Pozdravljeni,
kot sem že v naslovu zapisal, me zanima kako se (ne)obnese obremenjevanje motorjev, krmilnikov obratov in baterij; preko omejitev ki jih navaja proizvajalec?
Naprimer vzemimo kontronikove motorje;
kontronikov FUN 480-33 naj bi konstantno obremenjevali le do 35A, kratkotrajno pa do 55A.
Sam ga z 4,2:1 prenosom in RF 15X16 kraki ter 12Ni-mh celicami obremenjujem ne nekje 85A. Vendar ima ta sklop šele nekaj štartev,ki jih nisemo pravil sam...
Sklop sestavlja še Jetijev regulator 70A, ki prav tako zdrži tistih nekaj sekund, ko se model flash vzpne dovolj visoko...
Edina neznanka so Li-Po baterije... Če naprimer vzamem 2500mAh 4s 25-35C(10 sekund) made in china. To pomeni nekje 90A za zelo kratko dobo...???
Torej zanima me kakšne so vaše izkušnje z (pre)obremnjevanjem, motorjev, regulatorjev in predvsem baterij?
Kje je torej neka smiselna meja, ko z dodatnim obremenjevanjem dobivamo zgol še izgube-toploto, in nam moč zaradi sesedanja celic pada...?
Lep pozdrav in hvala za vaše odgovore!
Kje so meje do katerih smemo obremeniti pogonske sklope?
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
1.) motor je preobremenjen, ko skuriš magnete. To lahko po neumnosti storiš z polovičnim nazivnim tokom, ob dobrem hlajenju pa gre "v nebesa". Tu so v prednosti več polni motorji, Kontronik Fun ni najbolj primeren za hude tokove. Zelo je dober pri nazivnih tokovih in takrat ima odličen izkoristek. Zaradi dveh polov nima kaj prida navora in ob hujšem toku mu izkoristek pade, izgube so pa pečica. Išči motor, ki ima pri željenem toku najboljši izkoristek. Izbrane motorje vrzi na motocalc in jih obremeni z željenim nazivnim tokom, pa boš videl izkoristek. Mega in njegova kopija sta precej hujša od Fun motorjev in mislim, da ne zaostajata kaj prida za Neu, tudi Lehner ni kaj boljši. (Plettenberg in Lehner menda že imata več polne motorje.) Pomembno je hlajenje!!! Z tem ne mislim haljenja z notranjim ventilatorjem kot ga trenutno prakticirajo nemške firme motorjev, temveč prepih, ki ga ustvarja model z letenjem.
Zakaj mi v zmogljivih letalskih modelih ni všeč ventiliran motor?
- tudi ob zelo hitrem letu ima omejen prepih, ki ni odvisen od obremenjenosti motorja, temveč od vrtljajev. Za povrh se obremenjen motor vrti počasneje in bolj ga obremeniš manj ga vetrnica hladi. Obrnjen svet saj se centrifugalna sila in z tem prepih takega ventilatorja spreminjata eksponentno z spremembo vrtljajev!
- vetrnica požre nekaj moči.
- masa in dolžina motorja se povečata.
- vetrnica zablokira zračni tok kadar motor ne obratuje, torej je hlajenje med jadranjem zelo omejeno.
2.) Regler lahko na momente hudo preobremeniš. Nekateri imajo termične varovalke, Jazz npr. vrže ven, ko ima zadosti. Jetija 75 advanced sem gonil na 125 amperih in mu ni škodovalo. Seveda je tako kot pri motorjih tudi tu hlajenje zelo pomembno in regler lahko fentaš ob polovičnem toku, če boš moderiral plin in ga ne boš dobro hladil.
3.) Baterije Li-Po lahko našponaš vsaj 15% čez tisto gornjo mejo in tudi čas lahko podaljšaš iz 5 na vsaj 20 sekund, vendar ne bodo dolgo držale. Najbolje je, da se držiš omejitev napisanih za dolgotrajno uporabo in vedno pustiš kakih 20% soka v njih. Tudi kadar jih našponaš hladne z temperaturo pod 20 oC gre hudo po njih, čeprav jih obremeniš le z polovico nazivnega toka.
Zakaj mi v zmogljivih letalskih modelih ni všeč ventiliran motor?
- tudi ob zelo hitrem letu ima omejen prepih, ki ni odvisen od obremenjenosti motorja, temveč od vrtljajev. Za povrh se obremenjen motor vrti počasneje in bolj ga obremeniš manj ga vetrnica hladi. Obrnjen svet saj se centrifugalna sila in z tem prepih takega ventilatorja spreminjata eksponentno z spremembo vrtljajev!
- vetrnica požre nekaj moči.
- masa in dolžina motorja se povečata.
- vetrnica zablokira zračni tok kadar motor ne obratuje, torej je hlajenje med jadranjem zelo omejeno.
2.) Regler lahko na momente hudo preobremeniš. Nekateri imajo termične varovalke, Jazz npr. vrže ven, ko ima zadosti. Jetija 75 advanced sem gonil na 125 amperih in mu ni škodovalo. Seveda je tako kot pri motorjih tudi tu hlajenje zelo pomembno in regler lahko fentaš ob polovičnem toku, če boš moderiral plin in ga ne boš dobro hladil.
