PILON
PILON
Zdravo!
Mali pilonček me je v kratki življenski dobi navdušil in ker sem ga razbil, bom izdelal novega in vse skupaj na kratko dokumentiral v tej rubriki.
Za izdelavo je potreben naslednji material:
- 3 deščice mehke 1 mm balse
- 1,2 deščice mehke 3 mm balse
- 1,5 m pokrivne folije
- 25g sekundnega lepila
- 2 metra 5 mm trikotnih balsinih letvic
- koščke vezane plošče za požarno steno in nosilne mizice ktil v trupu
- 4 kose vezane plošče za izdelavo profilnih šablon za krilo.
- 0,2 deščice mehke 8 mm balse za zaključle kril
- cca 0,5 m steklenega ali ogljiukovega rovinga tex 8 000 ali tex 12 000
- pola japonskega papirja
- barva za trup
- nekaj epoxija za izdelavo kril
- polovico 50 mm pole tršega stiroporja
- motor sped 400-6V ali boljši z reglerjem
- dva ali tri 9 g servo mehanizme
- mini sprejemnik
- aku 8 x gp 110, li-po ali podobno.
- v mojem modelu bo Welkom 2020/20 in XPOWER 3s2200 li-po, ki ob 12 do 16 C tehta borih 110g.
- predvidena masa modela bo v mojem primeru 450g, z sped 400 pa še manj.
Dimenzije modela:
Krilo:
- profil MH33
- v korenu 135 mm
- na zaključku 95 mm
- razpon 90 mm, od tega 200 mm zaključki
- V lom 1,50 vsaka polovica
- površina verjetno okrog 9 dm2
Trup:
- pred krilom 110 mm
- spiner 30 mm
- med krilom in repom 350 mm
- pod krilom je z notranje strani širok 40 mm in globok 40 mm
- po robovih so trikotne letvice 5 mm
- trup bo močno obrušen in pokrit v glavnem z japonskim papirjem
Rep:
Klasična križna oblika
Več podatkov sledi jutri, popoldne, ko se lotim trupa in repa, ki ju bom v grobem dokončal. Ob slikah bom poizkusil podati čim bolj transparentno razlago, tako da se lahko modela loti vsak, ki ga to mika. Izdelava bo kratkotrajna, verjetno ga bom imel s sabo v Litiji, tako, da nihče ne more tarnati kako je izdelava modelov zamudna.
lp
Sašo
Mali pilonček me je v kratki življenski dobi navdušil in ker sem ga razbil, bom izdelal novega in vse skupaj na kratko dokumentiral v tej rubriki.
Za izdelavo je potreben naslednji material:
- 3 deščice mehke 1 mm balse
- 1,2 deščice mehke 3 mm balse
- 1,5 m pokrivne folije
- 25g sekundnega lepila
- 2 metra 5 mm trikotnih balsinih letvic
- koščke vezane plošče za požarno steno in nosilne mizice ktil v trupu
- 4 kose vezane plošče za izdelavo profilnih šablon za krilo.
- 0,2 deščice mehke 8 mm balse za zaključle kril
- cca 0,5 m steklenega ali ogljiukovega rovinga tex 8 000 ali tex 12 000
- pola japonskega papirja
- barva za trup
- nekaj epoxija za izdelavo kril
- polovico 50 mm pole tršega stiroporja
- motor sped 400-6V ali boljši z reglerjem
- dva ali tri 9 g servo mehanizme
- mini sprejemnik
- aku 8 x gp 110, li-po ali podobno.
- v mojem modelu bo Welkom 2020/20 in XPOWER 3s2200 li-po, ki ob 12 do 16 C tehta borih 110g.
- predvidena masa modela bo v mojem primeru 450g, z sped 400 pa še manj.
Dimenzije modela:
Krilo:
- profil MH33
- v korenu 135 mm
- na zaključku 95 mm
- razpon 90 mm, od tega 200 mm zaključki
- V lom 1,50 vsaka polovica
- površina verjetno okrog 9 dm2
Trup:
- pred krilom 110 mm
- spiner 30 mm
- med krilom in repom 350 mm
- pod krilom je z notranje strani širok 40 mm in globok 40 mm
- po robovih so trikotne letvice 5 mm
- trup bo močno obrušen in pokrit v glavnem z japonskim papirjem
Rep:
Klasična križna oblika
Več podatkov sledi jutri, popoldne, ko se lotim trupa in repa, ki ju bom v grobem dokončal. Ob slikah bom poizkusil podati čim bolj transparentno razlago, tako da se lahko modela loti vsak, ki ga to mika. Izdelava bo kratkotrajna, verjetno ga bom imel s sabo v Litiji, tako, da nihče ne more tarnati kako je izdelava modelov zamudna.
lp
Sašo
Glede na to, kar si pokazal do sedaj, bi ti upal slediti z gradnjo modela, če bi ti sproti objavljal risbe-skice ter slike izdelave tvojega pilončka.
(samo razpon malo povečaj )
Se mi zdi, da bi jaz ne bil edini, ki bi ti sledil z izdelavo...bilo bi nas kar več.
In ko bi ti končal model, bi kak dan za tem imeli modele tudi mi.
Kot vidim, materiala ne rabiš veliko, se ga najde na poličkah doma, rowing bi si pa že kje sposodil
A je kdo za to, da pričnemo takole preko foruma delati pylončka...po napotkih raktivca? Če že drugega ne, bilo bi zabavno in nekaj novega!
Mitja
EDIT, FEBRUAR 2011:
PRIPENJAM NAČRT!
LP Mitja
(samo razpon malo povečaj )
Se mi zdi, da bi jaz ne bil edini, ki bi ti sledil z izdelavo...bilo bi nas kar več.
In ko bi ti končal model, bi kak dan za tem imeli modele tudi mi.
Kot vidim, materiala ne rabiš veliko, se ga najde na poličkah doma, rowing bi si pa že kje sposodil
A je kdo za to, da pričnemo takole preko foruma delati pylončka...po napotkih raktivca? Če že drugega ne, bilo bi zabavno in nekaj novega!
