Turbo Terry (ali TT :))
Moderator: carcar
Turbo Terry (ali TT :))
LP!
Po zelo dobrih izkušnjah z Graupnerjevo igračko Terry me je že dolgo časa mikalo, da bi naredil še enega, tokrat še precej bolj predelanega...
Letalce je v osnovi namenjen učenju letenja (no, za moje osebno mnenje je za učenje nekoliko preveč živčen in prehiter), a omogoča razgibano letenje v precej širokem hitrostnem območju in tudi omogoča dokaj dobro jadranje na pobočjih, kjer je nekaj malega vetra.
Že v prvi verziji sem mu prigradil krilca, sedaj pa je šla zadeva še precej bolj naprej.
Slabosti originalnega Terryja so dobro znana (mnogo) prešibka krila (no, za karkoli brutalnejšega seveda), prešvoh pritrditev višinskega krmila in lelžišče motorja (ko se motor segreje, lahko izpade, ker se stiropor okoli zmehča).
Najprej oprema, da vemo, pri čem smo:
Osnova: Graupner Terry kit komplet
Motor in regulator: Mega 16-15-8 / TMM MGM ComPro 25A 3p
Celice: Konion 1100 3S
Servomotorji: smer in višina 2x Protech 109, krilca 2x HS-56HB
Sprejemnik: Schulze 5.35
Kompletno krilo je prekrito z dvema plastema 25g steklenke, dodani pa so tudi karbonski rovingi. Višinsko in smerno krmilo sta ojačana z eno plastjo 25g tkanine in malo karbonskih vlaken pod 45 stopinj. Vzdolž trupa potekajo karbonski ojačitveni rovingi vse od repa do nosilne stene motorja (vitroplast). Nisem se še odločil, ali bom tudi trup prekril s steklenko ali ne.
V notranjosti je trup precej modificiran, saj 3S Konion paket zaseda celotno dolžino med motorjem in servomotorjema za smer in višino. Krilo je v trup pritrjeno v treh točkah, na težiščnici z dvema vijakoma in zadaj še z enim.
Postopek izdelave pridno slikam, a trenutno slik nimam pri roki - bom poskrbel za to, da se znajdejo tu.
LP, Grega
Po zelo dobrih izkušnjah z Graupnerjevo igračko Terry me je že dolgo časa mikalo, da bi naredil še enega, tokrat še precej bolj predelanega...
Letalce je v osnovi namenjen učenju letenja (no, za moje osebno mnenje je za učenje nekoliko preveč živčen in prehiter), a omogoča razgibano letenje v precej širokem hitrostnem območju in tudi omogoča dokaj dobro jadranje na pobočjih, kjer je nekaj malega vetra.
Že v prvi verziji sem mu prigradil krilca, sedaj pa je šla zadeva še precej bolj naprej.
Slabosti originalnega Terryja so dobro znana (mnogo) prešibka krila (no, za karkoli brutalnejšega seveda), prešvoh pritrditev višinskega krmila in lelžišče motorja (ko se motor segreje, lahko izpade, ker se stiropor okoli zmehča).
Najprej oprema, da vemo, pri čem smo:
Osnova: Graupner Terry kit komplet
Motor in regulator: Mega 16-15-8 / TMM MGM ComPro 25A 3p
Celice: Konion 1100 3S
Servomotorji: smer in višina 2x Protech 109, krilca 2x HS-56HB
Sprejemnik: Schulze 5.35
Kompletno krilo je prekrito z dvema plastema 25g steklenke, dodani pa so tudi karbonski rovingi. Višinsko in smerno krmilo sta ojačana z eno plastjo 25g tkanine in malo karbonskih vlaken pod 45 stopinj. Vzdolž trupa potekajo karbonski ojačitveni rovingi vse od repa do nosilne stene motorja (vitroplast). Nisem se še odločil, ali bom tudi trup prekril s steklenko ali ne.
V notranjosti je trup precej modificiran, saj 3S Konion paket zaseda celotno dolžino med motorjem in servomotorjema za smer in višino. Krilo je v trup pritrjeno v treh točkah, na težiščnici z dvema vijakoma in zadaj še z enim.
Postopek izdelave pridno slikam, a trenutno slik nimam pri roki - bom poskrbel za to, da se znajdejo tu.
LP, Grega
Zadnjič spremenil mucek, dne 30 Avg 2005, 06:39, skupaj popravljeno 1 krat.
