STIROFLY - F5J 400 (Gradnja)
Re: STIROFLY - F5J 400 (Gradnja)
centrirni štifti v prvi sloj gelcoata
- Priponke
-
- 20130228_212137.jpg (50.66 KiB) Pogledano 4716 krat
-
- 20130228_212148.jpg (33.38 KiB) Pogledano 4716 krat
-
- 20130228_212201.jpg (30.12 KiB) Pogledano 4716 krat
Re: STIROFLY - F5J 400 (Gradnja)
2. sloj gelcoata
- Priponke
-
- 20130228_214610.jpg (40.34 KiB) Pogledano 4713 krat
-
- 20130228_214616.jpg (50.76 KiB) Pogledano 4713 krat
Re: STIROFLY - F5J 400 (Gradnja)
po enem dnevu prvi nanos mate. V še svež nanos 2 sloja gel coata sem nasul vtopil steklene sekance, vandar samo na delu kalupa kjer ni pramodela - po delilni ravnini.
Nato izdelava oboda škatle iz xps-a pred laminiranjem z mato
Nato izdelava oboda škatle iz xps-a pred laminiranjem z mato
- Priponke
-
- 20130301_173946.jpg (47.39 KiB) Pogledano 4711 krat
-
- 20130301_173954.jpg (69.05 KiB) Pogledano 4711 krat
-
- 20130301_194122.jpg (68 KiB) Pogledano 4711 krat
Re: STIROFLY - F5J 400 (Gradnja)
Danes še drugi sloj laminata, vmes pa je bil narejen karbonski D-box.
Uf , to mi je pa s tehniko vakuumiranja strech folije lepo uspelo.
Uf , to mi je pa s tehniko vakuumiranja strech folije lepo uspelo.
- Priponke
-
- 90g karbon pripravljen za prepajanje s smolo na podlagi voskanega papirja
- 20130301_210516.jpg (70.68 KiB) Pogledano 4708 krat
-
- 20130301_210538.jpg (23.76 KiB) Pogledano 4708 krat
-
- 20130301_213254.jpg (24.83 KiB) Pogledano 4708 krat
Re: STIROFLY - F5J 400 (Gradnja)
Carbon look
- Priponke
-
- 20130302_164420.jpg (91.52 KiB) Pogledano 4704 krat
-
- 20130302_164503.jpg (96.68 KiB) Pogledano 4704 krat
-
- 20130302_164616.jpg (50.28 KiB) Pogledano 4704 krat
Re: STIROFLY - F5J 400 (Gradnja)
Tolk mi je všeč, da sem kar slikal iz raznih kotov
Na "kalupu" bom pustil še nekaj dni, da popolnoma otrdi, pol pa še ena runda za drugo krilo.
Na "kalupu" bom pustil še nekaj dni, da popolnoma otrdi, pol pa še ena runda za drugo krilo.
- Priponke
-
- 20130302_164733.jpg (49.79 KiB) Pogledano 4702 krat
-
- 20130302_164747.jpg (48.37 KiB) Pogledano 4702 krat
-
- 20130302_164754.jpg (47.45 KiB) Pogledano 4702 krat
Re: STIROFLY - F5J 400 (Gradnja)
Ne vem, vprašam, a ne grejo vlakna na 45°
Re: STIROFLY - F5J 400 (Gradnja)
Vlakna so pod 45, mogoče se na slikah ne vidi
dovolj dobro.
Lp
dovolj dobro.
Lp
Re: STIROFLY - F5J 400 (Gradnja)
Kar tako naprej.Čestitam!
Re: STIROFLY - F5J 400 (Gradnja)
Drugo krilo je drugi "kalupi" ? Zadeva je zrcalna.A. Kovač napisal/-a:Tolk mi je všeč, da sem kar slikal iz raznih kotov
Na "kalupu" bom pustil še nekaj dni, da popolnoma otrdi, pol pa še ena runda za drugo krilo.
Re: STIROFLY - F5J 400 (Gradnja)
Krilo je iz treh segmentov in dbox-i so narejeni zabprofil na sredini vsakega segmenta.
Sicer pa že razmišljam o eni bolj dodelani opciji izvedbe dbox-a. Ampak ker delam ljubiteljsko si
Lahko privoščim tudi malo kompliciranja....
Sicer pa že razmišljam o eni bolj dodelani opciji izvedbe dbox-a. Ampak ker delam ljubiteljsko si
Lahko privoščim tudi malo kompliciranja....