3.) Baterije Li-Po lahko našponaš vsaj 15% čez tisto gornjo mejo in tudi čas lahko podaljšaš iz 5 na vsaj 20 sekund, vendar ne bodo dolgo držale. Najbolje je, da se držiš omejitev napisanih za dolgotrajno uporabo in vedno pustiš kakih 20% soka v njih. Tudi kadar jih našponaš hladne z temperaturo pod 20 oC gre hudo po njih, čeprav jih obremeniš le z polovico nazivnega toka.
lp
Sašo
Sašo
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Poleg Sašovega mnenja (še enkrat havala), sem upal tudi na tvojega...mihah napisal/-a:Lehner - 2 pol.
Vem, da sem uradni odgovor od miba že dobil; vendar je mibo zastopnik proizvajalcev in ne more po svoje "žvižgat"... tako bi me zelo zanimalo tudi tvoje osebno mnenje , saj vem da si imel veliko opraviti z kontronikom itd.
Kot sem že napisal sam izkušenj z omenjenim pogonom nimam. Prvi lasnik pa mi je zatrdil, da je zadeva zelo dobro delovala na modelu flash-1 in naj se nebi kaj zelo grela...
Vendar, ko prebiram tuje forume ne najdem nikogar, ki bi imel propeler večji kot priporočen iz strani proizvajalca. Še najbolj go obremenijo pri F5D na nekje 70A, vendar priporočajo dobro hlajenje...govorim za FUN 480-33...
lp
Matjaž;
Kaj pa, če bi razmislil o 5s akuju? Iz 15 col boš moral presedlat na 13x11 ali morda 14x12, vendar bo motor obratoval v optimalnem področju in bo na koncu več iz njega.
Lahko da bi bil dober RF 13,7x13
Na vsak način bi ga jaz ob 5s pritisnil nekje na 65A, verjetno kar 70A. Ob 5-7 sekundah do višine 300 m ga skoraj ne moreš uničit.
Verjetno se ne boš šel kratkih sekundnih F5B startov in bo 13 colski prop bolj uporaben od 15 col ali še večje krače.
p.s.
kolikor poznam celice imajo kokam H5 najboljšo voltažo pod obremenitvijo in ta razlika ni ravno majhna.
Kaj pa, če bi razmislil o 5s akuju? Iz 15 col boš moral presedlat na 13x11 ali morda 14x12, vendar bo motor obratoval v optimalnem področju in bo na koncu več iz njega.
Lahko da bi bil dober RF 13,7x13
Na vsak način bi ga jaz ob 5s pritisnil nekje na 65A, verjetno kar 70A. Ob 5-7 sekundah do višine 300 m ga skoraj ne moreš uničit.
Verjetno se ne boš šel kratkih sekundnih F5B startov in bo 13 colski prop bolj uporaben od 15 col ali še večje krače.
p.s.
kolikor poznam celice imajo kokam H5 najboljšo voltažo pod obremenitvijo in ta razlika ni ravno majhna.
lp
Sašo
Sašo
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Zaenkrat sem se odločil, da pogon ostane tak kot je...saj najbol me je skrbelo prav za regulator in celice. Bom pa kupil ir termometer, da bom lahko spremljal kaj se dogaja med delovanjem...
Če zadeva ne bo štimala, bom Miha tvoj klic uportabil takrat, ko bom veldel kaj bol konkretnega za vprašat...
Če bojo finance dopuščale, pa si že sedaj omislim kako predelavo by Sašo...
Torej hvala za enkrat; ko pa pogon spravim v tek, bom poročal kakšne so meritve...
lp
Če zadeva ne bo štimala, bom Miha tvoj klic uportabil takrat, ko bom veldel kaj bol konkretnega za vprašat...
Če bojo finance dopuščale, pa si že sedaj omislim kako predelavo by Sašo...
Torej hvala za enkrat; ko pa pogon spravim v tek, bom poročal kakšne so meritve...
lp
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
No končno sem zbral pogum, da sem v zrak spravil mojega hudobca flash2...
Na vhodno odprtino sem naredil nekakšno sesalno cev, ki vsmerja tok zraka v trup... rezultat po petih tro-sekundnih dvigih in še nekaj afnanja z motorjem pristanem in glej ga zlomka motor komaj mlačen, celice tudi, regler malo bolj mlačen...skratka presenečen
Pri masi 1230g in opisanem pogonu je dviganje povsem noro...še posebaj, ko je vse še čisto frišno...aja celice so 4s 2350 mAh 25C Rihno iz kitajske...sem jih kupil po priporočilu helikopterašev...trdijo, da imajo nižjo upornost kot flight-power...
lp
p.s. Me pa od skrbi po končanem letu dobro boli glava...dobesedno...
Na vhodno odprtino sem naredil nekakšno sesalno cev, ki vsmerja tok zraka v trup... rezultat po petih tro-sekundnih dvigih in še nekaj afnanja z motorjem pristanem in glej ga zlomka motor komaj mlačen, celice tudi, regler malo bolj mlačen...skratka presenečen
Pri masi 1230g in opisanem pogonu je dviganje povsem noro...še posebaj, ko je vse še čisto frišno...aja celice so 4s 2350 mAh 25C Rihno iz kitajske...sem jih kupil po priporočilu helikopterašev...trdijo, da imajo nižjo upornost kot flight-power...
lp
p.s. Me pa od skrbi po končanem letu dobro boli glava...dobesedno...
- Priponke
-
- Hotliner-003.jpg (89.63 KiB) Pogledano 3689 krat
-
- Hotliner-001.jpg (122.6 KiB) Pogledano 3689 krat