Mini ECO Expert - Big Fiky
Moderatorji: KlemenR, Intruder
V novem postu bom pa dokončal še izgradnjo modela.
Od zadnjega "build-upa" so ostale le še drobnarije. Hlajenje, izklop, antena, fiksiranje celic, sprejemnika in regulatorja...
Ni kaj dosti za rečt. Vsa navedena opravila sem dokončal z 5 min epoksidnim lepilom R&G (edini, ki mu še zaupam in ne ostane žvakast in rumen). Za hlajenje sem uporabil 4mm ALU cevko, ki sem jo zvil v željene krivine za hlajenje. Za vzet na znanje je podatek, da je 1m omenjene alu cevke DOSTI lažje kot 1m silikonske cevke, ki jo ponavadi uporabljamo. Zato sem cevi v večjem delu naredil kar iz aluminija. Zajem vode sem naredil na desni strani ca. 1cm za propelerjem. Tam je pritisk vode največji. Izhod hlajenja sem naredil na desnem zgornjem boku modela iz praktičnih razlogov. Po domače: "Da, ko delaš levo jajco, vidiš ali voda teče ali ne"
hlajenje motorja sem izvedel s pomočjo pivovske pločevine (obvezno Fe - železo) ter gume iz kolesarske zračnice - debelina je 1mm). S pomočjo enačbe ( Obseg = Pi * d //d= premer motorja vključno z gumo) zračunamo obseg motorja in izrežemo pleh željene dolžine. Prištejemo 5mm na vsaki strani za zavihke, izvrtamo luknje za pritrditev in dovod/odvod vode. Na luknje prispajkamo mesing cevko 4/3, ki jo predhodno zbrusimo na željen kot, iz vitroplast naredimo podložke za vijake, ki hladilko nato zategnejo, in to je bolj ali manj to.
Zunanji izklop sem naredil z 3mm Gold konektorji, ki se mi dopadejo zaradi majnosti in dovolj velike vzdržljivosti. Na lepljenje v tem primeru nisem najbolj ponosen
Anteno že od nekdaj delam snemljivo in sicer s pomočjo MPJet konektorja 1,8mm. Ženski konektor prispajkam na tanki silikonski kabel, ga dam v ckrčko ter z skrčko zalepim v pravno pravšnjo odprtino v trupu. V moški konektor prispajkam 0,3mm jekleno žico, ki jo obvezno predhodno na spajkanem delu obrusim - sicer se cin ne bo prijel.
Celice, regulator in sprejemnik sem fiksiral s pomočjo samolepljivih velkro ježkov. Z njimi imam dobre izkušnje, predvsem pri celicah, kjer nudijo dosti maneverskega prostora za določanje pravega težišča.
Mislim, da je v glavnem to to....vse kar mi preostane je, da pripopam nekaj slik in video, pa se lahko z izgradnjo poslovim
Od zadnjega "build-upa" so ostale le še drobnarije. Hlajenje, izklop, antena, fiksiranje celic, sprejemnika in regulatorja...
Ni kaj dosti za rečt. Vsa navedena opravila sem dokončal z 5 min epoksidnim lepilom R&G (edini, ki mu še zaupam in ne ostane žvakast in rumen). Za hlajenje sem uporabil 4mm ALU cevko, ki sem jo zvil v željene krivine za hlajenje. Za vzet na znanje je podatek, da je 1m omenjene alu cevke DOSTI lažje kot 1m silikonske cevke, ki jo ponavadi uporabljamo. Zato sem cevi v večjem delu naredil kar iz aluminija. Zajem vode sem naredil na desni strani ca. 1cm za propelerjem. Tam je pritisk vode največji. Izhod hlajenja sem naredil na desnem zgornjem boku modela iz praktičnih razlogov. Po domače: "Da, ko delaš levo jajco, vidiš ali voda teče ali ne"
hlajenje motorja sem izvedel s pomočjo pivovske pločevine (obvezno Fe - železo) ter gume iz kolesarske zračnice - debelina je 1mm). S pomočjo enačbe ( Obseg = Pi * d //d= premer motorja vključno z gumo) zračunamo obseg motorja in izrežemo pleh željene dolžine. Prištejemo 5mm na vsaki strani za zavihke, izvrtamo luknje za pritrditev in dovod/odvod vode. Na luknje prispajkamo mesing cevko 4/3, ki jo predhodno zbrusimo na željen kot, iz vitroplast naredimo podložke za vijake, ki hladilko nato zategnejo, in to je bolj ali manj to.
