Colibri MB2, 1/3 scale
Rana ura, zlata ura....je rekel dedek bedenko v risanki
Bravo Mitja!
Tvoji prispevki so odlicni (slike, video, analize letov,...) ampak zal zadnje case skoraj edini razlog zakaj sploh se spremljam ta forum.
Kako pa si zadovoljen s fiksnim podvozjem?
Se enkrat....
Bravo Mitja!
Tvoji prispevki so odlicni (slike, video, analize letov,...) ampak zal zadnje case skoraj edini razlog zakaj sploh se spremljam ta forum.
Kako pa si zadovoljen s fiksnim podvozjem?
Se enkrat....
I didn't know it was impossible when i did it!
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
Na pisti kot je v Krškem, sploh ni opaziti, da bi model rabil kako vzmetenje. Izgleda da so dovolj že sama kolesa, ki jih je možno napumpati. Napumpal sem jih toliko, da niso preveč trda, da se lepo podajajo pod obremenitvijo.bray napisal/-a:...
Kako pa si zadovoljen s fiksnim podvozjem?
Se enkrat....
Me pa vseeno malo skrbi, kako se bo to obneslo na "navadnem" travniku.
Morda si bo treba omisliti malce večja kolesa. Kolikor vidim, bi se izgled modela nič kaj poslabšal, če bi mu dal gor kolesa nekje 125 mm premera.
Mitja
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 19 Maj 2007, 10:11, skupaj popravljeno 1 krat.
Ja, Krist, dolgo je trajalo in veliko se ga je slikalo na tleh.
Sedaj upam na več slik in posnetkov iz zraka.
Ko bom (upam da) potegnil novo, bolj gladko kabino, bova s kolegom vanjo postavila kamero, za neposredni prenos slike in sprotni ogled na očalah z videozaslonom. Kamera sedi na servomotorju in jo je možno med letenjem obračati.
Sedaj upam na več slik in posnetkov iz zraka.
Ko bom (upam da) potegnil novo, bolj gladko kabino, bova s kolegom vanjo postavila kamero, za neposredni prenos slike in sprotni ogled na očalah z videozaslonom. Kamera sedi na servomotorju in jo je možno med letenjem obračati.
- Priponke
-
- Colibri.jpg (104.1 KiB) Pogledano 4510 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 19 Maj 2007, 14:17, skupaj popravljeno 1 krat.
Čestitam za laširanje! Se še ni zgodilo, da bi komu od poznanih ZG crknil. Če štimajo povezave z gorivom, če je vplinjač dobro nastavljen, nima kaj crknit!Ultralajt napisal/-a:No, pa še par besed o motorju (Titan ZG 26SC) !
Motor prede lepo in zanesljivo. Vžiganje je enostavno. Motor lepo poprime obrate, ko mu dam gaz do konca, tudi po dolgotrajnem letenju pod štandgazom. Kar dober motor za letečo maketo, kakor je moj Colibri.
Pred poletom me je bilo malce strah, če me bi slučajno motor pustil na cedilu, v najbolj neugodnem trenutku. Pa je bila bojazen neupravičena, saj vidim, da se na motor lahko zanesem. (potrkam na les!)
Moči je več kot preveč, saj je za vodoravni let treba manj kot četrtina gaza.
Najbrž bom na model montiral še vlečno kljuko.
LP Mitja
lp
lp Aleš
Jet fan, acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 031 387 358
Jet fan, acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 031 387 358
Ja, če motor ne nagaja, je takoj ena skrb manj.
Pri prvem poletu z modelom, katerega še nisi videl leteti, kateremu si težišče določil kar tako po svoje in nastavil odklone krmil na podoben način (od oka), ker ni nič naznačeno na načrtu......je kar razburljivo poleteti prvič, ker ne veš, kako se bo vse skupaj odvijalo.
Hvalabogu, je vse delalo kot mora, zato sem se lahko posvetil samo letenju.
Pred prvim poletom sem natrimal dva klika trimer višine nase.
