Stran 1 od 2

GUPPY za tekmovalno letenje

Objavljeno: 07 Apr 2009, 14:25
Napisal/-a Ultralajt
Predstavljam dizajn tekmovalnega modela, ki je nastal iz želje narediti si nekaj cenovno dostopnega, v okviru mojih možnosti izdelave, pa še vedno s takimi letalnimi sposobnostmi, da na travniku ne bom zardeval :)

Od Gupija, ki ga poznamo, je pri tem modelu ostala le še barva in spodnja kontura kabine... :) ter ime. Vse ostalo je našpičeno in podvrženo čim boljšim letalnim sposobnostim, seveda v okviru mojih možnosti izdelave.

Trup je "standardni" karbonski od URAN8, (nekateri ga imate) ki je podaljšan v predelu med odprtino za kabino in prednjim robom krila za 3 cm in je spredaj odrezan za turbo spiner 38mm premera. S tem se dobi povečan prostor za Lipete, motor in krmilnik. Trup je "bombenfest" in s tem mislim na prednji del, kot tudi na cevast nosilec repnih površin.

Krilo in repne površine so stiro/balza sendvič konstrukcija s karbonskim nosilcem. Krilo je enodelno, zaradi prihranka na masi, ki nastane zaradi bajonetov in ostale navlake, ki jo zahteva deljivo krilo. V avtu imam dovolj placa, tako da ne bo nobenih težav.

Profili so variacija na temo AG od Marka Drele.

Tokrat sem se izjemoma odločil za V rep in sicer iz enega preprostega razloga... odpornost na poškodbe pri morebitnih ponesrečenih pristankih.

No, pa še nekaj gabaritov:

Razpetina krila: 2400 mm
Površina krila: 41,6 dm2
Vitkost krila: 13,8
Dolžina: 1177 mm
Vzletna masa: 1200 g

Objavljeno: 07 Apr 2009, 14:38
Napisal/-a Ultralajt
Naj bo za enkrat tole dovolj.... več pa ko se bo nabralo kaj slik s testnega poleta ;) , pa morda še kakšen detajl.

LP Mitja

Objavljeno: 07 Apr 2009, 15:47
Napisal/-a Ultralajt
Ups... pozabil sem na propeler!
Evo, tu je! Je raziskoval layer "hidden" :)

Objavljeno: 07 Apr 2009, 16:02
Napisal/-a čavka
No comment =D> =D> =D> Takih modelov s tako razpetino na trgu manjka, so pa najbolj vsestransko uporabni.......čista desetka :wink:

Objavljeno: 07 Apr 2009, 16:07
Napisal/-a Ultralajt
čavka napisal/-a:No comment =D> =D> =D> Takih modelov s tako razpetino na trgu manjka, so pa najbolj vsestransko uporabni.......čista desetka :wink:
:oops: Do te velikosti sem se pomikal kar tako na "uč", ko sem iskal kaj mi bo najbolj pasalo na trup, ki sem ga kupil od Andreja in je bil prvotno namenjen za Paličnjaka 2009. Vendar vse kaže, da bo Paličnjak počakal še kako leto, da mu zrasejo krila, za tale tekmovalni model se mi pa že kar mudi.
LP Mitja

Objavljeno: 07 Apr 2009, 16:14
Napisal/-a zigasoncek
Pozdrav!

Mitja vse čestitke!!
Tole bo spet tema vredna ogleda in vse bolj in bolj me vleče da bi se tudi sam pomeril v izgradnji kakega modela.

Kar tako naprej,pohvalno!

Lp
Žiga

Objavljeno: 07 Apr 2009, 16:48
Napisal/-a Ultralajt
Tole še za Jureta ;)

Ima flape.

Objavljeno: 07 Apr 2009, 16:54
Napisal/-a JKSniper
Juhej! :) sicer ne vem zakaj sem jih na zgornjih slikah spregledal :D, ampak dobro, iz tega zornega kota je še lepši :)

LP!
Jure

Objavljeno: 08 Apr 2009, 10:07
Napisal/-a Ultralajt
Premlevam različne variante pogona za čim krajši čas dviganja na izhodiščno višino ob predpostavki, da ostanem v ugodnih cenovnih okvirjih....
:roll:

Objavljeno: 09 Apr 2009, 21:42
Napisal/-a darksider
Ta model bo pa nasel tud pri meni prostor, definitivno :D, cestitke Mitja

Objavljeno: 10 Apr 2009, 06:12
Napisal/-a raktivec
Če se ti resnično mudi bi lahko ta čas, ko si se ukvarjal z računalniško animacijo, že enega izdelal in se dobro našpičil do prihodnje F5J zadeve. Slika


V kolikor te zanima pogon povej kako dviganje bi rad in zagotovo bo padel kak zanimiv predlog.

