Supra F3J
F3B= 35x tex 1600 zgoraj in spodaj na sredi centroplana. Do konca krila gresta le dva rovinga, drugi se v parih enakomerno krajšajo, da je med razčilnimi dolžinami enakomerna razdalja.
E3J-3,5 m razpon= 25-30 rovingov tex 1600 v korenu, na koncu dva.
V obeh primerih je lahko stojina pokončno rezana balsa v korenu debela vsaj 12 mm in na koncu krila vsaj 5 mm. Če ne boš povijal moraš na stični strani z rovingom balso namočit z epoxijem, drugače bo kresnilo med šlepom.
V grobem boš porabi vsaj 2/3 100 meterskega koluta rovinga.
Se ne bojiš, da ti krilo razpade, ker oplata ne bo šla čez nosilec, temveč bo le prilepljena zraven? Take izvedbe še nisem zasledil in dvomim, da bi prenesla nekaj pristankov z pikanjem.
E3J-3,5 m razpon= 25-30 rovingov tex 1600 v korenu, na koncu dva.
V obeh primerih je lahko stojina pokončno rezana balsa v korenu debela vsaj 12 mm in na koncu krila vsaj 5 mm. Če ne boš povijal moraš na stični strani z rovingom balso namočit z epoxijem, drugače bo kresnilo med šlepom.
V grobem boš porabi vsaj 2/3 100 meterskega koluta rovinga.
Se ne bojiš, da ti krilo razpade, ker oplata ne bo šla čez nosilec, temveč bo le prilepljena zraven? Take izvedbe še nisem zasledil in dvomim, da bi prenesla nekaj pristankov z pikanjem.
lp
Sašo
Sašo
Nisi razumel, ko bo nosilec vlepljen in bo vse okej bo šla zgornja oplata čez vse tudi nosilec.raktivec napisal/-a:F3B= 35x tex 1600 zgoraj in spodaj na sredi centroplana. Do konca krila gresta le dva rovinga, drugi se v parih enakomerno krajšajo, da je med razčilnimi dolžinami enakomerna razdalja.
E3J-3,5 m razpon= 25-30 rovingov tex 1600 v korenu, na koncu dva.
V obeh primerih je lahko stojina pokončno rezana balsa v korenu debela vsaj 12 mm in na koncu krila vsaj 5 mm. Če ne boš povijal moraš na stični strani z rovingom balso namočit z epoxijem, drugače bo kresnilo med šlepom.
V grobem boš porabi vsaj 2/3 100 meterskega koluta rovinga.
Se ne bojiš, da ti krilo razpade, ker oplata ne bo šla čez nosilec, temveč bo le prilepljena zraven? Take izvedbe še nisem zasledil in dvomim, da bi prenesla nekaj pristankov z pikanjem.
Včasih res ne vem, če se ni Mark Drela z napotki za gradnjo njegove Supre trudil tja v tri dni.....
Vem da se ni, ampak me sam zanima če lahko uporabim kar imam že na voljo, da nebi zapravljal v tri dni...Ultralajt napisal/-a:Včasih res ne vem, če se ni Mark Drela z napotki za gradnjo njegove Supre trudil tja v tri dni.....
ALEX_R napisal/-a: da nebi zapravljal v tri dni...
Brez hude krvi, ampak tole tvoje krilo po mojem mnenju JE zapravljanje materiala v tri dni.
Po originalnih navodilih, četudi z malce drugimi materiali bi dobil nekaj uporabnega, kar za tvoje krilo še vedno ne verjamem, da bo. Morda ne bi bilo slabo, če bi nekje v tvoji bližini poiskal modelarja, ki je vešč tovrstnega dela. Četudi bi zahteval nekaj malega za nasvete, bi bilo vseeno ceneje kot metanje materiala skoz okno (pod tri uteži in dve planki).
Morebiti boš navkljub vsemu zadovoljen z izgledom izdelka, ampak ne verjamem, da boš z njim povohal kakršen koli finale v F3J ali F5J.
lp
Sašo
Sašo
Kar se tiče materjala ki sem ga do sedaj dobil zastonj nebi rekel da sem kaj preveč zapravljal. Edino rovinga nimam tapravega zato sprašujem če bi mi prišel prav trak, ki ga pa imam na voljo.raktivec napisal/-a:ALEX_R napisal/-a: da nebi zapravljal v tri dni...
Brez hude krvi, ampak tole tvoje krilo po mojem mnenju JE zapravljanje materiala v tri dni.
Po originalnih navodilih, četudi z malce drugimi materiali bi dobil nekaj uporabnega, kar za tvoje krilo še vedno ne verjamem, da bo. Morda ne bi bilo slabo, če bi nekje v tvoji bližini poiskal modelarja, ki je vešč tovrstnega dela. Četudi bi zahteval nekaj malega za nasvete, bi bilo vseeno ceneje kot metanje materiala skoz okno (pod tri uteži in dve planki).
