Discus 2b in Ventus 2C 1:6
...
No Jože potem sem imel včeraj prav, ko sem ti rekel, da boš diskusa sigurno spravil skupaj v eni noči ... nisem dosti falil ...
Le tako naprej
Damjan
Le tako naprej
Damjan
Albert Einstein:
Samo dve stvari sta neskončni: vesolje in človeška neumnost, čeravno glede prvega nisem gotov.
Samo dve stvari sta neskončni: vesolje in človeška neumnost, čeravno glede prvega nisem gotov.
Zaj mi pa nekaj ni jasno....
Ali sem še kaj pozabil naredit, ali pa je diskus pripravljen za testni let?
Baterije so polne....Samo veter še popiha, pa gremo v zrak...hehe
Vse tehnične podrobnosti, vam sporočin naknadno, vage nimam doma....
V kljun sem moral dati nekaj uteži...Zaradi servota v repu...
Jože K.
Ali sem še kaj pozabil naredit, ali pa je diskus pripravljen za testni let?
Baterije so polne....Samo veter še popiha, pa gremo v zrak...hehe
Vse tehnične podrobnosti, vam sporočin naknadno, vage nimam doma....
V kljun sem moral dati nekaj uteži...Zaradi servota v repu...
Jože K.
- Priponke
-
- 9.jpg (110.84 KiB) Pogledano 9627 krat
-
- 8.jpg (110.82 KiB) Pogledano 9627 krat
Ker JKP-ja še ni doma (šel je namreč sprobat discusa ) bom jaz napisal.
Osnovni tehnični podatki so podani že na prvi strani. Model je v merilu 1:6.
RTF teže JKP še ne ve, ker nima vage ,mogoče pa se danes jaz še oglasim pri njem pa bom vzel mojo vago da vidimo.
Avion je full GFK. Krila so pravtako GFK z balzovim polnilom in precej močna.
ko pride JKP domov bo povedal kaj več. V glavnem po telefonu je zvenel navdušen
Lp Boštjan
Osnovni tehnični podatki so podani že na prvi strani. Model je v merilu 1:6.
RTF teže JKP še ne ve, ker nima vage ,mogoče pa se danes jaz še oglasim pri njem pa bom vzel mojo vago da vidimo.
Avion je full GFK. Krila so pravtako GFK z balzovim polnilom in precej močna.
ko pride JKP domov bo povedal kaj več. V glavnem po telefonu je zvenel navdušen
Lp Boštjan
- slope racer
- Freak
- Prispevkov: 826
- Pridružen: 30 Dec 2004, 10:01
- Kraj: radovljica
- Kontakt:
Pozdravljeni
Včeraj je pihal jugo vzhodni veter...tako, da sem na štatenbergu samo probal, kako leti. Par metrov...Preveč je pihalo postrani
Ampak danes... Šel sem letet na Štatenberg.
Naredil sem 3 štarte... drugi je trajal ca 20 minut jadranja...
Zaenkrat sem izredno zadovoljen z modelom...
Jože K.
Včeraj je pihal jugo vzhodni veter...tako, da sem na štatenbergu samo probal, kako leti. Par metrov...Preveč je pihalo postrani
Ampak danes... Šel sem letet na Štatenberg.
Naredil sem 3 štarte... drugi je trajal ca 20 minut jadranja...
Zaenkrat sem izredno zadovoljen z modelom...
Jože K.
Evo mene še enkrat....
Sedaj imam tehnične podatke, katere sem vam oblubil...
komplet trup z baterijo in vgrajenimi servoti ima 740g
Vsako krilo je težko 262 g
se pravi, letalo brez uteži v kljunu je težko 1.264g
V kljun sem dal utež težak 185g
Teža diskusa pripravljenega za letenje je 1.450 g
Mislim, da za 2,5 m jadralno letalo v verziji "scale" je dokaj lahko...
Kar se pa tiče samega letenja...presenečen sem bil nad prodornostjo, z širokim razponom letalne hitrosti, na minimalni hitrosti NI podvržen kakšnemu nekontroliranem obnašanju...
