MARABU, velik parkflyer
Re: MARABU, velik parkflyer
Mimogrede še povem, da sem za dušilce vibracij uporabil tiste, ki se najdejo v CD pekaču.
So izredno mehke in v mojem primeru so odpravile efekt "vzvalovljene" slike pri polnem plinu pogonskega motorja modela.
Vijake na zgornji plošči gimbla ki se pritrdi na model, sem pa še enkrat dal skozi gumice, ki sem jih snel z nekega koračnega motorja.
To je to:
So izredno mehke in v mojem primeru so odpravile efekt "vzvalovljene" slike pri polnem plinu pogonskega motorja modela.
Vijake na zgornji plošči gimbla ki se pritrdi na model, sem pa še enkrat dal skozi gumice, ki sem jih snel z nekega koračnega motorja.
To je to:
- Priponke
-
- blaĹľilci vibracij.jpg (255.43 KiB) Pogledano 4585 krat
Re: MARABU, velik parkflyer
Glede "trzanja" stabilizacije v skrajnih legah, ko se povezpvalni kabel iztegne na max, sem poizkusil povečati moč motorjev s spremenljivko PWM in je sedaj nekoliko boljše. Pravzaprav je toliko boljše, da več ne trza.
Sem pa razdrl en kabel od odslužene miške in našen notri zelo tanke žičke, ki bi jih bilo mogoče zaviti v spiralo, da bi ne dajale toliko upora pri gibanju. Se mi pa zaenkrat še ne da pristopiti k menjavi žičk..eno zaradi straham, da bom pri lotanju naredil kako škodo, drugo pa, ker se mi zdi, da bom morda našel še mehkejše žičke.
Sem pa razdrl en kabel od odslužene miške in našen notri zelo tanke žičke, ki bi jih bilo mogoče zaviti v spiralo, da bi ne dajale toliko upora pri gibanju. Se mi pa zaenkrat še ne da pristopiti k menjavi žičk..eno zaradi straham, da bom pri lotanju naredil kako škodo, drugo pa, ker se mi zdi, da bom morda našel še mehkejše žičke.
Re: MARABU, velik parkflyer
Včeraj proti večeru, sem naredil nov preizkus gimbla.
Tokrat z višjo nastavitvijo moči motorjev, zato ga ni nič oviralo pri delovanju.
Sem pa nekaj zašuštral pri obdelavi videa, zato pri spreminjanju smeri potrzava (zašuštral sem s spremembo frejmov na sekundo).
http://www.youtube.com/watch?v=MYA6XQdkofo
Mitja
Tokrat z višjo nastavitvijo moči motorjev, zato ga ni nič oviralo pri delovanju.
Sem pa nekaj zašuštral pri obdelavi videa, zato pri spreminjanju smeri potrzava (zašuštral sem s spremembo frejmov na sekundo).
http://www.youtube.com/watch?v=MYA6XQdkofo
Mitja
Re: MARABU, velik parkflyer
Moram počakati še na kakšen lep sončen dan.dkulcar napisal/-a:Perfektno za tak denar in lepi posnetki!
Re: MARABU, velik parkflyer
Gimbl je RTF!
Dobil je novo obleko in ime!
Dobil je novo obleko in ime!
Re: MARABU, velik parkflyer
Pravkar sem ujel pavzo med deževjem in naredil tri polete z Marabujem. Ko se je "uscalo", pa Flape ven, pikiranje na pisto in na varno pod streho.
Re: MARABU, velik parkflyer
to pa je res super zadevica...Bravo..
Re: MARABU, velik parkflyer
Po zadnjem letenju v nedeljo, ko sem pospravljal model, sem zaslišal, da se nekaj drobnega kotali po notranjosti trupa. Po nekajkratnem obračanju modela v vse smeri, se je zadeva prikotalila na vetrobransko steklo. Bil je majčken vijak in takoj se mi je zazdelo, da vem od kje bi lahko bil!