Mitja
EDIT, FEBRUAR 2011:
PRIPENJAM NAČRT!
LP Mitja
- Priponke
-
- PYLON MODEL RAKTIVEC 2005.pdf
- (17.59 KiB) Prenešeno 308 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 10 Feb 2011, 08:55, skupaj popravljeno 1 krat.
Super ideja! Raktivec bo imel model fertik v petek, ostali v soboto, v nedeljo pa lahko na mitingu Litija 05` že prvo tekmo odžgemo!
Večkrat smo že rekli da je pylon 400 kategorija preprosta, cenovno dostopna in atraktivna. Prepričan sem, da bo raktivec vse lastnosti podkrepil z lepimi dokazi!
Večkrat smo že rekli da je pylon 400 kategorija preprosta, cenovno dostopna in atraktivna. Prepričan sem, da bo raktivec vse lastnosti podkrepil z lepimi dokazi!
Lep pozdrav,
Aleksej Dolinšek - LMD Kanja Hrastnik
Aleksej Dolinšek - LMD Kanja Hrastnik
Poizkusimo!
Kot sem že dejal bom jutri izdelal trup in rep. Raznih risarskih programov ne obvladam, zato bom podal osnovne mere in opozoril na pomembne cake.
Pilon izpred parih dni je imel razpon 780 mm in površino krila 8 dm2. Ob masi okrog 550 g je bil noro okreten, tako da razpona ne mislim večat. Itak bo skupni razpon 900 mm, površina krila med 9 in 9,5 dm2 ob masi 450 g pomeni manj kot 50 g/dm2! Manj je pa nesmisel.
Mojemu bom krila in rep prekril z folijo, da bo hitreje končan. Ker ima setup, ki sem ga omenil v prejšnjem sporočilu moč nad 250W jo mislim izkoristiti za konkretno šviganje. Vsled temu bom dal dva servota v krilo in na tak način precej zmanjšal presek trupa. Dobro bo tudi to, da bom pri pristanku lahko spustil krilca in zaradi lepih pristankov privarčeval marsikateri propeler.
Jutri naprej, danes sem utrujen.
lp
Sašo
Kot sem že dejal bom jutri izdelal trup in rep. Raznih risarskih programov ne obvladam, zato bom podal osnovne mere in opozoril na pomembne cake.
Pilon izpred parih dni je imel razpon 780 mm in površino krila 8 dm2. Ob masi okrog 550 g je bil noro okreten, tako da razpona ne mislim večat. Itak bo skupni razpon 900 mm, površina krila med 9 in 9,5 dm2 ob masi 450 g pomeni manj kot 50 g/dm2! Manj je pa nesmisel.
Mojemu bom krila in rep prekril z folijo, da bo hitreje končan. Ker ima setup, ki sem ga omenil v prejšnjem sporočilu moč nad 250W jo mislim izkoristiti za konkretno šviganje. Vsled temu bom dal dva servota v krilo in na tak način precej zmanjšal presek trupa. Dobro bo tudi to, da bom pri pristanku lahko spustil krilca in zaradi lepih pristankov privarčeval marsikateri propeler.
Jutri naprej, danes sem utrujen.
lp
Sašo
torej začnimo:
Najprej to, da sem slike, ki prikazujejo začetek izdelave trupa lepo prekril z drugimi in so izgubljene. Glede na to, da je konstrukcija na moč enostavna upam, da to ne bo nikogar odvrnilo od izdelave modela.
Od včeraj sem si premislil in bom ostal pri profilu MH43, ki obljublja nekaj bolj gibčen model kot MH 33. Tisti, ki želite uporabiti sped 400 6 ali 4,8 V raje uporabite profil MH 32. Skrajna motorizacija, če si kdo upa je npr Hacker B40 FAI. Z njim bi bila zadeva precej hitrejša od modelov izdelanih po F5D pravilih, ki predpisujejo najmanj 1 Kg mase in površino krila vsaj 15 dm2.
trup je izdelan simetrično okrog vzdolžne osi.
Nos je od požarne stene pa do prednjega roba krila dolg 110 mm, luknja pod krilom je dolga 135 mm, globoka 40 in široka 40 mm.
Vzdolž celega trupa gredo trikotne letvice. V trupu ni nikakršnih reber. Po končnem brušenju je lakiran z temeljnim nitro lakom ter prekrit z japonskim papirjem, ki je nalepljen z razredčenim belim lepilom.
Izdelava:
Bočni stranici in dno trupa sem narisal na 3 mm balso in vse skupaj izrezal z olfa nožem. Stene sem grobo obrusil in na bočni stranici z sekundnim lepilom nalepil trikotne letve. Nalepil jih nisem edino prvih 70 mm pri nosu modela, ker je tam preveč krivljen in jih je potrebno nalepit kasneje.
Najprej sem na dno nalepil eno stranico, nato drugo, ter vse skupaj pokril z zadnjim pokrovom.
ko je lepilo prijelo, sem na bočne stranise nalepil požarno steno, malce pridržal, počakal kako minuto, nato pa enako storil z dnom. nazadnje sem nalepil še prednji pokrov trupa in v robove trupa vlepil prirejene trikotne letve. To je vse.
Po kakih 15 minutah sem robove obrezal z nožem in vse skupaj močno obrusil z papirjem 120. ko sem bil zadovoljen z obliko sem trup prelakiral z temeljnim nitro lakom, čez pol ure vse skupaj rahlo zbrusil in prekril z japonskim papirjem, ki se je sušil kaki dve uri. ko je bil papir suh na otip, sem nadaljeval z delom kar lahko komentiram ob slikah.
Dolžina trupa 610 mm
Dolžina nosu 110 mm
Krilo v korenu 135 mm
Spiner 30 mm, vlepljen pod kotom 1,5o navzdol in desno
Luknja za opremo ima mere 40x40 mm
Pazite na vpadni kot krila, ki je 1,5o na trup!
