Elektra F5J FAI Super Light

Debata o izredno popularnih tekmovalnih jadralnih modelih z elektropogonom (F5J-400, 7 in Unlimited)

Moderatorji: Pisaneli, rossi

Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Naah, me rame dovolj bolijo že od samega tipkanja.

Bolj mi na misel prihajajo mašince za milne mehurčke, takole ene 3 ali 4 po polju na strateških mestih ter meditacija v senci z opazovanjem dogajanja ...
kos
Profesor
Prispevkov: 1622
Pridružen: 29 Dec 2001, 01:00
Kraj: Maribor-USA-Bangkok-Doha-Bogota-Teheran-Maribor kolodvor

Odgovor Napisal/-a kos »

rossi (semino :-({|= ):

kolk imas na Elektri premer spinerja, kolk mm med luknjami MittlestĂĽcka?
thx
Miran
Uporabniški avatar
rossi
Freak
Prispevkov: 951
Pridružen: 08 Dec 2004, 07:42

Odgovor Napisal/-a rossi »

Spiner fi32mm midlštuk 32mm. Eliso 13x11 je potrebno mal obdelat oz. aluminij na spinerju malo zabrusiti...
Uporabniški avatar
rossi
Freak
Prispevkov: 951
Pridružen: 08 Dec 2004, 07:42

Odgovor Napisal/-a rossi »

..spet smo mal testiral oz. zdej že treniramo. Model leti kot po tirnici. Kdo pravi da majnša masa ni pomembna...oja oja... :P
Zgleda da je šla konkurenca z medvedim spat...očitno bom drugo leto sam sebi konkurenca... :lol: :lol:

Vreme je v teh dneh kot nalašč za treniranje saj blaga dviganja silijo pilota da ima prvič; dobr nastavljen model in drugič; mirno roko...se vidimo

Ah to sem pozabu. Tista dva stuba sem obakrat zahaklu na istem mestu, vmes sem pa naredu en kilometerski prelet...še neki za Mateja =D>
Priponke
FAI 14.11.2011 polz-1.jpg
FAI 14.11.2011 polz-1.jpg (172.21 KiB) Pogledano 3421 krat
Uporabniški avatar
matej rozman
Freak
Prispevkov: 852
Pridružen: 26 Jul 2005, 15:06
Kraj: Velenje

Odgovor Napisal/-a matej rozman »

rossi napisal/-a:
Zgleda da je šla konkurenca z medvedim spat...očitno bom drugo leto sam sebi konkurenca... :lol: :lol:
Jaz sem slišal drugače :wink:
rossi napisal/-a:
Ah to sem pozabu. Tista dva stuba sem obakrat zahaklu na istem mestu, vmes sem pa naredu en kilometerski prelet...še neki za Mateja =D>


Vabljen, bomo veseli tvoje družbe :D
plp, Matej
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

rossi napisal/-a: Zgleda da je šla konkurenca z medvedim spat.
Misli si, letimo!
Z mojim modelom imam trenutno tehnične težave! Hudič tako počasi leti, da mi je včeraj v zraku zmrznil in zdaj razmišljam kako ga pred pomladjo dol potegnit. Slika
lp
Sašo
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13475
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

če se lahko vključim.. okoli male mase modela.

Mala masa modela (in z njo tesno vezana ploskovna obremenitev krila) najbolj prispeva k mali hitrosti vertikalnega padanja, kar očitno zelo prav pride pri jadranju v šibkih termičnih vzgornikih, kar zna biti odločilnega vpliva pri tistih mejnih pogojih, kjer lahki modeli rahlo pridobivajo višino težji pa vrtijo nule ali celo padajo.

Ko gre brutalno gor, tam ni več tako pomembno (za pridobivanje višine) ali si težek ali lahek.

Mala ploskovna obremenitev krila ima tudi znaten vpliv na polaro letala v kroženju, kjer lahki modeli v kroženju z malim premerom krožnice bistveno maj zgubljajo višine, kot modeli z večjo ploskovno obremenitvijo (kateri bi krožili z istim premerom). To je odločilno pri ozkih termičnih balonih.

Seveda pa mala ploskovna obremenitev krila postane žebelj v krsto prodornosti modela, kar je katastrofalno v pogojih, ko zapiha zmeren veter in je treba stati...bingljati z nosom proti vetru nad kakšnim punkeljčkom kjer se pojavi vzgornik (eni rečejo "val") ali pa če bi se radi obdržali v vzpenjajočem delu rotorja, ki pripotuje prek terena. Tu je prodornost modela bistvena. prodornost je zmožnost letenja s povečano brzino, brez da bi se hitrost padanja drastično povečevala.

To se kaže v tem, da v vetru tiščimo lahek model na nos da sploh še napredujemo in s tem bogato zapravljamo gvišino (potencialno energijo pretvarjamo v kinetično), težji model pa samo rahlo pritisnemo na nos in to je to! (no, tudi flape in flaperone lahko ob tem koristno uporabimo)


Mislim, da se je treba vprašati za nazaj, kako vreme je bilo na preteklih tekmah F5J. To je dobro vodilo, za izbiro primernega modela.