Bil je od ročice servomotorja višine. Ročica je še vedno bila tesno nasajena na servo, vendar je le vprašanje časa (in vibracij) kdaj bi padla dol.
Model letim že več kot dve leti in tole je bila prva resna stvar, čeprav drobna, da bi lahko skreširal model.
Sedaj sem vijak zategnil močno, ter preveril še ostale servomotorje. Bo treba narediti vsake par mesecev kak bolj konkreten pregled za mirnejši spanec!
Bil je od ročice servomotorja višine. Ročica je še vedno bila tesno nasajena na servo, vendar je le vprašanje časa (in vibracij) kdaj bi padla dol.
Model letim že več kot dve leti in tole je bila prva resna stvar, čeprav drobna, da bi lahko skreširal model.
Sedaj sem vijak zategnil močno, ter preveril še ostale servomotorje. Bo treba narediti vsake par mesecev kak bolj konkreten pregled za mirnejši spanec!
Re: MARABU, velik parkflyer
Odkar malo več preganjam helikopterje sem se naučil uporabljati loctite, oz njegovo kitajsko kopijo. Pri servo motorjih če gre za vijake z glavo za križni izvijač je pomembno le to, da sigurno uporabiš najšvohnejšega, sicer zna biti težava, če hočeš zadevo kdaj dobiti narazen, sicer pa original vijake za ročice servo motorjev, jaz prav zato, zelo rad menjam z imbusi. Sicer sem pa vijake servo motorjev varoval že pri akrobatih. Ja, dokler vijačiš ročice na serve s plastičnimi zobniki, so stvari toliko bolj preproste in ziher. Servoti s kovinskimi zobniki so pa močnejši, a nezaščiten vijak na ročici, bo slej ko prej izpadel, vprašanje samo kdaj. Ogromno modelov zaradi tega pade dol, marsikateri že na prvem poletu, le vibracije morajo delovati v pravo smer.Ultralajt napisal/-a:Po zadnjem letenju v nedeljo, ko sem pospravljal model, sem zaslišal, da se nekaj drobnega kotali po notranjosti trupa. Po nekajkratnem obračanju modela v vse smeri, se je zadeva prikotalila na vetrobransko steklo. Bil je majčken vijak in takoj se mi je zazdelo, da vem od kje bi lahko bil!
Bil je od ročice servomotorja višine. Ročica je še vedno bila tesno nasajena na servo, vendar je le vprašanje časa (in vibracij) kdaj bi padla dol.
Model letim že več kot dve leti in tole je bila prva resna stvar, čeprav drobna, da bi lahko skreširal model.
Sedaj sem vijak zategnil močno, ter preveril še ostale servomotorje. Bo treba narediti vsake par mesecev kak bolj konkreten pregled za mirnejši spanec!
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Re: MARABU, velik parkflyer
Za to je rešitev tudi vzmetna ali "zvezda" podložka pod vijak.
Kemična varovala je potrebno (vsaj v večini) z temperaturo prepričati, da spustijo, kar pa plastični materiali v bližini ne odobravajo preveč.
Mitja, Marabu bi v primeru odpovedi prijadral do tal kot pero, če le ne-bi bil veter premočan in motor ugasnjen.
Kemična varovala je potrebno (vsaj v večini) z temperaturo prepričati, da spustijo, kar pa plastični materiali v bližini ne odobravajo preveč.
Mitja, Marabu bi v primeru odpovedi prijadral do tal kot pero, če le ne-bi bil veter premočan in motor ugasnjen.
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!
Re: MARABU, velik parkflyer
Ja Brane, bo treba res poskrbeti za varovanje proti odvitju. Res da je moj Marabu počasen (minimalka 17-19 km/h) ampak vseeno ga ne bi rad sesul zaradi kake take banalne podrobnosti.