Še zanimiva ideja, kako krilo "vakuumirati" brez vakuuma...
Pri letalu so krila bila že izrezana in so tudi precej svojevrstne oblike, zato bi bila izdelava negativa za vakumiranje prava muka... Zadeve sem se lotil nekoliko drugače... (videno enkrat pri enih Nemcih na terenu, ko so morali na hitro popraviti krilo brez vakuumske pumpe)
Najprej naredimo šablone krila iz šeleshamerja.
S pomočjo šablone odrežemo dva približna kosa steklene tkanine (raje večja kot premajhna!)
Nato mizo prekrijemo s plastjo polivinila, pod katerega namestimo šablono. Polivinil, ki naj bo po vseh robovih vsaj 10cm večji od šablone, pritrdimo z risalnimi žebljički, da se nam ne vozi po mizi.
Zamešamo epoksi smolo in jo s čopičem nanesemo na polivinil nad šablono.
Ko je epoksi nameščen, previdno na šablono položimo prvo plast steklene tkanine in jo lepo poravnamo, da je brez gub. Pazimo tudi na morebitne zračne mehurčke.
Na to plast po želji dodamo še tanka karbonska pramena, predvsem ob težiščnici in kjer pričakujemo večje obremenitve. Nato zopet plast steklene tkanine in zadevo lepo pogladimo, da je brez mehurčkov!
Čez damo še eno večjo polo polivinila in ravno tako pazimo na mehurčke
(da jih ni!... ). Vzamemo kepo mehkega papirja (brisačke za roke, skretpapir, ...) in gladimo naš "kompozit" od sredine proti zunanjim robovom, da izstisnemo kar največ smole, ki predstavlja odvečno težo.
Ko končamo z izstiskanjem, z ostrim nožem odrežemo vse skupaj po šabloni, ki je pod vsem.
Sedaj imamo v rokah nekakšno epoksi "nalepko" . Na pravi strani pazljivo odstranimo polivinil in zadevo položimo na krilo. Že v prvo namestimo kar se da točno, saj so kasnejši popravki sitni... Zopet s pomočjo skretpapirja poskrbimo, da se krilo in tkanina lepo spojita.
Kjer nastopijo robovi, si lahko pomagamo z ličarskim trakom in polivinil zalepimo ob profil.
Čez nekaj ur, ko je epoksi trden (odvisno od smole) odstranimo še zgornjo stran polivinila in pred nami je (naj bi bila... ) gladka površina krila!
Lp, Grega
p.s. Vse poslikan! Sploh skretpapir v akciji! Dam gor kmal...
Pri letalu so krila bila že izrezana in so tudi precej svojevrstne oblike, zato bi bila izdelava negativa za vakumiranje prava muka... Zadeve sem se lotil nekoliko drugače... (videno enkrat pri enih Nemcih na terenu, ko so morali na hitro popraviti krilo brez vakuumske pumpe)
Najprej naredimo šablone krila iz šeleshamerja.
S pomočjo šablone odrežemo dva približna kosa steklene tkanine (raje večja kot premajhna!)
Nato mizo prekrijemo s plastjo polivinila, pod katerega namestimo šablono. Polivinil, ki naj bo po vseh robovih vsaj 10cm večji od šablone, pritrdimo z risalnimi žebljički, da se nam ne vozi po mizi.
Zamešamo epoksi smolo in jo s čopičem nanesemo na polivinil nad šablono.
Ko je epoksi nameščen, previdno na šablono položimo prvo plast steklene tkanine in jo lepo poravnamo, da je brez gub. Pazimo tudi na morebitne zračne mehurčke.
Na to plast po želji dodamo še tanka karbonska pramena, predvsem ob težiščnici in kjer pričakujemo večje obremenitve. Nato zopet plast steklene tkanine in zadevo lepo pogladimo, da je brez mehurčkov!
Čez damo še eno večjo polo polivinila in ravno tako pazimo na mehurčke
(da jih ni!... ). Vzamemo kepo mehkega papirja (brisačke za roke, skretpapir, ...) in gladimo naš "kompozit" od sredine proti zunanjim robovom, da izstisnemo kar največ smole, ki predstavlja odvečno težo.
Ko končamo z izstiskanjem, z ostrim nožem odrežemo vse skupaj po šabloni, ki je pod vsem.
