Matjaž_Černivc napisal/-a:...kaj se pridobi-izgubi z ošiljenimi krili (globina profia kril se z oddajlenostjo od trupa zmanjšuje)?
Gledam namreč Yak-55 in Yak-55m, ki imata pravo nasprotje tlorisov...eden ima manjšo, a konstantno globino; drugi pa ima veliko globino krila v korenu in zelo majhno v konici...
lp
Ker je malce prezgodaj za kakšno daljše pisanje, za enkrat samo tole:
Ošiljeno krilo (krilo z velikim zoženjem)
Pridobi se:
- na manjši masi krila pri enaki trdnosti, saj je krilo v korenu precej debelo, tam kjer je za nosilec višina najbolj pomembna
- na veliki prečni okretnosti, saj je masa krila skoncentrirana bliže trupa in ima krilo zato manjšo vztrajnost
Izgubi se:
- zaradi male globine krila na zaključkih, leti profil tam z manjšim Re številom, kar pomeni, da je težje izbrati profil, ki bo deloval dobro pri velikih vpadnih kotih (ostro kroženje, ali počasno letenje), zato tako krilo rado omahne v kovit. Da se temu ognemo (kolikor se le da) je treba izbrati ustrezen profil in (ali) zagotoviti zvitje krila (aerod. ali geometr.)
- povečan induciran upor, kadar se z zoženjem pretirava.
- komplicirana gradnja, saj eno rebro ni podobno drugemu.
LP Mitja