Profil krila
Moderator: carcar
Profil krila
Zdravo!
Zanima me predvsem, kakšne bi bile razlike na depronašu, pri krilih z ravnim profilom, v primerjavi z krilom z primernim profilom?
Rad bi si naredil nekaj z depron, v velikosti 1,5 m čez krila(približno), pa me zanima kakšne bi bile razlike me kriloma.
Model bo seveda ojačan primerno svoji velikosti.
Najverjetneje bo pilatus PC9. Načrta za ta model iz deprona ni, zato bom delal samo po skici.
Če bi bilo možno bi naredil krila z ravnim profilom iz 6mm deprona.
Kaj vi mislite?
Zanima me predvsem, kakšne bi bile razlike na depronašu, pri krilih z ravnim profilom, v primerjavi z krilom z primernim profilom?
Rad bi si naredil nekaj z depron, v velikosti 1,5 m čez krila(približno), pa me zanima kakšne bi bile razlike me kriloma.
Model bo seveda ojačan primerno svoji velikosti.
Najverjetneje bo pilatus PC9. Načrta za ta model iz deprona ni, zato bom delal samo po skici.
Če bi bilo možno bi naredil krila z ravnim profilom iz 6mm deprona.
Kaj vi mislite?
LP
Mitja
Mitja
Za ta model (Pilatus PC-9 ) lahko uporabiš profil S3021 ali MH 32, poglej si malo v tej temi:
viewtopic.php?t=12127&postdays=0&postorder=asc&start=0
viewtopic.php?t=12127&postdays=0&postorder=asc&start=0
_____a.k.a @ Moderator Modeli iz penastih materialov____
Sploh ni debate (ali ugibanja), kakšen profil izbrati!
Poglejmo, kaj pravi aerodinamika:
Če se pogovarjamo, kateri profil je boljši, moramo vedeti za kakšen namen ga potrebujemo.
Za jadralna letala potrebujemo čim večje razmerje med količnikom vzgona in upora (kar vpliva na najboljšo fineso in posledično na padalno hitrost).
Če je to razmerje doseženo pri majhnem količniku vzgona, bo letalo imelo najboljšo fineso pri visoki hitrosti, in obratno...pri visokem količniku vzgona->najboljša finesa pri nižji hitrosti.
Pa nazaj na vprašanje oblike profila!
To razmerje med vzgonom in uporom, je pri vsaki obliki profila odvisno tudi od Rejnoldsovega števila (Re) (laično, počasi leteče letalo leti z malim Re številom, hitro leteče letalo leti z visokim Re številom....pa še krilo z malo globino (dolžino profila) ima nizko re število, krilo z veliko globino ima višje Re število, ker na Re število vplivajo: hitrost letenja, karakteristična dolžina (tetiva profila) in viskoznost zraka)
Že dolgo je poznano, da se za mala Re števila najbolje obnesejo profili oblike ravne plošče
(metuljček in ostale žuželke, repi počasnih letal, krila počasnih letal..)
Nato sledi profil "ukrivljena plošča", krila počasnih sobnih modelov ipd
Takoj za njim je ukrivljena plošča neke debeline in zašiljenega prednjega roba. A1, A2 modeli, penjači itd...relativno počasni modeli za termično letenje in minimalno hitrost padanja proti tlom.
Nato sledijo vse debelejši profili... kakor se re števila večajo...
Splošno pravilo, ki povezuje največjo debelino profila in kritično Re število je:
debelina profila v procentih / kritično Re število
3 / nad 30.000
6 / nad 40.000
9 / nad 60.000
12 / nad 100.000
Glejte priloženo sliko:
Poglejmo, kaj pravi aerodinamika:
Če se pogovarjamo, kateri profil je boljši, moramo vedeti za kakšen namen ga potrebujemo.
Za jadralna letala potrebujemo čim večje razmerje med količnikom vzgona in upora (kar vpliva na najboljšo fineso in posledično na padalno hitrost).
Če je to razmerje doseženo pri majhnem količniku vzgona, bo letalo imelo najboljšo fineso pri visoki hitrosti, in obratno...pri visokem količniku vzgona->najboljša finesa pri nižji hitrosti.
Pa nazaj na vprašanje oblike profila!
To razmerje med vzgonom in uporom, je pri vsaki obliki profila odvisno tudi od Rejnoldsovega števila (Re) (laično, počasi leteče letalo leti z malim Re številom, hitro leteče letalo leti z visokim Re številom....pa še krilo z malo globino (dolžino profila) ima nizko re število, krilo z veliko globino ima višje Re število, ker na Re število vplivajo: hitrost letenja, karakteristična dolžina (tetiva profila) in viskoznost zraka)
Že dolgo je poznano, da se za mala Re števila najbolje obnesejo profili oblike ravne plošče
(metuljček in ostale žuželke, repi počasnih letal, krila počasnih letal..)
Nato sledi profil "ukrivljena plošča", krila počasnih sobnih modelov ipd
Takoj za njim je ukrivljena plošča neke debeline in zašiljenega prednjega roba. A1, A2 modeli, penjači itd...relativno počasni modeli za termično letenje in minimalno hitrost padanja proti tlom.
Nato sledijo vse debelejši profili... kakor se re števila večajo...