Pri pristajanjem me je presenetilo to, da je model enostavno preletel prostor za pristajanje...tako da finesa je ta prava...
Mislim, da z temi modeli diskusi in ventusi, ki smo jih kupili, bomo imeli obilo užitkov...
LP Jože k.
Sedaj imam tehnične podatke, katere sem vam oblubil...
komplet trup z baterijo in vgrajenimi servoti ima 740g
Vsako krilo je težko 262 g
se pravi, letalo brez uteži v kljunu je težko 1.264g
V kljun sem dal utež težak 185g
Teža diskusa pripravljenega za letenje je 1.450 g
Mislim, da za 2,5 m jadralno letalo v verziji "scale" je dokaj lahko...
Kar se pa tiče samega letenja...presenečen sem bil nad prodornostjo, z širokim razponom letalne hitrosti, na minimalni hitrosti NI podvržen kakšnemu nekontroliranem obnašanju...
Pri pristajanjem me je presenetilo to, da je model enostavno preletel prostor za pristajanje...tako da finesa je ta prava...
Mislim, da z temi modeli diskusi in ventusi, ki smo jih kupili, bomo imeli obilo užitkov...
LP Jože k.
Pozdravljeni!
Torej.... JKP že veselo nabira kilometre po padinah.
Kolikor sem izvedel je včeraj poletel že prvi Ventus. Upam, da bo Mitja naložil kakšne slike iz testnega poleta in mogoče tudi izgotovitve modela. Kolikor vem je izvedel nekaj zelo inovativnih rešitev za pogon krilc in flapov.
Je pa tudi mene zdaj podžgalo in sem se zavlekel malo v delavnico ter začel skupaj zlagati. Napredek se počasi vidi.
PS: Kolikor vem se ravno izgotavlja tudi drugi Ventus.
Lp Boštjan
Torej.... JKP že veselo nabira kilometre po padinah.
Kolikor sem izvedel je včeraj poletel že prvi Ventus. Upam, da bo Mitja naložil kakšne slike iz testnega poleta in mogoče tudi izgotovitve modela. Kolikor vem je izvedel nekaj zelo inovativnih rešitev za pogon krilc in flapov.
Je pa tudi mene zdaj podžgalo in sem se zavlekel malo v delavnico ter začel skupaj zlagati. Napredek se počasi vidi.
PS: Kolikor vem se ravno izgotavlja tudi drugi Ventus.
Lp Boštjan
- Priponke
-
- Naredil sem poseben nosilec za višinski servo (Graupner DS281) Tako da bo servo noter prišraufan. V primeru, da bi bilo kdaj kaj narobe lahko tako lepo izrežem lukjno v smerni stabilizator in servo enostavno demontiram.
- discus servo visina.jpg (106.93 KiB) Pogledano 9980 krat
-
- Tako sem montiral kroglični zglob na višinsko krmilo. Servo pride montiran v smerni stabilizator tako, da se ne bo nič videlo ven. Takšno montažo zgloba je JKP-jeva ideja in je zelo efikasna. Na RC Groups so večina montirali zglob od spodaj.
- discus visina.jpg (25.84 KiB) Pogledano 9980 krat
-
- Naredil sem si dva opdstavka iz stirodurja, da lažje rokuješ s trupom.
- discus trup.jpg (94.55 KiB) Pogledano 9980 krat
No pa je šlo še malo naprej.
- Priponke
-
- Tako kot višini bo tudi povsod drugod. Povezava z servotom je preko krogličnega zgloba, ki zagotavlja, povezavo brez zračnosti. V eleron je zvrtana luknjica v katero stisnemo z injekcijo epoksi z mikrobalonsi in privijemo kuglgelenk.
- eleron.jpg (26.22 KiB) Pogledano 9776 krat
-
- Na vrsto je prišla vgradnja servotov za pogon eleronov. Odločil sem se da bom servote montiral tako, da jih lahko v primeru popravila enostavno odstranim ali zamenjam polomljene zobnike itd. Zato sem moral odprtino malenkost povečati.
- odprtina za eleron servo.jpg (41.11 KiB) Pogledano 9776 krat
-
- Servo za višino je sedaj pripravljen za vljepljenje v smerni stabilizator.
