CMP Corsair 50, Saito 72

... pogovori radijsko vodenih pomanjšanih različicah pravih letal

Moderatorji: Pisaneli, igi

Uporabniški avatar
SpEkTr
Freak
Prispevkov: 816
Pridružen: 29 Jan 2006, 13:29
Kraj: Dvorje

Odgovor Napisal/-a SpEkTr »

Igor a ni bila tole pri sandiju kritična točka na podvozju. Tam kjer se zasuče nosilo. Kako sta že rešila to?
lp Dejan

Slika
Uporabniški avatar
Aleks
Tekmovalec
Prispevkov: 443
Pridružen: 27 Avg 2005, 19:09

Odgovor Napisal/-a Aleks »

Lepo prosim za pomoč pri montaži motorja. Požarni zid ima desni nagib, navzdol pa izgleda da ne. Na prvi sliki se vidi, koliko je vertikalna označba zamaknjena od absolutne sredine požarnega zidu.

Razdalja od požarnega zidu do izstopa iz kaputaže je 132 mm, pri tej razdalji in kotu 2 stopinji pride zamik 4,6 mm.

Slika

Slika
Uporabniški avatar
slo-warhavk
Freak
Prispevkov: 704
Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
Kraj: Hrastnik

Odgovor Napisal/-a slo-warhavk »

:roll:



A rabiš motor nagibat navzdol... :roll: ... gre namreč za nizkokrilca... :roll:





LP

Darko
Uporabniški avatar
Aleks
Tekmovalec
Prispevkov: 443
Pridružen: 27 Avg 2005, 19:09

Odgovor Napisal/-a Aleks »

Hja ne vem, :roll: . Sem mislil, da je nagib pri vseh enako.
Ne razumem tudi slike iz navodil, tam je videti os motorja desno zgoraj nad centrom, torej vertikalno in horizontalno.
Uporabniški avatar
slo-warhavk
Freak
Prispevkov: 704
Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
Kraj: Hrastnik

Odgovor Napisal/-a slo-warhavk »

Ni nujno da ima vsako letalo nagib v desno in navzdol. V tvojem primeru bo to držalo, vsaj glede na načrt. Sam naredim tako kot imaš narisano v načrtu. Enostavno med nosilec motorja in požarno steno na vijak nastavim-podložim podložko ali dve, da os motorja pri izhodu iz kaputaže leži lepo v centru.

Se pravi v treh točkah, tako, da os usmeriš diagonalno navzdol in v desno.


LP Darko
Uporabniški avatar
Aleks
Tekmovalec
Prispevkov: 443
Pridružen: 27 Avg 2005, 19:09

Odgovor Napisal/-a Aleks »

Darko hvala, ampak sedaj sem pa res zbegan. Črte na letalu so v nasprotju z načrtom. Corsair je nizkokrilec. Po vsem prebranem sem se odločil, da nagiba navzdol ne bom delal.
Uporabniški avatar
sandi.smid
Freak
Prispevkov: 974
Pridružen: 06 Mar 2006, 07:16
Kraj: Gorenjska

Odgovor Napisal/-a sandi.smid »

Če se ne motim je vse že tako kot mora bit.. Poglej od strani.. Ti pritrdi nosilce motorja tako da bo os na sredi, le še dolžino določi glede na kaputažo..

LP
Slika
Uporabniški avatar
Aleks
Tekmovalec
Prispevkov: 443
Pridružen: 27 Avg 2005, 19:09

Odgovor Napisal/-a Aleks »

Sandi, os ob kaputaži je v vsakem primeru na sredi. Trenutno na rcgroups Corsairja gradi še en Italijan, on se je odločil za nagib navzdol. Kdor od nas bo naredil napako, lahko precej poslabša letalne karakteristike. Sem poslal še vprašanje na CMP. Upam, da dobim odgovor.

V kolikor bi imal Corsair tudi vertikalni nagib, zarisana črta ne bi smela biti na sredini kroga, ampak 4,6 mm nad njo.
Uporabniški avatar
Aleks
Tekmovalec
Prispevkov: 443
Pridružen: 27 Avg 2005, 19:09

Odgovor Napisal/-a Aleks »

Imam stransko postavitev motorja. Zaradi tega je desna stran letala težja od leve. Ali moram zaradi tega manjkajočo obtežitev namestiti na levo stran kaputaže? Po moji logiki je letalo zaradi tega bolj nagnjeno vrijem ob manjših hitrostih?


Slika

Odločil sem se za tretjo cev in natakanje goriva z zgornje strani letala.

