impeler

Modeli s turbinskim pogonom (jet, pulzo jet, ducted fan & elektro)
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

impeler

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Zdravo!



Konvencionalni impelerji velikosti 70mm imajo precej globoke lopatice, ki po moje pri večjih hitrostih tvorijo nepotreben upor.

Ima kdo (Ultralajt...) idejo kaj bi se zgodilo, če bi na ustrezen način spel dva 4,1x4,1 pilon propa, ju postružil na 70mm, scentriral in vgradil?

Po motocalcu imajo impelerji na mestu občutno večji potisk od takega propa, toda koga to zanima, saj se taki modeli streljajo z gumico. Ob visokih hitrostih naj bi tak prop "impeler" precej dolgo vzdrževal potisk okrog 6 N, pri impelerjih pade potisk pod 5N neprimerno hitreje.



Hod Wemotecovega impelerja je 3,72 cole.
lp
Sašo
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13475
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

:D :D
Mislim, da si ti maher za "puhala", pa ti jaz pri tem kaj dosti ne morem pomagati...žal nimam izkušenj, lako pa samo nakladam.

Jaz bi rekel, da je to dobra ideja in da jo je vredno preizkustiti.
Zaradi večjega efekta, bo kanalizirani propeler mogoče porabil okoli 20% več energije, kot nekanaliziran z enakim premerom in enakimi obrati. Seveda bo pa tudi toliko več zraka premetal iz ene strani na drugo :D
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Zdravo!


Dobro, nekaj malega res vem o puhalih, toda pri tem malčku me muči to, da nimam nikakršnih uporabnih podatkov okrog lastnosti lopatic, razen koraka. Niti N100 ni podan, zato sem malce povprašal.
Po eni strani me je malce strah precej ožjega profila pilon propov, ker se bojim, da ne bodo premagali upora sesalne cevi, po drugi strani pa taki kraki dobro zaživijo šele ko se gibljejo.
lp
Sašo
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Zdravo!



Danes mi je Prebold padel v vodo, toliko časa pa sem našel, da sem iz dveh 5x5 propov izdelal nov rotor za mini fan. Zadeva deluje bombastično!

- statična poraba je 47A pri 13,7V
- potisk je vsaj tak kot pri konvencionalnem rotorju.
- zaradi hudega koraka pričakujem, da potisk ob največji hitrosti ne bo bistveno upadel, torej bo končna hitrost občutno višja kot do sedaj.

Upam, da bodo hladilne luknje skozi motor dovolj pripomogle, da ga ne skuham.
lp
Sašo
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Zdravo!



Predelava je bila danes preizkušena. Model leti kot da mi mu vgradil še en motor!

Z originalnim Wemotecovim impelerjem je bil v zraku 4,5 minute, vendar se ni mogel neomejeno dvigat, pa tudi ob strmogljavljenju je bil model skoraj prehiter za impeler. Od zračnih efektov je bilo v zraku slišati nekaj malega turbulence okrog kabine in tuljenje impelerja.

Z to novo zadevo se model dviga navpično kot dober hotliner, navzdol pa tako lepo prigrmi, da si ga zaenkrat ne upam peljati nižje od kakih 10 metrov. Zvočni efekti so precej bolj spektakularni kot pri originalu, kajti piskanje celega modela preglasi turbulenco okrog kabine, pa tudi impeler, ki ima resonanco z statorjem ni ravno od muh. Ker še ne vem kako bo vse skupaj prenesel motor, sem 1/3 letel z malo manjšim plinom, pa je bil vseeno aku prazen po 3,8 minutah. Torej bo ob polnem plinu kokam 3200 zadostoval le za kake 3,5 minute precejšnjega norenja po nebu, ali drugače, poraba bo med 45 in 48 amperi.




Tu bi povprašal motor eksperte:

Po motocalcu naj bi imel moj motor Hacker B40-12S ob masi 125g in moji obremenitvi izgub za 75 do 80W.
V oba čelna pokrova motorja sem navrtal po štiri hladilne luknje premera 6 mm.
Impeler izdatno piha zrak tudi skozi motor.

