Pogovori o aerodinamiki modelov

Vse kar ne spada v ostale tematike o modelih letal/helikopterjev

Moderator: Pisaneli

Odgovori
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker »

MC GAYVER napisal/-a:
Da se pa naredit leteče krilo iz vseh
Da se.
A bodo leteli?
To je sedaj vprašanje :oops:
www.okarbon.eu
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13475
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Če fališ profil in zvitje se da reševati še z "srednjo lego" krmil.

Profil pri takem modelu za zabavo nima tako hudega pomena kot se ti zdi.

Največji pomen imata pravilno nastavljeno težišče in pa odkloni krmil posebej za višino in posebej za nagib, ter še kakšno "glajenje" okoli nevtralne lege.. expo...

Če pa bi rad DSal... hmmm..poišči preverjen načrt in se ga striktno drži.
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker »

Ultralajt napisal/-a: Če pa bi rad DSal... hmmm..poišči preverjen načrt in se ga striktno drži.
Za DS je model že v gradnji (ni leteče krilo)

Za forumaša rišem model po njegovem dizajnu in sedaj bekslam med profili...
www.okarbon.eu
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Profesor
Prispevkov: 1973
Pridružen: 12 Dec 2002, 01:00
Kraj: lj
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a MC GAYVER »

brejker napisal/-a:
MC GAYVER napisal/-a:
Da se pa naredit leteče krilo iz vseh
Da se.
A bodo leteli?
To je sedaj vprašanje :oops:
Na leteče krilo lahko damo kakršen koli profil :o :o je pa potrebno prilagodit zvitje krila in pri dosti profilih je zvitje tako "čudno" da je njihova uporaba pri gradnji letečih kril pač nesmiselno.


Leti pa vse samo ne vse enako dobro :D
Uporabniški avatar
no_name
Profesor
Prispevkov: 1134
Pridružen: 18 Nov 2004, 13:25
Kraj: Lesce
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a no_name »

brejker napisal/-a:Leteče krilo.
Profil krila sipkill(in še nekaj)

Vprašanje:
Ali so vsi sipkill profili namenjeni letečim krilom.

Hvala za odgovor
brejker napisal/-a: Za DS je model že v gradnji (ni leteče krilo)

Za forumaša rišem model po njegovem dizajnu in sedaj bekslam med profili...
Upam da se tole ne navezuje na isti projekt.

LP
Babooni so ponovno med nami !
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker »

Vprašanje:
Ali so vsi sipkill profili namenjeni letečim krilom.

Za forumaša rišem model po njegovem dizajnu in sedaj bekslam med profili...
Se ja 8-[
Misliš, da bi moral uporabiti kakšen drug profil?
Mogoče MH45 (na rcgrupsu ga je en uporabil, za leteče krilo :roll: )
www.okarbon.eu
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Kako si upaš nekomu drugemu risat modela, če nimaš pojma o osnovi? Slika
lp
Sašo
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

raktivec napisal/-a:Kako si upaš nekomu drugemu risat modela, če nimaš pojma o osnovi? Slika
Komot :lol:
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker »

Kdor ne reskira, ne profitira :whistle:
www.okarbon.eu
Uporabniški avatar
Peter Karner
Freak
Prispevkov: 558
Pridružen: 30 Mar 2008, 12:12
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Peter Karner »

Slika je nastale leta 1966 v Pančevu. Mogoče ti bo pomagala pri risanju.
Priponke
102.jpg
102.jpg (108.31 KiB) Pogledano 4125 krat
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

brejker napisal/-a:Kdor ne reskira, ne profitira :whistle:
Je včeraj dejal polž in pohitel čez cesto na Karavanškem mejnem prehodu...
lp
Sašo
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13475
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Dinamično jadranje!


So se skristalizirale zahteve, ki jim mora ugoditi model?

- trdnostne zahteve
- aerodinamične zahteve
- velikost
Uporabniški avatar
muha
Freak
Prispevkov: 700
Pridružen: 05 Feb 2006, 18:59
Kraj: nekje vmes

Odgovor Napisal/-a muha »

Ultralajt napisal/-a:Dinamično jadranje!


So se skristalizirale zahteve, ki jim mora ugoditi model?

