Sprašujem se, koliko sem jadrnico zasnoval pretežko. Ne gre za nobeno klaso, ali pa vsaj jaz ne vem, da obstaja taka klasa.
Zanima me čisto na splošno, koliko teža jadrnice vpliva na plovbo? Če je grez normalen seveda.
Dobro, logično da vpliva na pospeške. Ampak zanima me, če se kak kg več, občutno pozna pri hitrosti. Meni se zdi, da ni takega vpliva kot pri avtu recimo.
Imam 21 reber na razdalji 130cm, namen jih imam obdat s furnirjem. Koliko je to običajen način gradnje trupa. Vsi govorijo on nekih vlaknih in epoxiju.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Davey007 on 2002-05-22 09:12 ]</font>
Skupna teža jadrnice?
Heljo ...
Kar se teže tiče je bolje, da je grez globji in v bistvu list kobilce ožji in spodaj ne preveč težek bulb ...
Sama teža barke se pozna, koliko gre barka hitro in koliko rije po vodi ... Teža in ročica na kobilci ti pa prinese koliko vetra prenese barka ...
Glee na to, da imaš barko iz reber, se ti splača dat najtanjši furnir in nato čez 1 do 2 plasti steklene tkanine ali pa 1 palst karbonske tkanine z epoxijem ... S tem boš pridobil na trdnosti ...
Kar se tiče zategovanja genove oz. v našem primeru bolj floka ... je pa sledeče ... Če bi želel to uštimati kot je na pravi je to kar komplicirano ... vogal Genova se ne sme dvigniti ko gre genova naprej ... taga pa ti z zategovanjem okoli ne moreš dosečt ... oz. težje ... Če pa imaš ti boom potem pa imaš vse skupaj in je to zelo enostavno ...
Tudi količina vrvice potrebne za zategovanje okoli jamborja bi bil azelo dolga ... In pa še nekaj ... V lahkem vetru bi se to dogajalo zelo počasi, z boom sistemom je pa to takoj ... in mali hint: pri F-5-G kategoriji če dodaš še en servo ki ti skrbi za odkoln booma genove lahko s tem mahaš kot vetrnico in s tem pridobiš hitrost ...
Kar se teže tiče je bolje, da je grez globji in v bistvu list kobilce ožji in spodaj ne preveč težek bulb ...
Sama teža barke se pozna, koliko gre barka hitro in koliko rije po vodi ... Teža in ročica na kobilci ti pa prinese koliko vetra prenese barka ...
Glee na to, da imaš barko iz reber, se ti splača dat najtanjši furnir in nato čez 1 do 2 plasti steklene tkanine ali pa 1 palst karbonske tkanine z epoxijem ... S tem boš pridobil na trdnosti ...
Kar se tiče zategovanja genove oz. v našem primeru bolj floka ... je pa sledeče ... Če bi želel to uštimati kot je na pravi je to kar komplicirano ... vogal Genova se ne sme dvigniti ko gre genova naprej ... taga pa ti z zategovanjem okoli ne moreš dosečt ... oz. težje ... Če pa imaš ti boom potem pa imaš vse skupaj in je to zelo enostavno ...
Tudi količina vrvice potrebne za zategovanje okoli jamborja bi bil azelo dolga ... In pa še nekaj ... V lahkem vetru bi se to dogajalo zelo počasi, z boom sistemom je pa to takoj ... in mali hint: pri F-5-G kategoriji če dodaš še en servo ki ti skrbi za odkoln booma genove lahko s tem mahaš kot vetrnico in s tem pridobiš hitrost ...
Zdravo
Načeloma je tako, da ima jadrnica vodno linijo od kljuna do krme, ki sta tik nad vodo. Do tam je utež še sprejemljiva, če jo boš potopil bolj - obtežil preveč - bo pa težje obračala.
Še ideja oblačenja: lahko rebra oblepiš tudi z letvicami, ki jih boš lepil med seboj. Seveda jih je treba na koncih obdelati. Traja dalj časa, rezultat je pa zelo lep. Takoj tudi opaziš napake v linijah. Nastalo lahko obrusiš in pokitaš.
Veliko uspeha!
Načeloma je tako, da ima jadrnica vodno linijo od kljuna do krme, ki sta tik nad vodo. Do tam je utež še sprejemljiva, če jo boš potopil bolj - obtežil preveč - bo pa težje obračala.
Še ideja oblačenja: lahko rebra oblepiš tudi z letvicami, ki jih boš lepil med seboj. Seveda jih je treba na koncih obdelati. Traja dalj časa, rezultat je pa zelo lep. Takoj tudi opaziš napake v linijah. Nastalo lahko obrusiš in pokitaš.
Veliko uspeha!
S furniranjem sem že začel zdaj bo kar bo. Skrbi me res samo še teža, ker dokler lupina ne bo impregnirana, ne bom vedel koliko vzgona ima, tako da jo računam v vodi obtežit s primernimi utežmi, dokler ne bo greznila primerno, potem pa temu prilagajat balast. Vprašanje, če bo dovolj manevrirnega prostora za normalno dolžino kobilice.