Za zadnjim robom krila je majhna 2 mm stopnica v katero sede pokrov trupa, da ne štrli čez krilo.
Od zadaj ima trup notranjo mero 15x6 mm
Tu se vidijo trikotne letve
Tako močno ga je mogoče zaoblit
Lepo vidne malce močnejše trikotne letve, ki sem jih naknadno prilepil v nos.
Z pomočjo šablone za spodnji del krila sem obrezal trup.
Mostička sta izdelana iz dveh med seboj zlepljenih 1,5 mm aviošperov. Vlepil sem ju tako, da sem odrezal za 2 mm preširoko mero. Ko sem tak mostiček stlačil na predvideno mesto, sem tam trup od zunaj močno stisnil, da se je mostiček pogreznil v balso. Tako sem dobil precej boljši globlji spoj. Vse skupaj je zlepljeno najprej z redkejšim, nato pa prevlečeno z gostejšim sekundnim lepilom.
Na zadnjem robu zadnjega mostička je videti dodaten košček aviošperja, ki precej pripomore k trdnosti tega dela trupa.
Tako sem z sekundnim lepilom prilepil ogljikov roving, brez katerega bi imel trup precej kratko življensko dobo.
Sedaj je na vrsti samo še rahlo brušenje trupa in brizganje z špric kitom. Brizgal bom dvakrat. Prvič bom kit popolnoma zbrusil, za to pa bom uporabil papir 240. Drugič bom nanesel tanek sloj "meglo", ki ga bom na fino obrusil z papirjem 400... (pride jutri).
Smerno krmilo je iz 3 mm balse. Dolgo je 80 mm in visoko 100 mm. Pazite, da se bo površina vrtela med 0,65 in 0,75 dm2.
Višinsko krmilo je globoko 70 mm, razpon je 220 mm, izdelano je iz 3 mm balse. površina mora biti med 0,95 in 1 dm2.
Taka je zadeva takoj po prekrivanju. Niti še ni očiščena umazanije od likalnika. Vsi lepljeni robovi morajo biti brez folije! Lepil sem z sekundnim lepilom in spoj ojačal z uhu hartom. Kakih posebnih ojačitev ni potrebnih, ker bo prednji rob smernega krmila vlepljen globoko v trup.
Z tem se bomo pa jutri ukvarjali.
Je razumljivo?
lp
Sašo
Najprej to, da sem slike, ki prikazujejo začetek izdelave trupa lepo prekril z drugimi in so izgubljene. Glede na to, da je konstrukcija na moč enostavna upam, da to ne bo nikogar odvrnilo od izdelave modela.
Od včeraj sem si premislil in bom ostal pri profilu MH43, ki obljublja nekaj bolj gibčen model kot MH 33. Tisti, ki želite uporabiti sped 400 6 ali 4,8 V raje uporabite profil MH 32. Skrajna motorizacija, če si kdo upa je npr Hacker B40 FAI. Z njim bi bila zadeva precej hitrejša od modelov izdelanih po F5D pravilih, ki predpisujejo najmanj 1 Kg mase in površino krila vsaj 15 dm2.
trup je izdelan simetrično okrog vzdolžne osi.
Nos je od požarne stene pa do prednjega roba krila dolg 110 mm, luknja pod krilom je dolga 135 mm, globoka 40 in široka 40 mm.
Vzdolž celega trupa gredo trikotne letvice. V trupu ni nikakršnih reber. Po končnem brušenju je lakiran z temeljnim nitro lakom ter prekrit z japonskim papirjem, ki je nalepljen z razredčenim belim lepilom.
Izdelava:
Bočni stranici in dno trupa sem narisal na 3 mm balso in vse skupaj izrezal z olfa nožem. Stene sem grobo obrusil in na bočni stranici z sekundnim lepilom nalepil trikotne letve. Nalepil jih nisem edino prvih 70 mm pri nosu modela, ker je tam preveč krivljen in jih je potrebno nalepit kasneje.
Najprej sem na dno nalepil eno stranico, nato drugo, ter vse skupaj pokril z zadnjim pokrovom.
ko je lepilo prijelo, sem na bočne stranise nalepil požarno steno, malce pridržal, počakal kako minuto, nato pa enako storil z dnom. nazadnje sem nalepil še prednji pokrov trupa in v robove trupa vlepil prirejene trikotne letve. To je vse.
Po kakih 15 minutah sem robove obrezal z nožem in vse skupaj močno obrusil z papirjem 120. ko sem bil zadovoljen z obliko sem trup prelakiral z temeljnim nitro lakom, čez pol ure vse skupaj rahlo zbrusil in prekril z japonskim papirjem, ki se je sušil kaki dve uri. ko je bil papir suh na otip, sem nadaljeval z delom kar lahko komentiram ob slikah.
Dolžina trupa 610 mm
Dolžina nosu 110 mm
Krilo v korenu 135 mm
Spiner 30 mm, vlepljen pod kotom 1,5o navzdol in desno
Luknja za opremo ima mere 40x40 mm
Pazite na vpadni kot krila, ki je 1,5o na trup!
Za zadnjim robom krila je majhna 2 mm stopnica v katero sede pokrov trupa, da ne štrli čez krilo.
Od zadaj ima trup notranjo mero 15x6 mm
Tu se vidijo trikotne letve
Tako močno ga je mogoče zaoblit
Lepo vidne malce močnejše trikotne letve, ki sem jih naknadno prilepil v nos.
Z pomočjo šablone za spodnji del krila sem obrezal trup.
Mostička sta izdelana iz dveh med seboj zlepljenih 1,5 mm aviošperov. Vlepil sem ju tako, da sem odrezal za 2 mm preširoko mero. Ko sem tak mostiček stlačil na predvideno mesto, sem tam trup od zunaj močno stisnil, da se je mostiček pogreznil v balso. Tako sem dobil precej boljši globlji spoj. Vse skupaj je zlepljeno najprej z redkejšim, nato pa prevlečeno z gostejšim sekundnim lepilom.