Takoj po vzletu, sem zakrožil in letel vzporedno s pisto. Potrebno je bilo dati še dva klika nagiba na desno, ter dva klika višine naprej (torej tam kjer je bila višina v začetku ).
Tudi odkloni krmil se mi zdijo kar dobri, saj se lahko model kar nahitro zasukne, ni pa živčen v nevtralnih legah, ker sem nastavil kar bogate eksponente.
Mika me, da bi sedaj preizkusilo model še v domači dolini, a je od zadnje košnje že več kot teden dni, pa se bojim, da je trava že previsoka.
LP Mitja
Pri prvem poletu z modelom, katerega še nisi videl leteti, kateremu si težišče določil kar tako po svoje in nastavil odklone krmil na podoben način (od oka), ker ni nič naznačeno na načrtu......je kar razburljivo poleteti prvič, ker ne veš, kako se bo vse skupaj odvijalo.
Hvalabogu, je vse delalo kot mora, zato sem se lahko posvetil samo letenju.
Pred prvim poletom sem natrimal dva klika trimer višine nase.
Takoj po vzletu, sem zakrožil in letel vzporedno s pisto. Potrebno je bilo dati še dva klika nagiba na desno, ter dva klika višine naprej (torej tam kjer je bila višina v začetku ).
Tudi odkloni krmil se mi zdijo kar dobri, saj se lahko model kar nahitro zasukne, ni pa živčen v nevtralnih legah, ker sem nastavil kar bogate eksponente.
Mika me, da bi sedaj preizkusilo model še v domači dolini, a je od zadnje košnje že več kot teden dni, pa se bojim, da je trava že previsoka.
LP Mitja
Danes sem naredil en polet v Rusovci.
Trava je že precej visoka, tako, da so se kolesa čisto skrila vanjo. To sicer ni oviralo modela pri vzletu, ga mi pa je na pristanku prevrnilo na hrbet.
Pri tem je počila plastika kabine. Tako, da sem sedaj primoran narediti novo, za katero imam že dolgo pripravljen gladek kalup.
Drugače pa mi je danes model presneto poplesaval po zraku! Delno je bila kriva turbulenca, delno pa tudi to, da nisem vklopil DR, tako da je bilo višinsko krmilo precej občutljivo, kar je imelo za posledico en kovit, ki pa sem ga uspel umiriti tik nad tlemi.... Sem zašvical, da je kaj!!!
Naredili smo en videoposnetek. Ga bom dal na youtube.
Ko sem gledal posnetke, sem videl, da danes sploh nisem kaj veliko migal s smernim krmilom! Se bo treba popraviti!!
LP Mitja
Trava je že precej visoka, tako, da so se kolesa čisto skrila vanjo. To sicer ni oviralo modela pri vzletu, ga mi pa je na pristanku prevrnilo na hrbet.
Pri tem je počila plastika kabine. Tako, da sem sedaj primoran narediti novo, za katero imam že dolgo pripravljen gladek kalup.
Drugače pa mi je danes model presneto poplesaval po zraku! Delno je bila kriva turbulenca, delno pa tudi to, da nisem vklopil DR, tako da je bilo višinsko krmilo precej občutljivo, kar je imelo za posledico en kovit, ki pa sem ga uspel umiriti tik nad tlemi.... Sem zašvical, da je kaj!!!
Naredili smo en videoposnetek. Ga bom dal na youtube.
Ko sem gledal posnetke, sem videl, da danes sploh nisem kaj veliko migal s smernim krmilom! Se bo treba popraviti!!
LP Mitja
- Priponke
-
- Pripravljen na vžig.
- r3.jpg (93.46 KiB) Pogledano 4176 krat
-
- Infuzija....tankanje bencina v rezervoar.
- r2.jpg (83.2 KiB) Pogledano 4176 krat
-
- Sestavljanje modela v zeleni senci....
