Vario Eurocopter EC-135 Turbinca 1:6
To je ta helikopter, ja; EC135. Tu ni skrivnosti. Gledano od spredaj je na desni:
Night sun - zelo sposoben žaromet, ki omogoča filtriranje vidne svetlobe in prepušča le IR svetlobo, katero vidimo le z NVG očali. Torej si osvetljujemo opazovane objekte ne da bi kdo kaj vedel za to ali pa osvetlimo z vidno svetlobo. Celotno nogomtno igrišče bi enostavno osvetlili za tekmo.
Zvočnik za nagovarjanje - kakor čudno se sliši je zelo uporabna naprava.
FLIR II kamera, ki omogoča termovozijo in običajno kamero z konkretnejšim zoomom. Sliko lahko snemamo na kartico ali pošljemo preko antene v bazo.
Night sun - zelo sposoben žaromet, ki omogoča filtriranje vidne svetlobe in prepušča le IR svetlobo, katero vidimo le z NVG očali. Torej si osvetljujemo opazovane objekte ne da bi kdo kaj vedel za to ali pa osvetlimo z vidno svetlobo. Celotno nogomtno igrišče bi enostavno osvetlili za tekmo.
Zvočnik za nagovarjanje - kakor čudno se sliši je zelo uporabna naprava.
FLIR II kamera, ki omogoča termovozijo in običajno kamero z konkretnejšim zoomom. Sliko lahko snemamo na kartico ali pošljemo preko antene v bazo.
Ker čakam dele (90° zobniški prenos za fenestron) in nekaj malenkosti, sem se lotil kozmetike in spet osupel ugotovil da sem kupil zelo drago maketo, ki sploh ne paše skupaj.
To, da je horizontalni stabilizato ožji od vertikalnega mi ni dalo miru in lotil sem se merjenja. Ugotovil sem sledeče... horizontalni stabilizator je vsaj toliko mimo kot G. W. Bush.
Na srečo imamo v bližini superheroje kot je Flash, ki mi je dal stirodur in že se je spet vse prašilo. Po sredini sem dal karbonsko cevčico, ki bo mimogrede priročno za kablovje lučk. Mali je variotov, veliki je stirodur.
Vrata so svoja posebnost. Preden izrežem vrata sem se odličil da prvo poskusim kako se sploh ujemajo s predvideno odprtino. Zaključek... se ne, spljoh.
Kitanje in brušenje, merjenje, kitanje in spet brušenje. Zanimivo, na vseh štirih vratih sem pridobil le 10 gramov zaradi kita.
Plan je pa tak. Vrata se bodo odpirala. Prednja naprej, zadnja pa bodo drsna nazaj. Da se znebim potrebo po tesnilih bom naredil stične površine na tak način kot kaže skica.
To, da je horizontalni stabilizato ožji od vertikalnega mi ni dalo miru in lotil sem se merjenja. Ugotovil sem sledeče... horizontalni stabilizator je vsaj toliko mimo kot G. W. Bush.
Na srečo imamo v bližini superheroje kot je Flash, ki mi je dal stirodur in že se je spet vse prašilo. Po sredini sem dal karbonsko cevčico, ki bo mimogrede priročno za kablovje lučk. Mali je variotov, veliki je stirodur.
Vrata so svoja posebnost. Preden izrežem vrata sem se odličil da prvo poskusim kako se sploh ujemajo s predvideno odprtino. Zaključek... se ne, spljoh.
Kitanje in brušenje, merjenje, kitanje in spet brušenje. Zanimivo, na vseh štirih vratih sem pridobil le 10 gramov zaradi kita.
Plan je pa tak. Vrata se bodo odpirala. Prednja naprej, zadnja pa bodo drsna nazaj. Da se znebim potrebo po tesnilih bom naredil stične površine na tak način kot kaže skica.
Hja, eno kvader stirodurja 2x1x1 meter pa v hangar k tapravmu, pa brusit. Po mojem bi bil sedaj že končan.Parky napisal/-a:Haha Phoinix pomoje bi ga prej iz ''nule'' naredu, kakor pa popravlat za glupimi švabi
Zadnjič spremenil Melly, dne 18 Nov 2009, 14:56, skupaj popravljeno 1 krat.
lp Melly
Končno mi je prišla v roke roba iz Cool PC. Regler, 2x modul za telemetrijo in sprejemnik. Slednja bosta sicer za AS355, ampak bosta zadoščala do prihoda novih sprejemnikov (ima dvojno redundanco prek satelita).
Samo še Powerbox in baterije... ah ja, še nadaljnih 500€ Pol pa konc
Kot smo že ugotovili vario nima pojma o dimenzijah. Pod mojimi rokami je nastal petorazredni izdelek laminata, ampak se ne sekiram. Teža je 80g in z nekaj potegi brusnega papirja bo kot na pravem.
Samo še Powerbox in baterije... ah ja, še nadaljnih 500€ Pol pa konc
Kot smo že ugotovili vario nima pojma o dimenzijah. Pod mojimi rokami je nastal petorazredni izdelek laminata, ampak se ne sekiram. Teža je 80g in z nekaj potegi brusnega papirja bo kot na pravem.
