Stran 1 od 1

Stabilnost letala

Objavljeno: 29 Jun 2019, 10:06
Napisal/-a GAH
Pozdravljeni!

Pri novem letalu CORVUS s premerom kril 1500 mm imam težave s stabilnostjo.
Težišče sem nastavil po navodilih (med 92 mm in 109 mm od začetka kril).

Simptomi, ki sem jih opazil:
- po vzletu se je letalo stalno dvigalo (ko sem na trim stikalu odvzel malo višine, se letalo ni več dvigalo)
- pri veliki hitrosti je bilo letalo stabilno, pri manjši hitrosti je letalo zanašalo v vse smeri
- letalo se je občasno nagnilo samo od sebe
- pristanek je bil izredno nestabilen

Kje točno je težišče?
Zakaj tako velik razpon (med 92 mm in 109 mm od začetka kril)?

Re: Stabilnost letala

Objavljeno: 29 Jun 2019, 11:05
Napisal/-a miharix
Objavi kako sliko letala. Link do proizvajalca.

GAH napisal/-a: 29 Jun 2019, 10:06 - po vzletu se je letalo stalno dvigalo (ko sem na trim stikalu odvzel malo višine, se letalo ni več dvigalo)
To zveni normalno, vsekakor bolje, kot pa ko se mučiš ga spravit v zrak pa ti zmanjkuje "vzletnega koridorja"
(beri si že ne verano blizu tiste ograje/dreve na koncu "steze")
GAH napisal/-a: 29 Jun 2019, 10:06 - pri veliki hitrosti je bilo letalo stabilno, pri manjši hitrosti je letalo zanašalo v vse smeri
Imaš mogoče hiter profil ali hočeš letet za ta model prepočasi. (če si še začetnik, si mogoče si izbral prehiter model)
GAH napisal/-a: 29 Jun 2019, 10:06 - letalo se je občasno nagnilo samo od sebe
Nagnilo kam? Si nevede preletaval termiko? Imaš mogoče 35 ali 40Mhz komande (motnje v signalu)
GAH napisal/-a: 29 Jun 2019, 10:06 - pristanek je bil izredno nestabilen
Spet zveni mi kot, da je letalo zate prehitro in si pristajal prepočasi.
GAH napisal/-a: 29 Jun 2019, 10:06 Zakaj tako velik razpon (med 92 mm in 109 mm od začetka kril)?
Ali je tako zelo tolerantno do težišča, ali pa da ga prilagajaj v tem območju glede na pogoje v katerem letiš (prodornost,akro,..)

Re: Stabilnost letala

Objavljeno: 29 Jun 2019, 12:19
Napisal/-a AlesZ
Pri sodobnih ARF letalih niti ne opaziš tiste razlike pri toleranci težišča,pri normalnem letenju.Težišče bolj naprej,lepše vodljivi,stabilnejše pri pristanku,težišče bolj nazaj,lepše vertikale.....Akrobatski model ne leti sam moraš ga vseskozi imeti na "ročici" Tudi pri pristanku ne jadra,marsikak model rabi celo malo plina da se potegne na stezo.Zgradba kita je taka,da se skoraj ne da kiksniti pri sestavljanju,torej bi moralo leteti.Preveri vse še enkrat,nastavi težišče na sprednjo cifro,nastavi hode na mimimalmo priporočljive in od tega si določi še minus 20%" dual rejta ",pa mogoče na aileronih in višini še 30-40% exspotenciala.da ga pomiriš tam okoli nevtral..........x.......x.... če je to to..?!

Re: Stabilnost letala

Objavljeno: 29 Jun 2019, 12:28
Napisal/-a peugeot1
Lp.
Nekako mi deluje da pri letalu niso pravi koti motorja. In kot kaže težišče še vedno ni na pravem mestu. Kako je s kotom motorja? Zelo zanemarljiva stvar, ki ti v kombinaciji napačnega težišča lahko dela veliko škode.

Še to napiši, kaj se je dogajalo na pristanku? Ali si težko pristal ker letalo noče dol, leti prevlečeno...? Tezko je to natipkat kaj je narobe. Bi mogu videt.

Ali je na stezi kakšen izkušen modelar? Če si iz Kranja, pa če nimaš nikogar se pripelji do rateč, pa bova pogledala.
Če te zanima lahko več na zs.
Lp

Re: Stabilnost letala

Objavljeno: 29 Jun 2019, 17:08
Napisal/-a GAH
miharix:
Bom kar spletno stran navedel: https://www.generalhobby.com/skyline-co ... p-934.html
Odvzem višine na trim stikalu bo moral ostati. Ko sem vozil kroge je bilo letalo čedalje višje in manjše. Z vzletom letala ni težav, se zelo hitro odlepi od tal.
Hiter/počasen profil? Ne vem. Ali lahko sam ugotoviš na podlagi posredovane spletne strani?
Letalo se je občasno med letom nagnilo levo ali desno. Verjetno je bila vzrok termika (uporabljam 2,4 GHz).