Re: STIROFLY - F5J 400 (Gradnja)
Delilna odstranjena
- Priponke
-
- 1.jpg (44.61 KiB) Pogledano 4481 krat
-
- 2.jpg (69.52 KiB) Pogledano 4481 krat
-
- 3.jpg (75.01 KiB) Pogledano 4481 krat
Re: STIROFLY - F5J 400 (Gradnja)
profi zgleda tole
Zakaj nimamo nikoli dovolj časa da bi zadevo dobro naredili prvič, vedno pa dovolj časa da jo naredimo še enkrat.
Re: STIROFLY - F5J 400 (Gradnja)
Na kakšen način pa boš laminiral...boš uporabljal balon? kaj pa odprtino za dostop si pozabu al jo boš naredu ko bo kalup gotov?
Re: STIROFLY - F5J 400 (Gradnja)
dobro prikazano in lepo napreduješ.
Imam pa uprašanje ali komentar...
A ni potrebno laminate z epoksijem segreti "speči" na določeno temperaturo, da zagotoviš tisto pravo trdnost, ki jo naj bi nudil epoksi laminat. In kako ostali izvajate to pečenje, če sploh?
Imam pa uprašanje ali komentar...
A ni potrebno laminate z epoksijem segreti "speči" na določeno temperaturo, da zagotoviš tisto pravo trdnost, ki jo naj bi nudil epoksi laminat. In kako ostali izvajate to pečenje, če sploh?
Zadnjič spremenil REFLEX, dne 05 Mar 2013, 08:56, skupaj popravljeno 1 krat.
L.P. Janko
Re: STIROFLY - F5J 400 (Gradnja)
zerdoner napisal/-a:Na kakšen način pa boš laminiral...boš uporabljal balon? kaj pa odprtino za dostop si pozabu al jo boš naredu ko bo kalup gotov?
Z načinom laminiranja, se še ne ukvarjam, bom zelo vesel, če mi uspe najprej cel in kvaliteten kalup.REFLEX napisal/-a: dobro prikazano in lepo napredujes.
Imam pa uprasanje ali komentar...
A ni potrebno laminate z epoksijem segreti "speci" na doloceno temperaturo, da zagotovis tisto pravo trdnost, ki jo naj bi nudil epoksi laminat. In kako ostali izvajate to pecenje, ce sploh?
Odprtino pa imam namen izrezati kasneje.
Ker gre za čisti hoby program, tempranja kalupa nisem izvajal in pričakujem, da bo kljub temu zadostil potrebam za tistih par trupov, ki jih bom naredil.
Re: STIROFLY - F5J 400 (Gradnja)
Tempranje se izvaja odvisno od uporabnosti izdelka, željenega časa izdelave;...
24urno smolo lahko po laminiranju daš za tri ure gret na 60stopinj in je fertik (manjši kosi ki niso bogvekaj funkcionalni- razni pokrovčki, manjše cevke,...).
Bolj zahtevni izdelki (ki prenašajo sile, vročino,...) naprimer karbonska resonanca potrebuje "posebno smolo" za visoke temperature in po laminaciji tempranje v določenem režimu (dve ure stopnevanja do 40stopinj, eno na 60, pol ure na 40,...govorim na pamet-za primer).
Za: Kaj, kdaj, na koliko, s čim, kalup kompoziten/ kovinski,...potrebuješ resno študijo ali čas za eksperimentiranje.
Veda o kompozitih ni kar tako. Ne da koga strašim! Kdor nikoli dejansko česa ne zalepi skupaj si vse skupaj predstavlja kot zelo zapleten tehnološki postopek.
Tisti ki proba vidi po par izdelkih kako in kaj. Je pa za ličen izdelek potrebno veliko vaje!
Za modelarske potrebe (laminir mojstra)rekreativca peč ni potrebna.
Tempranje se izvaja, da smola spusti hlape in "primesi ki nastanejo ob mešanju dveh komponent"- Tako si to jaz razlagam.
Ob enem pridobi izdelek na trdnosti. Ker sam Karbon ti nič ne pomaga, če smola ni dovolj trda.
Če malo poiščeš po forumu boš našel debato dolgo par strani na temo epoksi smol. Verjetno v DS sekciji
24urno smolo lahko po laminiranju daš za tri ure gret na 60stopinj in je fertik (manjši kosi ki niso bogvekaj funkcionalni- razni pokrovčki, manjše cevke,...).
Bolj zahtevni izdelki (ki prenašajo sile, vročino,...) naprimer karbonska resonanca potrebuje "posebno smolo" za visoke temperature in po laminaciji tempranje v določenem režimu (dve ure stopnevanja do 40stopinj, eno na 60, pol ure na 40,...govorim na pamet-za primer).