- trdnostne zahteve
- aerodinamične zahteve
- velikost
Več ali manj se da z vsakim pobočnim jadralnim letalom DSati. Je pa potem od letala odvisno, koliko hitro pospešuje, do kakšnih hitrosti mu dovoljuje trdnost (tudi povezave), koliko ga lahko 'zategneš' ko obračaš na vrhu,....

Se mi zdi da je od vsega skoraj najbolj pomembno da se z njim da lepo pojadrati tudi v zmernih pogojih, vetra cca. 4-6m/s. Saj kakšnih brutalnih pogojev ne srečaš velikokrat na pobočju! (moja filozofija za tisto kar sem videl in probal)
Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1260
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc »

...če je namen ds-anja zgolj užitek in veselje, je po mojem mnenju najbolši f3j (f3b) model generacije, ki so nosile obe oznaki...ala Escape, Superior; Eraser...(saj je tudi cena ugodna)

V rep se je pokazal kot zelo dobrodošel pri nižjih hitrostih v začetnih krogih...težava je namreč model spraviti na pravi tir elipse pri nižjih hitrostih...ko model v pravem tiru doseže višje hitrosti se povsem umiri in potrebne so le še manjše korekcije z ajleroni in seveda višina...

Do sedaj sem letel dva starejša hotlinerja (rg-14 in rg-15) in dve stari jotici (Esprit sd-3037, in Escape mh-32)...im moram reči, da bolj kot je bil model našpičen, maj je bilo užitka pri letenju...

Če bi imel $ bi si omislil modele ala Elita, Espada-f3b laminat, Nyx-dvojni karbon
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13475
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

muha napisal/-a: Več ali manj se da z vsakim pobočnim jadralnim letalom DSati.
Ampak s kakšnim se da bolje?
muha napisal/-a: Je pa potem od letala odvisno, koliko hitro pospešuje, do kakšnih hitrosti mu dovoljuje trdnost (tudi povezave), koliko ga lahko 'zategneš' ko obračaš na vrhu,....
Na to pa vpliva vitkost krila, profil krila, zgradba krila...

in o tem sem spraševal.. torej, kakšni profili so primerni, kakšna vitkost krila je primerna, kakšna ploskobvna obremenitev je primerna..pravzaprav, kaj je bolje in kaj je slabše...

Sklepam, da je "recept" najti le če vzamemo nekaj uspešnih rekorderjev pod drobnogled... ali pač ne?
Uporabniški avatar
muha
Freak
Prispevkov: 700
Pridružen: 05 Feb 2006, 18:59
Kraj: nekje vmes

Odgovor Napisal/-a muha »

Ultralajt napisal/-a: Sklepam, da je "recept" najti le če vzamemo nekaj uspešnih rekorderjev pod drobnogled... ali pač ne?
Tako je =D> =D>

Razpon letala do 2.5m (v primeru samogradnje), teža tja do 2kg, profil nekaj v smislu F3F, F3B. Za primer trdnosti krila, F3F letalo Miraj ( 2.5m, MG06) je z krilom pozitivne kostrukcije (stirodur čez pa 1 plast 125g ogljika), letel tja do 180MPH. Nič pa ni narobe če uporabiš 160g srajčko, pa še ceneje je :wink:
Glede nosilca ti pa zna Sašo več povedati.
Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1260
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc »

Ultralajt napisal/-a: Sklepam, da je "recept" najti le če vzamemo nekaj uspešnih rekorderjev pod drobnogled... ali pač ne?
Rekorderji so izven kategorije...jih je sploh nesmiselno primerjati...

lp
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13475
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

No, da se razumemo, ne spravljam se delati DS modela, ampak hočem samo iz tehnične radovednosti izvedeti stvari, ki me zanimajo. Ni nujno da me zanimajo zaradi gradnje ampak dostikrat le zaradi širjenja obzorja....
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Rekorderji izvenserijski? TRAPARIJA in še enkrat TRAPARIJA!!!
Rekordi se postavljajo z 15. let starim Opusom, ki NIKOLI ni bil konkurenčen niti v F5B! Primeren je le zato ker:
- ima majhno vitkost krila-trdnost
- globoko krilo dobro nosi na padini-primerjaj podobno grajene ujede z "termičnimi" galebi.
- ima debel originalni RG14-trdnost in precejšna nosilnost profila ob majhni ukrivljenosti
- ima majhen razpon-trdnost
- ima klasično razmerje zmaja brez pretiravanja v prišpičenosti zaključkov kril, dolžine trupa... in je šolski primer brez kakršnih koli odstopanj kamorkoli.

