Ultima F5J
Ultima F5J
Pozdravljeni!
Kot je že marsikaj opisano glede tega modela v temi xyz, bom tukaj objavil hitri postopek gradnje modela ter delil izkušnje z letenjem itd...
Sorodna tema na RC Groups: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2585288
Preden sem ga nabavil sem letel prototip, ki me je totalno navdušil nad modelom. Do sedaj sem že letel Shadowa, Graphita, Hyper Avo, Supro, Maxo, a nič ni letelo tako dobro kot ta model.
Model je specializiran za kategorijo F5J, saj kljub revolucionarno nizki teži ( RTF okoli 1100g ali manj) leti odlično v vetru. To je pa zaradi namensko uporbaljenega tankega profila, ki omogoča odlično prodornost kljub nizki teži.
Krila so narejena kot pri DLG modelu z rohacel sredico, ki zagotavlja zavidljivo trdnost modela pri izjemno nizki teži. Tudi v primeru trka, ta konstrukcija omogoča hitro popravilo krila, kar še kako pride prav na tekmovanjih.
Ta model je prvi popolnama namenski model za F5J in je že sprožil val navdušenja okoli sveta, saj premika meje mogočega. Moram čestitat Denisu in ekipi, za to mojstrovino, ki bo zagotovo postala orodje najboljših pilotov iz sveta F5J.
Čeprav je model tekmovalen, pa ne pomeni da ni primeren za recimo začetnike, saj leti izjemno lahkotno, nemogoča ga je prevleči ali kako drugače izgubiti kontrolo nad njim...
Če bi moral v nekaj besedah opisati kako leti lahko rečem: Kot velik DLG Pri tem je pa treba dodati da ima propadanje še manjše zaradi še boljšega razmerja med površino krila in težo
Slike praznega modela :
Kot je že marsikaj opisano glede tega modela v temi xyz, bom tukaj objavil hitri postopek gradnje modela ter delil izkušnje z letenjem itd...
Sorodna tema na RC Groups: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2585288
Preden sem ga nabavil sem letel prototip, ki me je totalno navdušil nad modelom. Do sedaj sem že letel Shadowa, Graphita, Hyper Avo, Supro, Maxo, a nič ni letelo tako dobro kot ta model.
Model je specializiran za kategorijo F5J, saj kljub revolucionarno nizki teži ( RTF okoli 1100g ali manj) leti odlično v vetru. To je pa zaradi namensko uporbaljenega tankega profila, ki omogoča odlično prodornost kljub nizki teži.
Krila so narejena kot pri DLG modelu z rohacel sredico, ki zagotavlja zavidljivo trdnost modela pri izjemno nizki teži. Tudi v primeru trka, ta konstrukcija omogoča hitro popravilo krila, kar še kako pride prav na tekmovanjih.
Ta model je prvi popolnama namenski model za F5J in je že sprožil val navdušenja okoli sveta, saj premika meje mogočega. Moram čestitat Denisu in ekipi, za to mojstrovino, ki bo zagotovo postala orodje najboljših pilotov iz sveta F5J.
Čeprav je model tekmovalen, pa ne pomeni da ni primeren za recimo začetnike, saj leti izjemno lahkotno, nemogoča ga je prevleči ali kako drugače izgubiti kontrolo nad njim...
Če bi moral v nekaj besedah opisati kako leti lahko rečem: Kot velik DLG Pri tem je pa treba dodati da ima propadanje še manjše zaradi še boljšega razmerja med površino krila in težo
Slike praznega modela :
Re: Ultima F5J
Delo sem začel tako, da sem najprej malo zbrusil bajonete, da so pašejo v krilo brez zatikanja. To je narejeno v 5 minutah. Priporočam, da se brusi najprej ob straneh, šele nato po višini, saj ne sme biti nič lufta po višini, ker mora bajonet tesno držati krilo.
Nato sem pogledal kako poteka povezava za elerone in sem naredil zarezo, kjer pride rudderhorn.
Za zarezo sem z pilo, enake debeline kot rudderhorn razširil luknjo, da rudderhorn na tesno paše notri.
Nato sem pogledal kako poteka povezava za elerone in sem naredil zarezo, kjer pride rudderhorn.
Za zarezo sem z pilo, enake debeline kot rudderhorn razširil luknjo, da rudderhorn na tesno paše notri.
Re: Ultima F5J
Žice sem nato v kotih pobrusil zato, ker pri zvitju nastane krivina, ki bi prepričila, da žica poteka čisto zraven rudderhorna in servoarma.
Servolocke je na CNC zrezal moj brat Jure . To je bilo narejeno z namenom, da se bodo dali zamenjati v kratkem času (cca. 1 minuta) v primeru da bi odpovedali na tekmi.
Servolocke je na CNC zrezal moj brat Jure . To je bilo narejeno z namenom, da se bodo dali zamenjati v kratkem času (cca. 1 minuta) v primeru da bi odpovedali na tekmi.