- r1.jpg (122.69 KiB) Pogledano 4176 krat
ojoj, si ga pa hitro krstil - škoda tako lepega modela! Ja od letališča je marsikaj odvisno. Če ne bi mi imeli tako idealnega letališča - sicer je malo daleč 25 km stran, ampak je vsaj model varen....., bi moj Pitts po 50 urah letenja tudi že imel kako prasko. Tako pa - že trkam po lesu - je še skoraj kot nov.Ultralajt napisal/-a:Danes sem naredil en polet v Rusovci.
Trava je že precej visoka, tako, da so se kolesa čisto skrila vanjo. To sicer ni oviralo modela pri vzletu, ga mi pa je na pristanku prevrnilo na hrbet.
Pri tem je počila plastika kabine. Tako, da sem sedaj primoran narediti novo, za katero imam že dolgo pripravljen gladek kalup.
LP Mitja
lp
Aleš
lp Aleš
Jet fan, acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 031 387 358
Jet fan, acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 031 387 358
Vem, da ne boš verjel Mitja, ampak pozitiv je že davno narejen, po njem sem namreč napravil kabino iz steklenih vlaken. Tudi material je že doma, tako, da obstajajo vsi pogoji. Trenutno ti tega ne morem dokazat s fotko, ker sem v službi. Sicer pa sem rekel, da bom najprej preizkusil če bo Cap lepo letel, potem pa bo dobil tudi pravo kabino. Danes (čeprav sem to napovedal) mi ga ni uspelo laširati, ker so se pojavile nepredvidene težave. O tem več v temi!
LP Brane
LP Brane
35 MHZ, Ch 76
Pravkar sem pripravil (našel) material za izdelavo vzmetenega podvozja.
Upam, da bo delovalo, kot sem si zamislil.
Upam, da bo delovalo, kot sem si zamislil.
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 23 Maj 2007, 08:33, skupaj popravljeno 1 krat.
Izdelal sem obe teleskopski nogi glavnega podvozja, ki imata blažilce iz gume.
Deluje vredu, le malce bom moral še podmazati z mastjo, da bo delovalo z manj trenja.
Sedaj pa je na vrsti le še vgradnja na glavni nosilec krila, ter zapiranje odprtin, ki sem jih moral narediti na spodnji oplati krila.
Seveda bom moral narediti novo aerodinamičnno oplato noge...stara je bila narejena za tanjši presek.
VIDEO delovanja amortizerja
Mitja
Deluje vredu, le malce bom moral še podmazati z mastjo, da bo delovalo z manj trenja.
Sedaj pa je na vrsti le še vgradnja na glavni nosilec krila, ter zapiranje odprtin, ki sem jih moral narediti na spodnji oplati krila.
Seveda bom moral narediti novo aerodinamičnno oplato noge...stara je bila narejena za tanjši presek.
VIDEO delovanja amortizerja
Mitja
Odlično izgleda, ne vem kako imaš izvedeno tam kjer so tisti vijaki, a na takih mestih sem že videl plastične podložke, tudi v tvojem primeru, bi se jih splačalo izrezati iz kake kante za olje, je potem bolj prijazno do aluminija. Če rahlo zategneš, deluje celo kot amortizer
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Imam navadne podložke in samo ohlapen prileg. Ta vijak samo brani gibljivemu delu, da ne pade ven, ko je zadeva iztegnjena.
Imam pa teflonske podložke za ta namen..a hudiča, sem jih nekam založil
Bom že našel pri prvem pospravljanju delavnice
Drugače pa se mi zdi, da so gumijasti obročki ravno prav "čigumijasti", da požrejo veliko energije in jo ne oddajo nazaj tako kot vzmet. Torej, bo delovalo kot blažilnik (ali se pa samo tolažim s tem, ker pač nisem uspel najti primernih vzmeti)
Mogoče se je pri gledanju posnetka komu zazdelo, da je sila prevelika, ker se je kolo tako podajalo pod silo. Ampak, to je builo zato, ker guma ni napumpana. Napol napumpano sem imel sedaj, ko nisem imel amortizerja.