Objavljeno: 10 Apr 2009, 06:46
Napisal/-a Ultralajt
raktivec napisal/-a:Če se ti resnično mudi bi lahko ta čas, ko si se ukvarjal z računalniško animacijo, že enega izdelal in se dobro našpičil do prihodnje F5J zadeve. Slika


V kolikor te zanima pogon povej kako dviganje bi rad in zagotovo bo padel kak zanimiv predlog.
Na EURO v Krško ne grem letet, bom pa prišel pogledat, če me ne bo bolj vleklo na Ambrož Fest 2009.

Sašo, jaz rišem na računalniku zelo hitro in sem prepričan, da me le malokdo prekaša. S CAD programi delam že od leta 1984 in poznam veliko fint prijemov in bljižnjic, da pridem v zelo kratkem času do kvalitetnega produkta. Zato lahko take risbe "stresam iz rokava". Sama gradnja pa mi ne gre tako hitro od rok. Sem boljši risar kot pa rokodelec ;)


Kar me muči pri pogonu je to, da mi z močjo pogona, ki ga še spravim v nos modela, (kar znese 500-700W...poceni TURNIGY) Motocalc ne pokaže več kot 12 m/s vertikalnega vzpenjanja. Ne vem, ali sem vnesel napačne podatke o motorju ali kaj..., ker jih za te motorje Motocalc v svoji bazi nima. Prek 1 kW je nabrž bolj smotrno jemati inrunerje z reduktorjem, vendar bi jaz raje ostal pod to vrednostjo, ter cenovno ugodnejšim outrunerjem. Upal sem, da bi se dalo s 700 wati doseči vsaj 20m/s pri relativno majhnem in lahkem modelu :(
Imaš kak predlog?

Nekateri uporabljate še nek drug program za računanje pogonov.. kako se mu že reče?
Seveda sem jaz v osnovi bil in bom proti ekstremnim močem v modelih namenjenih za jadranje, vendar so me stalna zbadanja o "forumskih junakih", še bolj pa nekatera zmotna mišljenja ki so jih nekateri širili o meni na forumu (verjetno zaradi nerazumevanja mojih tekstov) vzpodbudila, da si naredim nov model za tekme v F5J...skladno z mojimi pričakovanji in razpoložljivim budžetom, ter se udeležim tekem, ki so še pred nami.
Če se bi model obnesel, pa objavim še načrte zanj. Morda pa Andrej potem enostavno podaljša pramodel in odlije nove kalupe, za to različico trupa.


Mitja

Objavljeno: 10 Apr 2009, 07:26
Napisal/-a raktivec
1 Kw motor mora 1,2 kg model potegnit vsaj na 32 m/s, ob malce igranja prideš na 35 m/s, če se potrudiš pa še vsaj 3 m/s zraven!

Vzemi outrunerja in si ga sam navij! Mislim, da imajo pri Mantui neke motorje, ki jih lahko sam vitlaš. Išči motor z maso med 100 in 120 g, ter ga navij, da bo imel 750-800 min-1/V, daj gor prop okrog 12x11 in 4s aku pa boš imel zelo poceni raketo. Seveda lahko tak motor tudi nabaviš, a glej na kvaliteto magnetov, če jo lahko zaslediš. Tisti, ki imajo v oznaki št. nad 40 so dobri, še posebej ob EH, ker prenesejo 200 oC. Ob šibkejši magnetnosti dodaj 30g motorja in bo tudi šlo.



p.s.
Pri motocalcu ne gledat podatka o dviganju, nikakor ne morejo biti točni. Raje poglej kak vlek daje prop pri določeni vertikali. Za tak mali model kot ga načrtuješ je zagotovo dovolj, če gledaš 150-200 g večji vlek kot je masa modela. Dvigal se bo torej z hitrostjo, kot jo motocalc napiše za potisk 1,4 kg.
Ko imaš to, se le še igraš z različnimi propi. Za kratke dvige rabiš malce več premera in manj koraka, za F5J dvige pa mali premer, ki komaj še zadovoljuje dovolj vleka in konkreten korak, da bo pospečevalo celo pot navzgor.
Na koncu ti ostane le še praktičen preizkus.