Na zadnjem robu zadnjega mostička je videti dodaten košček aviošperja, ki precej pripomore k trdnosti tega dela trupa.
Tako sem z sekundnim lepilom prilepil ogljikov roving, brez katerega bi imel trup precej kratko življensko dobo.
Sedaj je na vrsti samo še rahlo brušenje trupa in brizganje z špric kitom. Brizgal bom dvakrat. Prvič bom kit popolnoma zbrusil, za to pa bom uporabil papir 240. Drugič bom nanesel tanek sloj "meglo", ki ga bom na fino obrusil z papirjem 400... (pride jutri).
Smerno krmilo je iz 3 mm balse. Dolgo je 80 mm in visoko 100 mm. Pazite, da se bo površina vrtela med 0,65 in 0,75 dm2.
Višinsko krmilo je globoko 70 mm, razpon je 220 mm, izdelano je iz 3 mm balse. površina mora biti med 0,95 in 1 dm2.
Taka je zadeva takoj po prekrivanju. Niti še ni očiščena umazanije od likalnika. Vsi lepljeni robovi morajo biti brez folije! Lepil sem z sekundnim lepilom in spoj ojačal z uhu hartom. Kakih posebnih ojačitev ni potrebnih, ker bo prednji rob smernega krmila vlepljen globoko v trup.
Z tem se bomo pa jutri ukvarjali.
Je razumljivo?
lp
Sašo
Nadaljevanje:
Včeraj zvečer sem enkrat brizgal z nitro špric kitom. Danes ob 16 uri sem kit zbrusil z 240 papirjem, še enkrat nanesel kit in čez eno uro gladko zbrusil z 400 papirjem. Nalepil sem še uvodni in izpušni kanal za hlajenje motorja in vse skupaj prebrizgal z rdečo Syntol barvo. Ob 19 uri je bilo dovolj suho za slikanje in vgradnjo motorja.
Za brizganje sem uporabil enostavno Rewelovo pištolo "airbrush", ki pa je tako "debela", da je odlična za brizganje večjih površin.
Kanale za hlajenje motorja sem izdelal iz 18 mm plastične cevi za elektro instalacije. Na trup sem ju prilepil z sekundnim lepilom.
Sesalni kanal
Izpušni kanal. Tu sem izrezal malce večjo luknjo, da lahko kontroliram stanje krtačk ter nalivam "čarobne kapljice".
To je Welkom 2020/20, ki bo ob 10V zmogel 28A. Tehta 100 g. Ni ravno zadnji modni krik, toda ker ga imam, ga bom pač izkoristil. Ob 7 celicah vleče pri 6x5,5 propu 35A, vendar se pozna, da ni vrtljajev. Zagotovo bo pri 3xli-po in vijaku 5x5 povsem druga pesmica.
To je gotovo, gremo na krilo!
Izrezanim sredicam krila sem zarezal utor za vgradnjo 3 mm balsa nosilca. V zadji del utora sem na dolžini 100 mm zarezal utor za servo kabel. Ker je krilo majhnih dimenzij, bom uporabil originalne kable brez kakih podaljškov. Utor mora biti dovolj velik, da gre skozenj konektor.
V sredico sem vlepil balsov nosilec in obe polovici zlepil. Zlepil sem tudi matrice. Za lepljenje sem uporabljal UHU POR. V prednji rob sem vlepil debelejši kos balse in ga naknadno zbrusil. Tam je zaradi pritrditvenega vijaka. Zadnji rob krila je pri tem profilu tako tanek, da nima smisla vstavljati balse, ampak sem ga ojačal na drug način, kar bo vidno v nadaljevanju.
Balsa je skrojena, zlepljena s selotejpom in z notranje strani prelakirana.
V centru krila je na spodnji in zgornji oplati zlaminirana "ledvica" iz 80 g steklene tkanine.
Na mestu, kjer bodo servo motorji so na obeh oplatah zlaminirani pravokotniki 80 g tkanine, ki merijo 2x toliko kot servo pogoni.
Zadnji rob je na obeh oplatah v širini 25 mm ojačan z 29 g tkanino.
Zadnji rob obeh oplat na sredini, kjer pride pritrdilni vijak je ojačan z koščkom unidirekt ogljikovim rovingom, nato pa še z malce večjim koščkom 80 g tkanine. Unidirekt roving sem dal tudi na prednji rob gornje oplate.
Nosilec v sredici je z obeh strani pokrit z tex 8000 pramenom ogljika in še z enim polovične dolžine.
Sestavne dele krila sem vložil med matrici in vse skupaj fiksiral z nekaj bucikami
Zadeva je pripravljena in čaka, da jo skupaj z iverko vtaknem v vrečko za smeti in zvakuumiram.
Moja vakuumirna naprava je sestavljena iz:
- kompresorja, ki sem ga pred 10 leti dobil na odpadu z starega hladilnika. Od časa do časa mu privoščim nekaj kompresorskega olja, ki ga natočim tako, da pustim, da ga sam posesa.
- akvarijske cevke, ki ima vsakih 15 cm luknjo, kot je vidno na sliki
- trotlziher presostata izdelanega iz bucike
- vrečke za smeti.
- posodice v katero se steka porabljeno kompresorsko olje.
Presostat! Napikam par luknjic in počakam kaj se bo zgodilo. Ko je podtlak ravno pravšnji preneham. Če je kaka luknja preveč jo zalepim z selotejpom. Vedno ciljam na podtlak, ki ravno še omogoča, da lajhko z prsti malce dvignem gubo vrečke. Drug pokazatelj je tudi to, da z prstom pritisnem na stiropor. Če je elastičen je še vredu, ko pa se ne povrne več je podtlak prehud.