Imam pa teflonske podložke za ta namen..a hudiča, sem jih nekam založil
Bom že našel pri prvem pospravljanju delavnice
Drugače pa se mi zdi, da so gumijasti obročki ravno prav "čigumijasti", da požrejo veliko energije in jo ne oddajo nazaj tako kot vzmet. Torej, bo delovalo kot blažilnik (ali se pa samo tolažim s tem, ker pač nisem uspel najti primernih vzmeti)
Mogoče se je pri gledanju posnetka komu zazdelo, da je sila prevelika, ker se je kolo tako podajalo pod silo. Ampak, to je builo zato, ker guma ni napumpana. Napol napumpano sem imel sedaj, ko nisem imel amortizerja.
Dobra izvedba vzmetenja!! Sem rekel, da bo brez vzmetenja težka. Če vzmetenje ne bi bilo potrebno, tudi original ne bi imel vzmetenjaUltralajt napisal/-a:Pravkar sem pripravil (našel) material za izdelavo vzmetenega podvozja.
Upam, da bo delovalo, kot sem si zamislil.
Vsekakor bo zdaj pristajanje bolj prijetno za oba
lp
lp Aleš
Jet fan, acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 031 387 358
Jet fan, acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 031 387 358
Danes sem šel letet s Kolibrijem v Žadovinek (prizorišče včerajšnjega modelarskega mitinga)
Naredil sem samo dva poleta, več pa ne, ker mi je vsake toliko model samodejno ponagajal...in to tako, da je za kako sekundo noro opletal z repom in po zvoku motorja sodeč, si je dal duška tudi servo za plin.
Sem si rekel, da je najbolje, da pristanem in poizkusim odkriti vzrok za tako obnašanje.
Vzrok je (pre)stara sprejemniška baterija, ki jo očitno 3 veliki in en standardni servo precej zmatrajo.
Takoj po poletu, dam akumulator na praznjenje pod 3 amperi, in se tako sesede, da praznjenje polnilec takoj prekine....kot da je že dovolj prazno. To mi je sumljivo!
Nabavil bom 5 celični paket sub C velikosti, potem pa bomo videli, če bo kaj bolje. Mislim, da bi moralo biti.
Kar se tiče novega podvozja, je pa zelo "poskočno". Prvi pristanek je bil po moje kar lep, pri drugem pa sem jo prižgal navzdol z malo previsoko hitrostjo in potem sem kar daleč "odjadral", ter medtem parkrat veselo poskočil od tal...preden se je model končno ustavil. Torej, vzmeteno podvozje sedaj očitno deluje.
Kar pa se tiče tega, da imam slab sprejemniški akumulator, je bila moja včerajšnja odločitev, da z modelom ne bom letel na mitingu, kar pravilna.
LP Mitja
Naredil sem samo dva poleta, več pa ne, ker mi je vsake toliko model samodejno ponagajal...in to tako, da je za kako sekundo noro opletal z repom in po zvoku motorja sodeč, si je dal duška tudi servo za plin.
Sem si rekel, da je najbolje, da pristanem in poizkusim odkriti vzrok za tako obnašanje.
Vzrok je (pre)stara sprejemniška baterija, ki jo očitno 3 veliki in en standardni servo precej zmatrajo.
Takoj po poletu, dam akumulator na praznjenje pod 3 amperi, in se tako sesede, da praznjenje polnilec takoj prekine....kot da je že dovolj prazno. To mi je sumljivo!
Nabavil bom 5 celični paket sub C velikosti, potem pa bomo videli, če bo kaj bolje. Mislim, da bi moralo biti.
Kar se tiče novega podvozja, je pa zelo "poskočno". Prvi pristanek je bil po moje kar lep, pri drugem pa sem jo prižgal navzdol z malo previsoko hitrostjo in potem sem kar daleč "odjadral", ter medtem parkrat veselo poskočil od tal...preden se je model končno ustavil. Torej, vzmeteno podvozje sedaj očitno deluje.
Kar pa se tiče tega, da imam slab sprejemniški akumulator, je bila moja včerajšnja odločitev, da z modelom ne bom letel na mitingu, kar pravilna.
LP Mitja
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 10 Jun 2007, 17:39, skupaj popravljeno 1 krat.