Slika

Vsak vaš komentar in kritika zaželjena.
Uporabniški avatar
Stanko P.
Profesor
Prispevkov: 1070
Pridružen: 05 Dec 2007, 19:46
Kraj: Benedikt
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Stanko P. »

Najbolje je 'kontra' obtežiti nekje na levem krilu, ker tako z najmanjšo utežjo dosežeš največji učinek.

LP
Uporabniški avatar
SpEkTr
Freak
Prispevkov: 816
Pridružen: 29 Jan 2006, 13:29
Kraj: Dvorje

Odgovor Napisal/-a SpEkTr »

Jaz imam na dveh modelih bočno postavljem motor, pa še nikjer ni bilo potrebno karkoli obteževat?!?

Ti pejdi lepo v luft, čim manj kompliciraj, potem pa boš videl kaj in kako dalje..
lp Dejan

Slika
Uporabniški avatar
sandi.smid
Freak
Prispevkov: 974
Pridružen: 06 Mar 2006, 07:16
Kraj: Gorenjska

Odgovor Napisal/-a sandi.smid »

Tukaj se strinjam z Dejanom.. To so tako majhne razlike, da so zanemarljive.. Tudi jaz imam tako postavitev, pa mi pri poletu nagiba ni bilo treba nič trimat.. Več težav boš mel z višino.

Vprašaj fante, ki letijo 3D, pa imajo pod kaputažo samo eno joško, če pri njih kaj vpliva to na letenje.. Mislim da ne.. [-X

LP
Slika
Uporabniški avatar
jernejk
Profesor
Prispevkov: 1116
Pridružen: 02 Apr 2005, 23:29
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a jernejk »

Za ugotavljanje težišča obstajajo postopki trimanja... išči rc trimming chart. Če se prav spomnim, ti takole napako pokaže letalo tako, da je na vrhu lupinga vedno "prevrnjeno" na pretežko krilo. Ker pa to ni f3a model, je zadeva verjetno res nepomembna.

Kot je že omenil predhodnik, tako napako odpravljaš z dodajanjem majhne uteži povsem na koncu krila.

Lp
J
Uporabniški avatar
Aleks
Tekmovalec
Prispevkov: 443
Pridružen: 27 Avg 2005, 19:09

Odgovor Napisal/-a Aleks »

Hvala fantje. Saj mi ne zamerite, modelarski zelenec ima vedno veliko vprašanj.

Dela je res veliko več, kot sem pričakoval. Upam, da bo ta vikend model dokončan.

Imam še eno večjo težavo. Težko se dobi spiner torpedne oblike. Po trgovinah imajo samo konusne. Dodatna težava je v tem, da je navoj na propelerski osi M7/1. Pozna kdo trgovino ali osebo, ki bi tak spiner proti ustreznemu plačilu izdelal?
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Jaz sem jih našel pri francozih.
Uporabniški avatar
Aleks
Tekmovalec
Prispevkov: 443
Pridružen: 27 Avg 2005, 19:09

Odgovor Napisal/-a Aleks »

Mehanska uvlačljivo podvozje tudi zahteva zelo veliko prilagajanja in trimanja, sploh, ker to delam prvič. Zadevo sem si dodatno zagrenil, ker sem naročil napačen servo. Namesto Hitec HS-77B, sem naročil HS-75BB, ki ima samo 180 stopinjsko rotacijo, brez možnosti nastavljanja. Vmes sem zamenjal celoten koncept ročic.

Na slikah je sedaj delujoč sistem. Bom posnel še video čez nekaj dni.

Na servotu sem dodal dodatno vez, ki preprečuje, da bi sila krivila konektorje na servo ročicah.

Slika

Slika
Uporabniški avatar
Aleks
Tekmovalec
Prispevkov: 443
Pridružen: 27 Avg 2005, 19:09

Odgovor Napisal/-a Aleks »

Končno sem našel ustrezen spiner oziroma "prop nut".
http://www.truturn.com/cgi-bin/store/ag ... t_match=on

Slika
Uporabniški avatar
Aleks
Tekmovalec
Prispevkov: 443
Pridružen: 27 Avg 2005, 19:09

Odgovor Napisal/-a Aleks »

Še nekaj fotk skoraj dokončanega modela:

Prva modifikacija je vložišče za bajonet na krilu. Lesen vstavek za vlepljenje se mi je zdel slab. Našel sem podložko pravega premera in ji povečal luknjo na ustrezen presek.
Slika


Vijaki za pritrditev krila so na mestu, kjer je krilo najtanjše, zato se zlahka vtopijo in deformirajo krilo. Dodana je ploščica za tiskana vezja, dobre trdote, ki obremenitev vijaka poradzdeli.
Slika

Drobovje:
Slika


Slika


Slika


Slika


Slika



Tako kot je že nekdo napisal, vijaki, ki držijo teleskope na osi, ne držijo dobro. Narediti moram modifikacijo, sicer se bo kolo na vsaki luknji obrnilo.