Morebiti boš navkljub vsemu zadovoljen z izgledom izdelka, ampak ne verjamem, da boš z njim povohal kakršen koli finale v F3J ali F5J.
v bistvu še slabše.ALEX_R napisal/-a:Kar se tiče materjala ki sem ga do sedaj dobil zastonj nebi rekel da sem kaj preveč zapravljal. Edino rovinga nimam tapravega zato sprašujem če bi mi prišel prav trak, ki ga pa imam na voljo.raktivec napisal/-a:ALEX_R napisal/-a: da nebi zapravljal v tri dni...
Brez hude krvi, ampak tole tvoje krilo po mojem mnenju JE zapravljanje materiala v tri dni.
Po originalnih navodilih, četudi z malce drugimi materiali bi dobil nekaj uporabnega, kar za tvoje krilo še vedno ne verjamem, da bo. Morda ne bi bilo slabo, če bi nekje v tvoji bližini poiskal modelarja, ki je vešč tovrstnega dela. Četudi bi zahteval nekaj malega za nasvete, bi bilo vseeno ceneje kot metanje materiala skoz okno (pod tri uteži in dve planki).
Morebiti boš navkljub vsemu zadovoljen z izgledom izdelka, ampak ne verjamem, da boš z njim povohal kakršen koli finale v F3J ali F5J.
Spremljam to temo od začetka, pa ti moram žal reči, da si se zadeve lotil narobe. Tvoja tehnika bi bila sprejemljiva za modele do razpona 1500mm.
http://www.youtube.com/watch?v=mqnBfDAe088
Tale video dobro naštudiraj, pa na rcgroups je tudi ta tema, če se ne motim, je res vse lepo prikazano.
Mislim, da mu hočemo vsi tukaj pomagati. Če bi spremljal temo od začetka, mu je Raktivec svetoval kako in kaj, drugo je, če delaš po svoji pameti.bike-2007 napisal/-a:Zakaj kritike? Ker se večini ne da misliti in so zdaj vsi pametni, kakšni so načrti in kako naj bo narejeno. Zakaj pa ne provat, sesuti in se s tega nekaj naučiti?? Očitno ste nekateri rojeni modelarji, ki ste ob rojstvu poznali vse najnovejše tehnologije izgradnje modelov...ALEX_R napisal/-a:Modela se še skoraj nisem niti lotil delati in so že kritike da bo slabo letelo, čeprav neveste kaj nameravam naredit pa zakaj tako.
In če je tako zgrešen projekt...kje ste bili ko je fant opisal kako bo zgradil model?? To piše se mi zdi, da na prvem ali drugem postu! Zakaj mu že takrat niste povedali, da tako ne sme delati ali mu vsaj svetovali kot rojeni strokovnjaki kako naj dela in česa naj se pazi pri gradnji. Končno se je nekdo opogumil in nekaj pokazal ljudem, kaj bo delal in kako kar je povsem njegova stvar kako bo delal in kaj bo delal, vi pa takoj bombardirati, da je to največja katastrofa in ne vem kaj! Najbolš, da bi vsi iz reberc delali in kopirali 100let stare načrte.
Alex ti poslušaj pametne nasvete ne pa nasvete naših vrlih modrecev, ki znajo običajno samo nabijati in kritizirati.
Ne mislim se tu zapletat v neke brezvezne preprire, ampak zakaj bi se nekdo učil na svojih napakah, če se lahko narediš nekaj po preverjenem receptu.
Bom dal primer:
Lani sem se vrgel v slaščičarske vode, pač za RD sem spekel torto, ki je ratala v prvo, pač sem uporabil preverjen recept. Potem sem še dodal nekaj svojih detailov k torti ( jo še malce izboljšal). Ko sem dal recept kolegici, je namesto torte ratala mala katastrofa. Kaj je bil vzrok? Mami je bla zraven in je spreminjala recept, ker je pač izkušena kuharica, jaz pa začetnik. In itak sta prvo zašuštrali biskvit za torto, ker sta zmanjševali količine nekaterim surovinam. Potem se je ponesrečila krema, ker je kupila napačne jogurte, pa še posebaj sem povedal, katere naj vzame,... Vglavnem, torta je bila pogojno užitna. Če bi se držala recepta, bi bila čisto druga zgodba.
- nori-modelar
- Profesor
- Prispevkov: 1075
- Pridružen: 07 Apr 2009, 10:08
- Kraj: Slovej Gradec
- Kontakt:
Tudi zastonj materiala enkrat zmanjka...
Lahko si privoščiš malo več felerjev če zadeva ni namenjena tekmovalno,ko pride v igro pa namen zmagovati ter f3j ter vitla je pa zadeva malo drugače...
V tej temi nihče nikakor noče škodovati,samo radi bi pomagali da nebo odkrival tople vode v bojlerju...
Lahko si privoščiš malo več felerjev če zadeva ni namenjena tekmovalno,ko pride v igro pa namen zmagovati ter f3j ter vitla je pa zadeva malo drugače...
V tej temi nihče nikakor noče škodovati,samo radi bi pomagali da nebo odkrival tople vode v bojlerju...