- servo visina.jpg (48.29 KiB) Pogledano 9776 krat
Zlotal sem tudi že vse servokable. Povezava servotov krilo-trup je izvedena s pomočjo zelenega MPX konektorja.
No toliko od včereraj. Krila so dejansko končana edino še nek pokrovček si moram omisliti, da ne bodo servo ročice preveč izpostavljene. Danes je na vrsti trup.
Lep pozdrav
Boštjan
No toliko od včereraj. Krila so dejansko končana edino še nek pokrovček si moram omisliti, da ne bodo servo ročice preveč izpostavljene. Danes je na vrsti trup.
Lep pozdrav
Boštjan
- Priponke
-
- Servo zmontiran v obe krili.
- eleroni koncani.jpg (32.75 KiB) Pogledano 9766 krat
-
- Nosilci (klocni) zalepljeni in servo zmontiran. Nosilce sem zalepil v krilo z 5 min. epoksijem. Dodal sem čisto malo mikrobalonsov, da ni stekel epoksi stran.
- eleron servo zmontiran.jpg (37.63 KiB) Pogledano 9766 krat
-
- Pripravil sem si dva klocna v katera pride privijačen servo. Tako je videti iz spodnje strani. Vse skupaj z servotom sem moral malo se pobrusiti da lepo sede v ležišče.
- servo eleron.jpg (44.58 KiB) Pogledano 9766 krat
Če ga imaš na krmilni površini se lahko zgodi, da ti pade dol...razkent napisal/-a:Kako se ta kroglični zglob obnese pri zavori, ko rabiš velike odklone, npr 60° ?
Zadnjič spremenil jokeR, dne 04 Maj 2007, 09:01, skupaj popravljeno 1 krat.
Zdravo!
V našem primeru je zavora mišljena z odklonom eleronov navzgor za 10 do 15mm. Ko sem včeraj preizkusil delovanje dobim pri polnem odklonu servota 13 mm odklon navzgor. Malo pa še lahko servo forsiram, da bo šel še malo več. Vendar ne vem če bo potrebno. Tako da v našem primeru ni problemov z temi zglobi. Je še kar nekaj rezerve.
Če pa bi moral odklanjati več, recimo za flape, pa bi se moral malo drugače lotit. Dalo bi se verjetno tudi z temi zglobi vendat bi moral tisti del, ki pri de na zglob postaviti pod nekim kotom, da bi lahko dobil še večji odklon.
Lep pozdrav
Boštjan
V našem primeru je zavora mišljena z odklonom eleronov navzgor za 10 do 15mm. Ko sem včeraj preizkusil delovanje dobim pri polnem odklonu servota 13 mm odklon navzgor. Malo pa še lahko servo forsiram, da bo šel še malo več. Vendar ne vem če bo potrebno. Tako da v našem primeru ni problemov z temi zglobi. Je še kar nekaj rezerve.
Če pa bi moral odklanjati več, recimo za flape, pa bi se moral malo drugače lotit. Dalo bi se verjetno tudi z temi zglobi vendat bi moral tisti del, ki pri de na zglob postaviti pod nekim kotom, da bi lahko dobil še večji odklon.
Lep pozdrav
Boštjan
Načeloma bi lahko padel dol vendar bi bila potrebna zelo velika sila. Že tako ga je težko dol vzet. Tako da zadeva kar v redu drži. Sploh če je narejena tako kot mora bit.
Enak sistem imam na hotlinerju in tam imam za zavore precej velike odklone pa nimam nobenih probemov. Se še ni zgodilo, da bi se zadeva snela.
Lep pozdrav
Boštjan
Enak sistem imam na hotlinerju in tam imam za zavore precej velike odklone pa nimam nobenih probemov. Se še ni zgodilo, da bi se zadeva snela.
Lep pozdrav
Boštjan
pozdravljeni
Teško vrjamem, da bi krmilna ročica padla dol z krogle- je prevelika sila potrebna...
Pri večjih odklonih, sem pobrusil 6 kotno glavo na kugli...tako sem povečal hod...
