhi podobno velikih bark.
Katamaran:
Pri katamaranu določa lego trupa zračni kanal, plovki imata v glavnam funkcijo stabilizacije in krmiljenja. Z obliko in ožitvijo zračnega kanala se da točno določit kako bosta plovca drsela po vodi. Da je tega drsenja še manj in, da se vodni film ne odtrga kar bi predvsem v zavoju pomenilo takojšnje prevračanje gliserja, se tu uporablja en kup stopnic ki obenem delujejo kot turbulatorji in kot tisti zobati noži za rezanje paradižnika, ter kruha, pa še stik plastike z vodo se zmanjša.
p.s.
Ne verjamem, da bi stopničasta oblika dna kaj dodala pri modelih. Bi pa letelo z trotočkovno obliko, kar pa itak veste.
Stopnice so prišle v modo ob spremembi pravil offshore dirkanja. Industrija je ob prelomu tisočletja zapadla v mrtvi tek in takrat mogočni Reggie Fountain je izsilil nova pravila, ter hkrati lansiral gliser z stopnicami. (Ni bil prvi kot trdi, le pravi čas je to napravil.)
Za kaj gre:
(Pišem o monotrupcih, pri katamaranih je malce drugače.)
- najhitrejša oblika gliserskega dna z specifično obremenitvijo kakršna je pri plovilih te velikosti je pad keel-smučka na dnu. To je izjemno uspešno vpeljal Allison, ki je še vedno med najhitrejšimi v svoji velikosti. https://www.allisonboats.com/
- vsi so to počasi obvladali, le z dizajnom palube so se lahko še preseravali in nekaj je bilo treba ukrenit za poživitev trga.
- Namesto dirk na večji razdalji npr. iz mesta v drugo mesto in nazaj, so si zamislili trikotnik z največ eno miljo dolgo stranico, navadno je bila še krajša.
- pri starih pravilih so v valovih zmagovali klasični trupi kot sta npr. Pantera in Apache, v mirnejši vodi z valovi do okrog 1 m pa so zmagovali trupi z smučko kot je npr. Velocity.
- pri novih pravilih je bil pospešek pomembnejši od obnašanja med vožnjo ali od končne hitrosti in stopničast trup nudi hudo boljše pospeše, saj ima navaden trup eno krmo z notched transomom in leze iz vode kot tovornjak po klancu, pri stopničastem je pa prednja stopnica dodatna krma in gliser zleze ven po teh dveh "krmah". Pospeški so tako postali glavni pogoj za zmago. V zavoj so ti gliserji šli bolj tako, tako, vendar je z brezglavim trimanjem pete navzdol premec vseeno prijelo in se je učinkovito zavrtel. Problem, ki se še vedno pojavlja je izmet krme iz vode in sunkovit obrat, ki polomi vse kar je v kokpitu. Če imaš srečo te vrže ven, drugače si navadno zlomljen, ali pa vsaj črn od modric. Tovrstnih pripetij je polno na Youtubu.
Ta recept dirkanja je začasno dvignil popularnost tovrstnih gliserjev in do krize 2006-2009 se je to lepo prodajalo, potem pa sploh ne več, so bili vsi primorani iti na stopnice, ki so enostavno prenevarne in ljudem v resnici niso všeč. Tisti, ki želijo hitrost so šli na katamarane, ostali pa na "Fishermane", ki imajo tudi stopnice, ampak so tako težki, da ne dosegajo kaj prida čez 110 km/h in ni nekega večjega problema z varnostjo.
Zadnje čase so se pojavili novi junaki kot je npr. https://www.tuffboats.com/ , ki delajo klasiko z pad keelom in z v dnom dosegajo primerljive hitrosti kot katamarani, ob tem pa so precej predvidljivi v obnašanju. Njihovi posnetki med vožnjo lepo demonstrirajo to o čemur pišem.
Pene pod trupom? To je ena nategovalska fora, da se zadeva proda! Vsak hitrostni rekord je bil postavljen na pad keelu, tudi zadnji od Outherlimitsa! Ta hitri imajo stopnice postavljene pod takim kotom, da prva pogleda iz vode in gliser drsi po krmi,ki pa ima pad keel. (Vseskozi govorim o eni stopnici, ker imajo ostale vlogo kompenzacije zaradi varnosti in hidrodinamično pomenijo upor, ne pa pridobitev.)