Zunanji izklop sem naredil z 3mm Gold konektorji, ki se mi dopadejo zaradi majnosti in dovolj velike vzdržljivosti. Na lepljenje v tem primeru nisem najbolj ponosen
Anteno že od nekdaj delam snemljivo in sicer s pomočjo MPJet konektorja 1,8mm. Ženski konektor prispajkam na tanki silikonski kabel, ga dam v ckrčko ter z skrčko zalepim v pravno pravšnjo odprtino v trupu. V moški konektor prispajkam 0,3mm jekleno žico, ki jo obvezno predhodno na spajkanem delu obrusim - sicer se cin ne bo prijel.
Celice, regulator in sprejemnik sem fiksiral s pomočjo samolepljivih velkro ježkov. Z njimi imam dobre izkušnje, predvsem pri celicah, kjer nudijo dosti maneverskega prostora za določanje pravega težišča.
Mislim, da je v glavnem to to....vse kar mi preostane je, da pripopam nekaj slik in video, pa se lahko z izgradnjo poslovim
- Priponke
-
- BIGFiky3.jpg (43.29 KiB) Pogledano 7191 krat
-
- BIGFiky2.jpg (55.5 KiB) Pogledano 7191 krat
-
- BIGFiky1.jpg (68.3 KiB) Pogledano 7191 krat
@Miha
Hvala za zelo hiter Reply...me veseli da tudi strokovnjaki prebirajo moje delo. Ideja ni slaba, vendar je največja ovira premer motorja. Le ta ne bo smel biti večji kot 25mm zaradi zelo nizkega kota osi. Kakšne obrate/prop bi ti predlagal?
Osebno sem se odločil za HIGH RPM, da bi lahko uporabil mali propeler in probal umiriti navor, ki predstavlja velik problem pri majhnih ECO modelih. Je pa res, da "Ata Fiky" niti ni tako majhen. A bi pretrpel 28ko?
Jan
Hvala za zelo hiter Reply...me veseli da tudi strokovnjaki prebirajo moje delo. Ideja ni slaba, vendar je največja ovira premer motorja. Le ta ne bo smel biti večji kot 25mm zaradi zelo nizkega kota osi. Kakšne obrate/prop bi ti predlagal?
Osebno sem se odločil za HIGH RPM, da bi lahko uporabil mali propeler in probal umiriti navor, ki predstavlja velik problem pri majhnih ECO modelih. Je pa res, da "Ata Fiky" niti ni tako majhen. A bi pretrpel 28ko?
Jan
- blaž berden
- Profesor
- Prispevkov: 1510
- Pridružen: 24 Nov 2005, 16:20
- Kraj: Murska Sobota - Maribor
Lep pozdrav! Šele zdaj se trud poplača, ko človek vidi, kdo vse spremlja to temo.... hvaležen sem za vse komentarje in predloge. Na poti je motor z 3800 in 3200 RPM/V z specifikacijami d:22mm - l: 40mm. Mislim, da bom probal oba in se kasneje odločil za enega - ta drugi gre verjetno v Ayculo kot nov - poskusni motor.
Sedaj pa še en šok, katerega sem pa slutil že nekaj časa:
Šel sem v delavnico, ker mi enostavno ni dalo miru. Vzel sem v roke paket GP1300 in začel merit.
Celica 1: 1,377V
Celica 2: 1,373V
Celica 3: 1,377V
Celica 4: 1,376V
Celica 5: 1,378V
Celica 6: 0,000V
Celaca 7: 1,377V
Moral bi ugotoviti že prej, a ne? 9,2V ja ni normalna napetost za pravkar poln - še topel 7 celični paket??? Halooooo? To pomeni, da sem zadnjo TEKMO (ne koseško olimijado) odfural z 6 celičnim paketom. Naj dodam še to, da se mrtva 6. celica ni grela nič bolj kot ostale in ni kazala nobene deformacije ali izpusta kakšnih kemikalij...enostavno, delovala je kot kos žica. Čudi me, da je šla ravno nič hudega sluteča celica na sredini paketa!
Bog daj večni mir pokojnemu paketu GP1300 (ki sem ga letos pozimi 3x preplačal)
Še en dokaz, da je skrajni čas, da gremo na cenejši, bolj zanesljiv in manj zahteven LiPO!
P.S.
Ali bi se lahko na vogerščku že vozlo na 2s?
Jan
Sedaj pa še en šok, katerega sem pa slutil že nekaj časa:
Šel sem v delavnico, ker mi enostavno ni dalo miru. Vzel sem v roke paket GP1300 in začel merit.
