SALonit
Moderator: samo3d
Po mojih izkušnjah je potrebno imeti za takšno letenje še referenčen model, saj časi enega modela ne pomenijo nič. Namreč tudi ko je navidezna "nula", ni nule in je vedno prisotno minimalno vertikalno gibanje zraka. In velika razlika je, če je to minimalno gibanje navzdol ali navzgor.
Testirali smo 3 modele v "nuli". Tako opevanega SALpetra, SALonita in eno mojo precej staro in sklepano različico supergeeja. ( v resnici ni bilo pravo testiranje, leteli smo trije, vsak s svojim modelom) Višine meta so bile tutu, časi v zraku pa prav tako. Nihče ni nikoli dobil kakšnega dviganja, da bi lahko obrnil, več ali manj smo leteli naravnost. Razlika je bila samo kje se je kdo peljal. Na oko se spomnim, je bilo približno enako uspeha za vse 3 modele, razlike vedno po par sekund, vsekakor pa ni bilo takšnih razlik, da bi lahko rekli, da je en model bistveno boljši od drugega v tem elementu. Iz tega smo sklepali, da v minimalnem propadanju bistvenih razlik med modeli ne more biti. Verjetno bi bilo drugače, če bi pihalo. Takrat bi zagotovo jaz, s supergejem potegnil takratko, ker se oba druga modela bolje peljeta. Za Salpetra so objavljali neke divje čase v "nuli". Tem podatkom nisem verjel, a ko sem videl, kako visoko ti fantje modele vržejo, sem videl, za kaj gre. Pa ni da gre model tako visoko. Fantje so natrenirali met v nulo in eostavno ne moreš verjet, s kakšno brzino gre model iz roke in kako visoko se ustavi.
LP Samo
Testirali smo 3 modele v "nuli". Tako opevanega SALpetra, SALonita in eno mojo precej staro in sklepano različico supergeeja. ( v resnici ni bilo pravo testiranje, leteli smo trije, vsak s svojim modelom) Višine meta so bile tutu, časi v zraku pa prav tako. Nihče ni nikoli dobil kakšnega dviganja, da bi lahko obrnil, več ali manj smo leteli naravnost. Razlika je bila samo kje se je kdo peljal. Na oko se spomnim, je bilo približno enako uspeha za vse 3 modele, razlike vedno po par sekund, vsekakor pa ni bilo takšnih razlik, da bi lahko rekli, da je en model bistveno boljši od drugega v tem elementu. Iz tega smo sklepali, da v minimalnem propadanju bistvenih razlik med modeli ne more biti. Verjetno bi bilo drugače, če bi pihalo. Takrat bi zagotovo jaz, s supergejem potegnil takratko, ker se oba druga modela bolje peljeta. Za Salpetra so objavljali neke divje čase v "nuli". Tem podatkom nisem verjel, a ko sem videl, kako visoko ti fantje modele vržejo, sem videl, za kaj gre. Pa ni da gre model tako visoko. Fantje so natrenirali met v nulo in eostavno ne moreš verjet, s kakšno brzino gre model iz roke in kako visoko se ustavi.
LP Samo
He he. Z nimhovkami. Na model sem namontiral 14g repe. Če bi uporabil ultralhke, z 11g, bi imel v nosu še okoli 7g (3grame na repu x 2,5 - razmerje med dolžino kluna in repa) maneverskega prostora. Rok uporablja že spktrumov sistem s 4g sprejemnikom in brez antene, jaz pa še 40Mhz, graupner R16, ki vaga okoli 15g, pa še antena je speljana po trupu, 40 cm pa je gleda ven. Tukaj se skriva še 10g, ki bi jih lahko mimogrede odstranil. Torej brez problema 230g full karbon model.
