Stran 1 od 1

LiFePo stalno v oddajniku

Objavljeno: 18 Okt 2014, 19:20
Napisal/-a PrimozL
Živijo,

Če je mogoče to že prežvečena tema, pa me prosim usmerite na starejše debate :D.

V glavnem, po dolgih letih sem 8xNiCd oddajniški paket zamenjal s 3S LiFePo4. Drugače pogonske LiPo celice vedno odstranim iz modela in jih varno hranim. Vem, da so LiFePo4 celice veliko varnejše od LiPo, ampak vseeno me malo gloda črv dvoma, ali je pametno imet LiFePo4 oddajniške celice vedno v oddajniku ali jih vsakič odstranit in shranjevat enako kot LiPo?

Možnost kratkega stika na vezju v oddajniku je res zanemarljiva, saj je vmes stikalo. Po drugi strani pa bom za polnjenje itak moral odpret oddajnik in dobra stran LiFePo4 je ravno v tem, da pred poletom vedno dopolniš tudi oddajniški akumulator.

Kako vi ravnate z njimi?

LP Primož.

Re: LiFePo stalno v oddajniku

Objavljeno: 19 Okt 2014, 16:20
Napisal/-a Brane
Jaz imam v oddajniku lipo, v treh letih ga nisem niti enkrat odstranil, polnim ga pa preko balanserskega priključka, s polnilcem za 8€, ki polni vsako celico posebej. Vratica za baterijo imam nekoliko zbrušena, da balanserski kabelček stalno visi ven.
LIFePo 4S imam pa v motorju Hondi CBR 1000 RR, Suzukiju SV 650 S, skuterju Piaggio ZIP 50 in pa sin v dirkalnem Kawasakiju ZX6. In seveda tega ne pobiram stalno ven, odkar sem vgradil v katerega od motorjev, je paket stalno notri, najdje v Suzukiju, kaki dve leti in pol.

Re: LiFePo stalno v oddajniku

Objavljeno: 20 Okt 2014, 21:15
Napisal/-a AnteJ
Lipo imam tudi jaz v oddajniku tudi že kaki dve leti. Stvar je odlična - akumulator je vedno pripravljen, če je potrebno
napolniti je stvar polna v pol ure - ni več nobenega igranja z cikliranjem, počasnim polnjenjem etc. Polnim pa na 4.1V/celico.
Na začetku leta sem enkrat pozabil odprt oddajnik za par tednov - rezultat uničen akumulator (napihnjen) celice na 0V.
Seveda sem takoj zamenjal za nov Lipo akumulator.

Brane kako se obnese Lipo na motorju, ni polnilna napetost prenizka ? Na moji Yamahi je po manualu nekje med 14.5 (3.4V) in 15V (3.75V).
Si kaj meril napetost pozameznih celic ? Svoj čas (na starem motorju ki sem ga prodal) sem uporabljal 4S2P vezane Life celice - napetost celic
se je takrat držala nekje na 3.65V.

Re: LiFePo stalno v oddajniku

Objavljeno: 21 Okt 2014, 06:53
Napisal/-a Brane
Zaenkrat se obnese dobro napetost LiFePo 4S kar dobro odgovarja temu, kar rabi in dobi 12V svinčeni akumulator iz alternatorja. Na akumulator imam stalno priključen balanser ki kaže napetost posamezne celice in po vožnji je napetost tam okrog 3,65V na celico, kar pa s časoma pade na 3,4-3,35V. Ker balanser in njegov dispej nekaj malega porabi se po cca dveh mesecih paket v Hondi toliko sprazni, da motor ne vžge na štarter, imam pa paket s kapaciteto 4200mAh, kar je manj od polovice originalnega svinčenega, razen tega honda pri meni skoraj nikoli ne miruje 2 meseca, sicer pa lahko balanser tudi odklopim, če bi vedel da bo motor dalj stal.
Pri skuterju pa paket s kapaciteto 1200mAh ki sicer normalno vžge na elektro štarter, redno odklapljam (aktivnega imam samo med uporabo), ker balanser dokaj hitro pobere preveč in skuter ne vžge.
Na dirkalnem Kawasakiju paket samo kontroliram in ni stalno na balenserju. V Kawasakiju so A123 celice s kapaciteto 2300mAh in zanimivo, da 600 kubični motor s tem paketom normalno vžge na elektro štarter.

Re: LiFePo stalno v oddajniku

Objavljeno: 10 Nov 2014, 00:04
Napisal/-a PrimozL
Živijo,

Hvala za vsa vaša mnenja. Vidim, da si ne delate pretiranih skrbi glede LiPo ali LiFePo baterij, ki so stalno priključene. No, ob pravilnem ravnanju res ne bi smelo biti težav.

Samo v razmislek - glede na res majhno porabo oddajnika (kakšnih 150 mA) bi recimo 2A polyswitch (PTC) varovalka v serijo zagotavljala tako varnost kot zadostno rezervo, da se le-ta ne bi aktivirala sama od sebe.

LP Primož.