Celica 1: 1,377V
Celica 2: 1,373V
Celica 3: 1,377V
Celica 4: 1,376V
Celica 5: 1,378V
Celica 6: 0,000V
Celaca 7: 1,377V
Moral bi ugotoviti že prej, a ne? 9,2V ja ni normalna napetost za pravkar poln - še topel 7 celični paket??? Halooooo? To pomeni, da sem zadnjo TEKMO (ne koseško olimijado) odfural z 6 celičnim paketom. Naj dodam še to, da se mrtva 6. celica ni grela nič bolj kot ostale in ni kazala nobene deformacije ali izpusta kakšnih kemikalij...enostavno, delovala je kot kos žica. Čudi me, da je šla ravno nič hudega sluteča celica na sredini paketa!
Bog daj večni mir pokojnemu paketu GP1300 (ki sem ga letos pozimi 3x preplačal)
Še en dokaz, da je skrajni čas, da gremo na cenejši, bolj zanesljiv in manj zahteven LiPO!
P.S.
Ali bi se lahko na vogerščku že vozlo na 2s?
Jan
Ojla.
Verjetno ne bomo premaknili naših velecenjenih "dinazavrov". Letos bo pač tako, da se vozi NiMh. Drugo leto pa bo vsekakor preizkušnja za modele in prope. Bomo izumljali, kar pa je tudi smisel vsega. "Dinozavrom" bo seveda dovoljeno voziti v kremenčkovem svetu . Naj jim bo voda trda
Verjetno ne bomo premaknili naših velecenjenih "dinazavrov". Letos bo pač tako, da se vozi NiMh. Drugo leto pa bo vsekakor preizkušnja za modele in prope. Bomo izumljali, kar pa je tudi smisel vsega. "Dinozavrom" bo seveda dovoljeno voziti v kremenčkovem svetu . Naj jim bo voda trda
Čovnov mam tolk, da se lohk na suhem kopam z njimi.
Za voljo (upam dan) predzadnje tekme letos sem reskiral 20€ in nabavil nov paket celic GP1300. Tako sedaj sedim v upanju, da bodo prišli novi motorji pravi čas, da ga zmontiram, preizkusim in se pojavim na tekmi. Vsekakor bi rad skusil gužvo med bojami, ki jo letos še nisem.
P.S.
Ima kdo kak motor z 2mm akso in max 24mm prmerom, primeren za mini ECO Expert?
Jan
P.S.
Ima kdo kak motor z 2mm akso in max 24mm prmerom, primeren za mini ECO Expert?
Jan
Pozdravljeni!
Prvo čestitke Jan za uspešno splavitev čovna!
Ne rabiš skrbet, motorji bodo zagotovo pravi čas prišli, ker so bili poslani z hitro pošto v začetku tega tedna.
Se pa tudi z naše strani pripravljata dva nova mini oziroma mini expert čovna. Upam, da jih bomo uspeli porihtat do tekme 5.10.
L.P. Simon
Prvo čestitke Jan za uspešno splavitev čovna!
Ne rabiš skrbet, motorji bodo zagotovo pravi čas prišli, ker so bili poslani z hitro pošto v začetku tega tedna.
Se pa tudi z naše strani pripravljata dva nova mini oziroma mini expert čovna. Upam, da jih bomo uspeli porihtat do tekme 5.10.
L.P. Simon
Nur ein bischen Boote fahren!
Lep pozdrav.... Od izgradnje je minilo že nekaj časa, premaknilo se pa ni kaj preveč.... malce odpora sem dobil, ko noben motor ni primeren, vendar se je zdaj obrnilo na bolje. Dobil sem 2 motorja TenShock 3800rpm/V ter 3200rpm/V. Ko sem 3800 motor vtaknil v lupino in šel vozit, sem nove GP1300 popil v 2h minutah (na propelerju velikosti 25mm), Intelect 1400 pa mislim, da so šle rakom žvižgat Preračunano bi to naj bilo nekje 25A konstantne obremenitve...motor mlačen, celice pa za jajce cvret. Danes so prišli PolyQuest LiPO 2000mAh 30C 2s in že smo testirali. Isti motor, več za papat....leti suer, kar se lahko prepričate na video posnetku, vendar mu je še vedno zmanjkalo za 1 minuto.... Ne gre mi v poštev, kako lahko nekateri vozijo 4000rpm/V in več, 28mm propeler in še vedno naredijo 5 minut.... Malo pomoči prosim? Naslednji test bo z 3200rpm/V motorjem, ki bi morda lahko gnal 28mm propeler...poročam!
Jan
VIDEO
Jan
VIDEO
Pozdravljen!
Jan, tudi mi smo testirali novo miniko na Tenshock 4200 motor ter EP 1500 celice in je bila hitrost precej visoka. So pa bile celice prav tako zelo vroče in tudi niso držale kaj več kot 3 minute. Je pa bil regler, ki je 25/40A(špica) praktično hladen.