Za: Kaj, kdaj, na koliko, s čim, kalup kompoziten/ kovinski,...potrebuješ resno študijo ali čas za eksperimentiranje.
Veda o kompozitih ni kar tako. Ne da koga strašim! Kdor nikoli dejansko česa ne zalepi skupaj si vse skupaj predstavlja kot zelo zapleten tehnološki postopek.
Tisti ki proba vidi po par izdelkih kako in kaj. Je pa za ličen izdelek potrebno veliko vaje!
Za modelarske potrebe (laminir mojstra)rekreativca peč ni potrebna.
Tempranje se izvaja, da smola spusti hlape in "primesi ki nastanejo ob mešanju dveh komponent"- Tako si to jaz razlagam.
Ob enem pridobi izdelek na trdnosti. Ker sam Karbon ti nič ne pomaga, če smola ni dovolj trda.
Če malo poiščeš po forumu boš našel debato dolgo par strani na temo epoksi smol. Verjetno v DS sekciji
www.okarbon.eu
Re: STIROFLY - F5J 400 (Gradnja)
Ta del mi povsem odgovarja, pa mislim da še komu.brejker napisal/-a:
Za modelarske potrebe (laminir mojstra)rekreativca peč ni potrebna.
Drugače pa hvala za pojasnila.
L.P. Janko
Re: STIROFLY - F5J 400 (Gradnja)
Jaz bi zadaj prilepil polovico cevke na delilno ravnino, na drugi strani pa pobrusiš, da bo stala odprtina na sredini delilne ravnine. Tako boš lahko uporabil balon, za stiskanje vlaken in smole ob stene kalupa.
Drugače pa lepo napreduje.
Drugače pa lepo napreduje.
Re: STIROFLY - F5J 400 (Gradnja)
Krist napisal/-a:Jaz bi zadaj prilepil polovico cevke na delilno ravnino, na drugi strani pa pobrusiš, da bo stala odprtina na sredini delilne ravnine. Tako boš lahko uporabil balon, za stiskanje vlaken in smole ob stene kalupa.
Drugače pa lepo napreduje.
Nekako v tem kontekstu sem že spraševal na prvih straneh in ni bilo posebnega komentarja, zato sem zaključil da to ni tako pomebno, da si že ob izdelavi kalupa narediš vhode za laminiranje in da enostavno potem izrežeš odprtine za obdelavo.
Bom mogoče samo iz zgornje strani naredil odprtino in spodaj pobrusil, kot si omenil.
- Priponke
-
- 20130214_211453.jpg (60.48 KiB) Pogledano 4162 krat
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
Re: STIROFLY - F5J 400 (Gradnja)
Zdravo
Če mislis probat z balonom potem jih ne delat,sicer ne vem ce je to izvedljivo ker vidim da imas na ležišču krila zadji rob v negativ (proti prednjem robu).
Kdaj je bolje delat odprtine nebi vedel,če jih naredis prej je bolj zamudno če kasneje moras pa pazit da ti "šajba"ne zdrsne po površini kalupa jaz jih ponavadi delam kasneje če jih..
lp
Če mislis probat z balonom potem jih ne delat,sicer ne vem ce je to izvedljivo ker vidim da imas na ležišču krila zadji rob v negativ (proti prednjem robu).
Kdaj je bolje delat odprtine nebi vedel,če jih naredis prej je bolj zamudno če kasneje moras pa pazit da ti "šajba"ne zdrsne po površini kalupa jaz jih ponavadi delam kasneje če jih..
lp
www.okarbon.eu
Re: STIROFLY - F5J 400 (Gradnja)
Po moje je baldahin preveč zakompliciran za balon. Ko bo kalup gotov izreži odprtino za kabino, zadnjo palco in požarno steno, da z vseh strani prideš zraven. Drugače bo težka, predvsem okrog baldahina zna nastat kak siv las. Nazaj zavit zaključek in oster rob okrog prednjega dela bo kar zanimivo izdelat brez lunkerjev. Po moje bo najboljša rešitev da daš čez ločeni polovici ano 25 g steklo in en 50 g karbon, ki ju natančno obrežeš po polovicah trupa, da niti ena nitka ne gleda čez. Ko dobro zaželira daš čez eno 80 g steklo in sestaviš mokro na mokro, ob tem pa pred sestavljanjem dodatno namažeš spojno mesto z malce zgoščenim epoksijem. Gostiš ga z tixijem ali siko.
lp
Sašo
Sašo
Re: STIROFLY - F5J 400 (Gradnja)
Notri lahko da čep iz silikonskega kavčuka okoli baldahina.