A otroci, ne počnite tega doma. Karbon na krilih je posušen do nule, tako da je potrebno biti pri metu 100% brez obremenjevanja modela s sukanjem zapestja, oz. neprimernimi obremenitvami. Poleg tega je model izdelan strogo namensko za jutranje in večerne turnuse na tekmah, ko je potrebna maksimalna višina (model gre kljub nizki masi v "nebesa") in maksimalna občutljivost na kakršenkoli "krtji prdec"
Pa je kljub temu, brez poškodb preživel prezkus, kako dela 4 cm dolga antena v karbonskem trupu na 40Mhz, v bližini motokros steze
LP Samo
A otroci, ne počnite tega doma. Karbon na krilih je posušen do nule, tako da je potrebno biti pri metu 100% brez obremenjevanja modela s sukanjem zapestja, oz. neprimernimi obremenitvami. Poleg tega je model izdelan strogo namensko za jutranje in večerne turnuse na tekmah, ko je potrebna maksimalna višina (model gre kljub nizki masi v "nebesa") in maksimalna občutljivost na kakršenkoli "krtji prdec"
Pa je kljub temu, brez poškodb preživel prezkus, kako dela 4 cm dolga antena v karbonskem trupu na 40Mhz, v bližini motokros steze
LP Samo
Očitno je imel SALonit naporen vikend tudi čez lužo.
Seid sporoča, da je odletel odlično. V predtekmovanju zasedel 3. mesto. Fly off pa na 4.mestu. Fly off bi dobil, če nebi v zadnjem letu po že doseženem maxu sedel zunaj... se zgodi
lp, rok
Seid sporoča, da je odletel odlično. V predtekmovanju zasedel 3. mesto. Fly off pa na 4.mestu. Fly off bi dobil, če nebi v zadnjem letu po že doseženem maxu sedel zunaj... se zgodi
lp, rok
- Priponke
-
- upam da se čez lužo še pri modelih ne bodo začeli deliti na black and white :)))
- BSA2785A.jpg (90.75 KiB) Pogledano 14256 krat
-
- Mike Seid
- 100_1098.jpg (104.2 KiB) Pogledano 14256 krat
Eno vprašanje glede izdelave SAL-a doma. Pripravljam izdelavo super geeja II. Trup in repi so pri kraju sedaj pa vprašanje glede kril. Ker imate bistveno več izkušen kot jaz in da ne bom odkrival tople vode bi vprašal ali po načrtu ali naj kaj popravim oziroma pazim, da ne bo preveč mimo oziroma da bo primerno letelo.
lp
Damjan
lp
Damjan
- extremist1
- Tekmovalec
- Prispevkov: 397
- Pridružen: 03 Apr 2004, 22:44
- Kraj: lj
Ni posebnega.extremist1 napisal/-a:Gledam slikco in se mi zdi precej vroče.
Kako so pa kaj izdelana tale krila za +40°???
Po končanem letu še nikoli model ni bil vroč. Vsekakor v zraku ni težav.
Ko se ga pusti med turnusi na travi se vedno obleče v "srajčke" oziroma postavi v senco. Tako prakso se gremo že nekaj sezon in še ni bilo težav. Seveda nismo "super duper" perfekcionisti, ker model enostavno vse kje drugje prej poškodujemo kot na soncu...
- Priponke
-
- v takih srajčkah model pustimo na soncu... foto by Martin Pirker
- 20090404_6326.JPG (175.49 KiB) Pogledano 13854 krat
Zadnjič spremenil rock, dne 10 Apr 2009, 07:37, skupaj popravljeno 1 krat.
Pozdravljeni,
še en Salonit je ta vikend začel osvajti zračna prostranstva. Po manjši nepazlivosti očeta pri montaži višinskega krmila (kot med višincem in krilom),je napako odpravil in ponovno preizkusil model, takoj se je poznala razlika, saj mu je že po prvem metu, ki je bil namenjen trimanju malce pojadral.
Cel vikend sva ga malce preizkušala, no ga je.... meni so se bol cedile sline, kot kaj druga, ko sem ga opazoval. Saj sem ga dobil v roke majckeno, ampak res majčkeno kako bi reku....????? za gušt.
pa še to so bli problemi.
Ja oče pa je navdušen nad njim, čeprav ga bo moral spet malce pokrpati, oziroma mu posvetiti nekaj časa v delavnici. Ima manjši problem z RDS sistemom, ki ga ima vgrajenega. Zakrilca majckeno frfotajo ob močnejšem vetru, kar pa je zelo neugodno, ker moraš model stalno loviti. Ampak verjetno je že tudi ta odpravljen
Model je res odličen,
res svaka čast Roku in ekipi, ki je naredila ta model
še en Salonit je ta vikend začel osvajti zračna prostranstva. Po manjši nepazlivosti očeta pri montaži višinskega krmila (kot med višincem in krilom),je napako odpravil in ponovno preizkusil model, takoj se je poznala razlika, saj mu je že po prvem metu, ki je bil namenjen trimanju malce pojadral.
