FAI F5J
Re: FAI "F5J"
Končno so objavljeni zapiski iz aprilske seje CIAMa. Mnogo zanimivega branja ... nekaj opazk med 100+ stranmi branja:
* Predlog UK za štiriletni moratorij na nova svetovna in celinska prvenstva je bil sprejet z 23 za, 15 proti. V veljavo stopi naslednje leto. Torej do 2018 nič F5J svetovnih/evropskih prvenstev ...
* Predlog UK, da morajo za neko razpisano prvenstvo kandidirati vsaj 4 države, je bil soglasno sprejet. Če so manj kot 4, lahko ciam razmisli o smiselnosti takega prvenstva.
* UK nadalje predlaga, da se zaostrijo pogoji na sprejem official pravil kategorij v smislu, da naj se najprej dokažejo z minimalno 3 letnim ciklom world cup tekmovanj. Predlog je bil obravnavan in bo dodelan ter dan v glasovane naslednje leto.
* F3B je odstranil spodnjo mejo obremenitve krila in omejitev max razpona.
* precej drobnih sprememb in prebesedenj v kontekstu odpadanja delov med letom in rezervnega modela na liniji.
* za F5J je bil sprejet zadnji predlog pravilnika delovne skupine, skupaj s tehnično specifikacijo za višinomer.
* Predlog UK za štiriletni moratorij na nova svetovna in celinska prvenstva je bil sprejet z 23 za, 15 proti. V veljavo stopi naslednje leto. Torej do 2018 nič F5J svetovnih/evropskih prvenstev ...
* Predlog UK, da morajo za neko razpisano prvenstvo kandidirati vsaj 4 države, je bil soglasno sprejet. Če so manj kot 4, lahko ciam razmisli o smiselnosti takega prvenstva.
* UK nadalje predlaga, da se zaostrijo pogoji na sprejem official pravil kategorij v smislu, da naj se najprej dokažejo z minimalno 3 letnim ciklom world cup tekmovanj. Predlog je bil obravnavan in bo dodelan ter dan v glasovane naslednje leto.
* F3B je odstranil spodnjo mejo obremenitve krila in omejitev max razpona.
* precej drobnih sprememb in prebesedenj v kontekstu odpadanja delov med letom in rezervnega modela na liniji.
* za F5J je bil sprejet zadnji predlog pravilnika delovne skupine, skupaj s tehnično specifikacijo za višinomer.
Re: FAI "F5J"
Ker sem zaradi stavke italjanskih kontrolorjev obtičal v Barceloni, imam čas posodobit pravilnik v wikiju. Razlika od prejšnje verzije je v grobem taka.
Nekaj razlik je tudi v dodatku A.
Potrudil sem se izgled wiki strani približati objavljenemu dokumentu, zato je dodanih tudi nekaj več wiki tagov, ki jih v primerjavi med verzijama lahko mirno zanemarite.
Nekaj razlik je tudi v dodatku A.
Potrudil sem se izgled wiki strani približati objavljenemu dokumentu, zato je dodanih tudi nekaj več wiki tagov, ki jih v primerjavi med verzijama lahko mirno zanemarite.
Re: FAI "F5J"
Delovna skupina za elektronske merilne naprave je že izoblikovala tekst o uporabi teh naprav v modelih in kako se mora ta napravica obnašat v F5J modelu, na voljo pa je tudi že seznam uradno dovoljenih verzij firmwarea za uradno dovoljene višinomere.
Re: FAI "F5J"
Ponoven pozdrav iz Luzane. Za začetek svež izvod CIAM Flyerja, kjer so za vsebino poskrbeli domači veliki upi. Na isto temo je tudi rtv prispevek "Sončne sanje".
