Skurjen motor

Debate o ECO colnih.

Moderatorji: KlemenR, Intruder

Uporabniški avatar
sevo
Freak
Prispevkov: 582
Pridružen: 08 Apr 2007, 20:40
Kraj: Letuš

Skurjen motor

Odgovor Napisal/-a sevo »

Dne 28.5.07 sem skuril motor speed 500 race E 7.2V. Imel sem naslednji setup celice sanyo SUB-C (8 celic), propeler je bil Robbe 31mm neobdelan, teža celega modela 1100g in kar je najbol pomembno imel sem vodno hlajenje (spiralno hlajenje) narejeno doma iz aluminjaste cevke. Kar naenkrat model crkne sred jezera. Po dolgem času smo uspeli priti do njega. Ko sem odpru glavn pokrov so bili kabli k so bli prilotani na motor odstarjeni oz odlotani. So se odlotali zaradi vročine, in seveda močn smrad od motorja. Na srečo je bil cel reglr in ostala elektronika.

Sedaj me pa zanima a bi moral imeti pixsna hlajenje.V primeru da bom imel spiralno hlajenje koliko površino motorja bi naj pokrivalo. Do sedanje mi je pokrivalo le polovico motorja. Ali lahko spiralo ali pixsno namestim kar čez tiste luknjice, ki so obstarni na motorju.

Prosim za pomoč, ker nočem se skurit enga motorja!

LP,Matic
Uporabniški avatar
The Edge
Profesor
Prispevkov: 1021
Pridružen: 10 Jan 2004, 20:59
Kraj: Senovo

Odgovor Napisal/-a The Edge »

1. motor ima nazivno napetost 7,2V, ti si gor obesil 9,6V
2. neobdelan propeler je namenjen hidro in mono čolnom. tisti zavihki predstavljajo upora in to bremenim motor. posledično pije preveč toka in se začne pregrevat. ker se kolektor pregreje in prekrije z grafitom, motor se pa še kar vrti in žene, se motor uniči, ...
3. tud če hladi z dušikom, ne pomagalo :wink:

prvo reši problem s propelerjem in celicam.

lp
Life is too short to dance with an ugly woman
Uporabniški avatar
sevo
Freak
Prispevkov: 582
Pridružen: 08 Apr 2007, 20:40
Kraj: Letuš

Odgovor Napisal/-a sevo »

Hmmmmm

To se pravi da je napaka že v tem da sem imel motor 7.2 celice pa 9.6? Ko sem se menu na forumih pravijo da je tud osem celic vredu če so za motor 7.2. Potem je fora sam v propelerjih.

Kako močan motor bi moral biti za 8 celic 3600mAh (9.6V).
Niko
Profesor
Prispevkov: 1540
Pridružen: 05 Dec 2001, 01:00
Kraj: Hrastnik

Odgovor Napisal/-a Niko »

Zdravo
Motorju za 7,2 V ne bi smelo škoditi tudi 9,6 V. Težava je v preobremenitvi (prevelika elisa) in preslabem hlajenju. Navoje Al cevke navij od začetka motorja do luknjic. Čez pa ne, kajti tam se hladi kolektor. Naredi tudi hlajenje krtačk. Na vodilo krtačk pricini cevko in skoznjo napelji vodo. Za povezavo obvezno daj silikonsko cevko, da ne boš napravil kratkega stika. Po vodi pa tako niska napetost ne prebije.
Pri vožnjah je dobro vmes po minuti ali dveh malo potipati motor, baterije in regulator seveda predno kaj skuriš.
LP Niko
Uporabniški avatar
iguana
Razpravljalec
Prispevkov: 122
Pridružen: 31 Jul 2006, 20:40

Odgovor Napisal/-a iguana »

pa daj noter motor 8,4V


kje si kupil te baterije?
tudi jaz kupujem nekaj podobnega
koliko je cena za eno?

lp
simon
Doing nothin' is not an option!
Uporabniški avatar
sevo
Freak
Prispevkov: 582
Pridružen: 08 Apr 2007, 20:40
Kraj: Letuš

Odgovor Napisal/-a sevo »

Na vodilo krtačk pricini cevko in skoznjo napelji vodo. Za povezavo obvezno daj silikonsko cevko, da ne boš napravil kratkega stika....