Mislite, da bi motor vzdržal tolikšno gretje za 3,5 do 4,5 minut?
lp
Sašo
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Zdravo!



Zaradi odličnih rezultatov, ki jih daje predelan impeler, sem se odločil, da v bližnji prihodnosti izdelam celoten impeler po moji zamisli in vse skupaj dokumentiram na tem forumu. Zadeva bo enakih dimenzij kot Wemotecov mini fan 480 in Schuebelerjev DS-30-3PH, vendar bo omogočala precej višje hitrosti in bo noro poceni. Potrebna bosta le dva Graupnerjeva speed propa, nekaj balse in nekaj epoxidno steklenega laminata.
Precejšna prednost bo razen dobrih lastnosti ob polni hitrosti tudi možnost izbire koraka propa in z tem prilagajanje impelerja obstoječemu motorju.
Glede na to, da bo originalni prop iz vsaj 120 mm skrajšan na 68 mm bodo tudi največji vrtljaji praktično neomejeni.


Zaradi resnično veeellliikkega porasta hitrosti ob brisancih me je zadeva pošteno navdušila.


Zadeva še koga zanima? (Pa ne tako kot ECO!)
lp
Sašo
Uporabniški avatar
fenix
Freak
Prispevkov: 574
Pridružen: 21 Nov 2005, 20:07
Kraj: Brestanica

Odgovor Napisal/-a fenix »

Vsekakor bom preizkusil. Vendar ne na modelu aviona, ampak kje drugje :wink:
Uporabniški avatar
crt
Tekmovalec
Prispevkov: 267
Pridružen: 16 Dec 2004, 19:08
Kraj: ljubljana

Odgovor Napisal/-a crt »

raktivec napisal/-a: ...sem se odločil, da v bližnji prihodnosti izdelam celoten impeler po moji zamisli in vse skupaj dokumentiram na tem forumu.
Sej za wemoteca se da naročit tudi samo ohišje; tukaj
Pameti je na svetu vedno enaka količina, število ljudi se pa povečuje.
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

crt napisal/-a: Sej za wemoteca se da naročit tudi samo ohišje; tukaj

Vem, pa mi ni všeč! Z Wemotecovimi impelerji sem definitivno zaključil! Izdelat se da boljše ohišje z učinkovitejšim statorjem in predvsem bolj natančno.

Originalni Wemotec ima motor zamaknjen okrog 0,5 mm iz sredine, statorske lopatice so debele in krivljene za hitrosti modela okrog 25 m/s... Bolj ko se igram z njim bolj sem prepričan, da je sicer dobro premišljen, vendar je bil namenjen motorčkom, ki ga zavrtijo do 25 000 min-1. Silom prilike ga prodajajo tudi za pogone z 600W in več, kar pomeni nad 45 000 min-1. Rotor je kot sem ugotovil neprimeren za take hitrosti in kot kaže kavitira. Moji modeli so med strmoglavljenjem dosegali le malo višje hitrosti kot pri vodoravnem letu. Izgledalo je, kot da bi nekdo povlekel na ročno zavoro.
Ob vgradnji novega rotorja je model dobesedno zaživel, kar me je precej presenetilo, take spremembe nikakor nisem pričakoval. Vodoravno dosega bistveno višjo hitrost kot prej, dviga se bolje, pikira pa kot strelica. Ob tem gre aku po gobe v 3,5 minute, prej nekaj več kot v 4 minutah, toda ta razlika se definitivno izplača, saj daje model definitivno mnogo več od sebe kot prej. Kako in kaj bo lahko v Prekmurju primerjal vsak, ki je videl model leteti v Krtini.
Ker je v impelerju nov rotor, ki drugače zavrti zrak, bo potrebno izdelat tudi nov stator, da se bosta ujemala. Ne rečem, da z starim statorjem ne deluje, toda zakaj ne bi šlo še kak odstotek hitreje?