Prvi dan smo opravili tehnične sestanke in opravili glasovanja za volitve in diplome. Nova stvar popoldne je bila odprta debata na neko temo. In tema je vroča: nova tehnologija, ki omogoča polavtomatsko letenje modelov (gps, gyro, avtopiloti, telemetrija, ipd). Že dopoldne smo na F5 tehničnem sestanku porabili več kot pol časa na to temo. F5 (B, D, F) namreč to sprejema z odprtimi rokami, J pa tega (v tem trenutku) noče. Predlog spremembe splošnih F5 pravil je, da se dovoli karkoli, a sem z dobro uro nerganja ob podpori nizozemca dosegel, da smo kot predlog spremembe zapisali, kaj vse se dovoli in kaj ne in da se posamezne kategorije nadalje odločajo o tem. Tako ima vrstica, ki v F5J prepoveduje telemetrijo, ponoven smisel in težo. Upam, da bo sprememba jutri v taki obliki šla skozi proceduro.
Tako izgleda letos dvorana v hotelu Movenpick:
Ve se, kdo je za biznis - demo gyro stabilizacije:
Vroče teme na platnu:
Prvi dan smo opravili tehnične sestanke in opravili glasovanja za volitve in diplome. Nova stvar popoldne je bila odprta debata na neko temo. In tema je vroča: nova tehnologija, ki omogoča polavtomatsko letenje modelov (gps, gyro, avtopiloti, telemetrija, ipd). Že dopoldne smo na F5 tehničnem sestanku porabili več kot pol časa na to temo. F5 (B, D, F) namreč to sprejema z odprtimi rokami, J pa tega (v tem trenutku) noče. Predlog spremembe splošnih F5 pravil je, da se dovoli karkoli, a sem z dobro uro nerganja ob podpori nizozemca dosegel, da smo kot predlog spremembe zapisali, kaj vse se dovoli in kaj ne in da se posamezne kategorije nadalje odločajo o tem. Tako ima vrstica, ki v F5J prepoveduje telemetrijo, ponoven smisel in težo. Upam, da bo sprememba jutri v taki obliki šla skozi proceduro.
Tako izgleda letos dvorana v hotelu Movenpick:
Ve se, kdo je za biznis - demo gyro stabilizacije:
Vroče teme na platnu:
Re: FAI "F5J"
Glasovajna o F5 spremembah so mimo, brez pripomb smo sprejeli vse, kar smo se včeraj pogovarjali. Imamo torej FAI world cup za F5J že letos, z začetkom veljave s prvim majem. Sedaj moramo to peljati dve leti, da dosežemo pogoje za uvedbo celinskih in svetovnih prvenstev. Govoril sem s CIAM predsednikom in zaenkrat ciljamo na prvo prvenstvo v 2018.
Re: FAI "F5J"
MD Ventus je bil ravnokar z veliko večino izglasovan za organizatorja svetovnega prvenstva F3J 2016. Čestitke
Re: FAI "F5J"
Tema za debato nekje do novembra:
F3J je letos sprejel pravilo, da v modelu ne sme uporabljati nobena naprava, ki bi s pomočjo meritev, pridobljenih v modelu, vplivala na krmilne površine. S tem elegantno v enem stavku odpravi vse gyro stabilizacije, gps navigacije, variometre ipd.
V F5 smo to zapisali malce drugače. Dovolimo "augumented stability systems" (se priporočam za smiseln prevod), dovolimo sisteme za omejevanje energije (kar uporablja F5B in F), prepovemo pa avtonomno oz. vnaprej sprogramirano letenje in GPS navigacijo po točkah. F5J nadalje prepoveduje vso telemetrijo iz modela k pilotu razen varnostne (signal, napetost baterije).
Lahko že kaj na to temo rečemo v soboto na tekmi?
F3J je letos sprejel pravilo, da v modelu ne sme uporabljati nobena naprava, ki bi s pomočjo meritev, pridobljenih v modelu, vplivala na krmilne površine. S tem elegantno v enem stavku odpravi vse gyro stabilizacije, gps navigacije, variometre ipd.
V F5 smo to zapisali malce drugače. Dovolimo "augumented stability systems" (se priporočam za smiseln prevod), dovolimo sisteme za omejevanje energije (kar uporablja F5B in F), prepovemo pa avtonomno oz. vnaprej sprogramirano letenje in GPS navigacijo po točkah. F5J nadalje prepoveduje vso telemetrijo iz modela k pilotu razen varnostne (signal, napetost baterije).