Ali imaš mogoče kako podrobno sliko kako to narediti ker mi ni jasno glede teh krtačk kako jim narediti hlajenje. Drugače pa hvala za pomoč. Kakšno eliso pa naj dam potem gor sedaj sem imel 31mm. Ali bi moral dati 30mm K serijo?

Celice sem kupu v Avstriji za 35 € (osem celic) pa so na občutek kolker vozim z njimi kr ok razn tega da sem z njimi skuru motr :lol:
Uporabniški avatar
Gargy
Razpravljalec
Prispevkov: 58
Pridružen: 19 Jan 2006, 17:27
Kraj: Maribor (okolica)

Odgovor Napisal/-a Gargy »

Podoben problem sem imel jaz na LRP 17T. Prej sem imel neobdelano 31mm eliso, 8 celic (Intellect 4200 mAh) ter cevka hlajenje. KOntakti na krtačkah so se mi razcinili, motor pa na srečo ni bil poškodovan.

Nato sem zamenjal eliso (iz 31mm karbon na 29mm kovina, še neobdelana) ter naredil piksna hlajenje (pravzaprav kupil silikonsi obroč za velikost 600), čeprav se samo ohišje motorja ni preveč grelo, zato po moje ni bistvenega pomena, obvezno pa hladim krtačke. Razlika je ogromna. Prej so se mi kontakti razcinili, zdaj se vse skupaj lepo normalno zagreje, vendar še lahko vse primeš z roko (torej nekje pod 50 st. C). Še najbolj vroče so celice 8)

Prej:
Slika

Potem:
Slika

29mm kovisnki, neobdelan:
Slika

Lepo se vidi silikonski obroč, kar pa je še bolj pomembno, hlajenje krtačk.

Za zmanjšanje gretja pa največji skok pripisujem manjšemu, kovisnkemu propu, tako da ti najprej priporočam zamenjavo le-tega.

Več si lahko ogledaš in prebereš v mojem topicu ECO Manta...
LP
Gargy

35 MHz / kanal 66
Maribor z okolico (v zraku in na vodi)
Uporabniški avatar
sevo
Freak
Prispevkov: 582
Pridružen: 08 Apr 2007, 20:40
Kraj: Letuš

Odgovor Napisal/-a sevo »

Hmmmm. Sam ali je to tip odprtega motorja? Kakšen motor imaš noter kolk močn. Jaz si bom sedaj mogu naročit motor sam nevem kaj naj vzamem istega al drugačnega? A v bistvu ti hladiš konektorčke na elektro motorju? Ker meni se je grel veliko bolje v ozadju motorja, zato se je tud odcinlo vse skup.

Hvala za odgovor

LP,Matic
Uporabniški avatar
Gargy
Razpravljalec
Prispevkov: 58
Pridružen: 19 Jan 2006, 17:27
Kraj: Maribor (okolica)

Odgovor Napisal/-a Gargy »

Lahko vzameš kakšne RACE izvedeneke motorjev - te imajo zadnji del motorja odprt (tako kot moj) in lahko lažje hladiš krtačke. Tvoj motor je zaprt, zato krtačke niso dostopne.

Motor v moji Manti je HPI LRP Challenge 17T, ki bi naj pri napetosti 7.2V zmogel 185W in 31.000 obr/min. Sam ga gonim na 8 celic (9.6V).

Še slikca, kjer je viden zadnji del motorja:
Slika
LP
Gargy

35 MHz / kanal 66
Maribor z okolico (v zraku in na vodi)
Uporabniški avatar
sevo
Freak
Prispevkov: 582
Pridružen: 08 Apr 2007, 20:40
Kraj: Letuš

Odgovor Napisal/-a sevo »

In kakšna je cena??
Uporabniški avatar
Gargy
Razpravljalec
Prispevkov: 58
Pridružen: 19 Jan 2006, 17:27
Kraj: Maribor (okolica)

Odgovor Napisal/-a Gargy »

Okrog 56€. Če imaš motor velikosti 500, bi lahko uporabil Graupner SPEED 500 Torque, ki zmore okrog 110W. Cena 28€.
LP
Gargy