Te pene i jih je večkrat mogoče videti na raznih slikah iz hidridinamičnih kanalov res obstajajo, ampak ni res, da krma leti na njih in je zato gliser bolj drsen. Zaradi teh pen krma sede globje v vodo in je gliser v resnici počasnejši, le prej pride ven. Da se ta manjo kompenzira mora biti zadnji del dna za stopnico pod večjim vpadnim kotom kot dno pred stopnico, to pa posledično sili premec v vodo, več je omočene površine, več je upora in igrat se je treba z težiščem. Vse skupaj je nikoli dokončana zgodba, ki so jo z testi sicer pripeljali do uporabnosti, ampak tako hitre od enega Tuff ali Velocity pa stopnice nikoli ne bodo.
Savitsky je že 50 let nazaj lepo obdelal to temo in v bistvu dokazal, da se koristno penijo le trgovci ob prodaji, stopnice so pa super za zelo težke gliserje, ki v neskončnost lezejo iz vode na obeh stopnicah. To so težki torpedniki in podobna plovila, ki potrebujejo res velik dinamični tlak, da glisirajo. Pri takih so stopnice koristne, ker bi bili drugače z enako močjo verjetno le polizpodrivna plovila.
Ob uporabi se oblike dna se je pokazala še ena prednost. Zaradi globjega ugreza (ki daje manjšo hitrost) o katerem pišem zgoraj gliser bolj mehko nabija v valove, kar je npr. izkoristil Regal v liniji plovil za razvedrilo in šport in resnično so kupci večinoma zadovoljni z obnašanjem teh plovil v vodi, ampak to se vse dogaja zelo počasi ob počasnem glisiranju tja do kakih 75 km/h in dejanske razlike v drsnosti trupa se tu skoraj ne da določit.
Najpomembnejši pogoj za hitrost je poleg pad keela masa plovila. Lažji je, bolj bo hiter. Polovico lažji gliser bo enako hiter z pol manjšo močjo, če sta drugače enaka. Novi gliserji so v glavnem zato tako hitri, ker so delani z vakumsko infuzijo iz vinilestra, polnil, ter multiaksialnih tkanin, zato so tudi za 50% lažji od 20-30 let starhi podobno velikih bark.
Katamaran:
Pri katamaranu določa lego trupa zračni kanal, plovki imata v glavnam funkcijo stabilizacije in krmiljenja. Z obliko in ožitvijo zračnega kanala se da točno določit kako bosta plovca drsela po vodi. Da je tega drsenja še manj in, da se vodni film ne odtrga kar bi predvsem v zavoju pomenilo takojšnje prevračanje gliserja, se tu uporablja en kup stopnic ki obenem delujejo kot turbulatorji in kot tisti zobati noži za rezanje paradižnika, ter kruha, pa še stik plastike z vodo se zmanjša.
p.s.
Ne verjamem, da bi stopničasta oblika dna kaj dodala pri modelih. Bi pa letelo z trotočkovno obliko, kar pa itak veste.
lp
Sašo
Sašo
Re: Obnova starega dirkalnika
Vem, da maš znanje. Zato sem pa malo sprovociral.
Klaj pa Mannerfeltovi bat boati.
Predlagam, da to 'kramo' kak moderator da v posebno temo, da ne bomo smetili Klemnovega placa.
Potem pa bi lahko tam limali kake članke in teoretizirali do onemoglosti.
Osebno mi je ta tematika res zanimiva in sem prepričan, da nisem edini.
LP
Klaj pa Mannerfeltovi bat boati.
Predlagam, da to 'kramo' kak moderator da v posebno temo, da ne bomo smetili Klemnovega placa.
Potem pa bi lahko tam limali kake članke in teoretizirali do onemoglosti.
Osebno mi je ta tematika res zanimiva in sem prepričan, da nisem edini.
LP
RC Addict!
Re: Obnova starega dirkalnika
Manerfeld je v bistvu napravil stopničaste gliserje uporabne. Tudi Batt boati so se na začetku vrteli okrog prednje stopnice, a je nagruntal pod kakim kotom naj gre krma stopnice proti kobilici, kako velika naj bo, kako velik zračni kanal naj napravi, da je zračna blazina vedno enaka na levi in desni in kam naj da težišče. On je celo dajal duo prope na te gliserčke, kar je sicer skregano z vsako logiko, da ne rečem trapasto, ampak imeli so en odbit tekmovalni razred in je bilo treba to počet. V glavnem so dirkali po razburkanem morju in končna hitrost ni bila tako pomembna, moral je pa dobro pospešit ko je prišel čez val. V valovih je vseskozi trebat migat z ročico za gas in trimat ko blesav, da dobiš muskelfiber v zapestje in za tako vožnjo so stopnice zelo dobre.