Lahko že kaj na to temo rečemo v soboto na tekmi?
Re: FAI "F5J"
S tem spustite hudiča z verige.pegasus napisal/-a:... Dovolimo "augumented stability systems" ...
Sistem (elektronski) za povečanje stabilnosti.pegasus napisal/-a:(se priporočam za smiseln prevod)
Mitja
Re: FAI "F5J"
Ciam je končno objavil agendo za letošnje srečanje: http://www.fai.org/ciam-about-us/ciam-meetings
Trenutno pregledujem, kaj vse je notri, nekaj opazk: naš predlog za f5j wc v 2019 je notri, zanimiv je predlog oživitve F5E (sončni pogon) v obliki F5B a brez baterije, nemci bi spet spreminjali potrebno število kvalivikacijskih letov v F3J in kdaj se en let briše. Potrjeval se bo tudi "dronarski" F3U. Izgleda da se pripravlja celovit rewrite "Volume ABR", ki bo postal "CIAM general rules". Končno nekaj smiselnega, a bo potrebno podrobno prebrat ...
Želi kdo sponzorirati potne stroške?
Trenutno pregledujem, kaj vse je notri, nekaj opazk: naš predlog za f5j wc v 2019 je notri, zanimiv je predlog oživitve F5E (sončni pogon) v obliki F5B a brez baterije, nemci bi spet spreminjali potrebno število kvalivikacijskih letov v F3J in kdaj se en let briše. Potrjeval se bo tudi "dronarski" F3U. Izgleda da se pripravlja celovit rewrite "Volume ABR", ki bo postal "CIAM general rules". Končno nekaj smiselnega, a bo potrebno podrobno prebrat ...
Želi kdo sponzorirati potne stroške?
Re: FAI "F5J"
V Luzani letos mrzlo in vetrovno. Prispel včeraj zvečer po 15h turistične vožnje in skoraj 1000km. Tehnični del srečanja je mimo, F5J bo dobil možnost, da se organizator odloči, ali bo imel flyoffe ali ne. Nisem bil na FPV tehničnem sestanku, a je bilo tam prek 30 ljudi, vsi zelo zagreti FPV interesenti, škoda da vas ni tu, kolikor sem vlekel na ušesa, so bile teme zelo zanimive.
Sledi plenarno zasedanje. Nova tajnica je predstavila zanimive številke: fai prostovoljno vozi 9 ljudi, imajo registriranih prek 2400 tekmovalcev. CIAM organizira skoraj polovico vseh velikih tekem znotraj FAI, pri tem pa sodelujejo tekmovalci iz 75 dražv. 80% arhiva je še na papirju, počasi ga prežvekujejo v elektronsko obliko. FAI je star že 110 let, pa še vedno ne zna zares kvalitetno komunicirat s širšo publiko za namene promocije in popularizacije športa. Zato začenjajo razmišljat o brandingu, produktih, FAI TV in se na sploh obnašati bolj kot moderno podjetje. V tem smislu bi radi imeli dogodke, kjer se na isti dan zvrsti več različnih modelarskih tekmovanj, podpirajo razvoj tehnologij za spremljanje rezultatov v živo lokalno, prek tv in prek neta. Na to temo smo imeli predstavitev ukrajinskega cupnavigator.com za raketarske tekme in švicarskega "live scoring system", uporabljenega na njihovem državnem F3A in na WAG v Dubaju za prikaz informacij na velikih zaslonih.
Trenutno smo v FPV debati.
Sledi plenarno zasedanje. Nova tajnica je predstavila zanimive številke: fai prostovoljno vozi 9 ljudi, imajo registriranih prek 2400 tekmovalcev. CIAM organizira skoraj polovico vseh velikih tekem znotraj FAI, pri tem pa sodelujejo tekmovalci iz 75 dražv. 80% arhiva je še na papirju, počasi ga prežvekujejo v elektronsko obliko. FAI je star že 110 let, pa še vedno ne zna zares kvalitetno komunicirat s širšo publiko za namene promocije in popularizacije športa. Zato začenjajo razmišljat o brandingu, produktih, FAI TV in se na sploh obnašati bolj kot moderno podjetje. V tem smislu bi radi imeli dogodke, kjer se na isti dan zvrsti več različnih modelarskih tekmovanj, podpirajo razvoj tehnologij za spremljanje rezultatov v živo lokalno, prek tv in prek neta. Na to temo smo imeli predstavitev ukrajinskega cupnavigator.com za raketarske tekme in švicarskega "live scoring system", uporabljenega na njihovem državnem F3A in na WAG v Dubaju za prikaz informacij na velikih zaslonih.