Jutri bom pustil krilo cel dan v vrečki, da se dodobra strdi. Pojutrišnjem bomo pa končali. V soboto in nedeljo bo kot kaže deževalo, tako, da moram narediti testni let v petek proti večeru.
lp
Sašo
Včeraj zvečer sem enkrat brizgal z nitro špric kitom. Danes ob 16 uri sem kit zbrusil z 240 papirjem, še enkrat nanesel kit in čez eno uro gladko zbrusil z 400 papirjem. Nalepil sem še uvodni in izpušni kanal za hlajenje motorja in vse skupaj prebrizgal z rdečo Syntol barvo. Ob 19 uri je bilo dovolj suho za slikanje in vgradnjo motorja.
Za brizganje sem uporabil enostavno Rewelovo pištolo "airbrush", ki pa je tako "debela", da je odlična za brizganje večjih površin.
Kanale za hlajenje motorja sem izdelal iz 18 mm plastične cevi za elektro instalacije. Na trup sem ju prilepil z sekundnim lepilom.
Sesalni kanal
Izpušni kanal. Tu sem izrezal malce večjo luknjo, da lahko kontroliram stanje krtačk ter nalivam "čarobne kapljice".
To je Welkom 2020/20, ki bo ob 10V zmogel 28A. Tehta 100 g. Ni ravno zadnji modni krik, toda ker ga imam, ga bom pač izkoristil. Ob 7 celicah vleče pri 6x5,5 propu 35A, vendar se pozna, da ni vrtljajev. Zagotovo bo pri 3xli-po in vijaku 5x5 povsem druga pesmica.
To je gotovo, gremo na krilo!
Izrezanim sredicam krila sem zarezal utor za vgradnjo 3 mm balsa nosilca. V zadji del utora sem na dolžini 100 mm zarezal utor za servo kabel. Ker je krilo majhnih dimenzij, bom uporabil originalne kable brez kakih podaljškov. Utor mora biti dovolj velik, da gre skozenj konektor.
V sredico sem vlepil balsov nosilec in obe polovici zlepil. Zlepil sem tudi matrice. Za lepljenje sem uporabljal UHU POR. V prednji rob sem vlepil debelejši kos balse in ga naknadno zbrusil. Tam je zaradi pritrditvenega vijaka. Zadnji rob krila je pri tem profilu tako tanek, da nima smisla vstavljati balse, ampak sem ga ojačal na drug način, kar bo vidno v nadaljevanju.
Balsa je skrojena, zlepljena s selotejpom in z notranje strani prelakirana.
V centru krila je na spodnji in zgornji oplati zlaminirana "ledvica" iz 80 g steklene tkanine.
Na mestu, kjer bodo servo motorji so na obeh oplatah zlaminirani pravokotniki 80 g tkanine, ki merijo 2x toliko kot servo pogoni.
Zadnji rob je na obeh oplatah v širini 25 mm ojačan z 29 g tkanino.
Zadnji rob obeh oplat na sredini, kjer pride pritrdilni vijak je ojačan z koščkom unidirekt ogljikovim rovingom, nato pa še z malce večjim koščkom 80 g tkanine. Unidirekt roving sem dal tudi na prednji rob gornje oplate.
Nosilec v sredici je z obeh strani pokrit z tex 8000 pramenom ogljika in še z enim polovične dolžine.
Sestavne dele krila sem vložil med matrici in vse skupaj fiksiral z nekaj bucikami
Zadeva je pripravljena in čaka, da jo skupaj z iverko vtaknem v vrečko za smeti in zvakuumiram.
Moja vakuumirna naprava je sestavljena iz:
- kompresorja, ki sem ga pred 10 leti dobil na odpadu z starega hladilnika. Od časa do časa mu privoščim nekaj kompresorskega olja, ki ga natočim tako, da pustim, da ga sam posesa.
- akvarijske cevke, ki ima vsakih 15 cm luknjo, kot je vidno na sliki
- trotlziher presostata izdelanega iz bucike
- vrečke za smeti.
- posodice v katero se steka porabljeno kompresorsko olje.
Presostat! Napikam par luknjic in počakam kaj se bo zgodilo. Ko je podtlak ravno pravšnji preneham. Če je kaka luknja preveč jo zalepim z selotejpom. Vedno ciljam na podtlak, ki ravno še omogoča, da lajhko z prsti malce dvignem gubo vrečke. Drug pokazatelj je tudi to, da z prstom pritisnem na stiropor. Če je elastičen je še vredu, ko pa se ne povrne več je podtlak prehud.
Jutri bom pustil krilo cel dan v vrečki, da se dodobra strdi. Pojutrišnjem bomo pa končali. V soboto in nedeljo bo kot kaže deževalo, tako, da moram narediti testni let v petek proti večeru.
lp
Sašo
Živjo!
Tole je prov odlično. Samo nekaj stvari mi ni čisto jasno.
Kar se krila tiče. S čim si prelakiral notranjo stran balze? In s čim si potem prilepil balzo na stiropor?
Kar se pa tiče trupa me pa zanima kakšen je to nitro špric kit?
Drugač je pa tole narejeno več kot odlično in samo čudim se natančnosti. Namreč trup se direktno prilega spinerju...
Prov zanimivo bi bilo tole v živo videt, ker tisti, ki tega ne poznamo si nekaterih stvari nekak ne znamo predstavljat. Kaj ko bi kr en video posneli:) Se jest javim za snemalca:)
lp
m
Tole je prov odlično. Samo nekaj stvari mi ni čisto jasno.
Kar se krila tiče. S čim si prelakiral notranjo stran balze? In s čim si potem prilepil balzo na stiropor?
Kar se pa tiče trupa me pa zanima kakšen je to nitro špric kit?
Drugač je pa tole narejeno več kot odlično in samo čudim se natančnosti. Namreč trup se direktno prilega spinerju...
Prov zanimivo bi bilo tole v živo videt, ker tisti, ki tega ne poznamo si nekaterih stvari nekak ne znamo predstavljat. Kaj ko bi kr en video posneli:) Se jest javim za snemalca:)
lp
m
---------------------
luigidon napisal/-a:Živjo!