Cel vikend sva ga malce preizkušala, no ga je.... meni so se bol cedile sline, kot kaj druga, ko sem ga opazoval. Saj sem ga dobil v roke majckeno, ampak res majčkeno kako bi reku....????? za gušt.
pa še to so bli problemi.
Ja oče pa je navdušen nad njim, čeprav ga bo moral spet malce pokrpati, oziroma mu posvetiti nekaj časa v delavnici. Ima manjši problem z RDS sistemom, ki ga ima vgrajenega. Zakrilca majckeno frfotajo ob močnejšem vetru, kar pa je zelo neugodno, ker moraš model stalno loviti. Ampak verjetno je že tudi ta odpravljen
Model je res odličen,
res svaka čast Roku in ekipi, ki je naredila ta model
- Priponke
-
- ata in Salonit v akcij
- trening 025_w800_h600.jpg (43.98 KiB) Pogledano 14706 krat
-
- prvi met
- trening 011_w800_h600.jpg (101.14 KiB) Pogledano 14706 krat
-
- hmmmmmmm emmm ja neki neki me pa še zajebava
- trening 006_w800_h600.jpg (101.15 KiB) Pogledano 14706 krat
Zadnjič spremenil cloud, dne 13 Apr 2009, 23:43, skupaj popravljeno 1 krat.
Veste nisem samo opazoval, tudi jaz sem preizkušal svoj stari novi model, FF-1,2 tu nekje, nekdo bi ob pogledu nanj rekel da je za staro šaro, ni lep,leti pa lepo:D in to je važno.
No doživel je manjše spremembe, (Samo upam da novš jezn )
ampak je bilo potrebno zamenjti dotrajana višinca in smernega.
Nad rezultatom pa sem pozitivno presenečen. Komaj čakam vikend, da ga
malce bol sprobam.
Ne vem če tole ravno spada k tej temi, ampak meni se zdi da.??
Saj so se fantje z izgradnjo in letenjem teh modelov naučili veliko uporabnih reči, ki so in jim še korisijo pri konstrukcij, izdelavi in letenju SAlonita.
Še nekaj slikc
Lp
No doživel je manjše spremembe, (Samo upam da novš jezn )
ampak je bilo potrebno zamenjti dotrajana višinca in smernega.
Nad rezultatom pa sem pozitivno presenečen. Komaj čakam vikend, da ga
malce bol sprobam.
Ne vem če tole ravno spada k tej temi, ampak meni se zdi da.??
Saj so se fantje z izgradnjo in letenjem teh modelov naučili veliko uporabnih reči, ki so in jim še korisijo pri konstrukcij, izdelavi in letenju SAlonita.
Še nekaj slikc
Lp
- Priponke
-
- vetrček je kr fajn pihu, se mi je zdel, da bi avijon najrajš kr gor ostal
- trening 015_w800_h600.jpg (11.67 KiB) Pogledano 14687 krat
-
- trening 032_w800_h600.jpg (22.48 KiB) Pogledano 14687 krat
-
- zaj pa gre v višave, ja no ni bohve kaj
kake 30-35 bi pa znal bit - trening 030_w800_h600.jpg (107.15 KiB) Pogledano 14687 krat
- zaj pa gre v višave, ja no ni bohve kaj
Hoj. Nobene zamere, le čimveč leti z njim. Če je pa dobil nove repke, mora biti kot nov
Res ni v ožjem izboru za miss, a se mi zdi, da bi na kakšni tekmi znal še dodobra poseči po vrhu. Vsaj njegov starejši brat je do lanskega leta še pošteno "dirkal". Zdaj bo šel pa tudi ta od hiše, kakšnega novega SALista naučit letet. Je čas, da obrnemo nov list v knjigi in naredimo prostor Salonitu
LP Samo
Res ni v ožjem izboru za miss, a se mi zdi, da bi na kakšni tekmi znal še dodobra poseči po vrhu. Vsaj njegov starejši brat je do lanskega leta še pošteno "dirkal". Zdaj bo šel pa tudi ta od hiše, kakšnega novega SALista naučit letet. Je čas, da obrnemo nov list v knjigi in naredimo prostor Salonitu
LP Samo
Pretekli vikend sem s SALonit-om letel na HR DP-u in ga še enkrat moram pohvaliti, da se je odlično obnesel v termičnih razmerah
Vendar, da ne bi bilo vse tako rožnato je poskrbel "floater", ki se pojavlja na krilih že pri malo močnješem metu. Vgrajena imam servota C261, ki imata zanemarljivo zračnost na glavah, povezavi sta togo narejeni iz 1,5mm jekleni žici, "flaperona" pa sta preventivno že bila zaprta s 50gr. steklenko... Skratka enaki simptomi kot jih je imel kolega Mimi na svojem modelu.
