Stran 1 od 1

crash zaradi motenj

Objavljeno: 09 Avg 2009, 21:46
Napisal/-a Q6600
Hej.

Hmmm. Nevem kje bi začel... :D
Nisem več ravno začetnik v modelarstu, pa vendar imam nekaj težav. :oops:
Imam model trainerja na elektropogon z razponom 150cm. Z modelom sem že kar nekajkrat letel in vse je šlo brez težav.
Ko pa sem z modelom letel nazanje, je kar naenkrat pri veliki hitrosti sunkovito trznil servo. Krila so se že v zraku zlomilo na dva dela, odtrgalo pa je tudi višinski rep. :-? Trainer je seveda takoj začel padati. Ker je bil kar daleč, tudi nisem natančno videl kam je padel. Našel sem ga šele naslednji dan sredi koruze. LiPo baterija je iz modela padla že pri prvem sunku in je bila kakšnih 10m stran od modela.
Na modelu pa je bila tudi kamerca, tako da je vse posneto.

Nevem pa kaj bi lahko bilo vzrok za te motnje. Kasneje se se spomnil da se je to trzanje servotov dogajalo že prej, vendar šibkejše. Za premetavanje modela sem obtožil veter ali pa mojo napako. #-o
Mogoče elektromotor? Ta je brezkrtačen. Na kablu od krmilnika do sprejemnika je tudi nekakšen obroček. Kako se naj znebim teh motenj? Ne bi rad, da se mi še kdaj zgodi kaj takšnega... :-?

Video: http://www.youtube.com/watch?v=8PlH9FrQdTQ

Slike:

Objavljeno: 09 Avg 2009, 21:59
Napisal/-a andrej007
Najbolje je da kupiš 2,4GHz napravo. Enako se je zgodilo pri krstu mojega trainerja (isto na bk pogon) le da je ostal cel :roll: Vzrok je naj bil motor, ki je motil signal 35mHz oddajnika #-o

Objavljeno: 09 Avg 2009, 22:03
Napisal/-a pegasus
Hm, video izgleda kot da si ga nažgal v strmo spuščanje s tesnim kroženjem, nato pa sunkovito potegnil ven, česar krilo ni zdržalo ... tudi na fotki je videti, da krilo nima omembe vrednega nosilca. Je pa video vsekakor zanimiv ;)

Objavljeno: 09 Avg 2009, 22:59
Napisal/-a denys
Dober video :D Dobro, da ni padel na cesto ali v reko...

Objavljeno: 10 Avg 2009, 06:35
Napisal/-a matto
Pozanimaj se kdo ima še okoli tebe tako frekvenco in tak kanal mogoče si ga ti njemu sklatil :lol:


LP

Objavljeno: 10 Avg 2009, 07:14
Napisal/-a JKSniper
Živijo!

Na tistem koncu smo že imeli podobne motnje, ko smo leteli še na PPM takih malo bolj čudnih sprejemnikih. Enostavno ko si preletel tisto območje, je trznilo, ko si letel naprej je bilo spet vse OK.

Da se izogneš tem težavam je najbolje pogledat če imaš komando, ki lahko oddaja z PCM (futaba) ali SPCM (graupner) in če lahko, potem obvezno nabavi PCM oz. SPCM sprejemnik in te težave bodo gotovo izginile.

PS: Imaš ZS

LP!
Jure

Objavljeno: 10 Avg 2009, 11:15
Napisal/-a Q6600
Hej.

@pegasus:
Res je, da sem naredil malo bolj oster ovinek s spuščanjem, ampak so se motnje pojavile še preden bi lahko potegnil ven. Na videu res mogoče zgleda tako, iz tal pa je bilo videti drugače.
Nosilec res ni "omembe vreden" vendar je zdržal. Zlomilo se je krilo... To pa preverjeno zdrži tudi looping.