Prednost teh kugelnih je velika površina drsnosti(mala obraba in s tem mala zračnost),
Kiwi, vidim da prav napreduješ...sva te z mitjom razrajcala?
Včerajšni dan je spet bil fenomenalen na štatenbergu...Škoda edino, da nimam slik....
Upam, da bo Alex kako prilimal od letenja v sredo 2.5.07.....
Jože K.
Teško vrjamem, da bi krmilna ročica padla dol z krogle- je prevelika sila potrebna...
Pri večjih odklonih, sem pobrusil 6 kotno glavo na kugli...tako sem povečal hod...
Prednost teh kugelnih je velika površina drsnosti(mala obraba in s tem mala zračnost),
Kiwi, vidim da prav napreduješ...sva te z mitjom razrajcala?
Včerajšni dan je spet bil fenomenalen na štatenbergu...Škoda edino, da nimam slik....
Upam, da bo Alex kako prilimal od letenja v sredo 2.5.07.....
Jože K.
Še kratko poročilo iz prvih letov Ventusa... sicer je Mitja veliko kompetentnejši a vseeno:
Ventus je v primerjavi z diskusem malce počasnejši, kar je bilo tudi za pričakovati. To še zdaleč ne pomeni da je počasen letalo je še vedno zelo dobro probojno. Najbolj me je presenetila njegova dobrodušnost na malih hitrostih... Precej unčinkoviti so tudi flaperoni na pozitivne in negativne odklone... Ventus že z majhnim pozitivnim odklonom flaperonov začne dobro pobirati tudi šibka dviganja... in se pusti tudi v šibkih vzgornikih lepo krožiti... no več mogoče pa od Mitja... a še to
Butterfly na pristajanju je dovolj učinkovit malo je potrebno paziti saj letalo hitro izgoblja hitros in je potrebno do zadnjega držati malce bolj strm kot oz "zavore" malce pospravit pred dotikom...
Vzletna masa je pa 1409g pa tudi JKP-jevega Discusa smo precej olajšali ...tako da namesto prejšnjih 185g svinca jih potrbuje še samo priblišno 70... (baterije smo prelotali tako da so šle čisto v nos pa tudi balast smo prestavili popolnoma naprej)...
Kakšna slika pa še pride
Ventus je v primerjavi z diskusem malce počasnejši, kar je bilo tudi za pričakovati. To še zdaleč ne pomeni da je počasen letalo je še vedno zelo dobro probojno. Najbolj me je presenetila njegova dobrodušnost na malih hitrostih... Precej unčinkoviti so tudi flaperoni na pozitivne in negativne odklone... Ventus že z majhnim pozitivnim odklonom flaperonov začne dobro pobirati tudi šibka dviganja... in se pusti tudi v šibkih vzgornikih lepo krožiti... no več mogoče pa od Mitja... a še to
Butterfly na pristajanju je dovolj učinkovit malo je potrebno paziti saj letalo hitro izgoblja hitros in je potrebno do zadnjega držati malce bolj strm kot oz "zavore" malce pospravit pred dotikom...
Vzletna masa je pa 1409g pa tudi JKP-jevega Discusa smo precej olajšali ...tako da namesto prejšnjih 185g svinca jih potrbuje še samo priblišno 70... (baterije smo prelotali tako da so šle čisto v nos pa tudi balast smo prestavili popolnoma naprej)...
Kakšna slika pa še pride
The sky is no limit…
- Bošti
- Tekmovalec
- Prispevkov: 214
- Pridružen: 15 Nov 2004, 23:25
- Kraj: Pokoše, na sončni strani Pohorja
- Kontakt:
Perocrni napisal/-a:Ventus je v primerjavi z diskusem malce počasnejši, kar je bilo tudi za pričakovati...
Serbus!
Bo ga pa treba dat na 15m, pa winglete gor
Čestitke, moram tole enkrat videt u živo
lp, Bošti
p.s.
ko boste v polnem sestavu, lahko na Štatnbregu odletite en Grand prix!
se javim za sodnika
"if it looks good, it will perform well"
Burt Rutan
Burt Rutan