Hja, tudi meni ni jasno. Gledam Mezeta kako konstruira za Mibo 4 meterske Jet modele; s šublerjem jemle vse mere in če mu na koncu ni oblika všeč (čudna napram pravemu) gre še enkrat vse mere pobirat. Pri Variu glede na napake pomojem nimajo šublerja ampak geotriso, ki ga je nekdo po nesreči polil z nitrom. Vsaj generalno so zadeli trup, da ne bo tu kakih problemov.
EC135 bi bilo skoraj nemogoče narest popolnoma scale. Glava bi bila gred na kateri so 4 vpetja za krak - direktno ven iz gredi, vse iz enega kosa. Vse kar se dogaja je v kraku samem (zvijanje, lead/lag, mahanje), to pa zaenkrat še nisem zasledil nikjer, da bi kdo upal narest, ne da bi imel deathwish.
EC135 bi bilo skoraj nemogoče narest popolnoma scale. Glava bi bila gred na kateri so 4 vpetja za krak - direktno ven iz gredi, vse iz enega kosa. Vse kar se dogaja je v kraku samem (zvijanje, lead/lag, mahanje), to pa zaenkrat še nisem zasledil nikjer, da bi kdo upal narest, ne da bi imel deathwish.
Nadaljeval sem z vpetjem horizontalnega stabilizatorja. Večina ima težave, ker stabilizator iz dveh kosov med letom vibrira, saj nima zadostne togosti. Pravi ima stabilizator iz enega kosa, ki je pritrjem z dvema vijakoma.
Obrobo sem izdelal iz variotovega stabilizatorja... no vsaj za nekaj je bil Čaka ga še nekaj finega bušenja, ojačanje mesta, kjer bosta vijaka in to je to.
Obrobo sem izdelal iz variotovega stabilizatorja... no vsaj za nekaj je bil Čaka ga še nekaj finega bušenja, ojačanje mesta, kjer bosta vijaka in to je to.
90° zobniški prenos je končno doma. Seveda sem se ga takoj lotil in naletel na mino.
Ne da nebi znal, ampak know-how me je nekoliko izmučil. g. Kraut je priskočil na pomoč, skupaj z zapiski iz faksa, kako pravilno urediti evulventne 45° zobnike v 90° prenos
Uporabniki so mi zaupali nekaj informacij iz prakse. Ena je to, da vem kje bo eno od temperaturnih zaznaval za eagletree. Ohišje repnega zobnika se namreč ob pravilni nastavitvi segreje tudi do 50°C pri sobni temperaturi. Kaj šele če je nastavitev nepravilna.
Drugi nasvet je bil, da naj ohišje zapolnim z titanovo mastjo... kaj pomeni zapolni še nisem ugotovil, sigurno pa ne tega
Ne da nebi znal, ampak know-how me je nekoliko izmučil. g. Kraut je priskočil na pomoč, skupaj z zapiski iz faksa, kako pravilno urediti evulventne 45° zobnike v 90° prenos
Uporabniki so mi zaupali nekaj informacij iz prakse. Ena je to, da vem kje bo eno od temperaturnih zaznaval za eagletree. Ohišje repnega zobnika se namreč ob pravilni nastavitvi segreje tudi do 50°C pri sobni temperaturi. Kaj šele če je nastavitev nepravilna.
Drugi nasvet je bil, da naj ohišje zapolnim z titanovo mastjo... kaj pomeni zapolni še nisem ugotovil, sigurno pa ne tega
Na moji 90tki sem tailgear box zapolnil priblizno 1/4 volumna tako ko ga vrtis se mast odlozi na stene gear boxa ko se pa ta med obratovanjem segreje pa mast zacne z mazanjem.
Tako mast ne povzroca trenja in je ne poriva skozi lezaje!
Ce bos prevec namazal bo rep pobital prevec moci motorju.
Ko jaz namazem gear box ga zvrtim z roko tako da se zacne prosto vrteti brez vecjega upora.
Se en nasvet: Nove zobnike je treba uteci tako da po priblizno 5-10ih poletih zamenjas mast potem pa lahko pozabis na rep! >>zobnikov ne smes jemat iz gear boxa jih samo operes z WD40 in ponovno namazes<<
Tako mast ne povzroca trenja in je ne poriva skozi lezaje!
Ce bos prevec namazal bo rep pobital prevec moci motorju.
Ko jaz namazem gear box ga zvrtim z roko tako da se zacne prosto vrteti brez vecjega upora.
Se en nasvet: Nove zobnike je treba uteci tako da po priblizno 5-10ih poletih zamenjas mast potem pa lahko pozabis na rep! >>zobnikov ne smes jemat iz gear boxa jih samo operes z WD40 in ponovno namazes<<
Ce mislis dati mast od variota noter, potem nebo narobe ce bos vsake toliko preveril.
Sam uporabljam grafitno mast, ki se ne stara in razkraja, niti voda je ne spira in je namenjana zgolj za zelo velike obremenitve, zato lahko pozabim ko enkrat zaprem. Je pa slabo, ker ce se popacas z njo imas nekaj dni crne roke, ker ne gre dol
Sam uporabljam grafitno mast, ki se ne stara in razkraja, niti voda je ne spira in je namenjana zgolj za zelo velike obremenitve, zato lahko pozabim ko enkrat zaprem. Je pa slabo, ker ce se popacas z njo imas nekaj dni crne roke, ker ne gre dol