Manerfeld je arhitekt tega https://news.satcomdirect.com/cwc-newsl ... cing-team/ Amiji sicer jokcajo in vsak ima en poseben rekord, ampak ta je pa stolkel čisto vse (Razen hitrostnega, ki ga ima sicer stopničasti Outherlimits, ki pa se pelje povsem po riti na pad keelu in ima cel trup v zraku.) in je še vedno ata in mama za ofshore V-trupce. Ta je v glavnem čisti primerek dirkalnika za trikotnik, ampak zaradi lahke gradnje in noro močnih motorjev je vseeno prišel na kubo hitreje kot stari Apache. Če bi slednjega izdelali po sodobni tehnologiji in mu v rit vtaknili skoraj dva megavata za ameriške pojme lahkih turbo motorjev, pol bi znalo biti zelo drugače. Ampak ti rekordi trenutno nikogar ne zanimajo.
Manerfeld je arhitekt tega https://news.satcomdirect.com/cwc-newsl ... cing-team/ Amiji sicer jokcajo in vsak ima en poseben rekord, ampak ta je pa stolkel čisto vse (Razen hitrostnega, ki ga ima sicer stopničasti Outherlimits, ki pa se pelje povsem po riti na pad keelu in ima cel trup v zraku.) in je še vedno ata in mama za ofshore V-trupce. Ta je v glavnem čisti primerek dirkalnika za trikotnik, ampak zaradi lahke gradnje in noro močnih motorjev je vseeno prišel na kubo hitreje kot stari Apache. Če bi slednjega izdelali po sodobni tehnologiji in mu v rit vtaknili skoraj dva megavata za ameriške pojme lahkih turbo motorjev, pol bi znalo biti zelo drugače. Ampak ti rekordi trenutno nikogar ne zanimajo.
lp
Sašo
Sašo
Re: Obnova starega dirkalnika
Ni panike Stanko,lahko kar tukaj ostane,vsak dan se učimo in rad kaj novega izvem .
@raktivec,hvala za razlago,če se ti da v tej vročini še kaj napisat,voljno ..z veseljem preberem !!
@raktivec,hvala za razlago,če se ti da v tej vročini še kaj napisat,voljno ..z veseljem preberem !!
Zadnjič spremenil Offshore, dne 13 Okt 2021, 13:44, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Obnova starega dirkalnika
Sem se ravno spomnil...moj prvi in do nedavnega edini gliser s stopničastim dnom je bil tale Volantexov Blade.
Slika je iz neta,posnetek na linku pa moj.
Čolnič je dolg 65 cm ima le okoli 800gramov in kar konkretno šiba s 3S 2200 lipoti
Moj nima ne flapov in ne turnfinov in stvar resnično leti,pelje se ko po tirnicah,tudi zeeelo ostri zavoji niso noben problem
@raktivec,prosim za komentar tega stopničastega dna ?
... moj video:
https://www.youtube.com/watch?v=_14piKNlCAg
Slika je iz neta,posnetek na linku pa moj.
Čolnič je dolg 65 cm ima le okoli 800gramov in kar konkretno šiba s 3S 2200 lipoti
Moj nima ne flapov in ne turnfinov in stvar resnično leti,pelje se ko po tirnicah,tudi zeeelo ostri zavoji niso noben problem
@raktivec,prosim za komentar tega stopničastega dna ?
... moj video:
https://www.youtube.com/watch?v=_14piKNlCAg
Zadnjič spremenil Offshore, dne 13 Okt 2021, 13:46, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Obnova starega dirkalnika
To dno ima stopnice pod takim kotom, da tadnja deluje kot flapi in tišči premec v vodo. To je razlog zakaj leti kot po tirnicah. V bistvu se hidrodinamično to dno konča pri prvi stopnici, krma pa je le kot flap in rahlo drsa po vodi, ter sili premec dol. Dobro za stabilnost je v tem primeru tudi to, da je propeler zelo daleč od hidrodinamične krme.