Sedaj imamo v rokah nekakšno epoksi "nalepko" . Na pravi strani pazljivo odstranimo polivinil in zadevo položimo na krilo. Že v prvo namestimo kar se da točno, saj so kasnejši popravki sitni... Zopet s pomočjo skretpapirja poskrbimo, da se krilo in tkanina lepo spojita.
Kjer nastopijo robovi, si lahko pomagamo z ličarskim trakom in polivinil zalepimo ob profil.
Čez nekaj ur, ko je epoksi trden (odvisno od smole) odstranimo še zgornjo stran polivinila in pred nami je (naj bi bila... ) gladka površina krila!
Lp, Grega
p.s. Vse poslikan! Sploh skretpapir v akciji! Dam gor kmal...
Tudi jaz imam Terry-ja in se mi ne zdi zeloo prehiter in preživahen za začetniško letenje. Je pa res da se zelo hitro odzove na premikanje komand. Jadra zelo super in razmišljal sem da bi si enega naredil jadralno vezijo. Trup ni zelo trpežen prdvsem v delu pritrdilnih vijakov.Krila pa so tudi malo šibka toda super model...
...Carpe diem...
Preberi kaksen je setup pri Gregu. Verjemi, da gre "mal" hitreje, kot original.Anžo napisal/-a:Tudi jaz imam Terry-ja in se mi ne zdi zeloo prehiter in preživahen za začetniško letenje. Je pa res da se zelo hitro odzove na premikanje komand. Jadra zelo super in razmišljal sem da bi si enega naredil jadralno vezijo. Trup ni zelo trpežen prdvsem v delu pritrdilnih vijakov.Krila pa so tudi malo šibka toda super model...
LP Gorazd
Kavka,
tudi jaz se strinjam z Muckom, da Terry že v osnovni verziji (s priporočenim pogonom) ni parkflyer (za kar je deklariran) in tudi začetniku povzroča preglavice.
Res, da leti tudi počasi, vendar takrat ni dobro delati zavoja blizu tal.
Bolj mu ležijo nekoliko višje hitrosti, hvaležen je tudi za kakšen bolj oster manever. Seveda je potrebno krila malce ojačati. Sam sem potegnil kevlarski pramen po spodnji strani kril. Pritrdil sem ga kar z lepilnim trakom. Od takrat imam mir.
Mipo
tudi jaz se strinjam z Muckom, da Terry že v osnovni verziji (s priporočenim pogonom) ni parkflyer (za kar je deklariran) in tudi začetniku povzroča preglavice.
Res, da leti tudi počasi, vendar takrat ni dobro delati zavoja blizu tal.
Bolj mu ležijo nekoliko višje hitrosti, hvaležen je tudi za kakšen bolj oster manever. Seveda je potrebno krila malce ojačati. Sam sem potegnil kevlarski pramen po spodnji strani kril. Pritrdil sem ga kar z lepilnim trakom. Od takrat imam mir.
Mipo
Terry
Ravno Terry pa je bil moj prvi model s katerim sem se naučil, bilo je nekaj začetnih krešov, vendar ne prehudih, mislim pa da skoraj vsi vemo da epoxy dela čudeže!. Najprej sem imel samo 6 celic(takrat še sanyo 500Ar), nato pa sem postopoma povečeval št. na 7 in kasneje 8. Z osmimi je bil že kar preveč težak in je imel težišče preveč naprej zato je jadral bolj slabo, vendar je bila pa zato hitrost toliko večja. Uporabljal sem Gunther eliso saj se je z zložljivo eliso (velik spiner) motor (speed 400) tako pregreval da je epoxy kar počrnel, pa še letel je bolje. Kril nisem nič ojačeval.
Končalo pa se je tako da sem v precej oblačnem in zelo vetrovnem vremenu model spravil precej visoko, da se ga je že slabo videlo, nakar ga je veter nekako obrnil okoli, ne da bi videl in model je začel hitro izgubljati višino in pridobivati hitrost, ko pa se to opazil sem prehitro zategnil višino in kaj sledi; Plosk kril, nato pa sem le še opazoval kako model pada proti zemlji. Padel je v napol zraslo koruzo, iskal sem ga kar nekaj časa na srečo pa sem imel seboj psa da ga je našel in me tam počakal! Posledice: Krila prelomljena, trup totalka, baterije meter stran...
Žal nimam nobene slike uničenega modela!
