Vampire je lesen

Vse kar ne spada v ostale tematike o modelih letal/helikopterjev

Moderator: Pisaneli

Odgovori
Uporabniški avatar
King Arthur
Razpravljalec
Prispevkov: 54
Pridružen: 10 Feb 2005, 14:54

Odgovor Napisal/-a King Arthur »

Ko se že glih o lesu menmo....
Al vete, da je angleški reaktivec DeHavalind Vampire narejen iz lesa? :o :o
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13475
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

King Arthur napisal/-a:Ko se že glih o lesu menmo....
Al vete, da je angleški reaktivec DeHavalind Vampire narejen iz lesa? :o :o
Da je Moskito bil narejen iz sendviča aviošper/balza/aviošper vem, ampak tegale o Vampirju mi pa ne boš prodal! [-X Boš moral pa dokazati! Jaz ne verjamem!

Mitja
Uporabniški avatar
gonzo
Tekmovalec
Prispevkov: 200
Pridružen: 15 Dec 2004, 18:59
Kraj: jesenice

Odgovor Napisal/-a gonzo »

Lp Matic
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13475
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

O, šit! Pa sem bil skoraj pripravljen staviti se za celo plačo!!!! #-o #-o #-o
Slika
Ni kaj, res se človek uči celo življenje! Priznam da tega nisem vedel, saj gre za "moderno" reakcijsko letalo prve ali druge generacije.

Mater, če samo pomislim koliko so bili Nemci napredni s konstrukcijo ME262!!! Les so uporabili le za reakcijskega "folksjegerja" Salamandra, ker jih je matralo za količino aluminija, ki je bil "rezerviran" za ostale pomembnejše projekte.

#-o Mitja

P.S.: pa še nekaj o lesu:
- les ni podvržen padanju trdnosti zaradi vibracij.
- če je pravilno zaščiten pred mikrobiološkimi in klimatskimi vplivi, je zelo trajen
- les je lep, naj tak tudi ostane :D
Uporabniški avatar
King Arthur
Razpravljalec
Prispevkov: 54
Pridružen: 10 Feb 2005, 14:54

Odgovor Napisal/-a King Arthur »

Ja, tud ko sm jst to slišu sm mislu da gre za napako...
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Še ena moja o tehnologiji in lesu.



Kaj mislite kako lepilo so uporabili, da so lahko izdelali Moskita in Vampirja?Slika

V pomoč naj bo podatek, da so trupe izdelali v betonskih kalupih.

Ko ugotoviš z čim so lepili in kdaj so to pričeli uporabljati ostali narodi, ti da mislit in se ti njihova gradnja ne zdi več zastarela. (Ni poliester.)







lp
Sašo
Uporabniški avatar
dejci23
Freak
Prispevkov: 749
Pridružen: 29 Mar 2005, 13:25
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a dejci23 »

epoxi? :-?
Uporabniški avatar
Longi
Tekmovalec
Prispevkov: 323
Pridružen: 26 Avg 2005, 17:01
Kraj: radovljica

Odgovor Napisal/-a Longi »

AERODUX 100%

Lep pozdrav Longi
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Longi napisal/-a:AERODUX 100%

Lep pozdrav Longi


Kaj je to za ena stvar?



lp
Sašo
Uporabniški avatar
spaca157
Tekmovalec
Prispevkov: 444
Pridružen: 15 Nov 2004, 19:00
Kraj: Polzela

Odgovor Napisal/-a spaca157 »

Navadn bel lesni lim pa drevesna smola :)
Leti vse kar dober vržeš !!
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13475
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Kostna moka :D
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Zdravo!



V nekaterih različnih člankih sem zasledil, da so bile epoxidne smole strateška prednost Britancev, ki so to skrivnost varovali skozi celo 2. svet vojno in še nekaj let potem. Ravno zaradi teh smol so lahko serijsko izdelovali lahke in trdne Mosquite. Problem naj bi bil v tem, da Britanci še vedno držijo za sebe z čim je bilo to letalo lepljeno.

Če so bila ta letala res lepljena z mizarskim lepilom in kostno moko, sem precej časa po neumnosti občudoval sposobnosti britanskih kemikov.

Da ne pozabim: Mosquito in Vampire nista bili klasični leseni letali z nosilnim skeletom in lesenim aviošperom za oplato, ampak sta imela oba samonosno trupno oplato izdelano v sendviču katerega polnilo je bila balsa. Pri taki izdelavi je z belim lepilom podoben uspeh kot pri oplankanem stiroporju pri modelih.



lp
Sašo
Zadnjič spremenil raktivec, dne 11 Dec 2005, 12:00, skupaj popravljeno 1 krat.
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13475
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Včasih so za laminiranje lesenih elementov uporabljali tudi eno lepilo, ki je izgledalo kot sloj papirja. To so dajali vmes med lepljence (nosilci krila, aviošper, ipd..) nato pa stisnili v preši in segreli na neko temperaturo. Pod pritiskom in vročino, se je lepilo aktiviralo in zlepilo elemente med sabo.

V prejšnjem stoletju so uporabljali za lepljenje lesenih letal Kazeinsko lepilo. To lepilo je bilo narejeno iz mleka z dodatkom mineralnih elementov. Izdelovalo se je v obliki prahu, ter tolilo v vodi v razmerju 1:2. Tako pripravljen se je lahko uporabljal 8 do 12 ur. Pri lepljenju je bilo treba lepljence stisniti na 6-8 kg/cm2 v času 8-10 ur. Polno trdnost so spoji lepljeni s kazeinskim lepilom dosegli šele v 2 do 3 dneh.

Včasih so se poleg kazeinskega lepila uporabljali še krvni albumin, in pa sintetična lepila tegofilm, kaurit, aeroduks 185, melakol, araldit in rezorcin.
(viri: Boris Cijan: vazduhoplovno jedriličarstvo, Ivo Šoštarič: Vazduhoplovni stolar)

Pred parimi loeti sem bil na Češkem pri proizvajalcu letal TEST. takrat so izdelovali lesena letala in so vse lepili z epoksijem. Povedali so mi, da je epoksi najbolj pripraven za leplenje, ker nanj ne vplivajo vremenski vplivi kakor na "zgodovinska lepila", ker je trdnost spojev boljša, delo hitrejše in z leti se skozi oplato ne pokažejo mesta lepljenja, kot se je to dogajalo pri starih letalih lepljenimi s takratnimi lepili. ("Starving horse look")

Jep pa bilo zanimivo videti leseno jadralno letalo, narejeno iz reber trupa 6 do 12 mm (ruski bukov aviošper) lesenih vzdolžnic trupa 1x1cm (finski bor) in bukove oplate 1,5mm, zlepljene z epoksidnim lepilom, nato oblepljeno s platnom, pokitano in pobarvano z dvokomponentno poliuretansko barvo.....videti je bilo kakor ulito iz plastike. Neverjetno, kaj naredijo sodobni premazni materiali z lesom! Stoj, glej in se čudi!
Nažalost so lani v TESTu prešaltali na izključno proizvodnjo iz epoksi laminatov in so les skorajda izločili z programa.
Škoda, ker je v njihovi delavnici tako lepo dišalo po smreki, boru, žagovini, nitrolaku...

LP Mitja
Odgovori

Vrni se na Splošne teme modelov letal in aerotehnike