Očitno izvedba brez kakršnihkoli stojin samo s stiroporno sredico in skorjo iz enoslojne karbonske tkanine ni kos svoji nalogi, kajti "flaperona" sta ščasoma postala mehkejša in sedaj imata že kar veliko zračnost, kar prispeva k floaterju in krilo bojim se ne zdrži več najmočnejše mete, ki jih zahtevajo tekmovanja... Vsekakor bi se splačalo žrtvovati nekaj gramov več na račun trdnosti krila, saj mu nekaj malega dodatne mase nebi smelo škodovati a končni produkt bi bil točno tisto kar si želim.
Glede na to, da je letelo veliko SALonit-ov pretekli vikend na tekmi v Noršincih me zanima ali ima še kdo podobne težave in kakšne vse servote uporabljate v krilih?
Vendar, da ne bi bilo vse tako rožnato je poskrbel "floater", ki se pojavlja na krilih že pri malo močnješem metu. Vgrajena imam servota C261, ki imata zanemarljivo zračnost na glavah, povezavi sta togo narejeni iz 1,5mm jekleni žici, "flaperona" pa sta preventivno že bila zaprta s 50gr. steklenko... Skratka enaki simptomi kot jih je imel kolega Mimi na svojem modelu.
Očitno izvedba brez kakršnihkoli stojin samo s stiroporno sredico in skorjo iz enoslojne karbonske tkanine ni kos svoji nalogi, kajti "flaperona" sta ščasoma postala mehkejša in sedaj imata že kar veliko zračnost, kar prispeva k floaterju in krilo bojim se ne zdrži več najmočnejše mete, ki jih zahtevajo tekmovanja... Vsekakor bi se splačalo žrtvovati nekaj gramov več na račun trdnosti krila, saj mu nekaj malega dodatne mase nebi smelo škodovati a končni produkt bi bil točno tisto kar si želim.
Glede na to, da je letelo veliko SALonit-ov pretekli vikend na tekmi v Noršincih me zanima ali ima še kdo podobne težave in kakšne vse servote uporabljate v krilih?
Zadnjič spremenil belovic, dne 16 Jun 2009, 14:05, skupaj popravljeno 1 krat.
Glede na to, da so me sedaj že trije modelarji vprašali zakaj sem tako kritično mnenje podal o modelu naj povem, da čeprav se mogoče sprva tako bere, namen ni bil kritizirati modela ampak eventualno podati dobronamerne smernice, ki bi jih po moje veljalo izboljšati in takrat bi lahko model enakopravno konkuriral najboljšim na tržišču. Tu mislim predvsem na samo konstrukcijo krila in ne na letalne lastnosti. Ob takšnih konstrukcijskih izboljšavah na krilu, bi se vsekakor ponovno odločil za SALonit-a
Glede na to, da imam sedaj odletenih že kar nekaj ur (v bistvu letos letim samo s tem modelom) bi za konec podal še splošno subjektivno oceno:
Plusi:
-masa modela
-všečen design modela
-izredno dobra, močna in lahka konstrukcija trupa (osebno najboljši kar jih poznam pri F3K modelih)
-lahka in čvrsta konstrukcija horizontalnega ter vertikalnega repa
-dobre letalne lastnosti, še posebej lepo nakaže termiko
-visoka štartna višina
-učinkovite zavore
-visoka stopnja izdelave modela
-razstavljanje modela kar močno olajša transport
-ugodna cena
Minusi:
-konstrukcija in "trajnost" krila
-majhno ležišče in naleganje krila na trup, ki pa se reši z dodatno zapolnitvijo z mikrobaloni
-nekoliko slabša prodornost v vetru ter "težkih" pogojih
-ne dopušča napak pri zavojih
Bodi zaenkrat dovolj in glede na to da se moj predzadnji post očitno drugače bere kot je bilo zamišljeno (s tem morda tudi nehote škoduje graditelju za kar se mu opravičujem) sem se odločil, da ne bom več sodeloval v tej tematiki.