Za model bi to znalo biti dobro, za pravi gliser pa popolna katastrofa, saj bi premec ril in ne bi nikamor šlo. V zavoju tako konfiguracijo tako zagrabi, da se zna na mestu zavrtet kar je sicer spektakularno, ampak morilsko. Verjetno ni pretirano hiter. Zdi se mi, da bi se ob večji hitrosti zakotalil na vzven v zavoju. Pri pravi oblii dna se gliser nagne not kot motorist, ob večanju hitrosti se vedno manj nagiba, potem mora pa dno rahlo in uravnoteženo popustit, da gliser zdrsne po vodi, propeler zajame zrak, hitrost se hipoma zmanjša in ga ne zavrti navzven. Pri marsikaterem stopničastem gliserju so se in se ljudje ubijajo zaradi tega robljenja v zavoju. In včasih je dovolj premočan trim navzdol. Vse je treba pred zavojem malo dol natrimat, ampak ne preveč. Navadno dno ne reagira negativno, veliko stopničastih pa postane v tem primeru plavajoča krsta.
Nekaj podobnega, ampak manj "narobe" so nekoč izdelali bivši Elanovci, ki so delali en 13 m gumon za vojsko. To je nato prevzela ekipa, ki ji je Blumar izdelal dva prototipa. Ti gliserji dobesedno nikamor niso šli. Tole z premcem je tako grabilo, da je iz vsake vožnje prišel nekdo popolnoma obtolčen, največkrat celo z kakim zlomljenim udom. Ker je dvigovalo krmo so polomili nekaj Arnesonov in na koncu je tudi zastopnik za ZF menjalnike obupal nad njimi in jih je odpikal. Verjetno se da tiste kalupe še vedno videt na Blumarjevem dvorišču in če pogledaš vidiš podobno porazdelitev kotov stopnic kot so pri tem modelčku.
To deluje nekako tako kot da bi vzel tekmovalne smuči, jim pobral ostrino robnikov, nato pa zelo dobro nabrusil vse od čevlja do konca krivine naprej.
Ne vem, verjetno je pri monotrup modelih podobno pravilo:
- težišče mora biti toliko nazaj, da ravno še ne dela porpoissinga. Vsekakor naj bo za 1/3 vodne linije gledano od krme.
- propeler mora imet tak rake in cup, da se da pri najvišji hitrosti dovolj natrimat, da se dno dvigne vsaj za 1,5 stopinje.
- propeler mora imet tako obliko, da ne rukne gliserja v chine walk.
- dno mora biti tae oblike, da je možno vse to doseči. Če to uspeš in imaš na dnu ravno prav veliko smučko-pad keel, si napravil vse kar je možno. Ob smučki (Poglej kak video od Tuff ali Allison, ali Velocity) je pri hitrostih nekje nad 80 km/h (Odvisno od oblike, dimenzij smučke, ter specifični teži gliserja.) v vodi tako malo trupa, da lahko pozabiš na vse ostale čarovnije, nobena ni boljša. Ob počasnejši vožnji je pa itak klasični V najboljši. Pri našem smučka deluje že pri 70 km/h, ki je zato tudi potovalna hitrost in za to hitrost je dodelan tudi propeler. Pri 110 km/h potegne toliko trupa ven, da zna biti dih jemajoče in ne zdržiš 5 minut take vožnje, kar je več je pa enako. Lovit ga moraš začet (chine walk) pri okrog 90 km/h, a se hitro umiti in potem jezdi na repu.
To sem napisal, ker se večina podobno obnaša, tudi stopničasti, ki imajo večinoma vsi pad keel na zadnji stopnici.
Tole tu https://www.velocityboats.com/about.html je še kako res!
Za model bi to znalo biti dobro, za pravi gliser pa popolna katastrofa, saj bi premec ril in ne bi nikamor šlo. V zavoju tako konfiguracijo tako zagrabi, da se zna na mestu zavrtet kar je sicer spektakularno, ampak morilsko. Verjetno ni pretirano hiter. Zdi se mi, da bi se ob večji hitrosti zakotalil na vzven v zavoju. Pri pravi oblii dna se gliser nagne not kot motorist, ob večanju hitrosti se vedno manj nagiba, potem mora pa dno rahlo in uravnoteženo popustit, da gliser zdrsne po vodi, propeler zajame zrak, hitrost se hipoma zmanjša in ga ne zavrti navzven. Pri marsikaterem stopničastem gliserju so se in se ljudje ubijajo zaradi tega robljenja v zavoju. In včasih je dovolj premočan trim navzdol. Vse je treba pred zavojem malo dol natrimat, ampak ne preveč. Navadno dno ne reagira negativno, veliko stopničastih pa postane v tem primeru plavajoča krsta.