Motor je zelo požrešen, da pa iz sebe veliko!
Je pa res, da je gnal precej velik, mislim, da 29mm kitajski propeler.
Mi imamo namen zato dati v čoln 2100 ali 2500 Flightpower oziroma Marine Power celice.
Upam, da boš zadevo uspel porihtat.
Bi skoraj pozabil, čoln ti pa leti!!!
L.P. Simon
Jan, tudi mi smo testirali novo miniko na Tenshock 4200 motor ter EP 1500 celice in je bila hitrost precej visoka. So pa bile celice prav tako zelo vroče in tudi niso držale kaj več kot 3 minute. Je pa bil regler, ki je 25/40A(špica) praktično hladen.
Motor je zelo požrešen, da pa iz sebe veliko!
Je pa res, da je gnal precej velik, mislim, da 29mm kitajski propeler.
Mi imamo namen zato dati v čoln 2100 ali 2500 Flightpower oziroma Marine Power celice.
Upam, da boš zadevo uspel porihtat.
Bi skoraj pozabil, čoln ti pa leti!!!
L.P. Simon
Nur ein bischen Boote fahren!
- blaž berden
- Profesor
- Prispevkov: 1510
- Pridružen: 24 Nov 2005, 16:20
- Kraj: Murska Sobota - Maribor
Ponovno lep pozdrav.
Prvi LiPO testi so opravljeni. Z navdušenjem vam moram povedati, da je BigFiky šel z Polyquest 2s 2000mAh 30C po popolnoma mirni vodi z 25mm propelerjem 5min. in 55sec., po delno razburkani (tako, da tu in tam propeler zgubi kontakt z vodo) pa nekaj manj kakor 7 minut. Če potegnemo črto lahko rečem, da bi na razburkani vodi vozil 28ko, sicer pa 25ko. Minuta več pa mislim, da bo zadostovala tudi za vse-spložno znano brozgo v Kosezah. Hitrost ostaja enaka, kakor na zadnjem video posnetku.
Če še rečem nekaj malega o samem motorju v navezi z 25mm propelerjem:
Motor je po 6ih minutah mlačen - rekel bi ca. 30°C - 35°C. Vsekakor kvaliteten izdelek. Originalno hlajenjeje zelo lično, lahko in deluje odlično - vredno par ojrotov več.
Za 25mm propeler sem predvideval, da bo dosti kavitiral zaradi visokih obratov ter majhnega premera, vendar se je izkazalo, da SPLOH ne zakavitira, kar na mini ECO Standardu je. Očitno je odvisno tudi od samega modela in njegovega dna. Pri Jarotu sem opazil, da se model pri polnem plinu rahlo nagiba na levo stran. Tega pri mojem modelu ni. Gre povsem vzporedno na vodno gladino nima tendence h kakeršnemkoli "limanju"/prisesavanju. Ob prvi priliki bom dal kamero v roke bolj sposobnega in posnel zadevo malce bolj od blizu.
Se vidimo na kakšnem treningu!
Jan
Prvi LiPO testi so opravljeni. Z navdušenjem vam moram povedati, da je BigFiky šel z Polyquest 2s 2000mAh 30C po popolnoma mirni vodi z 25mm propelerjem 5min. in 55sec., po delno razburkani (tako, da tu in tam propeler zgubi kontakt z vodo) pa nekaj manj kakor 7 minut. Če potegnemo črto lahko rečem, da bi na razburkani vodi vozil 28ko, sicer pa 25ko. Minuta več pa mislim, da bo zadostovala tudi za vse-spložno znano brozgo v Kosezah. Hitrost ostaja enaka, kakor na zadnjem video posnetku.
Če še rečem nekaj malega o samem motorju v navezi z 25mm propelerjem:
Motor je po 6ih minutah mlačen - rekel bi ca. 30°C - 35°C. Vsekakor kvaliteten izdelek. Originalno hlajenjeje zelo lično, lahko in deluje odlično - vredno par ojrotov več.
Za 25mm propeler sem predvideval, da bo dosti kavitiral zaradi visokih obratov ter majhnega premera, vendar se je izkazalo, da SPLOH ne zakavitira, kar na mini ECO Standardu je. Očitno je odvisno tudi od samega modela in njegovega dna. Pri Jarotu sem opazil, da se model pri polnem plinu rahlo nagiba na levo stran. Tega pri mojem modelu ni. Gre povsem vzporedno na vodno gladino nima tendence h kakeršnemkoli "limanju"/prisesavanju. Ob prvi priliki bom dal kamero v roke bolj sposobnega in posnel zadevo malce bolj od blizu.