Moje ohišje bo imelo motor v centru, stator bo prilagojen letenju z 45 m/s in več, statorske lopatice bodo debele le okrog 1 mm (višja frekvenca zvoka). Na koncu statorja bodo mikro turbulatorčki, da zračni curek ne bo doživel šoka ob izstopu iz modela in se zavrtinčil v vrtinčno zavoro (tlačna razlika med izpuhanim zrakom in tlakom okolice se mora postopno izravnati). Uporabil bom vse kar vem o statorjih!
lp
Sašo
Uporabniški avatar
kiwi
Profesor
Prispevkov: 1093
Pridružen: 29 Apr 2003, 07:36
Kraj: Okolica Ptuja - Haloze

Odgovor Napisal/-a kiwi »

Spremljam to debato in dobivam občutek, da bom moral narediti še kaj takega. Impelerji, so me doslej odvračali zaradi dokaj visoke cene.

Lp Boštjan
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

kiwi napisal/-a:Spremljam to debato in dobivam občutek, da bom moral narediti še kaj takega. Impelerji, so me doslej odvračali zaradi dokaj visoke cene.

Lp Boštjan
Cena je predvsem v motorju, reglerju in bateriji, kar bo še vedno treba kupit. Ceni bo koristilo dejstvo, da bo mogoče rotor prilagoditi obstoječemu setupu npr. Mega 16/15/2...
lp
Sašo
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Zdravo!





Deli impelerja so pripravljeni za končno montažo.

Zaradi boljšega izkoristka sem se odločil za 5 in ne 4 statorskih lopatic, ki so le 5 mm odmaknjene od rotorja. Ker pri statorju razno profiliranje lopatic ne prinese kakega vidnega učinka sem se odločil za "listnat" profil.
Oblika lopatic je dimenzionirana za optimalno delovanje pri hitrosti letala med 45 in 65 m/s. Navzgor še gre, navzdol pa bo eno samo piskanje.
Če sem zadevo dobro zadel bo statičnega potiska manj kot kilogram, toda pri 25 m/s bi moral narasti na 1,25 Kg nato pa precej počasi padati.

Na startu bo zadeva vlekla 650W, pri letalni hitrosti nad 40 m/s pa bo šlo tudi čez 750W, kar sem pogrešal pri konfekcijskih izdelkih, ki jim zaradi neustreznosti rotorja in statorja z hitrostjo moč drastično pada.




Izdelava:

1.) Plašč sem izdelal okrog jedra premera 69 mm. Nanj sem nanesel eno plast 70 g tkanine, jo ovil z 1 mm mehko balso in istočasno nanesel čez še eno plast 70 g tkanine. Na mestu, kjer se bo vrtel rotor sem zaradi bolj obstojne oblike navil še en ogljikov roving, ter vse skupaj povil v narobe obrnjen selotejp.

2.) Nosilec motorja in tokovničen zaključek sem izdelal okrog lesenega jedra. Po celi dolžini je ena plast 163 g tkanine. Na delu, ki je v statorju je še ena plast, nato pa je ovit še v ogljikov roving. Tudi to sem trdno povil z narobe obrnjenim selotejpom.

3.) statorske lopatice sem izdelal iz dveh plasti 163 g ogljikove tkanine na pozitivu. Vse skupaj sem dal v skrčko in jo segrel, da je stisnila ogljik k kalupu. Dobljena površina je povsem gladka.

4.) Masa je penastih 18g! Ko bo gotov bo še vedno 45 g lažji od Wemoteca, čeprav je trdnejši. Tak prihranek se pri fan modelih precej pozna.


Slika
Slika

Tak impeler priporočam samo tistim, ki resnično želijo hiter model in imajo motor z močjo nad 550W, kjer bo ta impeler šele resnično zaživel. Za modele, ki letijo počasneje je Wemotecov mini fan bolj učinkovit.
Če se kdo loti izdelave, se lahko dogovoriva za statorske lopatice.
lp
Sašo
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Zdravo!




