MARABU, velik parkflyer
Objavljeno: 20 Sep 2011, 11:40
Zaželel sem si novega modela, ki bi ga lahko čim bolj enostavno in kar se da hitro izdelal z materialom in opremo, ki se mi valja po delavnici in predalih, pa da pri tem ne bi preveč trpeli niti oblika niti lastnosti izdelka.
Odločil sem se, da si za neuporabljen pogon, ki čaka v predalu, izdelam največji možen motorni model. Največji možen, seveda v nekih razumnih mejah.
V grobem so v poštev prišle razne oblike modelov, od Piperja, Citabrije, Porterja, vendar sem pristal na simpatični obliki prostoletečega modela MARABU.
(slika vzeta s strani http://kopka.at )
Ob priliki slikam škatlo mojega kit kompleta in načrta.
Davno nazaj, morda enih 35 let, sem ta model kupil na Zagrebškem Velesejmu in še vedno čuvam škatlo in načrt.
Da bi si olajšal delo, ter ohranil lenobo pri življenju, sem enostavno originalni načrt povečal na razpon krila 2,6m, stiskal in prilepil na delovno mizo.
Seveda so zaradi ogromne povečave nekatere črte bile debele tudi po nekaj milimetrov, ampak to me ni oviralo, saj sem se sproti odločal, katere linije se bom pri gradnji držal.
Nekako sem ohranil videz in glavne značilnosti modela, tako da je na mojem in na originalu enak izgled, vendar sem pri mojem namesto debelih oplat, izdelal strukturo iz letvic in balzovih trakov, da sem pridobil na moči, ter varčeval na masi.
No, pa naj pokažem nekaj slik, ki so nastale med gradnjo, pa še kakšen komentar k njim:
Najprej sem prilepil podlogo na delovno ploščo:
Za začetek sem si narezal nekaj letvic in trakov, da sem dobil idejo kako naprej:
Takoj sem ugotovil, da bo treba nekoliko znižati položaj krila, saj bom jaz imel krilne polovice pritrjene bočno na kabino in ne plosko zgoraj na "strop".
In že sem začel z izdelavo spodnje trupne vzdolžnice. Sestavljena je iz balzovega traku in letvice:
Ker so bile modelarske bucike preslabotne, sem si pomagal (hardcore ) z malimi žebljički in kladivom! Spodaj pod načrtom sem namreč imel iverko in bucike vanjo niso šle. Obteževal sem pa z vsem, kar mi je prišlo pod roke... kladiva, akumulatorji, CD romi...
Na podoben način sem izdelal še zgornjo trupno vzdolžnico, ter oboje povezal z vertikalnimi povezavami, narejenimi z trakcev in letvicami balze.
Da je trak balze na vzdolžnicah bolj stabilen, sem ga "obrobil" še z enim nizkim trakcem:
Najbolj obremenjena mesta sem obdelal s smrekovimi letvicami, za obrobo zadnjega okna pa sem na "šablono" iz stirodura nalameliral tanke balzine trakove, ki so se lepo ulegli po krivini.
Trup je v prednjem delu v celoti "poplankan" z balzo, vendar sem jo stabiliziral z letvicami, ker je oplata zelo tanka. Prednji del modela mora biti dovolj tog, ker bo v njem montirano nekje pol do tri četrt kilovata...
Ko sem se naveličal vstavljati trakce in letvice, sem si dejal, da je stranica gotova!
Seveda pa je bilo potem treba narediti še eno stranico...tokrat zrcalno!
In kaj kmalu sem že lahko "vizualiziral" kako bo nekoč videti trup!
Ker mi je bilo "lameliranje" balze okoli krivin všeč, sem za trenutek odložil delo na trupu in se lotil izdelave vseh krivin na modelu. Teh je obilo na repu in konceh krila.
Pa še od blizu:
Nato sem se vrnil k dodelavi trupa.
Spredaj sem vlepil prvo rebro (požarni zid , nosilec motorja), ter "poplankal prednji del zgoraj med motorjem in kabino.
Nisem kompliciral z zaobljeno oplato, ampak sem se odločil za enostavno, hitro, oglatasto obliko.