AlesZ
Zanimivo, ravno pri manjši hitrosti sem opazil, da letalo nikakor ni letelo samo, ampak sem ga stalno moral imeti na »ročici«. Malo levo, spet malo desno, pa popravek malo gor in šele potem je letalo letelo naravnost. Čisto nekaj novega zame. Tudi pri pristanku ob izklopu motorja ni jadral ampak ga je tako kot sem zapisal že zgoraj »metalo« v vse smeri.
Torej naj nastavim težišče na 92 mm od začetka kril? Težka bo, ker sta motor in akumulator že zelo spredaj. Motor bo morda šel še nekaj milimetrov naprej in akumulator kakšen centimeter ali dva naprej.

peugeot1
Kot motorja je že določen s sestavljenim trupom.
Pri pristanku sem letalo najprej poravnal s stezo in ko sem začel zmanjševati hitrost, je letalo začelo zanašati v vse smeri. Vseskozi sem popravljal pozicijo letala ter poskušal letalo zapeljati po stezi. Na žalost ni uspelo, ker je očitno imel še preveč hitrosti, saj se je enkrat malenkostno odbil od tal.

Re: Stabilnost letala

Objavljeno: 29 Jun 2019, 18:17
Napisal/-a peugeot1
To da je določen kot še ne pomeni da je pravi.
Kot sem napisal videt bi bko treba pol bi pa lahko več o tem problemu.
Tudi o meri težišča je težko pisat. Ker ima vsak modelar svoj slog in pravo mero prilagojeno sebi.


Lp.

Re: Stabilnost letala

Objavljeno: 29 Jun 2019, 18:29
Napisal/-a AlesZ
Pri pristanku sem letalo najprej poravn ... vse smeri.
To je sicer tako kot je že nekdo pred mano napisal,da je treba videti,ampak vse to kar opisuješ so simptomi prevlečenega leta.Moje mišljenje,pristaješ kot si napisal ,poravnaš ,zmanjšuješ hitrost......ampak letalo ti mora pri pristanku vseskozi padat pod določenim kotom.Po moje ga ti pelješ naravnost zmanjšuješ hitrost ,podzavestno vzdržuješ višino in v nekem trenutku ti zmanjka vzgona,ob nastavljenih malo hujših hodih ga še sam zaguncaš in potem je neobvadljivo.Treniraj višja hitrost,kot padanja na stezo,nato zmanjšuj,pa sploh ni treba pristat delaj nizko preleti stezo,da dobiš občurek. Kot pravim,samo moje mišljenje.......

Re: Stabilnost letala

Objavljeno: 29 Jun 2019, 18:33
Napisal/-a peugeot1
GAH ali si ti prej jadralne modele letel?
Potem je post od Aleša popolnoma na mestu.

Lp

Re: Stabilnost letala

Objavljeno: 29 Jun 2019, 23:00
Napisal/-a GAH
Sem vozil po zraku jadralne modele in jih še zmeraj vozim.

Prevlečen let = ko letalo izgubi potreben vzgon za letenje?

Pri pristajanju ne vzdržujem višine. Hitrost letalu zmanjšam zato, da začne "padati" oziroma se spuščati proti stezi. Bom še treniral prelet steze z zmanjševanjem hitrosti in opazovanjem spuščanja.

Re: Stabilnost letala

Objavljeno: 30 Jun 2019, 10:01
Napisal/-a AlesZ
Pri pristajanju ne vzdržujem višine. Hitrost letalu zmanjšam zato, da začne "padati" oziroma se spuščati proti stezi.
Kot se že prj rekel,akrobat je ,ti si tisti ki ga moraš peljati.Uporabi višino in mu porini nos dol in nadziraj ta kot padanja.Dejansko imajo akrobati v večini tendenco, da pri pristanku,ob odvzemu plina dvignejo nos in moraš biti vedno na preži da to poravnaš....................

Re: Stabilnost letala

Objavljeno: 30 Jun 2019, 21:22
Napisal/-a GAH
Hvala za nasvete.
Takoj ko ugotovim/odpravim težave pri letalu sporočim...

Re: Stabilnost letala

Objavljeno: 02 Jul 2019, 12:18
Napisal/-a UROŠ MURKOVIČ
Na Kranjski pisti imaš veliko izkušenih modelarjev in jih vprašaj za nasvet. Tukaj na forumu ne boš odkril tople vode, ker ti bo vsak povedal svoje mnenje in boš še bolj zmeden. Najdi modelarja Hvastja on gradi iz nule in leti akrobatske modele in ti bo sigurno znal svetovat glede tvojega problema.

Re: Stabilnost letala

Objavljeno: 03 Jul 2019, 21:22
Napisal/-a GAH
OK, smo prišli do sklepa, da moram težišče letala zelo pomakniti naprej. Kar za nekaj centimetrov in ne zgolj nekaj milimetrov. S tem bom povečal stabilnost letala.

Sem pa danes opazil še nekaj. Pri pregledu letala so me zmotile reže, predvsem med stikom krila in trupa. Ali so mogoče prevelike in povzročajo turbulenco?

