Speed 400 enostavno zato, ker je standardiziran motor in se potem nihče ne buni. Se pa še dobro spomnim časov, ko smo speed 400 menjavali pred tekmo, lotali gor diode, greli baterije na temperaturo, ko jih še komaj držiš v rokah in ko je termoskrčka že počasi lezla dol iz njih... in ko so 6x3 propelerji leteli dol iz osi po 20 sekund štarta, ko se je mazalo getribe in ko je vse rožljalo po modelu.
Pravila je treba pač poenostavit kolikor se da, a nič več kot to. Če se določi Speed 400, se določi še to da krtačke niso mazane, da motor ni vtečen v vodi in da ni motor zamaknjen? Kako se to preverja? Bo spet tisti, ki mu bo šlo gor najhitreje (V glavnem na račun majhne mase modela) deležen grdih pogledov vseh, ki niso izkoristili možnosti se naučiti par osnovnih energijskih enačb pri osnovnošolski fiziki?
Bojim se, da se da zakomplicirat pri čisto vsakem pravilniku, neglede na to ali so motorji standardizirani ali ne. Še najlažje bi se dosegla nizka cena in konec debate o pogonih, če bi se določila podobna pravila kot trenutni F5J FAI, morda z malo prirejenim točkovanjem oz. utežnostnimi faktorji, ter nekimi splošnimi normalnimi omejitvami po modelu (max. razpon, min. masa, servoti?), ki so enostavni za izmerit. Tudi tekmovanje bi bilo lažje izpeljat, ker bi lahko majhna kategorija štartala skupaj z veliko, le razvrstitev na koncu bi bila ločena po kategorijah.
Da ne omenjam tega, da bi zaradi uvedbe tega sistema znanje letenja limtiralo k ZELO DOBREM.
LP!
Jure
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si