Se vidimo na kakšnem treningu!
Jan
Minilo je skoraj 5 mesecev.... 5 MESECEV!!!! .... kam gre čas!
Sezona se je spet odprla, led iz ribnikov in jezer je v glavnem izginil in vse kaže, da se ne bo več vrnil. Ker so prišli na seznam novi pravilniki, se je bilo potrebno prilagoditi. Nabavili smo nove LiPO-te, jih napolnili, skrajšali kable, da ustrezajo pravilnikom in šli na ribnik sprobat. Model gre odlično, pravzaprav na videz enako, kot z njenimi predhodnicami. Preminjati ne bo potrebno ničesar. Domnevam, da kolikor so te celice za 10g lažje, se izenači t napetostjo, ki se domnevam da novim malenkost bolj posede, kakor se je starim. Je pa res, da je to šele prvi cikel. bomo vidli, kaj bodo rekle naslednič. Kdor sceno spremlja verjetno ve, da je govora o FlightPower EVOLitev.2 2100mAh - 2s1p. Celice so v osnovi težke 112,4g, vendar odvečne gramčke brez problema izgubijo z malenkost skrajšanimi kabli. tisti, ki uporabljate bolj konkretne konektorje pa še vedno lahko žrtvujete balancer kable, ki pri 2s paketih tako ali tako niso bog ve kako pomembni (domnevam, da se bo nekdo v to piknil)
Kakorkoli, ostajam na vezi, upam, da mi uspe narediti kakšen video posnetek in ga deliti z vami, sicer se pa vidimo na treningih ali pa na prvi tekmi!
Jan
Sezona se je spet odprla, led iz ribnikov in jezer je v glavnem izginil in vse kaže, da se ne bo več vrnil. Ker so prišli na seznam novi pravilniki, se je bilo potrebno prilagoditi. Nabavili smo nove LiPO-te, jih napolnili, skrajšali kable, da ustrezajo pravilnikom in šli na ribnik sprobat. Model gre odlično, pravzaprav na videz enako, kot z njenimi predhodnicami. Preminjati ne bo potrebno ničesar. Domnevam, da kolikor so te celice za 10g lažje, se izenači t napetostjo, ki se domnevam da novim malenkost bolj posede, kakor se je starim. Je pa res, da je to šele prvi cikel. bomo vidli, kaj bodo rekle naslednič. Kdor sceno spremlja verjetno ve, da je govora o FlightPower EVOLitev.2 2100mAh - 2s1p. Celice so v osnovi težke 112,4g, vendar odvečne gramčke brez problema izgubijo z malenkost skrajšanimi kabli. tisti, ki uporabljate bolj konkretne konektorje pa še vedno lahko žrtvujete balancer kable, ki pri 2s paketih tako ali tako niso bog ve kako pomembni (domnevam, da se bo nekdo v to piknil)
Kakorkoli, ostajam na vezi, upam, da mi uspe narediti kakšen video posnetek in ga deliti z vami, sicer se pa vidimo na treningih ali pa na prvi tekmi!
Jan
-
- Tekmovalec
- Prispevkov: 262
- Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09
Mini Eco Expert - Big Fiky
Pozdravljeni,
Šele po navedenih zapisih o 27 krogih, sem pričel razmišljati in kalkulirati:
v 300 sekundah 27 krogov pomeni - 300:27 = 11,1 sekunde na krog!!!
ali drugače: če bi vozil med Eco Expert 6 minut, bi prevozil skoraj 33 krogov.
Ostali smo vozili 18 - 19 krogov: 300 : 19 = 15,8 sekunde na krog!
Jan, pri tem ti nisi naredil ničesar narobe, je pa verjetno prišlo pri štetju do napake, ker je nemogoče z istim kompletom motorja in podobnim akujem pridelati za cca. 50% boljši rezultat.
LP
Peter Burkeljc
Šele po navedenih zapisih o 27 krogih, sem pričel razmišljati in kalkulirati:
v 300 sekundah 27 krogov pomeni - 300:27 = 11,1 sekunde na krog!!!
ali drugače: če bi vozil med Eco Expert 6 minut, bi prevozil skoraj 33 krogov.
Ostali smo vozili 18 - 19 krogov: 300 : 19 = 15,8 sekunde na krog!
Jan, pri tem ti nisi naredil ničesar narobe, je pa verjetno prišlo pri štetju do napake, ker je nemogoče z istim kompletom motorja in podobnim akujem pridelati za cca. 50% boljši rezultat.
LP
Peter Burkeljc