- Zaunkönig
- Profesor
- Prispevkov: 1473
- Pridružen: 20 Feb 2012, 09:51
- Kraj: Ljubljana
Re: Ultima F5J
Krasen model, le tista luknja v kljunu ga kazi
DS Day - Velika Planina Official Video ... Welcome to the Dark Side
https://youtu.be/OAtj3f9Wsv0
https://youtu.be/OAtj3f9Wsv0
Re: Ultima F5J
No ta vikend se je delo nadaljevalo.
Z bratom in očetom smo se domislili inovativnega sistema za balast. In sicer izdelana je karbonska mizica, ki ima jeklen pin, ki se ne more zlomiti ali premakniti. Blastne palice iz medenine pa imajo na koncu luknjo, skozi katero gre ta pin.
S tem sistemom lahko damo notri in vzamemo ven utež skoraj v hipu brez težav. Različne teže si zbiramo z različnimi premeri balastnih palic. Težišče pa lahko spreminjamo s tem če damo utež na drugo luknjo ali pa dolžino uteži . Če želimo dodatno težo, lahko dodamo utež na sredino blastne palice oz. kjer je težišče.
Mizica se vlima na dno trupa, kjer je dovolj prostora tako za mizico kot za utež. Balastna palica je dovolj ozka, da bo prišla med kontrolne žičke za rep .
Z bratom in očetom smo se domislili inovativnega sistema za balast. In sicer izdelana je karbonska mizica, ki ima jeklen pin, ki se ne more zlomiti ali premakniti. Blastne palice iz medenine pa imajo na koncu luknjo, skozi katero gre ta pin.
S tem sistemom lahko damo notri in vzamemo ven utež skoraj v hipu brez težav. Različne teže si zbiramo z različnimi premeri balastnih palic. Težišče pa lahko spreminjamo s tem če damo utež na drugo luknjo ali pa dolžino uteži . Če želimo dodatno težo, lahko dodamo utež na sredino blastne palice oz. kjer je težišče.
Mizica se vlima na dno trupa, kjer je dovolj prostora tako za mizico kot za utež. Balastna palica je dovolj ozka, da bo prišla med kontrolne žičke za rep .
Re: Ultima F5J
Namesto dragega Schambeka smo se odločili za čisto nov koncept pogona.
Uporabili bomo zanesljiv outrunner motor AXI, ki je bil preizkušen iz naše strani neštetokrat. Tako na tekmah kot doma. V času 10 let se še en AXI ni pokvaril
Prednosti: Enako ali bolj zanesljiv pogon približno 200€ ceneje, manj gibljivih delov ( gearbox, ki se lahko pokvari),boljše hlajenje ker ni gearboxa, težišče lažje ujamemo ker je motor čisto v nosu, večji izkoristek ker ni prenosa ( z 800Mah se bo lahko 3x prišlo do višine 200m), pri isti teži močnejši pogon.. itd. itd.
Za regler smo se odločili za Jeti SPIN, ki je prav tako izjemno kvaliteten in ima močnejši BEC kot YGE. Je tudi malo cenejši. Slaba stvar je let da je 10g težji zaradi dodatnga materijala namenjenega hlajenju.
Propeler bo za začetek 10x6.
Uporabili bomo zanesljiv outrunner motor AXI, ki je bil preizkušen iz naše strani neštetokrat. Tako na tekmah kot doma. V času 10 let se še en AXI ni pokvaril
Prednosti: Enako ali bolj zanesljiv pogon približno 200€ ceneje, manj gibljivih delov ( gearbox, ki se lahko pokvari),boljše hlajenje ker ni gearboxa, težišče lažje ujamemo ker je motor čisto v nosu, večji izkoristek ker ni prenosa ( z 800Mah se bo lahko 3x prišlo do višine 200m), pri isti teži močnejši pogon.. itd. itd.
Za regler smo se odločili za Jeti SPIN, ki je prav tako izjemno kvaliteten in ima močnejši BEC kot YGE. Je tudi malo cenejši. Slaba stvar je let da je 10g težji zaradi dodatnga materijala namenjenega hlajenju.
Propeler bo za začetek 10x6.
Re: Ultima F5J
Uporabil bom Vladimirjev 30mm Hyperspiner. Zaradi tega bo kable motorja treba spelati izven trupa, kot sem to storil že na večih modelih ( Supra, Hyperava...).
Edini problem pri tem je, da ni najlepše ampak se bomo potrudili da ne bo izgledalo pregrdo. Kable smo dali v ovoj, ki ima enako teksturo kot trup, zato bodo kabli komaj opazni.
Če bi uporabil 32mm spinner, bi kable brez problema spelal znotraj trupa .
( Kabli še niso prilimani na trup. Kasneje bodo potekali tik ob trupu. )
Edini problem pri tem je, da ni najlepše ampak se bomo potrudili da ne bo izgledalo pregrdo. Kable smo dali v ovoj, ki ima enako teksturo kot trup, zato bodo kabli komaj opazni.