Pred pol leta pa sem prav tako z Terry-jem (novim - podoben setup) naučil kolega in to brez kreša! Sedaj pa že veselo sam leta.
Še slike:
Končalo pa se je tako da sem v precej oblačnem in zelo vetrovnem vremenu model spravil precej visoko, da se ga je že slabo videlo, nakar ga je veter nekako obrnil okoli, ne da bi videl in model je začel hitro izgubljati višino in pridobivati hitrost, ko pa se to opazil sem prehitro zategnil višino in kaj sledi; Plosk kril, nato pa sem le še opazoval kako model pada proti zemlji. Padel je v napol zraslo koruzo, iskal sem ga kar nekaj časa na srečo pa sem imel seboj psa da ga je našel in me tam počakal! Posledice: Krila prelomljena, trup totalka, baterije meter stran...
Žal nimam nobene slike uničenega modela!
Pred pol leta pa sem prav tako z Terry-jem (novim - podoben setup) naučil kolega in to brez kreša! Sedaj pa že veselo sam leta.
Še slike:
- Priponke
-
- V letu in ob sonÄŤnem zahodu.JPG (13.85 KiB) Pogledano 10725 krat
Evo, danes sem naložil slikce na računalnik...
- Priponke
-
- Nanašanje epoksija na polivinil, pod njim je predloga višinskega krmila iz šeleshamerja
- mini-P8290149.JPG (26.3 KiB) Pogledano 10698 krat
-
- Predpriprava delovnega prostora in pripomočkov. Skretpapir obvezen ;)
- mini-P8290146.JPG (22.76 KiB) Pogledano 10698 krat
-
- Krama iz škatle
- mini-P8290145.JPG (23.72 KiB) Pogledano 10698 krat
Nadaljevanje 1
- Priponke
-
- Čez položimo še eno plast polivinila in izrežemo po spodnjem modelčku. Ven pride nekaj takega...
- mini-P8290153.JPG (29.57 KiB) Pogledano 10688 krat
-
- Pa še malo pramenčkov karbona... ;)
- mini-P8290151.JPG (28.42 KiB) Pogledano 10688 krat
-
- Polaganje steklene tkanine 25g/m2
- mini-P8290150.JPG (28.57 KiB) Pogledano 10688 krat
nadaljevanje 2
- Priponke
-
- "Nalepka" je že nameščena na krilu, lepo se vidi tudi pritrditev z ličarskim trakom
- mini-P8290156.JPG (25.92 KiB) Pogledano 10677 krat
-
- Tu je v izdelavi "nalepka" za krilo, sestavljena iz dveh plasti 25g tkanine, vmes pa karbonske ojačitve.
- mini-P8290155.JPG (28.6 KiB) Pogledano 10677 krat
-
- Nato "nalepki" na karbonski strani odstranimo polivinil in jo pazljivo in natančno "nalepimo" na krilo. Gladimo od notranje strani proti zunanji, da se znebimo morebitnih mehurčkov. Robove fiksiramo z ličarskim trakom (glej izdelavo kr
- mini-P8290154.JPG (26.07 KiB) Pogledano 10677 krat
LP!
Letalce počasi napreduje!
Danes je že precej bolj izdelan in precej bolj "GFK", kot je bil zadnjič, Kavka ! Krilo je gotovo in je prav neverjetno trdo. Na torzijo in na upogib. Ni primerjave s prej... No, pa sej pri toliko karbona...
Tudi trup je gotov, ta je ravno tako prekrit s 25g tkanino, vzdolž celotnega trupa pa se pod tkanino vleče še 6 karbonskih rovingov. Po dnu, kjer po defaultu pride nalepka, ki naj bi model ščitila pri pristankih, pa se sedaj sije karbonska tkanina...
Montaža motorja je prirejena; pri prvem Terriju je motor enkrat med letom kar izpadel, ker se je segrel... (in začuda je letalce potem, ko je motor visel na kablih, še vedno prav lepo jadral!!!) No, pri tem pogonu sem se odločil za klasično montažo - nosilno steno za motor iz pertinaksa, ki je vlepljena na trup, tam pa jo držijo tudi karbonski rovingi, ki se stekajo vzdolž trupa. Luknjo, namenjeno motorju, v stiroporju sem povečal do te mere, da motor brez težav vložim tudi od zadaj.
Kljub temu, da sem sprva nameraval višinsko krmilo kar fiksno pritrditi na trup, sem se konec koncev vseeno odločil za varianto na vijak, pri čemer pa sem nosilec močno okrepil.