35 MHz / kanal 66
Maribor z okolico (v zraku in na vodi)
Uporabniški avatar
fast
Tekmovalec
Prispevkov: 216
Pridružen: 15 Feb 2007, 19:14
Kraj: Primorska
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a fast »

kaj Speed 500 Torque je boljši kot Speed 600 race 8,4V.
Ali speed 500 Torque sploh obstaja (pri mibotu ga nisem videl)

:o



lp 8)
Telstar 2M
Aerotank :)
Eco by MM
-----------------
Uporabniški avatar
ace
Freak
Prispevkov: 549
Pridružen: 06 Jun 2006, 12:02
Kraj: ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a ace »

natančneje je v man*ui lrp 49€...
Uporabniški avatar
Gargy
Razpravljalec
Prispevkov: 58
Pridružen: 19 Jan 2006, 17:27
Kraj: Maribor (okolica)

Odgovor Napisal/-a Gargy »

ace napisal/-a:natančneje je v man*ui lrp 49€...
Se posipljem s pepolom... Jaz sem podal ceno "preko meje" :wink:
Mimogrede, kako se obnese pri tebi?

@fast:
obstaja, ne verjemem pa, da je boljši. Predlagal sem veliost 500, ker je mogoče omejen s prostorom ali kaj podobnega... V kolikor ni omejitve pri prosotru vgradnje, potem pa vsekakor 600 RACE.
LP
Gargy

35 MHz / kanal 66
Maribor z okolico (v zraku in na vodi)
Uporabniški avatar
fast
Tekmovalec
Prispevkov: 216
Pridružen: 15 Feb 2007, 19:14
Kraj: Primorska
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a fast »

kje pa prodajajo kovinske prope?
in če kdo ve: koliko W ima speed 600 race 8,4V (odprti)



lp
Telstar 2M
Aerotank :)
Eco by MM
-----------------
Uporabniški avatar
sevo
Freak
Prispevkov: 582
Pridružen: 08 Apr 2007, 20:40
Kraj: Letuš

Odgovor Napisal/-a sevo »

Glede WATT-ov je tako. Nikoli za motor ne moreš izračunati natančno število vatov, ker so vati odvisni od količine toka in voltaže ki teče skozi njega. Količina kot sta napetost in tok se konstantno spreminjata zaradi porabe električne energije, ki jo porablja motor.

Prilepil sem sliko z osnovno formulo za izračun moči(W). Pri tem sem zanemaril izgube.....

Če se motim naj kdo popravi...nisem fizik :P
Priponke
DSC04036.jpg
DSC04036.jpg (30.53 KiB) Pogledano 4426 krat
Zadnjič spremenil sevo, dne 30 Maj 2007, 16:06, skupaj popravljeno 1 krat.
lukc
Začetnik
Prispevkov: 39
Pridružen: 05 Jun 2004, 21:04
Kraj: Idrija

Odgovor Napisal/-a lukc »

speed 600 race 7.2v ima torej 7.2V*17A = 122W ? ce se ne motim je izkoristek motorja 70% torej 122W*70%= 85.4W ?
Luka
Uporabniški avatar
sevo
Freak
Prispevkov: 582
Pridružen: 08 Apr 2007, 20:40
Kraj: Letuš

Odgovor Napisal/-a sevo »

Hmmmm???

Izračuni pokažejo eno praksa pa drugo. Sam mislim da je čist odvisno kolk amperčkov popije motor. To itak vemo da bolje je obremenjen motor več toka pije oziroma ga porabi in sorazmerno se tudi poveča moč motorja oziroma tako imanovana oznaka W :wink: (dokler ga seveda ne skurimo :cry: )
Uporabniški avatar
The Edge
Profesor
Prispevkov: 1021
Pridružen: 10 Jan 2004, 20:59
Kraj: Senovo

Odgovor Napisal/-a The Edge »

ne se ment o W-atih,ker vam nič ne bojo koristl

ti dej gor samo obdelani K31, pa bo stvar rešena

btw:
17A, 70%, 7,2V...
to so optimalni pogoji, za "najboljše" delovanje motorja, da je najbolj izkoriščen.

ker mi uporabljamo 8,4 (8,8)V, se vse skupaj poveča. seveda je pa izkoristek odvisen od trenja na ležajih, osi, naklona propelerja, vode, ...

