Skobec
Skobec
Končno sem zbral nekaj slikic za predstavitev mojega projekta, ki je tekel zadnji dve leti. Ne bom pisal o vsem mogočem, ampak se bom omejil le na dve podrobnosti, ki sta mi povzročali največ težav. Ker so mi pri tem pomagali bolj izkušeni modelarji, naj sedaj te izkušnje delim še z ostalimi.
Ko sem iskal primerno starodobno letalo mi je pozornost pritegnila tale stran:
http://www.rhoensperber.de
Potem sem iskal, če je na voljo še kakšen načrt za model in naletel na tole:
http://www.modellbau-steinhardt.de/rumpf/rhsp.html
Po letu in pol gradnje je nastal model na spodnji sliki, razpetine 3.8m in težak 4400g.
1. Med samo gradnjo so mojo pozornost pritegnili vpadni koti, s kakršnimi do takrat nisem imel opravka. Več v nadaljevanju...
2. V načrtu so manjkale zavore. Več v nadaljevanju...
Ko sem iskal primerno starodobno letalo mi je pozornost pritegnila tale stran:
http://www.rhoensperber.de
Potem sem iskal, če je na voljo še kakšen načrt za model in naletel na tole:
http://www.modellbau-steinhardt.de/rumpf/rhsp.html
Po letu in pol gradnje je nastal model na spodnji sliki, razpetine 3.8m in težak 4400g.
1. Med samo gradnjo so mojo pozornost pritegnili vpadni koti, s kakršnimi do takrat nisem imel opravka. Več v nadaljevanju...
2. V načrtu so manjkale zavore. Več v nadaljevanju...
- Priponke
-
- skobec.jpg (278.49 KiB) Pogledano 4171 krat
Vpadni koti
Na spodnjih slikicah so prikazani vpadni koti. Najprej teoretično na načrtu, oziroma na fotografiji preneseni v CAD, nato pa še izmerjene vrednosti.
Zelena črta je vzporedna z višinskim repom. Vrednosti vpadnih kotov so malce nečitljivo vidne na sliki. Izmerjene vrednosti se vsekakor nekoliko razlikojejo, pri tem pa je še treba upoštevati napačen predznak na inštrumentu (zaradi orientacije). Kar me je v začetku begalo, je bilo to, da ima konec krila negativni vpadni kot. Te zadeve so lepo razložene v knjigi Martina Simons-a (nekaj o aerodinamiki).
Zelena črta je vzporedna z višinskim repom. Vrednosti vpadnih kotov so malce nečitljivo vidne na sliki. Izmerjene vrednosti se vsekakor nekoliko razlikojejo, pri tem pa je še treba upoštevati napačen predznak na inštrumentu (zaradi orientacije). Kar me je v začetku begalo, je bilo to, da ima konec krila negativni vpadni kot. Te zadeve so lepo razložene v knjigi Martina Simons-a (nekaj o aerodinamiki).
- Priponke
-
- Tole je slikano in preneseno v CAD program za lažje merjenje kotov.
- koti.jpg (102.38 KiB) Pogledano 4094 krat
-
- Tole je na repu za izhodišče.
- koti1.jpg (69.11 KiB) Pogledano 4094 krat
-
- Tole je v korenu krila. Zaradi orientacije merilnika je predznak "minus", dejansko je pa plus.
- koti2.jpg (75.81 KiB) Pogledano 4094 krat
Pri zavorah sem si postavil preprosto zahtevo. V obeh skrajnih položajih morajo biti zaklenjene. To pomeni. da pogonski servo prav nič ne trpi (no ja, njegova gred pač). Rdeča črta kaže pot ročice servota.
- Priponke
-
- Zavore odprte.
- zavore3.jpg (84.52 KiB) Pogledano 4052 krat
-
- Zavore napol odprte.
- zavore2.jpg (103.8 KiB) Pogledano 4052 krat
-
- Zavore zaprte.
- zavore1.jpg (97.18 KiB) Pogledano 4052 krat
- BostjanPerdan
- Tekmovalec
- Prispevkov: 412
- Pridružen: 12 Feb 2003, 01:00
- Kraj: Golnik, EU
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Videl skobca v živo. Sigurno eden najlepše narejenih modelov pri nas ![Applause =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
![Applause =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
Skobec
Zdravo,
model že občudujemo na srečanjih aero zaprege in je res čudovit.
Matjaž, čestitke!
Lp Uroš
model že občudujemo na srečanjih aero zaprege in je res čudovit.
Matjaž, čestitke!
Lp Uroš