modelarski pozdrav, Ivica
Glede na to, da imam sedaj odletenih že kar nekaj ur (v bistvu letos letim samo s tem modelom) bi za konec podal še splošno subjektivno oceno:
Plusi:
-masa modela
-všečen design modela
-izredno dobra, močna in lahka konstrukcija trupa (osebno najboljši kar jih poznam pri F3K modelih)
-lahka in čvrsta konstrukcija horizontalnega ter vertikalnega repa
-dobre letalne lastnosti, še posebej lepo nakaže termiko
-visoka štartna višina
-učinkovite zavore
-visoka stopnja izdelave modela
-razstavljanje modela kar močno olajša transport
-ugodna cena
Minusi:
-konstrukcija in "trajnost" krila
-majhno ležišče in naleganje krila na trup, ki pa se reši z dodatno zapolnitvijo z mikrobaloni
-nekoliko slabša prodornost v vetru ter "težkih" pogojih
-ne dopušča napak pri zavojih
Bodi zaenkrat dovolj in glede na to da se moj predzadnji post očitno drugače bere kot je bilo zamišljeno (s tem morda tudi nehote škoduje graditelju za kar se mu opravičujem) sem se odločil, da ne bom več sodeloval v tej tematiki.
modelarski pozdrav, Ivica
- Priponke
-
- SALonit v akciji
- Beli&Horvatin.jpg (126.29 KiB) Pogledano 16071 krat
Pozdravljeni
En krajši odgovor. Sem si vzel čas in malo poizvedoval o smoli, ki jo uporabljam. Predvsem sem čakal na odgovor proizvajalca smole. Ali jo je res potrebno temprati. Odgovor je ne.
Modeli niso temprani, ker nimam za to primerno narejenega orodja, ravno tako ne uporabljam smole, katero bi bilo potrebno temprati. Tako že delam-delamo nekaj let. Nisem in nismo še imeli težav katere se omenjajo. O tem sem tukaj že večkrat pisal. Še na teh straneh
viewtopic.php?t=35188&start=40
Vsekakor verjamem, da ni ravno dobro pustiti model na soncu. In si bom precej odgovornosti za napako pripisal sebi. Na mojo žalost modela ne predam z navodili o uporabi. Verjetno bi bilo zapisano, da se modela na direktnem soncu ne pušča.
Vsekakor si tudi pripisujem še marsikatero odgovornost za nastale negativne situacije. Z tako narejenimi krili, kot so, prejšnja leta ni bilo težav. Pravzaprav sem jih občudoval, kako dobro mi služijo. Letos po nekem čudnem spletu okoliščin ni vse tako, kot bi moralo biti. Razloge iščem. Na žalost je pa vse skupaj podobno iskanju šivanke v senu. Trenutno je bilo narejenih 26 modelov in 4 modeli imajo težave. Zakaj je tako resnično ne poznam ogovora.
Vsekakor se dela na tem, da bo v prihodnje bolje. Kar nekaj bo laiku nevidnih dopolnite (izbolšav) na krilu. Na žalost šele v jeseni, ko bo čas za preizkuse novih.
In da se vrnem tempranju. Vsekakor bi bilo veliko bolje, če bi bila. Vendar kot sem rekel za enkrat to ni bilo potrebno. Očitno prihodnost narekuje še ta dodatek in še kakšen. Vsekakor mi ne bo dolgčas
Lp, rok
PS: Da ni vse tako slabo, kot izgleda na prvi pogled… pa še nekaj novic iz druge strani velike luže. Če ga že mi na veliko »sirjemo« s Salonitom, čast rešuje Mike Seid. Na letošnjem Polecat challeng-u se je odlično izkazal. V predtekmovanju je zasedel 2. mesto. V finalu je pa ponovno v tretjem turnusu s pristankom izven polja zapravil zmago in zaključil na 4. mestu.