Ko sem že omenil "minimalko", bom danes, če se mi bo izšlo s časom, preizkusil "vortex" generatorje na enem krilu Marabuja. Ti naj bi povzročili, da se krilo pri velikih vpadnih kotih obnaša, kot da ima predkrilca. Seveda se uporabljajo na pravih letalih, tako da bo preizkus pokazal, če se to obnese tudi na modelu. Če bo krilo z vortex generatorji omahnilo kasneje kot krilo brez, bo to potrditev delovanja.. sicer pa ne.
Vortex generatorji bodo veliko okoli 15x15x4mm prilepljeni na torzijski nos v razdalji 2,5cm, tako, da jih bo treba narediti za eno krilo 45!
Ko sem že omenil "minimalko", bom danes, če se mi bo izšlo s časom, preizkusil "vortex" generatorje na enem krilu Marabuja. Ti naj bi povzročili, da se krilo pri velikih vpadnih kotih obnaša, kot da ima predkrilca. Seveda se uporabljajo na pravih letalih, tako da bo preizkus pokazal, če se to obnese tudi na modelu. Če bo krilo z vortex generatorji omahnilo kasneje kot krilo brez, bo to potrditev delovanja.. sicer pa ne.
Vortex generatorji bodo veliko okoli 15x15x4mm prilepljeni na torzijski nos v razdalji 2,5cm, tako, da jih bo treba narediti za eno krilo 45!
VG-Test
Bilo je precej zamudno, da sem izdelal vse VG-je (Vortex generatorje), jih nalepil na prednji del desnega krila, ter na krilo nalepil še celo množico trakcev (preja), ki naj bi kazali kdaj se zračni tok zvrtinči. Bilo je zamudno, a se je splačalo poizkusiti, ker sem prišel do sledečih rezultatov:
Ko se povečuje vpadni kot krila, se začuda, najprej zvrtinči tok na krilu z VG-ji, (nisem pričakoval tega) vendar model še vedno vztraja z visoko dvignjenim nosom. Ko pa se zvrtinči še tok na krilu brez VG-jev, model nenadno in močno omahne na to krilo.
To je dokaz, da se vzgon na krilu z VGji obdrži dlje, oziroma do večjih vpadnih kotov.
Prevlečen let sem preizkusil na vseh treh položajih flapov.. za vzlet, nevtrala, za pristanek. V vseh treh primerih, se je model vedno zvrnil na krilo brez VGjev.
Testi prevlečenega leta v sliki:
Močno povečevanje vpadnega kota. Zračni tok na krilu z VGji se zvrtinči:
Nadaljevanje povečevanja vpadnega kota privede do nenadnega in silovitega omahovanja na krilo brez VGjev:
Pred časom sem na forumu rcgroups bral izjavo nekoga, ki je trdil, da VGji na krilu ne morejo biti učinkoviti... kot vidim, se je zelo motil.
In kaj sedaj? Najprej bom odlepil vse dol s krila, nato pa naredil šablono za razrez in krivljenje VGjev, potem pa jih bolj natančno nalepil na kompletno krilo.
LP Mitja
Ko se povečuje vpadni kot krila, se začuda, najprej zvrtinči tok na krilu z VG-ji, (nisem pričakoval tega) vendar model še vedno vztraja z visoko dvignjenim nosom. Ko pa se zvrtinči še tok na krilu brez VG-jev, model nenadno in močno omahne na to krilo.
To je dokaz, da se vzgon na krilu z VGji obdrži dlje, oziroma do večjih vpadnih kotov.
Prevlečen let sem preizkusil na vseh treh položajih flapov.. za vzlet, nevtrala, za pristanek. V vseh treh primerih, se je model vedno zvrnil na krilo brez VGjev.
Testi prevlečenega leta v sliki:
Močno povečevanje vpadnega kota. Zračni tok na krilu z VGji se zvrtinči:
Nadaljevanje povečevanja vpadnega kota privede do nenadnega in silovitega omahovanja na krilo brez VGjev:
Pred časom sem na forumu rcgroups bral izjavo nekoga, ki je trdil, da VGji na krilu ne morejo biti učinkoviti... kot vidim, se je zelo motil.
