Profil krila

Vse od načrtovanja, izdelave do letenja z modeli letal iz stiropora, deprona, EPP pene, itd.

Moderator: carcar

Odgovori
Uporabniški avatar
mstrakl
Tekmovalec
Prispevkov: 209
Pridružen: 27 Jan 2008, 11:22
Kraj: Murska Sobota

Profil krila

Odgovor Napisal/-a mstrakl »

Zdravo!
Zanima me predvsem, kakšne bi bile razlike na depronašu, pri krilih z ravnim profilom, v primerjavi z krilom z primernim profilom?
Rad bi si naredil nekaj z depron, v velikosti 1,5 m čez krila(približno), pa me zanima kakšne bi bile razlike me kriloma.
Model bo seveda ojačan primerno svoji velikosti.
Najverjetneje bo pilatus PC9. Načrta za ta model iz deprona ni, zato bom delal samo po skici.
Če bi bilo možno bi naredil krila z ravnim profilom iz 6mm deprona.
Kaj vi mislite?
LP
Mitja
[peugeot]
Tekmovalec
Prispevkov: 245
Pridružen: 07 Dec 2004, 18:08
Kraj: Blejska Dobrava (Slovenia)
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a [peugeot] »

pomoje 1,5m cez krila brezveze delat ravno. naredi profil, kot je gahtik naredil pri extri in yaku ;) pa se izgled bo veliko lepsi ;)
http://ropret.net/
Uporabniški avatar
carcar
Profesor
Prispevkov: 1045
Pridružen: 28 Avg 2005, 08:48

Odgovor Napisal/-a carcar »

Za ta model (Pilatus PC-9 ) lahko uporabiš profil S3021 ali MH 32, poglej si malo v tej temi:
viewtopic.php?t=12127&postdays=0&postorder=asc&start=0
_____a.k.a @ Moderator Modeli iz penastih materialov____
Uporabniški avatar
gahtik
Razpravljalec
Prispevkov: 183
Pridružen: 06 Jun 2005, 11:18
Kraj: velenje

Odgovor Napisal/-a gahtik »

na tako velikem modelu nima smisla delati ravnih kril!!!
profilirane so lažje in še manj se ukrivljajo( zaradi I profila), izdelava pa tudi ni pretirano težka!
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Sploh ni debate (ali ugibanja), kakšen profil izbrati!

Poglejmo, kaj pravi aerodinamika:

Če se pogovarjamo, kateri profil je boljši, moramo vedeti za kakšen namen ga potrebujemo.

Za jadralna letala potrebujemo čim večje razmerje med količnikom vzgona in upora (kar vpliva na najboljšo fineso in posledično na padalno hitrost).

Če je to razmerje doseženo pri majhnem količniku vzgona, bo letalo imelo najboljšo fineso pri visoki hitrosti, in obratno...pri visokem količniku vzgona->najboljša finesa pri nižji hitrosti.


Pa nazaj na vprašanje oblike profila!

To razmerje med vzgonom in uporom, je pri vsaki obliki profila odvisno tudi od Rejnoldsovega števila (Re) (laično, počasi leteče letalo leti z malim Re številom, hitro leteče letalo leti z visokim Re številom....pa še krilo z malo globino (dolžino profila) ima nizko re število, krilo z veliko globino ima višje Re število, ker na Re število vplivajo: hitrost letenja, karakteristična dolžina (tetiva profila) in viskoznost zraka)


Že dolgo je poznano, da se za mala Re števila najbolje obnesejo profili oblike ravne plošče
(metuljček in ostale žuželke, repi počasnih letal, krila počasnih letal..)

Nato sledi profil "ukrivljena plošča", krila počasnih sobnih modelov ipd

Takoj za njim je ukrivljena plošča neke debeline in zašiljenega prednjega roba. A1, A2 modeli, penjači itd...relativno počasni modeli za termično letenje in minimalno hitrost padanja proti tlom.

Nato sledijo vse debelejši profili... kakor se re števila večajo...