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
- nisi vakumiral, temveč stiskal. Zaradi tega si porabil precej več smole in vseeno dobil nekvaliteten spoj med laminatom in sredico. Za polovico centroplana si recimo porabil 50 g smole. Jaz sem ravno te dni npr. za cel približno enako velik centroplan modela izdelanega v kalupu, torej tkanina/sendvič pena/tkanina, porabil 85 g smole. In v to maso je všteto laminiranje, karbon za nosilec, lepljenje stojine in lepljenje obeh polovic. Samo za oplate je šlo le 60 g smole.ALEX_R napisal/-a:Kaj sem pa storil narobe? nisem še niti začel samo spodnjo oplato sem naredil in to je to...
Lp Alex
- sredice nisi poredhodno pripravil. Pred laminiranjem bi moral v sredico vlepit stojino nosilca, rebra kjer pridejo spoji, dobro bi bilo vlepit balso na mestu, kjer je šarnir, da je krilce že ob izrezu zaprto. To je vsaj po moje daleč najenostavnejši in najlažji recept za zapiranje krilc. Roving za pasnice dodaš v krilo istočasno z oplatami. Naknadno lepljenje reber ni ravno produktivna zadeva...
- vzel si pretirano tanko folijo in dobil površino, ki le spominja na lepo gladko površino izdelkov po drelinem receptu.
- karbon ni ravno pod kotom 45 stopinj in zadnji rob karbona ni zlaminiran direkt na nosilec, ker nosilca seveda ni. Težko boš naknadno dosegel resnično dober spoj.
- zgrešil si položaj krilc in abrajzo dal gor tako pač.
@Bike 2007;
Kritiziram zato, ker sem upal, da bom lahko pomagal in ravno mene si našel, da trabantaš o rebrcah, ter kopiranju načrtov! Verjameš ali ne, sem do zdaj z pomočjo tujega načrta izdelal le RBC-KITSov model F35, vseh ostalih MNOGO več kot 100 modelov sem se lotil čisto po svoje. Tudi kakih 10 kosov elips, ki sicer nastajajo po zelo starih kalupih nekoga drugega sem se lotil po svoje, ampak sem pri tem upošteval osnove, ter pripombe marsikoga, tudi nekaterih iz tega foruma.
Mislim, da nekoga, kise loti takega modela ne morem gledati z enakimi očmi kot nekoga, ki se loti začetniškega modela. Poleg tega naj bi bil to model, ki bo požel nekaj zmag in žal ne morem biti tako pripravno navdušen, ter prijazen kot Pegasus malo višje. Če se mi zdi nekaj zaendrek pač povem in me ne zanima kaj bodo potem mislili bike 2007 in ostali.
Čeprav je Drela strokovnjak, ki mu ne sežem do nohtov na nogah, se vseeno ne strinjam z njegovim pristopom do konstruiranja modelov, a vseeno se mi zdi tehnologija izdelave, ki jo priporoča in lepo kaže na svoji strani dovolj dobra, da bi se je kazalo držat kot pijanec plota, še bosebej nekomu, ki mu je tovrsten model očitno prvi.
Vsekakor je modelarjeva stvar kako se bo modela lotil, ampak takoj, ko se je z njim pokazal na forumu je to postal objekt javne obravnave in prav vsak lahko pove o njem kar si misli. Če me spomin ne vara je celo padlo neko takšno vprašanje.
Kot očitnemu začetniku sem v glavnem le svetoval nekaj stvari, ter mu nazadnje povedal, da bi bilo po moje najbolje trenirat na cenejših materialih in šele potem poseči po takem izdelku z takimi snovmi. Nima veze, ali je to padlo z neba, ali pa je bilo kupljenoi. Tudi tega zastonjskega bo hitro zmanjkalo, nato pa bo treba nabavljat in 90 g karbon niti približno ni zastonj, 163 g je pa itak pretežak za konkurenčno izdelan F3J model, izdelat klasično z prepajanjem in vakumiranjem.
P.S.
Nekoč je prišla na nek natečaj strojepiska in pisala po diktatu. ko je član komisije pregledal zapiske je pripomnil, da je veliko napak, nakar strojepiska odvrne:"Ja gospod, ampak na napakah se učimo." In tisti član komisije odvrne:"Že, že, ampak vi bi radi znali preveč naenkrat."
lp
Sašo
Sašo
- matej rozman
- Freak
- Prispevkov: 852
- Pridružen: 26 Jul 2005, 15:06
- Kraj: Velenje
Ma fantje, naj zgleda še tako neumno, včasih se iz kakšne neumnosti rodi genialna ideja.
In verjamem, da četudi ne kaže vedno najbolje, mogoče se pa vsi kaj novega naučimo, mogoče celo Drela.
Zato pa naj ti ne zmanjka volje in idej, veselo zakoplji v delo in verjamem, da ti bo uspelo, če ne prvič pa drugič ali tretjič
In verjamem, da četudi ne kaže vedno najbolje, mogoče se pa vsi kaj novega naučimo, mogoče celo Drela.
Zato pa naj ti ne zmanjka volje in idej, veselo zakoplji v delo in verjamem, da ti bo uspelo, če ne prvič pa drugič ali tretjič
plp, Matej