Trenutno smo v FPV debati.
Re: FAI "F5J"
Naš predlog za olajšanje moratorija na nove kategorije je bil sprejet z večino, enako tudi potrditev F5J kot official kategorije. Tako lahko začnemo razmišljati o evropskem prvenstvu v 2018 in svetovnem v 2019
Jože Čuden je bil izvoljen za predsednika podkomisije S
F3J svetovno 2018 bo v Romuniji (Buzau), evropsko 2017 pa na Slovaškem v Martinu.
Jože Čuden je bil izvoljen za predsednika podkomisije S
F3J svetovno 2018 bo v Romuniji (Buzau), evropsko 2017 pa na Slovaškem v Martinu.
Re: FAI "F5J"
Agenda za letošnje srečanje je zunaj. Lepo prebrat in koj sporočit, če se vas kaka točka posebej tiče in imate o njej mnenje.
Re: FAI "F5J"
Novost letos. Verjetno med najbližjimi opcijami, če želite izkusiti pravi parnik na kolesa, z vsem sopihanjem, žvižganjem in oblaki pare. Tudi cene so znosne
- Priponke
-
- WP_20170428_12_27_44_Pro.jpg (210.47 KiB) Pogledano 11182 krat
Re: FAI "F5J"
Koristna informacija - FAI se je povezal z DHL za potrebe transporta modelov po svetu. Če potujete na FAI tekmovanje in ste v zadregi glede transporta, kontaktirajte fai pisarno, ki vas bo povezala s pravimi ljudmi v dhlu, da uredite vse potrebno.
Re: FAI "F5J"
Edini kandidaturi za f5j tekmi sta 2018 evropsko v Bolgariji in 2019 svetovno v Trnavi. Ker sta edini, bosta obe najverjetneje potrjeni. Upam, da je s tem moje delo v tej temi končano.
Re: FAI "F5J"
Še datum za Bolgarijo - 19.-25.8. V Dubnici.
Re: FAI "F5J"
Najbolj zanimive novice iz švice so letos domače. Nisem vedel, a očitno modelarstvo doma ni več šport (lani je še bil), kar potegne za seboj cel kup neprijetnosti. Letalska zveza trenutno dela na tem, da se status povrne.
Letošnja tematika je bila pretežno namenjena marketingu in dronom. Ta tehnika prvič ponuja obliko tekmovanja, zanimivega širšim množicam, zato je smiselno zgradit celo finančno strukturo s sponzorji in mediji okrog tega. Vse to je nekaj novega za CIAM in se tega šele uči. Obeti so dobri, v začetku novembra se v Shenzenu obeta velik dronarski dogodek.
Med nam blizu novicami je gotovo najpomembnejša ta, da se bo F3J v 2019 letel z modeli z minimalno obremenitvijo 20g/dm^2 ter z vitlami. Bomo videli, kako bo to vplivalo na kategorijo.
V F5J ni bistvenih sprememb, še najbolj zanimiva je ta, da lahko v mladinski ekipi vlogo team managerja zastopa senior. Ta nastopi veljavo s 1.6. in bo aktualna že na evropskem v Bolgariji.
Letošnja tematika je bila pretežno namenjena marketingu in dronom. Ta tehnika prvič ponuja obliko tekmovanja, zanimivega širšim množicam, zato je smiselno zgradit celo finančno strukturo s sponzorji in mediji okrog tega. Vse to je nekaj novega za CIAM in se tega šele uči. Obeti so dobri, v začetku novembra se v Shenzenu obeta velik dronarski dogodek.