Če bi uporabil 32mm spinner, bi kable brez problema spelal znotraj trupa .
( Kabli še niso prilimani na trup. Kasneje bodo potekali tik ob trupu. )
Re: Ultima F5J
Škoda, da nisi vzel inrunnerja od Mege. Ne bi bilo potrebno kablov vleči izven trupa.
Da se ne bodo kraki haklali ob kable?
Da se ne bodo kraki haklali ob kable?
Fear of a Flat Planet.
-slopescream-
-slopescream-
Re: Ultima F5J
Haha menda res lej, še jst sem prišel pogledat kaj se dogaja na temle forumu.
Dejstvo je, da so izkušnje z AXI-ji v preteklosti nekako pokazale da bi se dalo precej dobro za tovrstne namen uporabit tole kombinacijo, ki je nekako skoraj pol cenejša, nič težja, kvečjemu še bolj efikasna in zanesljiva (čimmanj premikajočih delov, nobenih visokih vrtljajev nikjer, nobenega trenja, rožljanja, lepljenja aks...). Če je nuja po 30mm spinnerju, potem so kabli zunaj (in to tako narejeno, kot je treba ), sicer pa se jih tudi stišči noter pri 32mm spinerju. Prop se v kable ne zapenja, seveda - saj je tudi profil propa tak, da se ne more zataknit zanje.
Se bo pa stestiralo pogon ko bo stvar končana in videlo ustreznost izbire propa / obratov motorja, ter naredilo meritve... Glede na to da regler meri in beleži obrate, tok, napetost itd... se bo dalo precej dobro videt kje pogon stoji in kako je efikasen.
LP!
Jure
Dejstvo je, da so izkušnje z AXI-ji v preteklosti nekako pokazale da bi se dalo precej dobro za tovrstne namen uporabit tole kombinacijo, ki je nekako skoraj pol cenejša, nič težja, kvečjemu še bolj efikasna in zanesljiva (čimmanj premikajočih delov, nobenih visokih vrtljajev nikjer, nobenega trenja, rožljanja, lepljenja aks...). Če je nuja po 30mm spinnerju, potem so kabli zunaj (in to tako narejeno, kot je treba ), sicer pa se jih tudi stišči noter pri 32mm spinerju. Prop se v kable ne zapenja, seveda - saj je tudi profil propa tak, da se ne more zataknit zanje.
Se bo pa stestiralo pogon ko bo stvar končana in videlo ustreznost izbire propa / obratov motorja, ter naredilo meritve... Glede na to da regler meri in beleži obrate, tok, napetost itd... se bo dalo precej dobro videt kje pogon stoji in kako je efikasen.
LP!
Jure
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
Re: Ultima F5J
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 200kv.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oller.html
Tole zgoraj je še cenejše in se skupaj z Holčevim 3s800 mAh akumulatorjem, ter 10x6 ali 10x7 propelerjem super obnese. Mojega motorčka mi v štirih letih še ni uspelo skurit. In ob aktualnih pravilih v F5J sploh ni pomembno kak je izkoristek, da le čim manj tehta in potegne model po potrebi na 250 m.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oller.html
Tole zgoraj je še cenejše in se skupaj z Holčevim 3s800 mAh akumulatorjem, ter 10x6 ali 10x7 propelerjem super obnese. Mojega motorčka mi v štirih letih še ni uspelo skurit. In ob aktualnih pravilih v F5J sploh ni pomembno kak je izkoristek, da le čim manj tehta in potegne model po potrebi na 250 m.
Zadnjič spremenil raktivec, dne 23 Maj 2016, 14:31, skupaj popravljeno 2 krat.
lp
Sašo
Sašo
- pan hlastek
- Razpravljalec
- Prispevkov: 102
- Pridružen: 26 Dec 2006, 18:47
- Kraj: Slov. Konjice
Re: Ultima F5J
Rok, kaj preprečuje balastu, da se ne sname iz inovativno izdelanega jeklenega pina? Glede na pravilnik ("All ballast must be carried internally and FASTENED securely within the airframe"), predlagam, da pin zamenjate z imbus vijakom ki ga lahko malo manj inovativno odviješ in dodaš ali odstraniš balast.
Samo moj dodatek k super predstavitvi sestavljanja modela!
Samo moj dodatek k super predstavitvi sestavljanja modela!
There is no need to be Perfect, you just have to have a Vision!!
Re: Ultima F5J
Jan, na vrh jeklenega pina pride silikonska cev, da utež ne more ven skočit, kar tako ali tako ne more, razn če bi hrbtno letel, kar pa itak ne mislim ;D .
Hvala za skrb
Hvala za skrb
Re: Ultima F5J
Ugibam, da je premer pina 3 ali pa 3,17mm?
Re: Ultima F5J
Mitja, to pa ni blo težko ugant 1/8"
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si