In kaj sedaj? Najprej bom odlepil vse dol s krila, nato pa naredil šablono za razrez in krivljenje VGjev, potem pa jih bolj natančno nalepil na kompletno krilo.
LP Mitja
Re: MARABU, velik parkflyer
In še zaključek?
V bistvu VGji POVEČAJO UPOR krila. (to jasno kaže zelo rano vrtinčenje zraka na krilu z VGji)
Edina korist od tega je da krilo bolje prenese velike vpadne kote krila (počasno letenje, ostro kroženje..)
Če nam ni mar izkoristek pogonske energije, si jih lahko privoščimo, drugače pa se mi zdi, da so nepotreben privesek, če imamo model, ki se že itak lepo obnaša pri prevlečenem letu. Mislim, da VGji lahko privedejo celo do bolj nevarnega zloma vgona, če jih ženemo preko meja, kajti ko se pa še pri VGjih zračni tok odtrga od krila, se pa odtrga preko celega razpona naenkrat, kar pa je zelo slabo, sploh, če takrat letimo nizko.
Torej, če še enkrat dobro premislim, jih bom samo dol pospravil in pozabil nanje. Pustil jih bom morda samo nad vetrobanskim steklom.
Mitja
V bistvu VGji POVEČAJO UPOR krila. (to jasno kaže zelo rano vrtinčenje zraka na krilu z VGji)
Edina korist od tega je da krilo bolje prenese velike vpadne kote krila (počasno letenje, ostro kroženje..)
Če nam ni mar izkoristek pogonske energije, si jih lahko privoščimo, drugače pa se mi zdi, da so nepotreben privesek, če imamo model, ki se že itak lepo obnaša pri prevlečenem letu. Mislim, da VGji lahko privedejo celo do bolj nevarnega zloma vgona, če jih ženemo preko meja, kajti ko se pa še pri VGjih zračni tok odtrga od krila, se pa odtrga preko celega razpona naenkrat, kar pa je zelo slabo, sploh, če takrat letimo nizko.
Torej, če še enkrat dobro premislim, jih bom samo dol pospravil in pozabil nanje. Pustil jih bom morda samo nad vetrobanskim steklom.
Mitja
Re: MARABU, velik parkflyer
Mitja,
pa si med poskusom imel motor vključen ali je miroval? Kajti za zvrt vedno na isto krilo je mogoče kriv moment.
Precej boljši in natančnejši način od tvojega je, da enkrat poskusiš brez VG-jev, zatem pa isti manever z nalepljenimi VG-ji. Meriš pa hitrost in kot.
lp,Janez
pa si med poskusom imel motor vključen ali je miroval? Kajti za zvrt vedno na isto krilo je mogoče kriv moment.
Precej boljši in natančnejši način od tvojega je, da enkrat poskusiš brez VG-jev, zatem pa isti manever z nalepljenimi VG-ji. Meriš pa hitrost in kot.
lp,Janez
Re: MARABU, velik parkflyer
Janez, poizkuse sem delal brez in pa tudi z velikim plinom. Veliko plina sem moral dati, ko sem letel čisto počasi in skorajda malce model obesil na prop.
Drugače pa mislim, da moj mali porpelerček nima vpliva na smer zvrta, ker je zelo majhen napram modelu. Poleg tega sem "matral" že poprej model in ga je bilo skorajda nemogoče prevleči tako, da bi omahnilo eno krilo. Je bolj "parašutiral" kot pa omahnil. Sedaj z VGji pa se je začel zvračati. Sem pa opazil, da ko ga hočem umitiri, precej "gibčno" skače z enega na drugo krilo, kot da bi dajal premočne komande. Mislim, da je karakteristika profila z VGjem (vpadni kot/vzgon) nekam čudna.. najbrž ni ena linija, ampak sta dve in to odvisno ali se vpadni koti večajo, ali pa manjšajo.. vmes pa "preskakuje" ob spremembi iz padanja v naraščanje vpadnega kota in obratno.