boste zadovoljni, če ima 600 race 100W moči? :roll:

Ne smete pa pozabiti še na navor, ki je :wink:

lp
Gašper
Life is too short to dance with an ugly woman
Uporabniški avatar
iguana
Razpravljalec
Prispevkov: 122
Pridružen: 31 Jul 2006, 20:40

Odgovor Napisal/-a iguana »

@sevo:
glede tvoje fizike - moč se označi z veliko tiskano črko P (Power) in ne W
ni bistvenega pomena, samo vseeno ... :D
Doing nothin' is not an option!
Uporabniški avatar
sevo
Freak
Prispevkov: 582
Pridružen: 08 Apr 2007, 20:40
Kraj: Letuš

Odgovor Napisal/-a sevo »

Evo ga sem že popravu da ne bo zamere..... :^o

Lep dan še naprej
Uporabniški avatar
sevo
Freak
Prispevkov: 582
Pridružen: 08 Apr 2007, 20:40
Kraj: Letuš

Odgovor Napisal/-a sevo »

Lep pozdrav!

Sedaj imam nov motor in pixna hlajenje. Danes sem testiral in malo meril temperaturo motorja po vožnji. Temperatura znaša tam nekje med 60 in 70 stopinj celzija. To sem meril takoj ko sem ga dal iz vodle. seveda voda ki je bila v piksni je postala takoj topla. Ponavadi začnem po vožnji takoj z hlajenjem motorja, tako da z flaško doziram mrzlo vodo.

Sedaj me zanima ali je to normalno ali ne. Poglejte še prosim piksno če je nameščena pravilno. Tiste luknjice na motorju sem kar zakril z pixsno. Naredil sem dve vožnje in sedaj poročam. Prosim za pomoč ali nasvete.

Setup: speed 500 race E, 8 celic sanyo 3600, prop K 29(obdelan)...
Priponke
DSC04045111111111111111.jpg
DSC04045111111111111111.jpg (76.26 KiB) Pogledano 4560 krat
DSC040441111111111111.jpg
DSC040441111111111111.jpg (41.05 KiB) Pogledano 4560 krat
DSC040431111111111.jpg
DSC040431111111111.jpg (60.04 KiB) Pogledano 4558 krat
lukc
Začetnik
Prispevkov: 39
Pridružen: 05 Jun 2004, 21:04
Kraj: Idrija

Odgovor Napisal/-a lukc »

pomoje je motor malce pretopel..
kaj ce bi pixno zmanšal, da nebi pokril luknjic? (če se ne motim je na osi motorja med rotorjem in kolektorjem nekaksen "propeler" ki nekoliko hladi notranjost motorja...)


ps: se novice z mojega modela :P
včeraj prvič po 10ih mesecih zalaufal celoten sistem, in deluje brezhibno. akkuji so sevade nekoliko švoh, upam da si bodo kaj opomogli, čene v mobo po nove :P
mam pa en problemček: na motor ne morem dati spirale za hlajenje, ker ni prostora!! spodnji del motorja je največ 1mm nad dnom čolna :(
Zadnjič spremenil lukc, dne 31 Maj 2007, 19:52, skupaj popravljeno 1 krat.
Luka
Uporabniški avatar
sevo
Freak
Prispevkov: 582
Pridružen: 08 Apr 2007, 20:40
Kraj: Letuš

Odgovor Napisal/-a sevo »

Lahko jo prestavim le naprej tako da odkrijem luknjice....Imel sem kolega ki se mu je ta propelerček ki je v notranjosti stopil. Koliko bi naj bila delovna temperatura motorja? Na katerem delu je najbolj optimalno meriti temperaturo motorja?
lukc
Začetnik
Prispevkov: 39
Pridružen: 05 Jun 2004, 21:04
Kraj: Idrija

Odgovor Napisal/-a lukc »

po mojem je površina motorja dokaj enakomerno topla..

moj motor speed 600 race 7.2v je po 5min vožnje v 1200g ECOtu z K31 neobdelanim propelerjem, bil dovolj ""hladen" da si ga lahko držal z roko.. kakšna temperatura pa to je pa nebi vedel :D
Luka
Odgovori

Vrni se na ECO