Objavljeno: 10 Apr 2009, 08:20
Napisal/-a Ultralajt
raktivec napisal/-a:1 Kw motor mora 1,2 kg model potegnit vsaj na 32 m/s, ob malce igranja prideš na 35 m/s, če se potrudiš pa še vsaj 3 m/s zraven!
:o Uff... hudo! Nisem mislil da je mogoče!
raktivec napisal/-a:Vzemi outrunerja in si ga sam navij! Mislim, da imajo pri Mantui neke motorje, ki jih lahko sam vitlaš. Išči motor z maso med 100 in 120 g, ter ga navij, da bo imel 750-800 min-1/V, daj gor prop okrog 12x11 in 4s aku pa boš imel zelo poceni raketo.
Nisem vedel za to opcijo. Samo ne vem tudi kakšno navitje bi bilo potrebno, tako da se ne bi spuščal v samogradnjo navitja.
raktivec napisal/-a:Seveda lahko tak motor tudi nabaviš, a glej na kvaliteto magnetov, če jo lahko zaslediš. Tisti, ki imajo v oznaki št. nad 40 so dobri, še posebej ob EH, ker prenesejo 200 oC. Ob šibkejši magnetnosti dodaj 30g motorja in bo tudi šlo.
Ja, bolj bi mi pasal nakup, kot pa viklanje.
raktivec napisal/-a:p.s.
Pri motocalcu ne gledat podatka o dviganju, nikakor ne morejo biti točni. Raje poglej kak vlek daje prop pri določeni vertikali. Za tak mali model kot ga načrtuješ je zagotovo dovolj, če gledaš 150-200 g večji vlek kot je masa modela. Dvigal se bo torej z hitrostjo, kot jo motocalc napiše za potisk 1,4 kg.
Ko imaš to, se le še igraš z različnimi propi. Za kratke dvige rabiš malce več premera in manj koraka, za F5J dvige pa mali premer, ki komaj še zadovoljuje dovolj vleka in konkreten korak, da bo pospečevalo celo pot navzgor.
Na koncu ti ostane le še praktičen preizkus.
Hvala za nasvete Sašo!

LP Mitja

Objavljeno: 10 Apr 2009, 11:54
Napisal/-a raktivec
npr. nekaj takega kot Axi 2820/14 bo ravno pravi za 0,8-1 Kw na 4s, vendar ne več kot 15 sekundne starte.

Tudi 800 W bi moralo biti dovolj za 1,2 kg

2826/12 bi bil pa že luksus, ki bi ob 13x11 propu izstrelil tak model.

Objavljeno: 10 Apr 2009, 12:47
Napisal/-a Ultralajt
raktivec napisal/-a:npr. nekaj takega kot Axi 2820/14 bo ravno pravi za 0,8-1 Kw na 4s, vendar ne več kot 15 sekundne starte.

Tudi 800 W bi moralo biti dovolj za 1,2 kg

2826/12 bi bil pa že luksus, ki bi ob 13x11 propu izstrelil tak model.

Hvala!

Torej samo premontiram pogon iz Lise v Gupeljna pa se bo pokazalo, če je v redu. V Lisi imam TURNIGY 35-42D 1000kv, regulator pa TURNIGY Plush 40amp. Za tistih 15 sekund se bi ga dalo še malo našponat.

Mitja

Objavljeno: 10 Apr 2009, 13:38
Napisal/-a Krist
Ko smo se igrali s šlepanjem kolibrijev, smo dali na šlep model turnigy 3542 1100 in 11x8 zložljiv. Motor je vlekel oba kot nor na PQ 4S 2500mAh 25C, s tem, da je imel šlep model okoli 1200g, sam kolibri pa 100g. S isto konfiguracijo je komot vlekel še easy gliderja za seboj pod kotom okoli 40°.
http://www.youtube.com/watch?v=z80Q_22UOY4
Tole je bilo na 3S

Objavljeno: 10 Apr 2009, 13:53
Napisal/-a Coil
Tako pa gre gor model z 1.1-1.2kg z kitajčkom TR 35-48-C 700Kv (realno manj) z 2X3s 2200 celicami
in propelerjem 13*8 jaz osebno z 12x10 propom nisem opazil kakšnega hujšega dviganja... Seveda pa je to le moja ocena iz tal...

Objavljeno: 10 Apr 2009, 15:50
Napisal/-a Ultralajt
OOOHOHOOOO!!

:jumpjump:

Hvala za namige!

Mitja

Objavljeno: 10 Apr 2009, 16:19
Napisal/-a Matjaž_Černivc
...jaz bi si pa omisliv kakega dobrega starega kontronika fun-480 z čim večjim prestavnim razmerjem, 4s lipete; pa kako resno lato...beri 14x14 ali 15x15... 30+(5-10)m/s? zagotovljeno...ja pa več kot 5s motorja sigurno ne bi šlo, saj modela niti kot pikico ne bi več videl...

lp

Objavljeno: 10 Apr 2009, 16:42
Napisal/-a Ultralajt
No, glih pretiravat ne bomo šli, rad bi le, da ne bom tam nekje v zadnji polovici.... ko se bodo ugašali motorji.