Re: Stabilnost letala

Objavljeno: 04 Jul 2019, 08:46
Napisal/-a AndrejC
GAH napisal/-a: 03 Jul 2019, 21:22 Sem pa danes opazil še nekaj. Pri pregledu letala so me zmotile reže, predvsem med stikom krila in trupa. Ali so mogoče prevelike in povzročajo turbulenco?
Te reže ne morejo biti vzrok za nestabilen let.
Najprej mora biti težišče na svojem mestu.

LP, Andrej

Re: Stabilnost letala

Objavljeno: 20 Jul 2019, 13:05
Napisal/-a GAH
Težišče letala sem pomaknil naprej. Letalo je bilo kolikor toliko stabilno pri večji in manjši hitrosti.
Zmotila me je samo velika odzivnost letala na odmik krmilnih površin. Že z minimalnimi odmiki krmilnih površin (1 mm - 5 mm) sem zavijal, spuščal in dvigal letalo. Pri maksimalnem odmiku krmilnih površin (10 mm) se je letalo povsem nagnilo na nož (v samo nekaj dolžinah letala).

Ima mogoče kdo takšno letalo, da lahko potrdi odmike krmilnih površin?

Re: Stabilnost letala

Objavljeno: 20 Jul 2019, 21:42
Napisal/-a Andreo29
To je čisto normalno.
Če imaš možnost si na oddajniku nastavi eksponencialne odklone tako, da imaš v sredini - ko je ročica na oddajniku v sredini manjše odklone krmil (da ni linearno - npr 10°na oddajniku je v sredini recimo 5°na krmilu, na koncu pa sta oba odklona enaka ipd.). Tako boš pri običajnem letenju natančnejši in še vedno boš imel enake odklone na skrajnih točkah ročic oddajnika.
Pa še "dual-rate" si lahko nastaviš, da imaš po potrebi manjše odklone. To pomeni, da imaš na polnem odklonu ročice oddajnika manjši odklon krmila. Torej imaš natančnejše premikanje krmila.
Veliki odkloni so potrebni le pri akrobacijah. Za običajna preletavanja so dovolj že zelo majhni odkloni.
Lp,

Re: Stabilnost letala

Objavljeno: 21 Jul 2019, 12:36
Napisal/-a AlesZ
Pa še "dual-rate" si lahko nastaviš, da imaš po potrebi manjše odklone. To pomeni, da imaš na polnem odklonu ročice oddajnika manjši odklon krmila. Torej imaš natančnejše premikanje krmila.
Veliki odkloni so potrebni le pri akrobacijah. Za običajna preletavanja so dovolj že zelo majhni odkloni.
...ozirona vsi sodobni oddajniki omogočajo več različnih faz letenja,sprogramiraj si vsaj dve......eno za stabilno letenja,eno pa z večjimi odkloni v meji tvojih" občutkov",pa preklopiš za umirjeno pristajanje.

Re: Stabilnost letala

Objavljeno: 21 Jul 2019, 13:54
Napisal/-a REDBARON
Mene pa zanima kdo je tale GAH iz Kranja.

Vse kar opisuje v svojih postih, kaže na začetniške težave, oz. prehiter skok iz jadralnih letal na akrobatska.
Skoraj vsak dan je na kranjski stezi izkušen modelar, pa naj pride, da se mu pomaga.

Re: Stabilnost letala

Objavljeno: 21 Jul 2019, 16:30
Napisal/-a GAH
Me veseli, da je z odmiki vse OK.

Bom nastavil večji EXPO (-75%) ter mogoče še malce zmanjšal odmike. Dual rate imam že sedaj nastavljeno. Pri novem letalu sprva uporabljam samo minimalne odmike, dokler letala povsem ne obvladam. Kasneje bom s pomočjo dual rate preskušal večje odmike krmilnih površin.

Sem bil včeraj na kranjski stezi in mi je izkušen modelar veliko svetoval. Ampak zato forum ni odveč, več glav več ve.

Re: Stabilnost letala

Objavljeno: 10 Avg 2019, 12:20
Napisal/-a GAH
Danes sem opravil štiri polete. Vsi poleti so bili kolikor toliko uspešni. :) Malo prakse mi še manjka, jo bom že pridobil s številom poletov.

Pretekla leta sem vozil eno in isto akrobatsko letalo (SUKHOI) po zraku in niti nisem pomislil, da različna akrobatska letala letijo različno. CORVUS je namensko izdelano 3D akrobatsko letalo (ima ogromno velike krmilne površine). Zato so odmiki resnično minimalni ter tudi hitrost letenja je resnično minimalna, česar se z vsakim poletom bolj zavedam. S 50 % moči letalo leti povsem vodoravno (ne izgublja višine).

Hvala vsem za nasvete.

Lep pozdrav!

Re: Stabilnost letala

Objavljeno: 24 Jun 2020, 13:34
Napisal/-a GAH
Takole zgleda:

Re: Stabilnost letala

Objavljeno: 24 Jun 2020, 13:42
Napisal/-a GAH
:D

Letos je bilo bolj slabo vreme, tako da sem šele danes spravil letalo v zrak... in ker sem imel slučajno s sabo fotoaparat, sem naredil še kakšno fotografijo.