
je v članku "Lipos löten, messen und fliegen" avtorja Dieter Meierja, zanimiv povzetek, ki ga je vredno objaviti tudi tule in pripeti na vrh!
Namreč kot marsikateri izmed nas uporabnikov LiPo že vemo, potrebujejo tudi LiPo akumulatorji začetnih nekaj ciklov, preden začnejo delovati pod polnimi obremenitvami.
Avtor se sklicuje na bogate izkušnje elektro F3A pilotov, vendar še posebej poudarja, da se na žalost tovrstne izkušnje še niso prenesle na splošne nasvete in v dobrobit vseh ostalih LiPo uporabnikov.
Če ste se morda spraševali, zakaj vaši (pre)dragi LiPoti nikoli niso dosegali polnih kapacitet, ali pa so postale "mimozice" po nekaj 10 ciklih... si preberite in dobro zapomnite nasvete. Kasneje bom dodal tudi moje lastne izkušnje in nasvete tako, da bodo prispeveki res vsebovali tiste informacije, ki se jih najbolj potrebuje.
1. Sestavljanje paketa oz že konfekcionirani paketi LiPo akumulatorjev.
Primer konfekcioniranega paketa akumulatorjev s priključkom za balancer:

Pred prvim polnjenjem je akumulatorje zaželjeno priklopiti na balancer. Nadaljna polnjenja naj venomer potekajo le preko balancerja, še posebno akumulatorski paketi 3S, 4S, 5S, itd...

Primer zelo dobrega in cenovno ugodnega balancerja do 5S.
2. prvo polnjenje naj se izvede pri C/2. To pomeni na primeru 2000 mAh akumulatorjev tok 1 A. Polnjenje
Prvo praznjenje naj bo okoli 3C (pri 2000 mAh akujih okoli 6 A) in naj se preneha pri ca 3.3 V/akumulator.
Nadaljna polnjenja naj bodo prav tako na 1/2 C.
Praznjenja pa vedno do 3.3 oz 3.2 V/akumulator in sicer takole:
Drugo in tretje pri ~5-6 C (za 10 C akuje), četrto in peto pri ~7-8 C (za 20C akuje).
Po teh začetnih ciklih je akumulator pripravljen za uporabo v modelu (seveda s primernim pogonom...)!
Ne pozabite na zaželjenost, pri večjih paketih pa nujnost balancerja!
Se nadaljuje...