Čaka me še izrez eleronov in montaža servotov... Mogoče jutri...
LP, Grega
Letalce počasi napreduje!
Danes je že precej bolj izdelan in precej bolj "GFK", kot je bil zadnjič, Kavka ! Krilo je gotovo in je prav neverjetno trdo. Na torzijo in na upogib. Ni primerjave s prej... No, pa sej pri toliko karbona...
Tudi trup je gotov, ta je ravno tako prekrit s 25g tkanino, vzdolž celotnega trupa pa se pod tkanino vleče še 6 karbonskih rovingov. Po dnu, kjer po defaultu pride nalepka, ki naj bi model ščitila pri pristankih, pa se sedaj sije karbonska tkanina...
Montaža motorja je prirejena; pri prvem Terriju je motor enkrat med letom kar izpadel, ker se je segrel... (in začuda je letalce potem, ko je motor visel na kablih, še vedno prav lepo jadral!!!) No, pri tem pogonu sem se odločil za klasično montažo - nosilno steno za motor iz pertinaksa, ki je vlepljena na trup, tam pa jo držijo tudi karbonski rovingi, ki se stekajo vzdolž trupa. Luknjo, namenjeno motorju, v stiroporju sem povečal do te mere, da motor brez težav vložim tudi od zadaj.
Kljub temu, da sem sprva nameraval višinsko krmilo kar fiksno pritrditi na trup, sem se konec koncev vseeno odločil za varianto na vijak, pri čemer pa sem nosilec močno okrepil.
Čaka me še izrez eleronov in montaža servotov... Mogoče jutri...
LP, Grega
LP!
Ja, spodaj je res mal velik karbona... Po drugi strani pa spet ne tolk, glede na to, kaj bo moral avion vse preživljat... Sem bil pa zgoraj bolj skromen...
OK, zdej je avion že v fazi programiranja oddajnika...
Mal slikc...
LP, Grega
Ja, spodaj je res mal velik karbona... Po drugi strani pa spet ne tolk, glede na to, kaj bo moral avion vse preživljat... Sem bil pa zgoraj bolj skromen...
OK, zdej je avion že v fazi programiranja oddajnika...
Mal slikc...
LP, Grega
- Priponke
-
- Montaža višinskega krmila; originalna jeklena "matica" je na trup utrjena s karbonom. Vsa krmila imajo izdelano zatesnitev rež.
- mini-P1010541.JPG (27.02 KiB) Pogledano 6808 krat
-
- Dodatna pritrditev krila zadaj
- mini-P1010540.JPG (24.39 KiB) Pogledano 6808 krat
-
- Višinsko krmilo z bovdom
- mini-P1010535.JPG (43.84 KiB) Pogledano 6808 krat
Slikce
- Priponke
-
- Krilo pri montaži servomotorjev. Ti so vlepljeni v krilo z epoksijem (hvala Kavki za izrez in izposojo rezkarice ;) ;) ;) ) Povezave na krilca so iz 2mm jeklene žice.
- mini-P1010548.JPG (34.17 KiB) Pogledano 6805 krat
-
- gobec... ;)
- mini-P1010557.JPG (29.66 KiB) Pogledano 6803 krat
-
- Krilce
- mini-P1010549.JPG (33.37 KiB) Pogledano 6803 krat
No, takole - to bo to!
Od kontrol sem dodal še krilca kot flaperone na drsnik in pa 60% expo na vse tri komande. Hoda smeri in višine sta po načrtu, krilca pa imam na dva režima vožnje; bolj ležernega z manjšimi odkloni za morebitno pobočno jadranje in "konkretne" hode za zganjanje akrobacij.
Testni polet bo verjetno danes ali najkasneje v sredo popoldne...
Lp, Grega
Od kontrol sem dodal še krilca kot flaperone na drsnik in pa 60% expo na vse tri komande. Hoda smeri in višine sta po načrtu, krilca pa imam na dva režima vožnje; bolj ležernega z manjšimi odkloni za morebitno pobočno jadranje in "konkretne" hode za zganjanje akrobacij.
Testni polet bo verjetno danes ali najkasneje v sredo popoldne...
Lp, Grega
Danes je bil dan D!