Seveda pa si me spravil v dvom okoli momenta propelerja. Bom jutri prestavil VGje na levo krilo in poizkusil s prevlečenim letom.
Pa poročam, če se bo kaj nagnilo v korist VGja ali momenta motorja.
LP Mitja
P.S.: Ker kot pilot gotovo spremljaš uporabo VGjev na na letalih generalne aviacije.. nekateri piloti s odstranili predkrilca in namestili VGje, nekateri pa samo na klasičen profil dodali VGje.. poročajo o izrednih sposobnostih tako preurejenih kril, jaz pa se bojim, da se tako krilo, ko ka posilimo tako daleč, da že enkrat pride do porušitve vzgona, obnaša kot da je eliptično... vzgon se utrga naenkrat prek cele razpetine in to brez kakršnegakoli predznaka. To pa zna biti težje rešljivo, kot pa "standarden" zlom vzgona, ki je uporabniku prijazno "skrojen" s tlorisno obliko krila, ter aerodinamičnim ali geometričnim zvitjem.
Drugače pa mislim, da moj mali porpelerček nima vpliva na smer zvrta, ker je zelo majhen napram modelu. Poleg tega sem "matral" že poprej model in ga je bilo skorajda nemogoče prevleči tako, da bi omahnilo eno krilo. Je bolj "parašutiral" kot pa omahnil. Sedaj z VGji pa se je začel zvračati. Sem pa opazil, da ko ga hočem umitiri, precej "gibčno" skače z enega na drugo krilo, kot da bi dajal premočne komande. Mislim, da je karakteristika profila z VGjem (vpadni kot/vzgon) nekam čudna.. najbrž ni ena linija, ampak sta dve in to odvisno ali se vpadni koti večajo, ali pa manjšajo.. vmes pa "preskakuje" ob spremembi iz padanja v naraščanje vpadnega kota in obratno.
Seveda pa si me spravil v dvom okoli momenta propelerja. Bom jutri prestavil VGje na levo krilo in poizkusil s prevlečenim letom.
Pa poročam, če se bo kaj nagnilo v korist VGja ali momenta motorja.
LP Mitja
P.S.: Ker kot pilot gotovo spremljaš uporabo VGjev na na letalih generalne aviacije.. nekateri piloti s odstranili predkrilca in namestili VGje, nekateri pa samo na klasičen profil dodali VGje.. poročajo o izrednih sposobnostih tako preurejenih kril, jaz pa se bojim, da se tako krilo, ko ka posilimo tako daleč, da že enkrat pride do porušitve vzgona, obnaša kot da je eliptično... vzgon se utrga naenkrat prek cele razpetine in to brez kakršnegakoli predznaka. To pa zna biti težje rešljivo, kot pa "standarden" zlom vzgona, ki je uporabniku prijazno "skrojen" s tlorisno obliko krila, ter aerodinamičnim ali geometričnim zvitjem.
Re: MARABU, velik parkflyer
Ja seveda z namestitvijo Vortex-ov se spremenijo-poboljšajo karakteristike pri velikih vpadnih kotih in niskih hitrostih. Se pa poveča tudi upor kar se pozna z nekaj manšjo maximalno hitrostjo.
Izrednega pomena pa je pravilna namestitev na krilo in repne površine. Proizvajalec ima za vsak tip letala narejene samolepilne šablone in moram priznati so precej nerodne in samo za enkratno uporabo. Zato je pri namestitvi potrebna velika natančnost in predvsem potrpežljivost.
Kajti v primeru nepravilne nemestitve naredimo več škode kot koristi. Je pa s tem tako kot z vsemi zadevami v aviaciji prvi in zadnji je pilot.