Med nam blizu novicami je gotovo najpomembnejša ta, da se bo F3J v 2019 letel z modeli z minimalno obremenitvijo 20g/dm^2 ter z vitlami. Bomo videli, kako bo to vplivalo na kategorijo.
V F5J ni bistvenih sprememb, še najbolj zanimiva je ta, da lahko v mladinski ekipi vlogo team managerja zastopa senior. Ta nastopi veljavo s 1.6. in bo aktualna že na evropskem v Bolgariji.
Re: FAI F5J
Zadeve se počasi vračajo v stare tirnice ... letošnja sezona je že v razmahu, minuli vikend pa smo na digitalnem srečanju F5 skupine podprli predlog za bodoči F5L. Nimam še informacije, ali je predlog podrlo tudi plenarno srečanje, a ne vidim razloga, da ga ne bi.
Na kratko, gre za "2m RES z elektriko", kjer višinomer odklopi motor na 90m, potem pa jadraj. Nekaj za domače razmere, če se spomnim debat izpred dobrega desetletja Primerni modeli so že na voljo, tudi izpod domačih rok, tako da veselo trenirat. Se vidimo na kakem travniku
Na kratko, gre za "2m RES z elektriko", kjer višinomer odklopi motor na 90m, potem pa jadraj. Nekaj za domače razmere, če se spomnim debat izpred dobrega desetletja Primerni modeli so že na voljo, tudi izpod domačih rok, tako da veselo trenirat. Se vidimo na kakem travniku
Re: FAI F5J
Jure pozdravljen, mi lahko prosim razložiš kdo in kaj je to za delovno skupino (uradna pod FAI okriljem, samooklicana ali kaj drugega..), obstaja morebiti kakšen zapisnik tega digitalnega srečanja oz. eventualno tudi plenarnega srečanja?pegasus napisal/-a: ↑24 Apr 2022, 22:07 Zadeve se počasi vračajo v stare tirnice ... letošnja sezona je že v razmahu, minuli vikend pa smo na digitalnem srečanju F5 skupine podprli predlog za bodoči F5L. Nimam še informacije, ali je predlog podrlo tudi plenarno srečanje, a ne vidim razloga, da ga ne bi.
Zakaj sprašujem? Nekaj nadobudnežev nas namreč poskuša zagnati E-RES oz. tole kar si navedel F5L kategorijo, zastavili smo si letos 4 termine za tekmovanja in jih tudi najavili na LZS (sicer nam zaenkrat vreme ni bilo pretirano naklonjeno), spisali (prilagodili po vzoru sosednjih držav) smo tudi nacionalni pravilnik itn...menim, da bi bilo prav da se uskladimo in se zadeve lotimo načrtno in predvsem transparentno, ne pa da delamo vsak po svoje.
Vnaprej hvala za vse informacije in lep dan še naprej,Ivica
Re: FAI F5J
Pa naj se še navežem na zgornji post in za vpogled priložim informativni F5-RES pravilnik, za katerega je vzeta osnova FAI F3L pravilnika + dopolnitve za elektro pogon.
Zaenkrat sta dve nejasnosti, ki pa se bosta morali slejkoprej definirati in razjasniti na "globalnem" nivou in sicer:
1. Pomanjkljivo definiran način izdelave modela oz. natančneje kateri materiali in tehnologije NISO dovoljene...namreč pravilnik izrecno nikjer NE prepoveduje 3D printanih ''pomožnih delov'' kot npr. iztek trupa proti karbonski cevi, 3D printane nožnice za balast, 3D printan nosilec horizontalnega stabilizatorja itn... To so v svoje kite vpreljali čehi in slovaki in nato naleteli na odpor nemcev, kar je sprožilo žolčne debate in zadeva se je začasno umirila na način, da se v kit priložijo tudi leseno izvedbo teh delov. V bodoče bo to potrebno vsekakor zapisati v pravilnik.
Ravno tako ni nikjer izrecno prepovedana "sendvič" konstrukcija nosilca krila, npr. uporabiš lahko prefabricirani karbonski letvici oz. profila za pasnici (CA profil je dovoljen), vmes vlepiš stojino iz balze (les je dovoljen) in vse skupaj poviješ z nitko (povijanje ni definirano).