En del te zgornje oplate je snemljiv, ker sumim, da bo tu nekje domoval pogonski akumulator
Na spodnji del sem vlepil aviošper, ker potrebujem trdno osnovo za pritrditev podvozja (za katerega v tem trenutku še nisem imel ideje )
Da bo centralni del kabine zgoraj pri krilu bolj tog, sem dodal dve bambusovi palici v "V" obliko. Seveda si nisem mogel kaj, da bi ne na hitrico s škarjami še izrezal vetrobransko steklo, tako da sem dobil neke vrste polizdelek in šablono, po kateri bom lahko bolj natančno skrojil tisto šipo, ki bo dokončno pritrjena na modelu.
Potem sem se lotil glavnega podvozja, saj se mi je nad glavo posvetila žarnica. Uporabil sem jekleno žico (palico) debeline 4 mm, iz katere sem zvil osi koles in pa povezave pod trupom. za same noge podvozja pa sem uporabil karbonske cevke 6/4mm, v katere lepo sede zgoraj omenjena jeklena palica.V
jeklene palice, ki gredo v karbonske cevke, sem nažagal zareze, ter zalepil z epoksidnim lepilom v karbonske cevke. Cevke sem povil z Dynema sukancem in natopil s sekundnim lepilom, da sem preprečil cevkam, da bi se na koncih razklale.
in že se je model skorajda postavil na svoje noge.
In že je bilo treba razmišljati o smernem repu:
Kako sem ga zgradil (smerni rep) se bo videlo, ko bom pokazal višinski rep, saj imata oba enake dele, le proporcije so različne.
Višinski rep je zelo enostaven. En kup trakcev in balzovih letvic, ki sestavljajo profile na bok prevrnjenega "H" preseka za večjo moč in malo maso, ter seveda prednji in zadnji rob lameliran iz balzovih trakov.
Ko takole gledam slike izdelave repa, je videti precej šlampasto. No, tolažim se, da ko bom vse lepo obrusil in "skril" pod folijo, bo videti precej bolje!
Na trup sem med zadni del stranic prilepil smerni stabilizator, ter trupu dodal vse prečke in diagonale, tako, da je ta dobil dokončno trdnost. Predvsem me je skrbela torzija.
Ko sem iz mize vzel višinski rep, sem seveda takoj poizkusil, kako bo nekoč videti na modelu. Na sliki rep še ni na pravi lokaciji, saj je treba prevrtati trup in vlepiti bajonete, na katere se bosta nasadila višinska stabilizatorja.
Toliko za sedaj, več pa zvečer ali jutri, ko se zapodim nad krilo!!
LP Mitja
P.S.: gradnjo lahko sptremljate tudi na mojem Blogu: http://ultralajt.webs.com/apps/blog/
Odločil sem se, da si za neuporabljen pogon, ki čaka v predalu, izdelam največji možen motorni model. Največji možen, seveda v nekih razumnih mejah.
V grobem so v poštev prišle razne oblike modelov, od Piperja, Citabrije, Porterja, vendar sem pristal na simpatični obliki prostoletečega modela MARABU.
(slika vzeta s strani http://kopka.at )
Ob priliki slikam škatlo mojega kit kompleta in načrta.
Davno nazaj, morda enih 35 let, sem ta model kupil na Zagrebškem Velesejmu in še vedno čuvam škatlo in načrt.
Da bi si olajšal delo, ter ohranil lenobo pri življenju, sem enostavno originalni načrt povečal na razpon krila 2,6m, stiskal in prilepil na delovno mizo.
Seveda so zaradi ogromne povečave nekatere črte bile debele tudi po nekaj milimetrov, ampak to me ni oviralo, saj sem se sproti odločal, katere linije se bom pri gradnji držal.
Nekako sem ohranil videz in glavne značilnosti modela, tako da je na mojem in na originalu enak izgled, vendar sem pri mojem namesto debelih oplat, izdelal strukturo iz letvic in balzovih trakov, da sem pridobil na moči, ter varčeval na masi.
No, pa naj pokažem nekaj slik, ki so nastale med gradnjo, pa še kakšen komentar k njim:
Najprej sem prilepil podlogo na delovno ploščo:
Za začetek sem si narezal nekaj letvic in trakov, da sem dobil idejo kako naprej:
Takoj sem ugotovil, da bo treba nekoliko znižati položaj krila, saj bom jaz imel krilne polovice pritrjene bočno na kabino in ne plosko zgoraj na "strop".
In že sem začel z izdelavo spodnje trupne vzdolžnice. Sestavljena je iz balzovega traku in letvice:
Ker so bile modelarske bucike preslabotne, sem si pomagal (hardcore ) z malimi žebljički in kladivom! Spodaj pod načrtom sem namreč imel iverko in bucike vanjo niso šle. Obteževal sem pa z vsem, kar mi je prišlo pod roke... kladiva, akumulatorji, CD romi...
