Slovenska letala
MELO napisal/-a:helou!
Dejmo stari mački !!!
Še kakšno iz Blok kako so streljali na gumo!
Ali iz našega Svetega Petra iz nad Begunj!
Sigurno kdo najde kakšno od teh fotk!
lp.
Ja Melo se strinjam!!!!!!!!!!!!!
Bloke se vse premalo omenja in le malo kdo ve kaj vse se je tam dogajalo med obema vojnama in po drugi vojni.
To bi bila lahko "Meka" Slovenskega jadranja beri Slovenskih jadralnih pilotov seveda tudi ostalih. Prav sramotno je, da se v tem zame prečudovitem Slovenskem kraju nič ne premakne v smislu obujanja športnega letalstva ali pa vsaj kakšnega muzeja slovenske letalske zgodovine.
Šoštaričev Vrabec, s katerim so naredili bodoči piloti "prve skoke" in kasneje polete.
En Vrabec visi v zgradbi letališča Brnik.
Nekje na forumu pa se nahaja povezava do nekega projekta vrabca, ki je modeliran z računalnikom v 3D. če kdo ve, kje se to nahaja, prosim, če lahko objavi link. Sicer ne vem ali gre za pravo letalo ali model...vsekakor pa je vredno ogleda.
En Vrabec visi v zgradbi letališča Brnik.
Nekje na forumu pa se nahaja povezava do nekega projekta vrabca, ki je modeliran z računalnikom v 3D. če kdo ve, kje se to nahaja, prosim, če lahko objavi link. Sicer ne vem ali gre za pravo letalo ali model...vsekakor pa je vredno ogleda.
- Priponke
-
- Šoštaričev Vrabec.jpg (64.96 KiB) Pogledano 10247 krat
-
- Aerodrom Ljubljana - Jastreb in Vrabec.jpg (112.44 KiB) Pogledano 10241 krat
Ja pa še hribov okoli Blok, ki so po vseh teh letih ponovno zaraščeni ne bo potrebno počistit, da bi dobili padino.pegasus napisal/-a: Vidiš, dober argument za Plemenitega, da naj neha strašit s svojo piramido okrog Ajdovščine
Enostavno z dvigalom letalno napravo na vrh piramide in gasa. Odpadlo bo tudi spremljanje vremenske napovedi, ozirama kontrole smeri vetra. Padina bo vedno na mestu ne glede na smer
To si moramo modelarji izborit, da ga bomo lahko žgali na vrhu piramide , pa še nobenemu kmetu ne bomo potacali trave.
Se zmenmo in za preizkušno odrinemo v Egipt, prvo sprobat Keopsovo Slike in spoznanja pa pošljemo našem plemenitem predsedniku LZS.
Sokola je delal MIBO kot letečo maketo.
http://galerija.mibomodeli.si/photos/71/3.aspx
SOKO
Polnoakrobatsko visokosposobno (za tiste čase) jadralno letalo
Konstruktor Ivo Šoštarič.
Prototip zgrajen leta 1947.
Visokokrilec z rahlo opaznim "galebjim lomom" krila ali "M" lomom.
Razpon krila 15,2m
Dolžina trupa 6,85m
Višina 1,67m
Površina krila 15,3m2
Finesa 24
Minimalno padanje 0,75
(moja opomba: s tem letalom bi še danes kadarkoli "nabrisal" Blanika L-13!)
http://galerija.mibomodeli.si/photos/71/3.aspx
SOKO
Polnoakrobatsko visokosposobno (za tiste čase) jadralno letalo
Konstruktor Ivo Šoštarič.
Prototip zgrajen leta 1947.
Visokokrilec z rahlo opaznim "galebjim lomom" krila ali "M" lomom.
Razpon krila 15,2m
Dolžina trupa 6,85m
Višina 1,67m
Površina krila 15,3m2
Finesa 24
Minimalno padanje 0,75
(moja opomba: s tem letalom bi še danes kadarkoli "nabrisal" Blanika L-13!)
- Priponke
-
- Sokol.jpg (39.5 KiB) Pogledano 10092 krat
-
- Soko-stara slika.jpg (40.51 KiB) Pogledano 10080 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 06 Jan 2007, 11:55, skupaj popravljeno 3 krat.
Lahko malo poveš o tem kako si ga naredil in kje si dobil "dokumentacijo", torej načrt, skice ali kaj drugega, kar ti je bilo v oporo pri sami izdelavi modela. Dobro bi bilo slišati tudi v kakem merilu je, koliko si se držal merila pri detaljih in seveda, kako model leti.Pastakl napisal/-a:In jaz imam doma model... Leteč sevedaUltralajt napisal/-a:Šoštaričev Vrabec, s katerim so naredili bodoči piloti "prve skoke" in kasneje polete.
Seveda ne smemo mimo lanskega modelarskega mitinga v Lescah, kjer se je v hangarju dalo videti veliko maket naših in "naših" letal.
viewtopic.php?t=11874&postdays=0&postorder=asc&start=10
Med drugim tudi nekaj teh, ki smo jih že omenili tukaj.
LP Mitja
viewtopic.php?t=11874&postdays=0&postorder=asc&start=10
Med drugim tudi nekaj teh, ki smo jih že omenili tukaj.
LP Mitja
- Priponke
-
- Pod stropom visi MAČKA, akrobatsko jadralno letalo.