@JKSnpier
Oddajnik je Graupnerjev MX-12, ki lahko oddaja tudi SPCM, sprejemnik pa je tudi Graupnerjev R700, ki pa deluje samo na PPM. Tako da se bom vrjetno res odločil za nov sprejemnik. Samo katerega naj vzamem? Bi bil mogoče dober Graupner SMC 16 scan?

PS: Mislim da nisem dobil nobenega novega zasebnega sporočila...


Ampak najprej je pa treba popravit trainerja. Samo nevem kako bi s lotil. Se splača to krilo sploh popravljati? Prelomilo se je kakšnih 5cm od sredine, tam kjer se konča ojačitev iz steklenih vlaken. Sedaj so polovice krila povezane samo še s servo kablom... Kako naj to zlepim, da krilo ne bo na tistem delu potem šibkejše?

Lp!

Objavljeno: 10 Avg 2009, 11:40
Napisal/-a JKSniper
Živijo! :D

Heh, dodal sem kar MSN, misleč da boma kar tam o tem kako se bi tole flikalo / delalo na novo... etc. pa nisem pisal ZS-ja.

Drugače pa ja, s tem sprejemnikom in z R600 sem imel jaz TOČNO TAM in še malo bolj levo od tebe VEDNO motnje, pa nisem bil edini... ko pelješ tam skozi, rukne... pol pa spet nič...

Ja, super sprejemnik in še nekako cenovno dostopen je SMC 16 scan, ta sprejemnik si upam dati kamorkoli in vem da bo brez motenj :).

Drugače pa oglasi se na MSN... pa rečemo kako.

LP!
Jure

Objavljeno: 10 Avg 2009, 19:04
Napisal/-a MC GAYVER
Torej po ogledu posnetka bi rekel da je za zadevo bolj kot "motnja" kriv pilot

Na posnetku, če ga dobro pogledaš, boš videl, da ni kakih izrazitih trzajev, ki jih motnja vedno povzroči, ampak gre ves čas za letenje z leno levo roko zadnji ovinek pa mi deluje kot, da bi model nekako "padel" preko krila močna komanda višine ga je pa zaloputnila. Če lahko odleti loping še ne pomeni da zdrži trzaj višinskega krmila!

Ocena: pilot error sry 8)

Objavljeno: 10 Avg 2009, 19:21
Napisal/-a SUKHOI
Katere servote si imel gor? Meni so cirrus servoji povzročali včasih take motnje da kar res ni.
Pri prijatelju je bilo podobno kot pri tebi, samo da je njemu zaradi nenadnega sunka privzdignilo krila in izpulilo kabel za alerone iz sprejemnika.

Objavljeno: 10 Avg 2009, 19:58
Napisal/-a snoopy
Nic, zdej je kar je, razglabljati po trku - nikoli ne boš vedel. Mogoče servo zatajil, mogoče res bila momentna motnja......

Imam Futabo 2,4 Ghz 2 leti, dela odlično, nikoli imel nobenih motenj.

Veliko nadaljnih letalskih užitkov ti želim.

Objavljeno: 11 Avg 2009, 21:00
Napisal/-a boco
Mogoče ne bi bilo slabo (če tega že nisi naredil) da preveriš mogoče še v bazi podatkov o frekvencah za vso Slovenijo, če ima kdo enako frekvenco in kanal kot ti www.rc-frq.eu.
LP
Boco

Objavljeno: 12 Avg 2009, 07:48
Napisal/-a tornado
Iz videnega sem prepričan, da to ni motnja signala.
Pri motnji signala servoji nekontrolirano trzajo, pri izgubi napetosti komande ostanejo v eni poziciji in sledi padec.