Mislim, da pride Kontronik z reduktorjem mimogrede 450€.
Tolk se pa nočem zapufat. Raje koristim bonuse, ki mi jih daje HobbyCity.

Mitja

Objavljeno: 10 Apr 2009, 16:47
Napisal/-a Coil
In kontronik je za povrhu še neučinkovit za svojo ceno.... kot raktivec že vseskozi govori 2W25(v istem modelu je povečane hitrosti dviganja ogromna) in je veliko boljša stvar... vendar te z reduktorjem še vseeno pride čez 100 evrov

kitajček v mojem posnetku pa ima pri 900W izkoristek krepko čez 70% in stane s poštnino 20 evrov

Objavljeno: 10 Apr 2009, 17:09
Napisal/-a raktivec
Kontronik je "bilo, pa prošlo", saj ni dorasel modernim akujem. Dober je pri majhnih amperažah, toda ko pride do resnice se pokaka.


Primer:
- moj Fun (Kora) 27-5,2 ima pri 6s in nad 100A manj kot 80% izkoristek, tehta pa 265 g brez reglerja! Imam ga le zato, ker ga pač imam in dokler ne crkne ne bom nabavljal drugega, piloni in jeti pa že dolgo niso videli kaj drugega hot Typhon in nazadnje Beast.
- Slyjev Beast ima pri 5s in 150A še vedno izkoristek nad 85%, tehta pa 185 g brez reglerja!

Kontronikovi 400 ali 480 so ob konkretnih tokovih še slabši.
Vsekakor je Kontronik dober pri 1/3 omenjenega toka, toda kdo še to uporablja? Po drugi strani imajo pa majhne Megice ali Typhon 2W25 še boljši izkoristek od Beasta, vendar ne gredo nad 2 Kw kot Beast.


Mislim, da so trenutno NeuMotor in Plettenberg ustrezne velikosti daleč pred vsemi. Cenovno ugodni sto Beast, 2W2 in nekatere Mege, a resnici na ljubo za prvima dvema zaostajajo le malenkost in ne vem, če se za odstotek ali dva izkoristka splača nabavit žlahtne zadeve.
Lechnerja ne poznam, a verjetno je na nivoju Hackerja ter Kontronika, ki se prodajata le še neukim zaradi stare slave.




p.s.

Ultralajt; z 1,2 kg si tudi ob kitajcih med prvimi na ustrezni višini. Tistega za doma navit sem ti priporočil zato, ker ima zelo močne magnete in posledično izkoristek primerljiv z dobrimi inrunerji. Mislim, da se da nabavit tudi dokončanega, vendar ne poznam oznak in ti ne znam svetovat. Vsekakor noben ne bo dolgo držal brez izdatnega turbo spinerja izdelanega iz HM Leichtspinerja. RF in tisti turbo spiner iz mehke plastike imata oba premajhne luknje in slabo hladita. HM zadaj okrog propa dobro tesni in ob 10 mm luknji hladi ko bomba!

Objavljeno: 10 Apr 2009, 17:11
Napisal/-a Coil
=D> Tako je to drži kot pribito =D>

Objavljeno: 10 Apr 2009, 17:14
Napisal/-a Matjaž_Černivc
Coil napisal/-a:In kontronik je za povrhu še neučinkovit za svojo ceno.... kot raktivec že vseskozi govori 2W25(v istem modelu je povečane hitrosti dviganja ogromna) in je veliko boljša stvar... vendar te z reduktorjem še vseeno pride čez 100 evrov

kitajček v mojem posnetku pa ima pri 900W izkoristek krepko čez 70% in stane s poštnino 20 evrov
Ja, samo ko enkrat koziš Mercedes ti Ssang-Yoang zelo ne paše... posnetek z kontronikom ti pa itak ne rata, ker kamera prepočasi zumira :lol: ...vem, vozim 1200g hotlinerja: viewtopic.php?t=25398&highlight= na 15x16 lato.... so vsi cvilili, da bom vse prekuru, a kontronik se presneto dobro drži...

Če se že enkrat potrudiš in konstruiraš, ter zgradiš svoj modlel, ne vem če je tistih nekaj € ki jih prihraniš pri motorju vredno...jaz še zmerom apeliram na kontronik 480 serijo...

lp