Model z razponom bistveno nad 2 m po moje nima kaj iskat v konkretnem DSanju. Krilna obremenitev pod 100 g/dm2 tudi ne bo prinesla zavidljive hitrosti.
Da ne bo kdo pomislil kako high tech je Opus izdelan bi bilo dobro vedet, da so bili kalupi izdelani na osnovi pramodelov brez kakršnega koli rezkalnega stroja...
Podoben in zelo konkurenčen model si lahko doma izdela VSAK malce podjetnejši modelar in ob tem uporabi najcenejšo 163 g karbonsko tkanino, balso, karbon roving tex1600, štumf za trup in stirodur.

Uporaben profil je vsak, ki je blizu RG14, RK40 in bog ne daj zvitjan niti aerodinamičnega ne!!

Tako za "hobi" DSanje je seveda primeren vsak približno dovolj trden model, toda to potem ni nekaj za tekmovalno našpičeno temo kot jo razumem v debati na tem forumu.


p.s.
F3F in F3B modeli v DSu nimajo kaj iskat, so enostavno preveliki in namenjeni drugim stvarem. Najboljši so "zahojeni" F5B modeli, ki so podobni Opusu. Prepričan sem, da bi bil dobro ojačan Laser, ki se je enkrat pojavil tu nekje, prav tako dober kot Opus, če mu T rep spremeniš v X ali V rep. T bi se verjetno zamajal ob pribijanju.

Mislim, da bom čez zimo izdelal en DS model z trupom na osnovi karbonske tekaške palice, poslal skice Ultralajtu...


@Muha;
Stirodur in karbon brez balse ne bo šlo! Mora biti stirodur, vsaj 80 g steklenka ali karbon, 1-1,5 mm balsa, 163 g karbon. Nosilec? Navpično rezana 8 mm balsa z do 20 rovingi tex 1600 na vsaki strani. V korenu mora biti še en trikotnik karbona pod vsako oplato.
Nosilec? Škatlast karbonski nosilec 25x14 z 2 mm debelo steno in dvema navpičnima nosilcema. Izdelava bo prikazana v ustreznem članku in je povsem simpl.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1260
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc »

Opus ima izmerjeno hitrost 305 mph; Kinetici, Dynamici in Thundertakerji so zelo blizu 400mph...toiko o tem izven kategorije...

lp
Uporabniški avatar
muha
Freak
Prispevkov: 700
Pridružen: 05 Feb 2006, 18:59
Kraj: nekje vmes

Odgovor Napisal/-a muha »

Oh seveda gre karbon brez balze! In to do 180MPH (289Km/h), pa če to ni dovolj za prvo letalo, glede na to da je šel baboon nekaj čez 200Km/h pri brisancu, je še vedno ta hitrost zavidljiva.
Ko je govora v slo o DSanju, nimam v glavi nič večjih številk kot 300Km/h. In verjamem da bo še nekj časa ostalo tako. Tudi opus se bo na Soriški (ali kje drugje), zelo težko približal tej številki. Še najbolj se mi zdi primeren kakšen primorski še neraziskan teren ob šibkejši burji.

Nevem zakaj je toliko govora o 400, 500, 600 Km/h, če prvi v evropi (uradno) dosegel 479Km/h, dvajseti pa samo še 331Km/h (kar je malo čez mejo novejšega F3B jadralca).

?
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

@Matjaž;

Izven kategorijska je organizacija skupine amijev, ki iščejo ugodne vremenske pogoje in dirjajo za njimi. Če imaš dovolj trden in kolikor toliko soliden model boš zelo malo zaostajal za najhujšo žverco, če bosta imela iste pogoje.
Če me spomin ne vara je pri potrebni moči za neko doseženo hitrost zračni upor linearna komponenta, hitrost pa vpliva z tretjo potenco.
Dva modela, ki imata za 15% različen upor (kar je že zelo huda razlika) postaneta enakovredna, če slabšega za malce več kot 15% bolj obtežiš, razpoložljiva moč pa se veča z tretjo potenco na hitrost vetra in tu se dobijo tile izven serijski rezultati.