Večina modelarjev žal ne razlikuje motnje signala in izguba napajanja. Večkrat sem bil priča takšnim scenam, ko so bili za motnje ''krivi'' drugi modelarji, dejansko pa je šlo za ''šlamparijo'' dotičnega. Najlažje je pač ''okriviti'' motnjo signala od zunaj.
Verjetno se večina ne vpraša kakšne kvalitete so vtikači in vtičnice na modelarskih komponentah.:-k Trdim , da so kontakti v zelo kratkem času zelo nesigurni.
Odkar uporabljam sistem MPX konektorjev mi nihče več ne ''seka'' v moje modele.:wink:

Objavljeno: 12 Avg 2009, 07:58
Napisal/-a AIRGHANADA
samo "death spin" je pa bil šolski, bi lahko skoraj pristal na takšen način!


B:

Objavljeno: 12 Avg 2009, 08:37
Napisal/-a FastOne
Tudi jaz ne vidim nobenih motenj ... :roll:
Imam tak model, nekje je objavljen na forumu, kakor tudi video mojega kreša. Na srečo je ostal cel. Uradno pa zato krivim polomljene zobnike v desnem eleronu :oops:

Vsaj moj e-trainer pri počasnem zavoju zelo hitro pada v kovit! Treba ga je ves čas konkretno žgati :). Pri kovitu izgubi veliko višine, preden ga lahko ujameš. Po moje si ga preveč zategnil in ti je zlomilo krilo in/ali višinski stabilizator. Tudi, če si imel motnjo se ti v zraku višinsko ali smerno krmilo ne bi smelo zlomiti, pa naj bi delal karkoli! Mimogrede jaz sem v krilo namesto treh 5x6mm balzovih letvic vgradil 3x 5x5mm smrekove! RTF teža 1200g. Tvoj?

lp Mitja

Objavljeno: 12 Avg 2009, 08:55
Napisal/-a Ultralajt
Ne trdim za tale konkreten primer kreša ( :) se distanciram..ker vem, da je res v Levcu en predel, kjer nekateri modeli "trzajo") ampak mnogi (vsaj začetniki) ko jim model pade v pravi kovit, trdijo, da je odpovedala komanda ali da je bila motnja, ker model ne reagira na pilotove komande. V kovitu (torej ne strmi špirali ampak zaresnem kovitu, kjer ima krilo odtrgan zračni tok, ter turbulenca iz krila zadeva v repne površine) vse komande slabo reagirajo! Seveda je precej tudi odvisno od same konfiguracije modela.
Običajno začetnik v paniki uporabi krilca in višino...to PA NE PRIME!
če pa prime, prime kar naenkrat in sunkovito..nekontrolirano.... običajno piotem pade model iz levega v desni kovit (ali obratno).


Me pa moti pri konkretnem modelu, da je brez oplate med motorjem in krilom (in brez vetrobrana). To zna v določenih situacijah povzročati precejšnjo turbulenco, ki moti tok zraka v bližini korena krila in pa zmanjša efikasnost repnih površin ter stabilnost modela. Morda je to dovolj, da postane letalo v kovitu neupravljivo.

Samo moje glasno razmišljanje...


Je pa pri tem krešu po moje vsekakor glavni krivec to, da je krilo popustilo pod nastalo obremenitvijo.

Objavljeno: 12 Avg 2009, 10:15
Napisal/-a Q6600
Hej.

Saj motnje niso bile takšne, da bi zgubil nadzor nad modelom. Model je zgolj enkrat trznil. Iz tal sem lahko videl kako ga je zelo hitro nagnilo v levo, slišal pa sem tudi glasen POK!-lomljenje glavnega krila. Kot sem že napisal, se mi je tu dogajalo že prej vendar brez posledic... Model je samo sunkovito nagnilo na levo. Krilo se je zlomilo med 2.31 in 2.32 na videu. Na posnetku res zgleda tako, kot krilo ni zdržalo, ko sem ga potegnil iz zavoja s spuščanjem, vendar je model ravno takrat trznil!!! To sem lahko videl iz tal.

V krilu je od treh letvic ena smrekova, druge so iz balze. Misim da model tehta okoli 1400g. (nenatančna tehtnica). Oplate med motorjem in krilom ni samo na slikah, ker je nareta kot pokrov. Nekako nisem mogel najti slike "celega" modela z pokrovom na njem. Na slikah razbitega pa ga ni zato ker ga nisem našel...