Jedro rotorja sem izdelal iz kolobarjev 2 mm aviošpera, ki sem jih zlepil in postružil na 30 mm. Za boljše hlajenje motorja sem v jedro izrezkal poševne luknje, ki delujejo kot turbina in premečejo precej zraka v prostor, kjer bo motor.


Prope sem razrezal, jih pobrusil in z sekundnim lepilom na šabloni prilepil v 2 mm globoke utore na jedru. Nazadnje sem spoje ojačal z 70 g tkanino in redkim sekundnim lepilom. ko bo suho bom vse skupaj malce obrusil, porezal krake, jih pobrusil na 68 mm, scentriral zadevo in jo vgradil v Hunterja. Upam, da bo v prekmurju krstni let.


Slika
Slika
lp
Sašo
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Zdravo!




Včeraj sem dokončal rotor in vse skupaj vgradil v model, danes je bil na vrsti preizkus. Na mestu vleče ob 14,5V za moje pojme idealnih 48 A, potiska pa je 800 g. Med letom potisk občutno naraste, saj gre model kakih 200 m v vertikalo. Pikiranje je adrenalinska pesmica. Sliši se le zummm, ki je sestavljen iz zvoka turbine ter modela samega. Ob dobrem brisancu hitrost ne zaostaja bistveno za strelico. Zaenkrat sem več kot zadovoljen z rezultati in menim, da z vgrajenim motorjem ne more iti hitreje.
Za borih 15 evrov in nekaj časa sem prišel do impelerja, ki mi povsem odgovarja. Za razliko do Schuebelerja si bom verjetno privoščil kak dober aku.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
AD
Freak
Prispevkov: 597
Pridružen: 21 Nov 2004, 16:57
Kraj: Trebnje

Odgovor Napisal/-a AD »

Bravo! Kapo dol! =D>

Mislim, da se nas že kar nekaj veseli predstavitvenega leta v Noršincih!
Lep pozdrav,
Aleksej Dolinšek - LMD Kanja Hrastnik
Uporabniški avatar
slo-warhavk
Freak
Prispevkov: 704
Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
Kraj: Hrastnik

Odgovor Napisal/-a slo-warhavk »

=D>


Sašo, ti si mal nooor, no pa saj za vse izumitelje pravijo da so mal utrgani, brez utrganih pa tudi ni napredka..., ane?!


Sašo čestitke, dam roke v ogenj, če ne boš dobil kakšnega naročila, za izdelavo impelerja... Upam da boste na tekmi posneli kakšen film, res bi rad videl zadevo. Če si ti tako navdušen, pol je res huda stvar...


LP Darko
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

SlikaTo moje navdušenje je treba zapakirat v impeler sceno. Kak drug model npr. pilon bi bil z 750W porabe med letom na meji obvladljivosti. Sicer bodo pa že pojutrišnjem padale objektivne primerjalne ocene o napredku od Krstnega leta v Krtini. Ker je to moja trenutna okupacija težje pričakujem te ocene kot rezultate na tekmi.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
Icoman
Freak
Prispevkov: 624
Pridružen: 23 Nov 2004, 16:10
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Icoman »

Imam motorček AC 25/35/20 ki ima 2700 RPM na volt do 10 celic
in je ob enem še precej majhen.
http://www.mpjet.com/motor/brushless/20 ... ow_en.html
Zanima me kake velikosti ducted fan bi moral imet za ta motor in če bi to sploh šlo kam z tem mopedom ?