Običajno se prvi leti naredijo v bolj "mrtvem" vremenu. Tu rabimo višino in čim manjše propadanje modela, da se z začetno višino obdržimo čim dlje..torej do konca.

Potem se pri naslednjih turnusih vreme začne prebujati.. trgajo se baloni, kateri nekatere rečijo tik pred tlemi, nakatere pa že ponesejo visoko pod oblake. Tu ni nveč tako pomembna minimalna ploskovna obremenitev (lahek model)

Potem se vreme prebudi, "da trga gate"! Tu rabimo težek in prodoren model, saj je termike dovolj da popnemo visoko, a ker je termike veliko, se vmes najdejo tudi precejšnja področja padajožih zračnih tokov ("abvindi") in če se s počassnim in lahkim modelom znajdemo v njih, izgubimo veliko dragocene višine preden se jim iztrgamo iz objema.. zato se tu obnesejo hitri modeli ki so tudi prodorni obenem. Tako hitro pobegnemo iz "abvindov" ter v krajšem času prečešemo teren v iskanju nove termike. Tudi daljši prelet do skupine, ki očitno jadra v stebru, je manj tvegan, je kratek in učinkovit.

Nato se lahko pojavi "oblačna ciroza", ki ubije termiko in pojavi se močan veter.
Tu pa ni druge, kot močna "raketa", ki nas hitro ponese visoko, potem pa prodornost, ki nam omogoča da se obdržimo tam, kjer nam gre še najmanj dol.

Ali lahko z enim modelom, ki mu ustrezno menjamo velikost krila (več vrst krilnih podaljškov), ali mu ustrezno dodajamo ali odvzemamo balast, ali mu efikasno menjamo ukrivljenost profila in morda vse skupaj, pa je sedaj vprašanje.

Mislim, da se bo drugo leto pokazalo, ali je možno doseči maksimalen rezultat z dvema različnima, ali enim prilagodljivim modelom.

Bo še zanimivo!

Po moje imajo močni a lahki modeli potencial, saj jih lahko po želji obremenimo ali razbremenimo, kajti s spreminjanjem ploskovne obremenitve lahko dosežemo velik razpon uporabnosti... (na najbolj enostaven in učunkovit način) seveda, če le ni osnovni profil krila izbran "mimo"...

LP Mitja
Uporabniški avatar
F3J JURE
Tekmovalec
Prispevkov: 225
Pridružen: 10 Jan 2007, 21:18
Kraj: Planina pri Ajdovščini

Odgovor Napisal/-a F3J JURE »

Zato pa imas 3 iste modele različne po masi modela.Za zjutraj 1800 g za normalne razmere 2000 g in za veter 2300 g.S tem da ta tezkega lahka das noter se balast.
Lp Jure Marc
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13475
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Ja Jure,

LP Mitja
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 15 Nov 2011, 11:55, skupaj popravljeno 1 krat.
bike-2007
Tekmovalec
Prispevkov: 306
Pridružen: 04 Jul 2007, 12:09
Kraj: Kjer piha...

Odgovor Napisal/-a bike-2007 »

Aha spet bo topla voda tukaj....;)
Sanje so vse!
Uporabniški avatar
rossi
Freak
Prispevkov: 951
Pridružen: 08 Dec 2004, 07:42

Odgovor Napisal/-a rossi »

bike-2007 napisal/-a:Aha spet bo topla voda tukaj....;)
...ja itak to je že tradicija :P :P :P

No danes pa en maratonski let....če me nebi začel u vratu in križu štihat bi bilo krepko čez eno uro. No ja teh 50min pa tudi ni tako slabo. Včasih sma to s Samčijem mela za froštih a ne.... :P
Priponke
FAI 16.11.2011 Polz-1.jpg
FAI 16.11.2011 Polz-1.jpg (221.1 KiB) Pogledano 3775 krat
RoK-K
Tekmovalec
Prispevkov: 349
Pridružen: 04 Nov 2007, 16:51
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a RoK-K »

rossi napisal/-a:
Vreme je v teh dneh kot nalašč za treniranje saj blaga dviganja silijo pilota da ima prvič; dobr nastavljen model in drugič; mirno roko...se vidimo
Ob takšnih pogojih kot so te dni, lahko še punco naučim leteti, da bo nardila takšne grafe :D... S očetom mečema 1m jadralce in skoraj vsakič pojadrava iz 15m :D Stubi so res dobri!

Na žalost pa je treba hoditi v šolo in službo, pa se zamudi najboljši čas za letenje.
rossi napisal/-a: Zgleda da je šla konkurenca z medvedim spat...očitno bom drugo leto sam sebi konkurenca...
Tako kot je lansko leto spala :D Ampak konkurenca pa mislim da je bila precej dobra... Vsaj po rezultatih.
Slika
Uporabniški avatar
CINX
Profesor
Prispevkov: 1212
Pridružen: 16 Nov 2004, 08:33
Kraj: Poljane nad Šk. Loko
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a CINX »

Halo fantje po dolgem času.
Rossi super model zgleda res obetavno!!! Me tkole, ko gledam tele glajde kr prime, da bi spet zavrtu z vami. Dobr ga peglej in obilo nizkih pobiranj iz podna :wink:
Odgovori

Vrni se na F5J