Splošno pravilo, ki povezuje največjo debelino profila in kritično Re število je:
debelina profila v procentih / kritično Re število
3 / nad 30.000
6 / nad 40.000
9 / nad 60.000
12 / nad 100.000
Glejte priloženo sliko:
- Priponke
-
- Re in profili.jpg (29.37 KiB) Pogledano 6310 krat
Pričakujem, oz. rad bi da bi bil hiter(vendar ne pretirano), in čimbolj stabilen pri nižji hitrosti. -vem da oboje ne gre skupajStanko P. napisal/-a:Odvisno kaj od modela pričakuješ.
Pravo razmerje med visoko končno hitrostjo in čim nižjo minimalko bi rad izbral. Tako da bo normalno za peljat, ne pa kakšen res zelo slow-flyer.
LP
Mitja
Mitja
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
To vem, z tem imam kar nekaj izkušenj, vendar samo z ravnim profilom.Matjaž_Černivc napisal/-a:...Tukaj je še en dejavnik.
p.s. depron in hitrost sta dva izključujoča pojma...
Saj hitrosti ne bodo, neke ala pilon ali kaj... pač normalno koliko zmore depron.
Drugače si mislil, da če je debelejči bo dopuščal večje hitrosti?
LP
Mitja
Mitja
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Hitro letenje depronkota pogojeno z vgrajenim zelo močnim pogonom, ne daje opravičila "žnj" profilu.
Najboljša primerjava profiliranega ali navadnega ploščatega profila se vidi pri brezmotornem letu. Kdo potem leti bolje?
Seveda še vedno govorim o vprašanju, ali dati na letalo z 1,5 metra razpona lepo profilirano ali "ploščato" krilo.
Najboljša primerjava profiliranega ali navadnega ploščatega profila se vidi pri brezmotornem letu. Kdo potem leti bolje?
Seveda še vedno govorim o vprašanju, ali dati na letalo z 1,5 metra razpona lepo profilirano ali "ploščato" krilo.
AZ Shrike PylonMatjaž_Černivc napisal/-a:...primer prosim...mico napisal/-a:Sploh ni nujno... tud z depronom se da zelo hitro letet. Pac mora biti konstrukcija (in vse kar spada zraven) temu primerna.Matjaž_Černivc napisal/-a: p.s. depron in hitrost sta dva izključujoča pojma...
Video
_____a.k.a @ Moderator Modeli iz penastih materialov____
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
carcar napisal/-a:AZ Shrike PylonMatjaž_Černivc napisal/-a:...primer prosim...mico napisal/-a: Sploh ni nujno... tud z depronom se da zelo hitro letet. Pac mora biti konstrukcija (in vse kar spada zraven) temu primerna.
Video
Prosim fantje ne se hecat...najprej si malo preberi temo z omenjenim modelom...ta fake pylon ne gre na tem posnetku niti približno 100km/h http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=118633It would blast apart with a hot 16/15/3 I'm afraid. Not worth risking the brushless over!
The wings would hold together but the ailerons and linkage would have to be greatly improved. The fuse would come apart, I believe. I've seen a VIP racer on a ballistic 16/15/3, and I'm afraid there's really no comparison. I've flown it with a 16/15/7, no problem
Sem že v živo videl kaj se zgodi, ko ta hitrost začne iti čez 100km/h pri zelo dobri gradnji...frrrrrrrrrrr
Nazaj na temo...
Pri konstrukciji krila moraš stremeti k temu, da pri določeni hitrosti krilo bodisi zaradi vpadnega kota, bodisi z vzgonom ustvarjenim na profilu, lahko nosi celotno svojo težo. Motor pa skrbi, da nadomešča silo upora.
lp
Kar nekaj modelov krepko cez 100km/hMatjaž_Černivc napisal/-a: Prosim fantje ne se hecat...najprej si malo preberi temo z omenjenim modelom...ta fake pylon ne gre na tem posnetku niti približno 100km/h http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=118633
Sem že v živo videl kaj se zgodi, ko ta hitrost začne iti čez 100km/h pri zelo dobri gradnji...frrrrrrrrrrr
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=772623
Matjaz....2m model veliko hitreje naredi frrrrrrrr kot pa 80cm piloncek.
I didn't know it was impossible when i did it!
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Sam flater še predobro pozam; mi je flatralo že čisto vse... od depronkotov, letečih kril, velikih depronov (1,3m) z profiliranimi krili, combat modelov, modelov povsem grajenih iz kalupov: 2m, do velikh (3m) jadralcev: http://uk.youtube.com/watch?v=fOP_pmHL6J8
Tako sem prepričan, da z "klasično" gradnjo deprona takih hitrosti ni mogoče doseči...
Z modeli kot je pa na spodnji sliki pa najbrž lahko(vprašanje koliko krbona je v krilih), samo to je deleč od naših depronkotov.
Tako sem prepričan, da z "klasično" gradnjo deprona takih hitrosti ni mogoče doseči...
Z modeli kot je pa na spodnji sliki pa najbrž lahko(vprašanje koliko krbona je v krilih), samo to je deleč od naših depronkotov.
- Priponke
-
- gordoonlg21yg7.jpg (65.46 KiB) Pogledano 4065 krat