@Muha;

Če se greš DS je škoda, da te odličen rotor ujame nepripravljenega in ko se lotiš modela te stane en fičnek več in malce več vloženega dela, da dobiš neuničljivo planko.
Babon le 200 km/h? Ni me bilo zraven, a ker sem to krilo že enkrat prej videl sem prepričan, da je moralo iti nekaj narobe. Ta model bi moral ob malce dodane mase to hitrost podvojiti, če ga spustiš navpično iz pike!


Baza v modelarstvu je presenetljivo majhna in za povrhu je to povsem obroben hobi-šport. Če se nekdo gre tekmovanje in se v taki milo rečeno mizerni konkurenci zadovolji z 60% ali 70% že pri konkurenci doseženega rezultata, potem je preveč resno vzel tisto socolimpijsko, da je važno sodelovat. To zame ni tekma, temveč ujčkanje samega sebe in ni vredno resne debate, razen za izmenjavo izkušenj, da ga še kdo drug ne polomi podobno.



p.s.
Naši DSarji bi se z konkurenčne dosežke obvezno morali povezat z modelarji-meteorologi, npr. Aleksej..., da bi iz prve roke dobili ustrezne podatke. Seveda bi bilo treba izdelat dobro karto vseh potencialnih in z avtom dostopnih terenov za DS. Ob majhni Sloveniji so majhne razdalje in tudi vremenski pojavi so kratkotrajni, a znajo biti izraziti, zato je pomemben dosto z avtom, da si hitro tam.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
muha
Freak
Prispevkov: 700
Pridružen: 05 Feb 2006, 18:59
Kraj: nekje vmes

Odgovor Napisal/-a muha »

Dejstvo je da imamo za kakšne resnejše debate o čimerkoli (modelih, pogojih, terenih, .....) ČISTO PREMALO IZKUŠENJ!!! #-o

Vsak zna na youtube pogledati en posnetek hitrega DSanja, vzeti jadralčka, narediti par zavojev na hribu (po možnosti tako da z vsakim nadaljnim zavojem izgublja hitrost), nato veliko sanjariti kako hitro bi on znal DSati z primernim letalom ob primernih pogojih, na koncu koncev pa še deli (malenkostne) izkušnje z forumom o samem letenju.

Žal imam tudi jaz premalo izkušenj z DSanjem, (verjetno tudi JAZ PREVEČ pišem na forumu), ampak sem že marsikaj poizkusil in videl (od Matjaža, kateri je trenutno vsaj dve stopnički višje z izkušnjami kot jaz :oops: , čeprav nisem malo DSal), sem si pa ustvaril neko sliko o samem letalu in doseženih hitrostih.
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

@Muha;

Če tisto zgoraj leti name se sploh nisva razumela! Niti približno ne sanjarim kako bi znal DSat, temveč bom poizkusil in ko bom, se bom konkretno lotil! Če mi uspe lepo, če mi ne (Kar mi verjetno ne bo.) se vsaj ne bom mogel izgovarjat, da sem le poizkušal, a nisem imel pravega materiala in na podobne neumnosti. Vsekakor se na primer ne mislim vozit na izlete na Soriško in potem pisat kako klavrn dan je bil! Ko bom kam šel, bom vnaprej vedel okvirne podatke o vremenu in verjetno v avtu ne bom imel enega samega modela.
O DS letenju si ne privoščim dajat kakršnih koli nasvetov, o gradnji ustreznih letal pa me lahko zbudiš ob kakršni koli uri in z nasvetom ne bom usekal dovolj mimo, da bi me argumentirano ulovil! Seveda me lahko "pobiješ" na gostilniški način, a to je druga plat, ki nas verjetno ne zanima.Slika
lp
Sašo
Uporabniški avatar
muha
Freak
Prispevkov: 700
Pridružen: 05 Feb 2006, 18:59
Kraj: nekje vmes

Odgovor Napisal/-a muha »

Ne Sašo, to ni letelo nate. Tudi na sebi opažam, da preveč pišem kot letim! Jaz upam da bom kmalu dobil trup od Čača, da potem nadaljujem z gradnjo mojega jadralca, in z njim bom preiskusil svojo teorijo o jadralcu za vse pogoje in vse vragolije.
Odgovori

Vrni se na Splošne teme modelov letal in aerotehnike