Splošno pravilo, ki povezuje največjo debelino profila in kritično Re število je:


debelina profila v procentih / kritično Re število

3 / nad 30.000
6 / nad 40.000
9 / nad 60.000
12 / nad 100.000


Glejte priloženo sliko:
Priponke
Re in profili.jpg
Re in profili.jpg (29.37 KiB) Pogledano 6310 krat
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Če ne veste izračunati re število, vam ga izračuna program profili2.

http://www.profili2.com
Uporabniški avatar
gahtik
Razpravljalec
Prispevkov: 183
Pridružen: 06 Jun 2005, 11:18
Kraj: velenje

Odgovor Napisal/-a gahtik »

=D> =D> =D> =D>
lepo in enostavno razloženo
Uporabniški avatar
mstrakl
Tekmovalec
Prispevkov: 209
Pridružen: 27 Jan 2008, 11:22
Kraj: Murska Sobota

Odgovor Napisal/-a mstrakl »

Hvala vsem, za odgovore!
LP
Mitja
Uporabniški avatar
mstrakl
Tekmovalec
Prispevkov: 209
Pridružen: 27 Jan 2008, 11:22
Kraj: Murska Sobota

Odgovor Napisal/-a mstrakl »

Kakšno re število bi bilo potem približno primerno za takšen model?
Profil MH32 bi bil v redu?
LP
Mitja
Uporabniški avatar
Stanko P.
Profesor
Prispevkov: 1069
Pridružen: 05 Dec 2007, 19:46
Kraj: Benedikt
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Stanko P. »

Odvisno kaj od modela pričakuješ.

Kaka polsimetrična NACA, bi bila verjetno kar posrečena izbira.
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Najmanj zgrešiš s profilom Clark Y. Pa še enostavne oblike je povrh vsega.
Uporabniški avatar
mstrakl
Tekmovalec
Prispevkov: 209
Pridružen: 27 Jan 2008, 11:22
Kraj: Murska Sobota

Odgovor Napisal/-a mstrakl »

Stanko P. napisal/-a:Odvisno kaj od modela pričakuješ.
Pričakujem, oz. rad bi da bi bil hiter(vendar ne pretirano), in čimbolj stabilen pri nižji hitrosti. -vem da oboje ne gre skupaj :D
Pravo razmerje med visoko končno hitrostjo in čim nižjo minimalko bi rad izbral. Tako da bo normalno za peljat, ne pa kakšen res zelo slow-flyer.
LP
Mitja
Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1260
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc »

...Tukaj je še en dejavnik.

Debelejši kot je profil, bolj bo krilo podobno škatlastemu nosilcu in bo tako lažje prenašalo torzijske in upogibne obremenitve...

lp

p.s. depron in hitrost sta dva izključujoča pojma... :lol:
Uporabniški avatar
mstrakl
Tekmovalec
Prispevkov: 209
Pridružen: 27 Jan 2008, 11:22
Kraj: Murska Sobota

Odgovor Napisal/-a mstrakl »

Matjaž_Černivc napisal/-a:...Tukaj je še en dejavnik.

p.s. depron in hitrost sta dva izključujoča pojma... :lol:
To vem, z tem imam kar nekaj izkušenj, vendar samo z ravnim profilom.
Saj hitrosti ne bodo, neke ala pilon ali kaj... pač normalno koliko zmore depron.

Drugače si mislil, da če je debelejči bo dopuščal večje hitrosti?
LP
Mitja
Uporabniški avatar
miholič
Freak
Prispevkov: 499
Pridružen: 06 Nov 2005, 11:38
Kraj: Odranci

Odgovor Napisal/-a miholič »

Debelejši profil majnša hitrost...
izdelaj, probaj, izdelaj boljše
Uporabniški avatar
mico
Tekmovalec
Prispevkov: 275
Pridružen: 12 Mar 2007, 16:07
Kraj: Dravograd

Odgovor Napisal/-a mico »

Matjaž_Černivc napisal/-a: p.s. depron in hitrost sta dva izključujoča pojma... :lol:
Sploh ni nujno... tud z depronom se da zelo hitro letet. Pac mora biti konstrukcija (in vse kar spada zraven) temu primerna.
Lp, Mitja
Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1260
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc »

mico napisal/-a:
Matjaž_Černivc napisal/-a: p.s. depron in hitrost sta dva izključujoča pojma... :lol:
Sploh ni nujno... tud z depronom se da zelo hitro letet. Pac mora biti konstrukcija (in vse kar spada zraven) temu primerna.
...primer prosim...
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Hitro letenje depronkota pogojeno z vgrajenim zelo močnim pogonom, ne daje opravičila "žnj" profilu.