- Lesce 2006-razstava.jpg (96.43 KiB) Pogledano 10203 krat
Moral bi ga premerit in h seb spravit, ker je trenutno upokojen.Ultralajt napisal/-a: Lahko malo poveš o tem kako si ga naredil in kje si dobil "dokumentacijo", torej načrt, skice ali kaj drugega, kar ti je bilo v oporo pri sami izdelavi modela. Dobro bi bilo slišati tudi v kakem merilu je, koliko si se držal merila pri detaljih in seveda, kako model leti.
Slike lahko pogledaš na klubskem forumu.
Merilo je 1:6, celotne lesene kontstrukcije. Modela na začetku nisem izdelal sam, sem dobil skelet že narejen, od še vedno ne vem točno kerega modelarja ampak hvala mu. To tudi pomeni da sploh nimam načrta. Potem sem ga prekril z oratexom, da zgleda platnen. Ker je kabina neobstoječa sem naredil tudi pilota, pošastko zna migat z roko na servomotor. (Gradnja in projekti> Naredil sem pilota)
Določene rešitve sem zimproviziral, ker pač nimam načrta, pa niti ni ratalo slabo.
Ob prvem poletu je doživel nesrečen konec, ostale so samo trske (aerozaprega se je malo ponesrečila). Zato sem kasneje model obnovil na podlagi mer, ki sem jih dobil na ostankih, model ponovno sestavil in ga upokojil. Ni slab za pogledat, zato ga raje obdržim celega.
Slik ne bom lepil, so na forumu.
@Ultralajt;
Kakorkoli je to naša dediščina in četudi sta Rusjana delala kaj narobe sta enako naša kot nekdo, ki je imel čudne, če ne psihadelične ideje okrog "turistično šolskega" KBL-12, neuspešnega udarnika, bedastega Libisa 180 ali ekonomsko povsem sfaliranega Branka, ki ni nič drugega kot kopija Beechcraftove Bonanze, modificirana z klasičnim repom in izdelki izdelanimi z takratno zaostalo tehnologijo. Našteval bi lahko še zelo dolgo in bolj podrobno, toda o pokojnih se ne govori slabih stvari.
Rusijana sta vsaj svoje glave nosila v svojih platnenih torbah. Meni osebno so njune kreacije (Skladno z časom.) bolj všeč od vseh povojnih konstrukcij, mogoče z izjemo Triglava, četudi sta si izdatno pomagala z uspešnimi vzorniki.
Kakorkoli je to naša dediščina in četudi sta Rusjana delala kaj narobe sta enako naša kot nekdo, ki je imel čudne, če ne psihadelične ideje okrog "turistično šolskega" KBL-12, neuspešnega udarnika, bedastega Libisa 180 ali ekonomsko povsem sfaliranega Branka, ki ni nič drugega kot kopija Beechcraftove Bonanze, modificirana z klasičnim repom in izdelki izdelanimi z takratno zaostalo tehnologijo. Našteval bi lahko še zelo dolgo in bolj podrobno, toda o pokojnih se ne govori slabih stvari.
Rusijana sta vsaj svoje glave nosila v svojih platnenih torbah. Meni osebno so njune kreacije (Skladno z časom.) bolj všeč od vseh povojnih konstrukcij, mogoče z izjemo Triglava, četudi sta si izdatno pomagala z uspešnimi vzorniki.
lp
Sašo
Sašo
Pričaj sinko, ko si že zanetil ogenj ...Ultralajt napisal/-a:O bratih Rusjan pa bom raje tiho, ker bi se s svojim mnenjem in pogledom na njuno letalsko dejavnost najbrž marsikomu zameril, ker se ne sklada z slepim opevanjem našega prvega letalca.
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Lepa,elegantna oblika.
Škoda,da ne moremo probat kako to leti.
Zanimiva je tudi izdelava kabine,ko pilot gleda na inštrumente skozi dva plexija.Mislim,da je tudi naš Triglav III z V repom imel podobno izvedbo kabine.Pilot je imel glavo v majhnem kapljičastem pokrovu,pred njim na trupu pa je bilo še eno malo okence skozi katerga je gledal na inštumente.
Lp Longi
Škoda,da ne moremo probat kako to leti.
Zanimiva je tudi izdelava kabine,ko pilot gleda na inštrumente skozi dva plexija.Mislim,da je tudi naš Triglav III z V repom imel podobno izvedbo kabine.Pilot je imel glavo v majhnem kapljičastem pokrovu,pred njim na trupu pa je bilo še eno malo okence skozi katerga je gledal na inštumente.
Lp Longi
Za moje pojme eno najlepših jadralnih letal. Škoda, da se je vse končalo samo z prototipom.Ultralajt napisal/-a:Sokola je delal MIBO kot letečo maketo.
http://galerija.mibomodeli.si/photos/71/3.aspx
SOKO
Polnoakrobatsko visokosposobno (za tiste čase) jadralno letalo
Konstruktor Ivo Šoštarič.
Prototip zgrajen leta 1947.
Visokokrilec z rahlo opaznim "galebjim lomom" krila ali "M" lomom.
Razpon krila 15,2m
Dolžina trupa 6,85m
Višina 1,67m
Površina krila 15,3m2
Finesa 24
Minimalno padanje 0,75
(moja opomba: s tem letalom bi še danes kadarkoli "nabrisal" Blanika L-13!)
Če se ne motim, je imelo to letalo kar visoko maksimalno hitrost za svoje čase, okoli 280km/h.