Lp.

Objavljeno: 12 Avg 2009, 10:42
Napisal/-a FastOne
Q6600 napisal/-a:Iz tal sem lahko videl kako ga je zelo hitro nagnilo v levo, slišal pa sem tudi glasen POK!-lomljenje glavnega krila.
Glavno krilo bi to moralo vzdržati! Moje krilo je beton proti tvojemu, RTF model pa kljub temu 200g lažji. Sem ti poiskal mojo temo o gradnji in kreših :) e-trenerja:

viewtopic.php?t=37180&start=0&postdays= ... highlight=

Sedaj sem imel nekaj mesecev pospravljenega v kot, ker mi ta tip letenja ni preveč zanimiv, toda ta tema mi je sedaj dala nekaj volje za letenje z njim. Sem ga nameral že tudi prodajati, a kaj ko je v njem toliko ur, da bi stal 1000eur :)

lp Mitja

Objavljeno: 12 Avg 2009, 11:19
Napisal/-a razkent
Mega posnetek =D> . Sorry za model.

Po moje se jasno vidi nenaden sunek komande med sicer mirnim in kontroliranim letom. Drugi komentrji so mal mim.

Objavljeno: 12 Avg 2009, 13:17
Napisal/-a bike-2007
Js pa mislim, da so krive rumene črte na modelu....sigurno je zato padu dol! :)

Objavljeno: 12 Avg 2009, 13:34
Napisal/-a ZZ-Top
Če zaprem oči in se osredotočim samo na zvočni zapis, je sosledje dogodkov precej drugačno od tvojega opisa.
Letiš s polnim plinom, plin odvzameš (2:35), polomi se krilo(2:39), za njim rep(2:40) in model konča v koruzi.
Ko to zaporedje dogodkov povežem s sliko, vidim da med dokaj strmim spuščanjem narediš zavoj za cca. 180 stopinj, ko model poravnaš iz zavoja, ga začneš ravnat tudi po višini, ko model dvigneš prek vertikale, model sune v levo in rahlo navzgor (plin je ves čas na max.). Model pade v kovit in po nekaj sekundah odvzameš plin. Model se začne vrteti hitreje in padati navpično navzdol. Na cca. polovici izgubljene višine se polomi glavno krili, takoj za njim še višina, sledi flat spin do koruze.
Nedvomno ti je model trznil (dozivel motnjo) ko si ga poravnal, krilo pa se je polomilo mnogo kasneje.
Če bi takoj po trzljaju reagiral drugače, bi imel model verjetno še cel, po drugi strani pa je škoda, ki jo je turpela oprema zaradi flat spina mnogo manjša, kot bi bila pri močnejšem modelu, ki bi z nepolomljenim krilom priletel navpično v tla.

Lp Rok

Objavljeno: 12 Avg 2009, 14:23
Napisal/-a FastOne
Pilot pravi, da je krilo odtrgalo takoj po trzaju. Torej preden ga je zavrtelo. Tako da Rok, tvoja teorija ne more držati. Jaz še vedno pravim, da ga je "zategnil", krilo pa ni vzdržalo. Dopuščam pa možnost, da je omahnil pred zlomom zaradi motnje.

lp Mitja

Objavljeno: 12 Avg 2009, 15:45
Napisal/-a tomec
jest bi se kr strinju z mitjom [-X

Objavljeno: 12 Avg 2009, 21:17
Napisal/-a Q6600
Hej.
Saj tudi sam nisem čisto prepričan kaj natančno se je zgodilo. :oops: Video sem si ogledal še "frame by frame" ter potem še dobro poslušal zvok... Sedaj se mi še nekako najbolj verjetna zdi Rokova teorija... Verjetno pa nikoli nebom točno vedel, kaj se je zgodilo... Pa saj vseeno.

Lp!