Najboljša primerjava profiliranega ali navadnega ploščatega profila se vidi pri brezmotornem letu. Kdo potem leti bolje?

Seveda še vedno govorim o vprašanju, ali dati na letalo z 1,5 metra razpona lepo profilirano ali "ploščato" krilo.
Uporabniški avatar
carcar
Profesor
Prispevkov: 1045
Pridružen: 28 Avg 2005, 08:48

Odgovor Napisal/-a carcar »

Matjaž_Černivc napisal/-a:
mico napisal/-a:
Matjaž_Černivc napisal/-a: p.s. depron in hitrost sta dva izključujoča pojma... :lol:
Sploh ni nujno... tud z depronom se da zelo hitro letet. Pac mora biti konstrukcija (in vse kar spada zraven) temu primerna.
...primer prosim...
AZ Shrike Pylon :lol:
Slika
Video

:^o
_____a.k.a @ Moderator Modeli iz penastih materialov____
Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1260
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc »

carcar napisal/-a:
Matjaž_Černivc napisal/-a:
mico napisal/-a: Sploh ni nujno... tud z depronom se da zelo hitro letet. Pac mora biti konstrukcija (in vse kar spada zraven) temu primerna.
...primer prosim...
AZ Shrike Pylon :lol:
Slika
Video

:^o
It would blast apart with a hot 16/15/3 I'm afraid. Not worth risking the brushless over!

The wings would hold together but the ailerons and linkage would have to be greatly improved. The fuse would come apart, I believe. I've seen a VIP racer on a ballistic 16/15/3, and I'm afraid there's really no comparison. I've flown it with a 16/15/7, no problem
Prosim fantje ne se hecat...najprej si malo preberi temo z omenjenim modelom...ta fake pylon ne gre na tem posnetku niti približno 100km/h http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=118633

Sem že v živo videl kaj se zgodi, ko ta hitrost začne iti čez 100km/h pri zelo dobri gradnji...frrrrrrrrrrr

Nazaj na temo...
Pri konstrukciji krila moraš stremeti k temu, da pri določeni hitrosti krilo bodisi zaradi vpadnega kota, bodisi z vzgonom ustvarjenim na profilu, lahko nosi celotno svojo težo. Motor pa skrbi, da nadomešča silo upora.

lp
Uporabniški avatar
bray
Freak
Prispevkov: 927
Pridružen: 04 Maj 2006, 20:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a bray »

Matjaž_Černivc napisal/-a: Prosim fantje ne se hecat...najprej si malo preberi temo z omenjenim modelom...ta fake pylon ne gre na tem posnetku niti približno 100km/h http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=118633

Sem že v živo videl kaj se zgodi, ko ta hitrost začne iti čez 100km/h pri zelo dobri gradnji...frrrrrrrrrrr
Kar nekaj modelov krepko cez 100km/h
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=772623

Matjaz....2m model veliko hitreje naredi frrrrrrrr kot pa 80cm piloncek. ;)
I didn't know it was impossible when i did it!
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1260
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc »

Sam flater še predobro pozam; mi je flatralo že čisto vse... od depronkotov, letečih kril, velikih depronov (1,3m) z profiliranimi krili, combat modelov, modelov povsem grajenih iz kalupov: 2m, do velikh (3m) jadralcev: http://uk.youtube.com/watch?v=fOP_pmHL6J8

Tako sem prepričan, da z "klasično" gradnjo deprona takih hitrosti ni mogoče doseči...

Z modeli kot je pa na spodnji sliki pa najbrž lahko(vprašanje koliko krbona je v krilih), samo to je deleč od naših depronkotov.
Priponke
gordoonlg21yg7.jpg
gordoonlg21yg7.jpg (65.46 KiB) Pogledano 4065 krat
Odgovori

Vrni se na Modeli iz penastih materialov