Tole je prov odlično. Samo nekaj stvari mi ni čisto jasno.
Kar se krila tiče. S čim si prelakiral notranjo stran balze? In s čim si potem prilepil balzo na stiropor?
Kar se pa tiče trupa me pa zanima kakšen je to nitro špric kit?
Drugač je pa tole narejeno več kot odlično in samo čudim se natančnosti. Namreč trup se direktno prilega spinerju...
Prov zanimivo bi bilo tole v živo videt, ker tisti, ki tega ne poznamo si nekaterih stvari nekak ne znamo predstavljat. Kaj ko bi kr en video posneli:) Se jest javim za snemalca:)
lp
m
Notranjo stran balse sem prelakiral z razredčenim nitro lakom, da potem balsa ne pije epoxi smole. Na tak način se precej privarčuje na masi.
Balso sem lepil na stiropor z epoxi smolo. Mislim, da je R&G.
Nitro špric kit je najnavadnejši špric kit, ki se ga redči z nitro razredčilom. Lahko uporabiš tudi kakega dvo komponentnega, toda to je dražje. Mislim, da na mojem piše IMPA ali nekaj podobnega.
Če bi rad v živo videl, potem ti predlagam, da greš najprej pogledat tebi najbližjega tekmovalca v Aircombatu, ko bo delal model. Vsaj takrat, ko sem še sledil tej sceni so na veliko uporabljali pokrivane z belim lepilom in japonskim ali ovojnim papirjem. Za sijočo in gladko površino pa obišči kakega avto ličarja. Pri modelu gre točno tako, samo enostavneje je.
Druga varianta pa je, da razrežeš kako deščico balse in iz nje poizkusiš izdelat trup. Če boš dovolj korajžen pri brušenju okroglih robov boš blizu uspehu. V primeru, da se ti ne izide, te to ne bo stalo kakih velikih denarcev, dobil pa boš izkušnjo za drugič. Če kak rob prebrusiš in se skozi posije luknja, ga samo prekrij z 80 g tkanino, nanjo kapni dovolj sekundnega lepila in ko bo suho pokitaj z poliester kitom.
lp
Sašo
Rahlo opozorilo.
Glede na to, da se na veliko pogovarjate okrog tekem pilon 400, predlagam naslednje spremembe osnovnih dimenzij:
1.) za motor sped 400 pomnožite osnovne dolžinske mere z faktorjem 0,9
2.) Za brezkrtačne motorje pomnožite osnovne dolžinske mere z faktorjem 0,88. Površina krila se bo zmanjšala na 7,3 dm2 in bo konkurenčen konfekcijskim izdelkom.
Za tekmovanja naj bodo ojačitve iz 50 g in ne 80 g tkanine, pa tudi ogljikovega rovinga ni potrebno uporabljat. Moj model je malce večji in je izdelan zelo trdno, tako da bo prenesel tudi kakega Hackerja B40 in zares zaživel.
lp
Sašo
Glede na to, da se na veliko pogovarjate okrog tekem pilon 400, predlagam naslednje spremembe osnovnih dimenzij:
1.) za motor sped 400 pomnožite osnovne dolžinske mere z faktorjem 0,9
2.) Za brezkrtačne motorje pomnožite osnovne dolžinske mere z faktorjem 0,88. Površina krila se bo zmanjšala na 7,3 dm2 in bo konkurenčen konfekcijskim izdelkom.
Za tekmovanja naj bodo ojačitve iz 50 g in ne 80 g tkanine, pa tudi ogljikovega rovinga ni potrebno uporabljat. Moj model je malce večji in je izdelan zelo trdno, tako da bo prenesel tudi kakega Hackerja B40 in zares zaživel.
lp
Sašo
Eno vprašanje. Ima morda kdo požarno steno v CAD varjanti? Oz. zanima me kako drugače naredite požarno steno, ter kako potem zvrtati luknjice, da bodo šraufi pasali direktno notri?
Drugač sem pa glih skladivnico doma premetal. Balzo imam, trikotne letvice imam večje, tko da morm dobit še malo manjše. Vezano ploščo imam, za trup trenutno fali samo še japonski papir. Tako, da je treba še to nabavit:) Pol pa seveda še za špric, pa bo....
Krila imam namen uporabit od enega mojega razbitega modela podobnih dimenzij, le da bom naredil še zaključke kril. Sedaj so pač na koncu krila ravna....
lp
m
Drugač sem pa glih skladivnico doma premetal. Balzo imam, trikotne letvice imam večje, tko da morm dobit še malo manjše. Vezano ploščo imam, za trup trenutno fali samo še japonski papir. Tako, da je treba še to nabavit:) Pol pa seveda še za špric, pa bo....
Krila imam namen uporabit od enega mojega razbitega modela podobnih dimenzij, le da bom naredil še zaključke kril. Sedaj so pač na koncu krila ravna....
lp
m
---------------------
Najprej kratek nasvet, nato pa k krilu.
Požarno steno je najlažje izdelat s pomočjo kakega odsluženega sped 400 ali 600. Večina vseh drugih motorjev ima enak razpored lukenj kot eden od teh dveh motorjev, zadeva pa je sledeča:
Odrežeš prednjo steno uničenega sped motorčka in ga trdno pritrdiš na material iz katerega želiš izdelat požarno steno. Skozi tako nastalo šablono lepo izvrtaš vse potrebne izvrtine, material obrežeš, izvrtaš še kako hladilno izvrtino in požarna stena je izdelana hitro ter natančno.
Krilo:
Krilo sem vzel iz vakuuma in ga najprej obrezal in obrusil robove. Nato sem mu nalepil prednji rob iz 4 mm malce trše balse. Za lepilo sem uporabil belo lepilo ... Expres, spoj pa utrdil z selotejpom. Ko je bilo lepilo suho, sem krilo na grobo obrusil in mu prilepil bloke 10 mm balse, ki sem jih kasneje oblikoval v rahle zavihke. Tudi to sem lepil z enakim lepilom. Da je spoj trdnejši, sem v bloke zavrtal 3,5 mm izvrtine in vanje vlepil palice za ražnjiče. Velikost in lego teh palčk sem nakazal na tej sliki.