Nekaj podobnega, ampak manj "narobe" so nekoč izdelali bivši Elanovci, ki so delali en 13 m gumon za vojsko. To je nato prevzela ekipa, ki ji je Blumar izdelal dva prototipa. Ti gliserji dobesedno nikamor niso šli. Tole z premcem je tako grabilo, da je iz vsake vožnje prišel nekdo popolnoma obtolčen, največkrat celo z kakim zlomljenim udom. Ker je dvigovalo krmo so polomili nekaj Arnesonov in na koncu je tudi zastopnik za ZF menjalnike obupal nad njimi in jih je odpikal. Verjetno se da tiste kalupe še vedno videt na Blumarjevem dvorišču in če pogledaš vidiš podobno porazdelitev kotov stopnic kot so pri tem modelčku.
To deluje nekako tako kot da bi vzel tekmovalne smuči, jim pobral ostrino robnikov, nato pa zelo dobro nabrusil vse od čevlja do konca krivine naprej.
Ne vem, verjetno je pri monotrup modelih podobno pravilo:
- težišče mora biti toliko nazaj, da ravno še ne dela porpoissinga. Vsekakor naj bo za 1/3 vodne linije gledano od krme.
- propeler mora imet tak rake in cup, da se da pri najvišji hitrosti dovolj natrimat, da se dno dvigne vsaj za 1,5 stopinje.
- propeler mora imet tako obliko, da ne rukne gliserja v chine walk.
- dno mora biti tae oblike, da je možno vse to doseči. Če to uspeš in imaš na dnu ravno prav veliko smučko-pad keel, si napravil vse kar je možno. Ob smučki (Poglej kak video od Tuff ali Allison, ali Velocity) je pri hitrostih nekje nad 80 km/h (Odvisno od oblike, dimenzij smučke, ter specifični teži gliserja.) v vodi tako malo trupa, da lahko pozabiš na vse ostale čarovnije, nobena ni boljša. Ob počasnejši vožnji je pa itak klasični V najboljši. Pri našem smučka deluje že pri 70 km/h, ki je zato tudi potovalna hitrost in za to hitrost je dodelan tudi propeler. Pri 110 km/h potegne toliko trupa ven, da zna biti dih jemajoče in ne zdržiš 5 minut take vožnje, kar je več je pa enako. Lovit ga moraš začet (chine walk) pri okrog 90 km/h, a se hitro umiti in potem jezdi na repu.
To sem napisal, ker se večina podobno obnaša, tudi stopničasti, ki imajo večinoma vsi pad keel na zadnji stopnici.
Tole tu https://www.velocityboats.com/about.html je še kako res!
Zadnjič spremenil raktivec, dne 25 Jun 2021, 18:29, skupaj popravljeno 1 krat.
lp
Sašo
Sašo
Re: Obnova starega dirkalnika
Zdaj ko smo že malo zašli iz original teme,naj povem da se spomnim tega Elanovega gliserja iz 80tih,ki mi je bil že takrat in mi je še danes en izmed najlepših oblik kar so jih tam izdelali.
Vendar,samo ene par ,ker se je na testu pokazal za zelo nestabilni čoln,podrobnosti se ne spomnim.
Menda sta obstajala samo ene 2 civilna,ter ene 2 policijska ki jih pri sosedih uporabljajo z manjšimi spremembami zgornje palube,mogoče tudi trupa,še danes.
Doma pa še vedno hranim originalni katalog
Vendar,samo ene par ,ker se je na testu pokazal za zelo nestabilni čoln,podrobnosti se ne spomnim.
Menda sta obstajala samo ene 2 civilna,ter ene 2 policijska ki jih pri sosedih uporabljajo z manjšimi spremembami zgornje palube,mogoče tudi trupa,še danes.
Doma pa še vedno hranim originalni katalog
Zadnjič spremenil Offshore, dne 13 Okt 2021, 13:47, skupaj popravljeno 2 krat.