Najprej meritve v klubu:
tok pri polnih 3S Konionkah in propu 9x5 je bil samo 10A (po Motocalcu cca. 15). Seveda sem dal gor 9x6, kjer je bil tok cca. 12A. Do predvidenih 15 je torej še kar nekaj rezerve. Sej bi probal še kakšen 10x6 prop, pa ga trenutno nimam... Je pa v planih.
In sledil je - KRSTNI LET!
S Kavko sva se oborožena vsak s svojim modelom podala na Suško polje. Za prvi, testni let, sem imel zmanjšane hode na cca. 70%. Po vzletu se je model vzpenjal zelo suvereno. Bilo je potrebnega nekaj trimanja po višini in občutek imam, da je težišče preveč nazaj (? - model ima pri jadranju tendenco po pumpanju), čeprav je natančno tam, kjer naj bi bil.
Trdnost krila je še nad prišakovanji, tudi pri najbolj grobih akrobacijah ni bilo videti kakršnegakoli zvijanja. Model omogoča vse vrste akrobacij, lep hrbtni let (čeprav je precej nestabilen zaradi V loma), ko ga spraviš v kovit, se suka zelo hitro, a se iz njega takoj izvije ko nevtraliziram komande.
Prvi pristanek je bil nekoliko bolj stran, ker sem se še malo obotavljal, drugi pa že povsem tam, kjer je treba! Za pristanek imam elerona obrnjena cca 20 stopinj dol, kar model precej upočasni, je pa v takem letu precej občutljiv na pomanjkanje hitrosti in se ob pretiravanju (s počasnostjo...) hitro zvrne na eno ali drugo stran.
No, bo še Kavka kej napisal, kot gledalec !
Lp, Grega
Najprej meritve v klubu:
tok pri polnih 3S Konionkah in propu 9x5 je bil samo 10A (po Motocalcu cca. 15). Seveda sem dal gor 9x6, kjer je bil tok cca. 12A. Do predvidenih 15 je torej še kar nekaj rezerve. Sej bi probal še kakšen 10x6 prop, pa ga trenutno nimam... Je pa v planih.
In sledil je - KRSTNI LET!
S Kavko sva se oborožena vsak s svojim modelom podala na Suško polje. Za prvi, testni let, sem imel zmanjšane hode na cca. 70%. Po vzletu se je model vzpenjal zelo suvereno. Bilo je potrebnega nekaj trimanja po višini in občutek imam, da je težišče preveč nazaj (? - model ima pri jadranju tendenco po pumpanju), čeprav je natančno tam, kjer naj bi bil.
Trdnost krila je še nad prišakovanji, tudi pri najbolj grobih akrobacijah ni bilo videti kakršnegakoli zvijanja. Model omogoča vse vrste akrobacij, lep hrbtni let (čeprav je precej nestabilen zaradi V loma), ko ga spraviš v kovit, se suka zelo hitro, a se iz njega takoj izvije ko nevtraliziram komande.
Prvi pristanek je bil nekoliko bolj stran, ker sem se še malo obotavljal, drugi pa že povsem tam, kjer je treba! Za pristanek imam elerona obrnjena cca 20 stopinj dol, kar model precej upočasni, je pa v takem letu precej občutljiv na pomanjkanje hitrosti in se ob pretiravanju (s počasnostjo...) hitro zvrne na eno ali drugo stran.
No, bo še Kavka kej napisal, kot gledalec !
Lp, Grega
Zdravo
Tudi jaz imam letalo terry,ki ni bil dolgo v zraku,saj ne morem vzleteti.No zdaj sem ugotovil da je to zaradi nalepke na zadnjem krilu zaradi katere nisem mogel zavijati.
pozdrav! Grega
Tudi jaz imam letalo terry,ki ni bil dolgo v zraku,saj ne morem vzleteti.No zdaj sem ugotovil da je to zaradi nalepke na zadnjem krilu zaradi katere nisem mogel zavijati.
pozdrav! Grega
Zadnjič spremenil pilot 96, dne 26 Dec 2008, 22:32, skupaj popravljeno 3 krat.
Kaj pa, če bi krilca odklanjal navzgor? Tendenca padanja v kovit se drastično zmanjša.mucek napisal/-a: Za pristanek imam elerona obrnjena cca 20 stopinj dol, kar model precej upočasni, je pa v takem letu precej občutljiv na pomanjkanje hitrosti in se ob pretiravanju (s počasnostjo...) hitro zvrne na eno ali drugo stran.
Mipo