Pri zavihkih je potrebno pazit, da so letnice absolutno v smeri leta! Drugače bo zavihek ob krivljenju zvitoperilo in bo uničen.
Najprej sem obrezal in obrusil osnovno tlorisno obliko zavihka.
Nato sem zbrusil spodnjo ploskev zavihka in pri tem ves čas kontroliral, da ga slučajno nisem obrusil zvitoperjeno. Pri tem je dobro imeti nekaj potrpljenja in oster papir gradacije 180.
Sledilo je oblikovanje gornje ploskve zavihka.
Ko je bilo to gotovo, sem z ostrim tapetnim nožem zarezal utor za vgradnjo ogljikovega pramena.
Sedaj sem s sekundnim lepilom z spodnje strani nalepil na zavihek šablono iz 1,5 mm vezane plošče, ki mu je dala rahlo navzgor ukrivljeno obliko. Ukrivil sem ga za okrog 12 mm.
Sedaj sem položil ogljikov roving v utor in ga izdatno pokapal z sekundnim lepilom. Ves čas strjevanja lepila se roving na rahlo mečkal v utor. Čez eno uro, ko je bilo lepilo trdo sem odtrgal šablono in na enak način ojačal spodnjo stran zavihka.
Zopet čez eno uro sem z poliester kitom (Leichtspahtla mi je zmanjkalo) na trdo pokital vse neravnine. V tem stanju namreč kita ne moreš brusit, ker gre bolj po balsi kot po kitu.
Z temeljnim nitro lakom sem prelakiral krilo in čez pol ure vse skupaj prekril z japonskim papirjem ter razredčenim belim lepilom.
Za toliko sem zavihke zvil. Pri zvijanju zavihkov bodite previdni! Če so preveč zaviti navzgor se lahko v kombinaciji z srpasto obliko zgodi, da bo model ob močnejših akrobacijah ali v počasnem letu padal v kovit.
Naslednja faza je kitanje krila z poliester kitom, brušenje ter brizganje z špric kitom. Ko bom dal skozi drugi sloj kita in brušenje, bom izrezal elerone, jih z šarnirji nalepil na krilo ter vse skupaj prebarval.
Na mojem krilu se trenutno suši prva plast in računam, da bom danes končal z barvanjem, tako, da se bo jutri v miru sušilo, v nedeljo pa bom poizkusil z njim poletet v Litiji. Sicer bo še šibka motorizacija, toda letel bo vseeno, bo pač počasne.
Masa praznega bo med 130g in 150g, kar za 9,5 dm2 in ob ustrezni trdnosti niti ni tako slabo.
lp
Sašo
Požarno steno je najlažje izdelat s pomočjo kakega odsluženega sped 400 ali 600. Večina vseh drugih motorjev ima enak razpored lukenj kot eden od teh dveh motorjev, zadeva pa je sledeča:
Odrežeš prednjo steno uničenega sped motorčka in ga trdno pritrdiš na material iz katerega želiš izdelat požarno steno. Skozi tako nastalo šablono lepo izvrtaš vse potrebne izvrtine, material obrežeš, izvrtaš še kako hladilno izvrtino in požarna stena je izdelana hitro ter natančno.
Krilo:
Krilo sem vzel iz vakuuma in ga najprej obrezal in obrusil robove. Nato sem mu nalepil prednji rob iz 4 mm malce trše balse. Za lepilo sem uporabil belo lepilo ... Expres, spoj pa utrdil z selotejpom. Ko je bilo lepilo suho, sem krilo na grobo obrusil in mu prilepil bloke 10 mm balse, ki sem jih kasneje oblikoval v rahle zavihke. Tudi to sem lepil z enakim lepilom. Da je spoj trdnejši, sem v bloke zavrtal 3,5 mm izvrtine in vanje vlepil palice za ražnjiče. Velikost in lego teh palčk sem nakazal na tej sliki.
Pri zavihkih je potrebno pazit, da so letnice absolutno v smeri leta! Drugače bo zavihek ob krivljenju zvitoperilo in bo uničen.
Najprej sem obrezal in obrusil osnovno tlorisno obliko zavihka.
Nato sem zbrusil spodnjo ploskev zavihka in pri tem ves čas kontroliral, da ga slučajno nisem obrusil zvitoperjeno. Pri tem je dobro imeti nekaj potrpljenja in oster papir gradacije 180.
Sledilo je oblikovanje gornje ploskve zavihka.
Ko je bilo to gotovo, sem z ostrim tapetnim nožem zarezal utor za vgradnjo ogljikovega pramena.
Sedaj sem s sekundnim lepilom z spodnje strani nalepil na zavihek šablono iz 1,5 mm vezane plošče, ki mu je dala rahlo navzgor ukrivljeno obliko. Ukrivil sem ga za okrog 12 mm.
Sedaj sem položil ogljikov roving v utor in ga izdatno pokapal z sekundnim lepilom. Ves čas strjevanja lepila se roving na rahlo mečkal v utor. Čez eno uro, ko je bilo lepilo trdo sem odtrgal šablono in na enak način ojačal spodnjo stran zavihka.
Zopet čez eno uro sem z poliester kitom (Leichtspahtla mi je zmanjkalo) na trdo pokital vse neravnine. V tem stanju namreč kita ne moreš brusit, ker gre bolj po balsi kot po kitu.
Z temeljnim nitro lakom sem prelakiral krilo in čez pol ure vse skupaj prekril z japonskim papirjem ter razredčenim belim lepilom.
Za toliko sem zavihke zvil. Pri zvijanju zavihkov bodite previdni! Če so preveč zaviti navzgor se lahko v kombinaciji z srpasto obliko zgodi, da bo model ob močnejših akrobacijah ali v počasnem letu padal v kovit.