Re: STIROFLY - F5J 400 (Gradnja)
Načeloma se ga bi dalo zapret tudi na "suho". Obe polovici bi zvakumiral, ko se posušita ju obrežeš, zapreš kalup in potem zalaminiraš spoj s steklenim/kevlarskim/karbonskim trakom.
Drugače pa z balonom ne vidim ful problemov. Naredil bi odprtino pri kabini ter odprtini za cev, ki bi jo uporabljal izključno za balon. Požarno steno bi definitivno pustil pri miru. Izbral si bi barvan trup (osebno mi je ljubši nebarvan, je pa ga težje lepo naredit), da skriješ vse lumparije ki jh boš not delal Potem pa mikrobaloni+bombažni sekanci ali grobo mlet karbonski prah okrog roba požarne stene in v vse ostale ostre robove. Sledi polaganje kompozitov po zadanem planu:) Zvite škarje v roke ter na eni polovici obrežeš vse tkanine do roba, na drugi pa vse pustis preko cca 5mm, lahko tudi več. Glede na dolžino trupa si neboš rabil balona napenjat na palico, ampak ga z izolir trakom fiksiraš na cev s katero boš polnil balon. PREDPRIPRAVA: Na deski si na vsake 3cm nabiješ žeblje, ki ti bodo služili, da boš popravil vse spoje, ki si jih pustil preko roba noter in boš lahko dal drugo polovico kalupa preko. Balon položiš v tisto polovico kalupa ki ima šiv preko roba, napelješ nitke, položiš drugo polovico preko, porežeš nitke, jih pocukaš ven, zategneš kalup skupaj, daš pokrov od kabine gor ter napihneš balon. Od tu dalje moliš k modelarkim bogovom da balon ne poči
V primeru da bi imel probleme pri tistem negativnem kotu sedla krila, pa si odliješ en mali košček modrina, ki da daš noter preden napneš nitke. Ta modrin mora bit res majhen sak se ti zna zgodit da ti bo šiv porinlo ven ko boš dal drugo polovico gor. Vsekakor ne odlivat celega sedla.
Glede na to kako dostopna je požarna stena bi jaz dal not še eno okroglo GFK rebro, ki bi bila kaki milimeter manjša, okrog pa malo mirkobalonov...
Drugače pa maš tu to kar sem govoril v sliki
viewtopic.php?f=44&t=64065&start=350
Drugače pa z balonom ne vidim ful problemov. Naredil bi odprtino pri kabini ter odprtini za cev, ki bi jo uporabljal izključno za balon. Požarno steno bi definitivno pustil pri miru. Izbral si bi barvan trup (osebno mi je ljubši nebarvan, je pa ga težje lepo naredit), da skriješ vse lumparije ki jh boš not delal Potem pa mikrobaloni+bombažni sekanci ali grobo mlet karbonski prah okrog roba požarne stene in v vse ostale ostre robove. Sledi polaganje kompozitov po zadanem planu:) Zvite škarje v roke ter na eni polovici obrežeš vse tkanine do roba, na drugi pa vse pustis preko cca 5mm, lahko tudi več. Glede na dolžino trupa si neboš rabil balona napenjat na palico, ampak ga z izolir trakom fiksiraš na cev s katero boš polnil balon. PREDPRIPRAVA: Na deski si na vsake 3cm nabiješ žeblje, ki ti bodo služili, da boš popravil vse spoje, ki si jih pustil preko roba noter in boš lahko dal drugo polovico kalupa preko. Balon položiš v tisto polovico kalupa ki ima šiv preko roba, napelješ nitke, položiš drugo polovico preko, porežeš nitke, jih pocukaš ven, zategneš kalup skupaj, daš pokrov od kabine gor ter napihneš balon. Od tu dalje moliš k modelarkim bogovom da balon ne poči
V primeru da bi imel probleme pri tistem negativnem kotu sedla krila, pa si odliješ en mali košček modrina, ki da daš noter preden napneš nitke. Ta modrin mora bit res majhen sak se ti zna zgodit da ti bo šiv porinlo ven ko boš dal drugo polovico gor. Vsekakor ne odlivat celega sedla.
Glede na to kako dostopna je požarna stena bi jaz dal not še eno okroglo GFK rebro, ki bi bila kaki milimeter manjša, okrog pa malo mirkobalonov...
Drugače pa maš tu to kar sem govoril v sliki
viewtopic.php?f=44&t=64065&start=350
Re: STIROFLY - F5J 400 (Gradnja)
L.P. Janko