2. Mogoče manj znana zadeva je loger, ki izklopi motor oz. način kdaj ga izklopi. Obstajata dva načina izklopa motorja in sicer:
a.) motor se izklopi pred doseženimi zadanimi 90m višine in sicer po nekem algoritmu, ki upošteva hitrost modela ter nato na podlagi te definicije predhodno izklopi motor - torej pred doseženimi 90m višine. Model pa z izklopljenim motorjem zaradi kinetične energije doseže teh zadanih 90m in od tu naprej nadaljuje z jadralnim delom
b.) motor se izklopi "natanko" ob doseženih 90m višine in nato zaradi kinetične energije nadaljuje pridobi še nekaj metrov višine, torej nadaljuje z jadralnim delom iz višjega izhodišča od 90m (pridobljenih nekaj metrov in na koncu si lahko tudi blizu 100-tke).
Seveda ker se povsod najdejo "brihtne buče" in ker tega ni jasno definiranega v pravilniku, sedaj od dobaviteljev zahtevajo prilagojen software, ki jim omogoča izklop po načinu b), čeprav je pošteno in smisel logerja to da imajo vsi enako izhodišče, torej izkop po načinu a).
Zaenkrat sta dve nejasnosti, ki pa se bosta morali slejkoprej definirati in razjasniti na "globalnem" nivou in sicer:
1. Pomanjkljivo definiran način izdelave modela oz. natančneje kateri materiali in tehnologije NISO dovoljene...namreč pravilnik izrecno nikjer NE prepoveduje 3D printanih ''pomožnih delov'' kot npr. iztek trupa proti karbonski cevi, 3D printane nožnice za balast, 3D printan nosilec horizontalnega stabilizatorja itn... To so v svoje kite vpreljali čehi in slovaki in nato naleteli na odpor nemcev, kar je sprožilo žolčne debate in zadeva se je začasno umirila na način, da se v kit priložijo tudi leseno izvedbo teh delov. V bodoče bo to potrebno vsekakor zapisati v pravilnik.
Ravno tako ni nikjer izrecno prepovedana "sendvič" konstrukcija nosilca krila, npr. uporabiš lahko prefabricirani karbonski letvici oz. profila za pasnici (CA profil je dovoljen), vmes vlepiš stojino iz balze (les je dovoljen) in vse skupaj poviješ z nitko (povijanje ni definirano).
2. Mogoče manj znana zadeva je loger, ki izklopi motor oz. način kdaj ga izklopi. Obstajata dva načina izklopa motorja in sicer:
a.) motor se izklopi pred doseženimi zadanimi 90m višine in sicer po nekem algoritmu, ki upošteva hitrost modela ter nato na podlagi te definicije predhodno izklopi motor - torej pred doseženimi 90m višine. Model pa z izklopljenim motorjem zaradi kinetične energije doseže teh zadanih 90m in od tu naprej nadaljuje z jadralnim delom
b.) motor se izklopi "natanko" ob doseženih 90m višine in nato zaradi kinetične energije nadaljuje pridobi še nekaj metrov višine, torej nadaljuje z jadralnim delom iz višjega izhodišča od 90m (pridobljenih nekaj metrov in na koncu si lahko tudi blizu 100-tke).
Seveda ker se povsod najdejo "brihtne buče" in ker tega ni jasno definiranega v pravilniku, sedaj od dobaviteljev zahtevajo prilagojen software, ki jim omogoča izklop po načinu b), čeprav je pošteno in smisel logerja to da imajo vsi enako izhodišče, torej izkop po načinu a).
- Priponke
-
- F5RES_Rules V1.0-converted.pdf
- Nacionalni F5-RES pravilnik zaenkrat še v angleškem jeziku
- (221.42 KiB) Prenešeno 46 krat
-
- Predvideni termini v SLO (dve stekmi sta bili že zaradi slabega vremena prestavljeni na kasnejša datuma)
- Brez naslova.jpg (35.87 KiB) Pogledano 1637 krat