Lp,Ico
šmergl itaq rulz
Slowfly
Profesor
Prispevkov: 1015
Pridružen: 11 Jun 2003, 19:04
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Slowfly »

Za impeler ima tvoj moped dokaj nizek Kv. Primerni so od 4000 - 5500 obr/V.


lp
Uporabniški avatar
Icoman
Freak
Prispevkov: 624
Pridružen: 23 Nov 2004, 16:10
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Icoman »

Pravzaprav sem malo zamočil.
Podatek za RPM velja za AC 25/35-20 Mk2
jaz pa imam še starejšo verzijo AC 25/35-20 ki ima bojda 3850 RPM/V...
3850 je skoraj 4000 :D
do 9 celic.
Upam, da si še lahko kaj pomagam z njim - nekam je namreč moped treba dat.

tule so pa speci-fakti:
http://www.rcuniverse.com/pgarchive/MPJ ... -35-20.htm

L,Ico
šmergl itaq rulz
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Zdravo!

Vzemi kakega GWS ali kaj podobnega. Glej na to, da bo imel čim manj krakov. Taki z tremi kraki so še najboljši. Dober je tudi Wemotecov Micro Fan, toda po moje ima enako bolezen kot Mini Fan-dober startni potisk in težave pri večjih hitrostih.

Micro fani z 50 mm premera rabijo ob 4000KV 4s aku, tisti z 55 premera pa 3 s aku (LI-PO seveda)
Zadnjič spremenil raktivec, dne 13 Maj 2006, 18:30, skupaj popravljeno 1 krat.
lp
Sašo
Slowfly
Profesor
Prispevkov: 1015
Pridružen: 11 Jun 2003, 19:04
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Slowfly »

Iztok, to je pa čisto druga pesmica, ampak samo kar se tiče vrtljajev. Naslednja težava, se mi zdi, da bo premer motorčka, ki je po podatkih 36 mm. Za microfan ali za GWS 55,absolutno preveč, saj je pri teh dveh v uporabi motor do premera 25 mm, za minifan pa se mi zdi, da grejo vanj motorčki s premerom razreda 480. Torej če želiš svoj moped uporabiti za kakega JET-look aeorplana, boš moral gledati tiste z potisnim propelerjem .


lp
Zadnjič spremenil Slowfly, dne 13 Maj 2006, 18:50, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
slo-warhavk
Freak
Prispevkov: 704
Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
Kraj: Hrastnik

Odgovor Napisal/-a slo-warhavk »

:roll:

Pozdravljen Sašo. A bomo kaj videli tvoje remek delo, si že posnel kakšen clip ?


LP Darko
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

slo-warhavk napisal/-a::roll:

Pozdravljen Sašo. A bomo kaj videli tvoje remek delo, si že posnel kakšen clip ?


LP Darko

Zdravo!



Problem je z snemalci. Na daleč še gre, ob brisancih se pa vse nekam porazgubi.
Sedaj, ko imam impeler, ki tudi ob največji hitrosti še tišči model naprej, sem se odločil izdelat model, ki bo pariral notranjosti. Trenutno se ogrevam za Super Etendarda, ki bi imel ob površini krila 13 dm2 kar za 35% manjšo čelno površino in precej bolj ugodno speljane vsesne kanale. To ob 150 do 200 g manjši masi pomeni vsaj 20% prirastek hitrosti. Ko bom gradil ta model bom v detajle poslikal turbino. V bistvu je model podoben Hetovemu Snyperju, ki slovi po hitrosti, le da je po moje še bolj aerodinamičen, predvsem pa bo maketa.
Z vgradnjo v Hunterja se mi je tako mudilo, da sem pozabil slikat, ko je vgrajena pa je ne bi rad demontiral samo zaradi dveh ali treh škljocev.


Ko bo miting v Litiji ga boš videl na terenu, če bo še cel seveda.Slika
lp
Sašo
Uporabniški avatar
slo-warhavk
Freak
Prispevkov: 704
Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
Kraj: Hrastnik

Odgovor Napisal/-a slo-warhavk »

[-o<


Prosim ne ga razbit [-o<


Super, tebi nikoli ne zmanjka idej, vedno vidiš daleč naprej...


LP Darko
Odgovori

Vrni se na Jet modeli