Naslednja faza je kitanje krila z poliester kitom, brušenje ter brizganje z špric kitom. Ko bom dal skozi drugi sloj kita in brušenje, bom izrezal elerone, jih z šarnirji nalepil na krilo ter vse skupaj prebarval.
Na mojem krilu se trenutno suši prva plast in računam, da bom danes končal z barvanjem, tako, da se bo jutri v miru sušilo, v nedeljo pa bom poizkusil z njim poletet v Litiji. Sicer bo še šibka motorizacija, toda letel bo vseeno, bo pač počasne.
Masa praznega bo med 130g in 150g, kar za 9,5 dm2 in ob ustrezni trdnosti niti ni tako slabo.
lp
Sašo
vsaka cast Saso!
z veseljem prebiram (zal, za gradnjo nimam casa) tvoje poste..
upam da se tud se kaj vidimo na vzletiscih!
oglasi se ko te prime, da bi sel kam letet, imamo zametek nove steze,
na novi lokaciji (v kotljah).
kaj vec bo napisano ko bo piknik...
(da sem malo iz teme se opravicujem)
vsem zelim uspesno gradnjo po navodilu mojstra!
lp,andrej
z veseljem prebiram (zal, za gradnjo nimam casa) tvoje poste..
upam da se tud se kaj vidimo na vzletiscih!
oglasi se ko te prime, da bi sel kam letet, imamo zametek nove steze,
na novi lokaciji (v kotljah).
kaj vec bo napisano ko bo piknik...
(da sem malo iz teme se opravicujem)
vsem zelim uspesno gradnjo po navodilu mojstra!
lp,andrej
No, danes sem videl tole pošast leteti. Povsem lahko se ob bok postavi vsem serijskim modelom tipa SPRINT, kar smo danes lahko tudi videli v Litiji. Na 480 motorček je trgalo...Skratka, stvar je pošastna, še bolj pošastno je pa to, da je bil modelčke narejen v parih dneh.
Morda bi Sašo še povedal kolikšna je približna cena vsega materiala. Tako na oko ocenjeno, če štejemo da imamo barvo itd. vse doma, da je cena manj kot 5000 sit za material...
lp
m
Morda bi Sašo še povedal kolikšna je približna cena vsega materiala. Tako na oko ocenjeno, če štejemo da imamo barvo itd. vse doma, da je cena manj kot 5000 sit za material...
lp
m
---------------------
luigidon napisal/-a:No, danes sem videl tole pošast leteti. Povsem lahko se ob bok postavi vsem serijskim modelom tipa SPRINT, kar smo danes lahko tudi videli v Litiji. Na 480 motorček je trgalo...Skratka, stvar je pošastna, še bolj pošastno je pa to, da je bil modelčke narejen v parih dneh.
Morda bi Sašo še povedal kolikšna je približna cena vsega materiala. Tako na oko ocenjeno, če štejemo da imamo barvo itd. vse doma, da je cena manj kot 5000 sit za material...
lp
m
No ja, tako hudo pa spet ni bilo. Moj model je precej večji od sprinta in temu ustrezno bi bil z sped 400 tudi počasnejši. V tej temi se že zapisal, da je za tovrstni tekmovalen model potrebno vse skupaj ustrezno zmanjšati, tudi za koliko je omenjeno. Potem bi bila pa ta stvar na moč zanimiva. V mojem modelu je Welkom 2020/20, ki ob ustrezni izbiri akuja in propa zmore tudi do 280W, maso ima pa enako kot sped 480. Včeraj sem letel na 7 celic in prop 6x5,5, kar na mestu vleče čez 30A, toda z GP110 sem letel nad 3 minute, kar pomeni, da je bila med letom poraba pod 20A, torej res manj kot vlečejo Sped 480BB Race v pilonih.
Ko sem v Litiji vlekel anteno skozi trup, sem po pomoti mehansko pretrimal višinsko krmilo, tako da mi je model vseskozi močno silil navzgor. To in pa nenatrimanost modela, ki je imel šele drug polet je bilo krivo, da se z ADjem nisem mogel spustiti v boj kot sva prvo načrtovala. Ko sem z veliko muke spravil model v vodoravni let sta bila približno enako hitra, vendar me je zaradi naštetih težav gladko posekal. Nekaj krivde lahko prevzame nase tudi poceni sprejemnik, ki mi pri malce večjih razdaljah moteno lovi. Nabaviti moram Sulzeja in na ta motor natakniti filter, pa bo.
Ko bom v model vstavil 3sXPOWER 2200 li-po in prop 4,7x4,7 ali 5x5, potem bo pa stvar bistveno drugačna, saj bom imel za 30% večje vrtljaje in poraba motorja med letom se ne bo več bistveno razlikovala od tiste na mestu. Pričakujem, da bo to konkretna zadeva, z katero bodo zaradi hitrosti že pričeli nastajat problemi nadzora.
Cena modela?
- 1 mm balsa 3 kosi .......................... 720 sit
- 3 mm balsa 1,2 kosa ...................... 480 sit
- 10 mm balsa 0,2 m ......................... ?
- japonski papir 1 pola ...................... ?
- sekundno lepilo .............................. 700 sit
- par kapljic belega lepila
- par kapljic UHU Harta.
- 4 dm2 vezane plošče za šablone ...... 200 sit
- šarnir trak ...................................... 100 sit
- par kapljic UHU Pora
- 230x350x50 mm pohodnega stiroporja
- par ur modelarskega dela
To pa je grozljivo a?
Manjka sicer še barva, čopiči, spric kit, vrečka za smeti-vakuum, epoxi in nekaj 80 g tkanine za laminiranje, ter 400 mm ogljikovega rovinga, vendar porabljene količine tega materiala cene ne dvignejo niti za polovico.
Kot sem slišal se pripravlja načrt za ta model
lp
Sašo
Za neučakane nekaj podobnega: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=407505