Norcu ne pomaga nič tudi Vortexi ne.
lp,Janez
Izrednega pomena pa je pravilna namestitev na krilo in repne površine. Proizvajalec ima za vsak tip letala narejene samolepilne šablone in moram priznati so precej nerodne in samo za enkratno uporabo. Zato je pri namestitvi potrebna velika natančnost in predvsem potrpežljivost.
Kajti v primeru nepravilne nemestitve naredimo več škode kot koristi. Je pa s tem tako kot z vsemi zadevami v aviaciji prvi in zadnji je pilot.
Norcu ne pomaga nič tudi Vortexi ne.
lp,Janez
Re: MARABU, velik parkflyer
Se strinjam s tem, da na koncu je pilot tisti od katerega je še največ odvisno.
Moj stari ata je imel eno dobro: "Tudi zlato sedlo ne naredi iz osla konja!"
Moj stari ata je imel eno dobro: "Tudi zlato sedlo ne naredi iz osla konja!"
Re: MARABU, velik parkflyer
Narisal sem eno risbo, ki na bolj grafičen način prikazuje pojav vrtincev in njihovo napredovanje vzdolž profila.
Na levi strani risbe je "čisto" krilo, na desni pa krilo z Vortex generatorji.
Opravičilo: tekst je v angleščini, ker sem v osnovi risal risbo za en tuj forum.
Mitja
Na levi strani risbe je "čisto" krilo, na desni pa krilo z Vortex generatorji.
Opravičilo: tekst je v angleščini, ker sem v osnovi risal risbo za en tuj forum.
Mitja
Re: MARABU, velik parkflyer
Zanimivi testi, bravo za opravljeno delo.
Če se odločiš še za test s turbulatorji po celem krilu (brez indikacijskih vrvic) in poročaš o rezultatih, ti doniram na PayPal za pivo
Če se odločiš še za test s turbulatorji po celem krilu (brez indikacijskih vrvic) in poročaš o rezultatih, ti doniram na PayPal za pivo
LP
Janez
Janez
Re: MARABU, velik parkflyer
Nimam pojma, kakšne dimenzije bi moral biti turbulator na takem krilu, da bi deloval.LangusJ napisal/-a:Zanimivi testi, bravo za opravljeno delo.
Če se odločiš še za test s turbulatorji po celem krilu (brez indikacijskih vrvic) in poročaš o rezultatih, ti doniram na PayPal za pivo
Globina krila je 380mm, debelina 46mm. Razpon hitrosti letenja 17 do 55 km/h.
Re: MARABU, velik parkflyer
Kar se tiče preizkusa VGjev še na levem krilu, v soboto nisem imel časa, v nedeljo je pihal močan zahodnik, včeraj in predvčerajšnjim spet ni bilo časa.. tako da ne vem, kdaj mi bo potegnilo...
Re: MARABU, velik parkflyer
Danes sem prestavil VGje iz desnega na levo krilo, da bi portdil ali ovrgel teorijo, da se je krilo zvračalo v isto stran morda zaradi momenta propelerja.
Naredil sem testni polet in tokrat se je krilo, kot sem pričakoval, spet prevračalo na stran brez VGjev. S tem so testi končani. VGji na mojem modelu dejansko pomagajo krilu prenesti večje vpadne kote.
Po končanem letenju sem VGje odstranil, ker tako ekstremnih vpadnih kotov na Marabuju itak ne potrebujem, saj je že po naravi zelo pohleven in upravljiv model.
Naredil sem testni polet in tokrat se je krilo, kot sem pričakoval, spet prevračalo na stran brez VGjev. S tem so testi končani. VGji na mojem modelu dejansko pomagajo krilu prenesti večje vpadne kote.
Po končanem letenju sem VGje odstranil, ker tako ekstremnih vpadnih kotov na Marabuju itak ne potrebujem, saj je že po naravi zelo pohleven in upravljiv model.