Na podoben način sem izdelal še zgornjo trupno vzdolžnico, ter oboje povezal z vertikalnimi povezavami, narejenimi z trakcev in letvicami balze.
Da je trak balze na vzdolžnicah bolj stabilen, sem ga "obrobil" še z enim nizkim trakcem:
Najbolj obremenjena mesta sem obdelal s smrekovimi letvicami, za obrobo zadnjega okna pa sem na "šablono" iz stirodura nalameliral tanke balzine trakove, ki so se lepo ulegli po krivini.
Trup je v prednjem delu v celoti "poplankan" z balzo, vendar sem jo stabiliziral z letvicami, ker je oplata zelo tanka. Prednji del modela mora biti dovolj tog, ker bo v njem montirano nekje pol do tri četrt kilovata...
Ko sem se naveličal vstavljati trakce in letvice, sem si dejal, da je stranica gotova!
Seveda pa je bilo potem treba narediti še eno stranico...tokrat zrcalno!
In kaj kmalu sem že lahko "vizualiziral" kako bo nekoč videti trup!
Ker mi je bilo "lameliranje" balze okoli krivin všeč, sem za trenutek odložil delo na trupu in se lotil izdelave vseh krivin na modelu. Teh je obilo na repu in konceh krila.
Pa še od blizu:
Nato sem se vrnil k dodelavi trupa.
Spredaj sem vlepil prvo rebro (požarni zid , nosilec motorja), ter "poplankal prednji del zgoraj med motorjem in kabino.
Nisem kompliciral z zaobljeno oplato, ampak sem se odločil za enostavno, hitro, oglatasto obliko.
En del te zgornje oplate je snemljiv, ker sumim, da bo tu nekje domoval pogonski akumulator
Na spodnji del sem vlepil aviošper, ker potrebujem trdno osnovo za pritrditev podvozja (za katerega v tem trenutku še nisem imel ideje )
Da bo centralni del kabine zgoraj pri krilu bolj tog, sem dodal dve bambusovi palici v "V" obliko. Seveda si nisem mogel kaj, da bi ne na hitrico s škarjami še izrezal vetrobransko steklo, tako da sem dobil neke vrste polizdelek in šablono, po kateri bom lahko bolj natančno skrojil tisto šipo, ki bo dokončno pritrjena na modelu.
Potem sem se lotil glavnega podvozja, saj se mi je nad glavo posvetila žarnica. Uporabil sem jekleno žico (palico) debeline 4 mm, iz katere sem zvil osi koles in pa povezave pod trupom. za same noge podvozja pa sem uporabil karbonske cevke 6/4mm, v katere lepo sede zgoraj omenjena jeklena palica.V
jeklene palice, ki gredo v karbonske cevke, sem nažagal zareze, ter zalepil z epoksidnim lepilom v karbonske cevke. Cevke sem povil z Dynema sukancem in natopil s sekundnim lepilom, da sem preprečil cevkam, da bi se na koncih razklale.
in že se je model skorajda postavil na svoje noge.
In že je bilo treba razmišljati o smernem repu:
Kako sem ga zgradil (smerni rep) se bo videlo, ko bom pokazal višinski rep, saj imata oba enake dele, le proporcije so različne.
Višinski rep je zelo enostaven. En kup trakcev in balzovih letvic, ki sestavljajo profile na bok prevrnjenega "H" preseka za večjo moč in malo maso, ter seveda prednji in zadnji rob lameliran iz balzovih trakov.
Ko takole gledam slike izdelave repa, je videti precej šlampasto. No, tolažim se, da ko bom vse lepo obrusil in "skril" pod folijo, bo videti precej bolje!
Na trup sem med zadni del stranic prilepil smerni stabilizator, ter trupu dodal vse prečke in diagonale, tako, da je ta dobil dokončno trdnost. Predvsem me je skrbela torzija.
Ko sem iz mize vzel višinski rep, sem seveda takoj poizkusil, kako bo nekoč videti na modelu. Na sliki rep še ni na pravi lokaciji, saj je treba prevrtati trup in vlepiti bajonete, na katere se bosta nasadila višinska stabilizatorja.
Toliko za sedaj, več pa zvečer ali jutri, ko se zapodim nad krilo!!
LP Mitja
P.S.: gradnjo lahko sptremljate tudi na mojem Blogu: http://ultralajt.webs.com/apps/blog/