Druga skrb je tudi zadnje kolo. Osovina je tako tanka, da se kar spodvija.
Uporabniški avatar
Offshore
Dr. Modelar
Prispevkov: 6708
Pridružen: 23 Avg 2005, 14:24

Odgovor Napisal/-a Offshore »

Nimaš kaj -CMPro :wink:
Tud moja cessna je firme CMpro pa tud ni ravno najboljš narjena,tako da sem pri tej firmi zaključil :roll:
Uporabniški avatar
Aleks
Tekmovalec
Prispevkov: 443
Pridružen: 27 Avg 2005, 19:09

Odgovor Napisal/-a Aleks »

Samo letalo se mi ne zdi slabo narejeno. Zložljivo podvozje in teleskopi niso od CMP-ja. Ta trenutek tudi nisem prepričan, kje se os vrti. Na teleskopu ali na zložljivem uvozju.
Uporabniški avatar
Valuk
Tekmovalec
Prispevkov: 280
Pridružen: 25 Okt 2005, 20:30

Odgovor Napisal/-a Valuk »

Zdravo!
Ob gledanju slike,so mi v oči padla kolesa,premer namreč.(se čudim,da se že prej ni kdo vtaknil vanje)
Za zelo gladek asfalt bi morda šlo!Vse ostalo bo katastrofa!Razmisli o večjem premeru!
Še dodaten argument:Pravi corsair je imel vsaj za 100% večji premer koles.
Pa lep pozdrav! :wink:
Uporabniški avatar
Aleks
Tekmovalec
Prispevkov: 443
Pridružen: 27 Avg 2005, 19:09

Odgovor Napisal/-a Aleks »

Popravljam navedbo. Os se vrti na mehanizmu, ne na teleskopih.

@Valuk, kolesa imajo premer 56 mm. Do sedaj sem videl eno izvedbo, v kateri modelar ni uporabil ležišč za kolesa, ampak je naredil večji obod iz balze. Slike sedajle žal ne najdem. Zaenkrat bom pustil tako kot je. Če bo praksa pokazala drugače, bom šel v predelavo.
Uporabniški avatar
snoopy
Freak
Prispevkov: 788
Pridružen: 18 Avg 2007, 13:18
Kraj: Posavec

Odgovor Napisal/-a snoopy »

Aha zaradi tezisca, jest ga mam nazaj od kril....recimo......90mm od roba kril nazaj. V Navodilih sicer piše os 80-85mm od sprednjega dela kril nazaj. Mislim da bo to čist vredu. Tezisce imam malo naprej, ampak cist malo, bolje kot nazaj. Itak ga motor popravi. Tezisce bolj zadej pa model (kot veste itak) zacne glesirat (kt kobra).

Kje pa mas ti tezisce??
vaja dela mojstra..
Uporabniški avatar
snoopy
Freak
Prispevkov: 788
Pridružen: 18 Avg 2007, 13:18
Kraj: Posavec

Odgovor Napisal/-a snoopy »

Aja pa se to. Jest sm z osmi tko resu d sm v os zvrtu majhno plitko luknjo, pa se inbus sem zamenju z navadnim vijakom in ga zbrusil.
vaja dela mojstra..
Uporabniški avatar
Aleks
Tekmovalec
Prispevkov: 443
Pridružen: 27 Avg 2005, 19:09

Odgovor Napisal/-a Aleks »

snoopy napisal/-a:Aha zaradi tezisca, jest ga mam nazaj od kril....recimo......90mm od roba kril nazaj. V Navodilih sicer piše os 80-85mm od sprednjega dela kril nazaj. Mislim da bo to čist vredu. Tezisce imam malo naprej, ampak cist malo, bolje kot nazaj. Itak ga motor popravi. Tezisce bolj zadej pa model (kot veste itak) zacne glesirat (kt kobra).

Kje pa mas ti tezisce??
Težišča še nimam, nameravam pa ga imeti na 80 mm. S tem tvojim tekstom si me totalno zmedel. Težišče si pomaknil na 90 mm in praviš, da si ga pomaknil naprej?
Odgovori

Vrni se na RV makete letal