Model je na tekmi ponovno požel nekaj zanimanja in ravno dovolj, da si je prislužil 10 minutni prispevek na novem DVD-ju Paula Natona. Nenazadnje si je z njegovo sliko opremil tudi stran
http://www.radiocarbonart.com/
pač bombončki, ki mi še dajejo voljo do dela
En krajši odgovor. Sem si vzel čas in malo poizvedoval o smoli, ki jo uporabljam. Predvsem sem čakal na odgovor proizvajalca smole. Ali jo je res potrebno temprati. Odgovor je ne.
Modeli niso temprani, ker nimam za to primerno narejenega orodja, ravno tako ne uporabljam smole, katero bi bilo potrebno temprati. Tako že delam-delamo nekaj let. Nisem in nismo še imeli težav katere se omenjajo. O tem sem tukaj že večkrat pisal. Še na teh straneh
viewtopic.php?t=35188&start=40
Vsekakor verjamem, da ni ravno dobro pustiti model na soncu. In si bom precej odgovornosti za napako pripisal sebi. Na mojo žalost modela ne predam z navodili o uporabi. Verjetno bi bilo zapisano, da se modela na direktnem soncu ne pušča.
Vsekakor si tudi pripisujem še marsikatero odgovornost za nastale negativne situacije. Z tako narejenimi krili, kot so, prejšnja leta ni bilo težav. Pravzaprav sem jih občudoval, kako dobro mi služijo. Letos po nekem čudnem spletu okoliščin ni vse tako, kot bi moralo biti. Razloge iščem. Na žalost je pa vse skupaj podobno iskanju šivanke v senu. Trenutno je bilo narejenih 26 modelov in 4 modeli imajo težave. Zakaj je tako resnično ne poznam ogovora.
Vsekakor se dela na tem, da bo v prihodnje bolje. Kar nekaj bo laiku nevidnih dopolnite (izbolšav) na krilu. Na žalost šele v jeseni, ko bo čas za preizkuse novih.
In da se vrnem tempranju. Vsekakor bi bilo veliko bolje, če bi bila. Vendar kot sem rekel za enkrat to ni bilo potrebno. Očitno prihodnost narekuje še ta dodatek in še kakšen. Vsekakor mi ne bo dolgčas
Lp, rok
PS: Da ni vse tako slabo, kot izgleda na prvi pogled… pa še nekaj novic iz druge strani velike luže. Če ga že mi na veliko »sirjemo« s Salonitom, čast rešuje Mike Seid. Na letošnjem Polecat challeng-u se je odlično izkazal. V predtekmovanju je zasedel 2. mesto. V finalu je pa ponovno v tretjem turnusu s pristankom izven polja zapravil zmago in zaključil na 4. mestu.
Model je na tekmi ponovno požel nekaj zanimanja in ravno dovolj, da si je prislužil 10 minutni prispevek na novem DVD-ju Paula Natona. Nenazadnje si je z njegovo sliko opremil tudi stran
http://www.radiocarbonart.com/
pač bombončki, ki mi še dajejo voljo do dela
- extremist1
- Tekmovalec
- Prispevkov: 397
- Pridružen: 03 Apr 2004, 22:44
- Kraj: lj
Ivica, kot zelo pedantnega uporabnika Salonita so tvoje kritike vsekakor pozitivne in konstruktivne in jih ne jemljemo slabonamerno. Po napisanem je tudi v Rokovem interesu, da se težave ne bodo več pojavljale, saj sami uporabljamo natančno enake Salonite, kot gredo k drugim in če imajo težave drugi, jih bomo slej kot prej imeli tudi sami, tega pa seveda nočemo.
Bomo pa v Ludbregu še kakšno rekli na to temo.
LP Samo
Bomo pa v Ludbregu še kakšno rekli na to temo.
LP Samo
Zdravo!
Malo brskal po rc groups in našel lep predstavitveni video!
Bravo Rock
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1095567
Lp Boštjan
Malo brskal po rc groups in našel lep predstavitveni video!
Bravo Rock
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1095567
Lp Boštjan
LP Boštjan
Vsako tele ima svoje veselje!
Vsako tele ima svoje veselje!