Grunau baby IIb
Moram priznati da sem navdušen nad temeljito izdelavo, izjemno lepo je vse narejeno edino vagica, preko katere bo z pul pul seistemom vodeno smerno krmilo mi pa ni všeč. Zdi se mi, da je izvedba po nepotrebnem slabša kot bi lahko bila, saj je vagica montirana relativno visoko in bi pri odklonu smernega krmila (predvidoma) v desno oz takrat, ko ročica od servota poriva, prihajalo do upogibanja. Splačalo bi se narediti kakšno oporico na zgornji strani (namesto samo varovanja), ali pa vagico čim bolj spustiti , da nebi prihajalo do uklonov.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Kar se opornic tiče je pa še druga varianta in sicer izdelava iz karbonske cevke. Cevko na obeh straneh rahlo zabrusiš vzporedno na obe strani in nato na njo prilepiš zograj in spodaj trakova iz 0.5mm vezane plošče (od sredine naprej) ustrezne dolžine. Ko se lepilo posuši, trakova spneš s kljukicami in letvicami tako da imaš raven rob, potem pa z notranje strani s kapljicami sekundnega lepila ali epoksija ki tečejo po zadnjem robu tole polepiš. Ko se lepilo strdi obdelaš robove in imaš kapljično oblikovano karbonsko opornico.
(čeprav ni slike upam da veš kaj sem mislil)
Lp, Sašo
(čeprav ni slike upam da veš kaj sem mislil)
Lp, Sašo
Ne verjamem, da se razumeva. Po mojem mnenju ni problem vagica sama, ampak tanka os na katero je nataknjena in visok položaj vagice, glede na vpetje osi v les. Ko karbonska palčka iz servota potegne, so momenti na os majhni saj se sila skoraj direktno prenaša na zajlo, pri pritisku te palčke , pa je os precej obremenjena in že zelo majhen uklon bo imel za posledico gumijasto delovanje smernega krmila.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Brane, vem kaj misliš. vagice nažalost ne morem kaj dosti spustiti, ker bi se drugače zaletavala v rebro trupa. malo sem jo probal zvijati, pa je treba kar konkretno pritisniti, da se kaj upogne. pomoje to ne bo problem. če pa bom imel s tem probleme, jo pa lahko še vedno vpnem tudi na zgornji strani s kakšno letvijo, ki jo lahko vlepim v rebro in s tem preprečim zvijanje.
LP Peter
LP Peter
Pridružujem se Branetovem mnenju, ki pravi, da bo os vagice na udaru. V zraku ne bo problemov, ker je počasno letalo, ampak v slučaju, da se zgodi sunek na smerno krmilo (npr. pri pristanku) bo zadeva trpela. Ne rečem zagotovo, da se bo zvila, ampak po nekaj 10 takih sunkih se bi pa znalo kaj poznat. Jaz bi zadevo (os) vpel še z zgornje strani, da se izogneš upogibnemu momentu v osi in da zagotoviš togo povezavo (brez zračnosti zaradi podajanja osi). Če pogledaš, kakšni je razmerje med dolžino smernega krmila in krmilno ročico, potem boš ugotovil, da že pri relativno majhni sili na koncu smernega krmila v zajli (in na vagici) nastane zelo velika sila.peroo napisal/-a:Brane, vem kaj misliš. vagice nažalost ne morem kaj dosti spustiti, ker bi se drugače zaletavala v rebro trupa. malo sem jo probal zvijati, pa je treba kar konkretno pritisniti, da se kaj upogne. pomoje to ne bo problem. če pa bom imel s tem probleme, jo pa lahko še vedno vpnem tudi na zgornji strani s kakšno letvijo, ki jo lahko vlepim v rebro in s tem preprečim zvijanje.
LP Peter
lp
Aleš
lp Aleš
Jet fan, acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 031 387 358
Jet fan, acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 031 387 358
Ok, ste me prepričali. Bom vpel tudi zgornji del vagice v rebro, samo najprej moram narediti še palico za pogon višinca, ki bo šla mimo vagice.
Kar se pa opornice za krilo tiče, odpadejo izvedbe, v kateri so uporabljeni kovinski profili, zato ker: res, da bi opornica prenesla natezne napetosti med letom. problem bi se pa pojavil pri malo trših pristankih, ko bi krila "zabilo" navzdol. pri takšnem pristanku je pri tankih profilih kar velika možnost uklona. Zato bom verjetno naredil kar izvedbo, ki sem jo narisal na prejšnji strani. Zanimajo me še vaši komentarji o priključku s pločevino in medeninasto cevko.
LP Peter
Kar se pa opornice za krilo tiče, odpadejo izvedbe, v kateri so uporabljeni kovinski profili, zato ker: res, da bi opornica prenesla natezne napetosti med letom. problem bi se pa pojavil pri malo trših pristankih, ko bi krila "zabilo" navzdol. pri takšnem pristanku je pri tankih profilih kar velika možnost uklona. Zato bom verjetno naredil kar izvedbo, ki sem jo narisal na prejšnji strani. Zanimajo me še vaši komentarji o priključku s pločevino in medeninasto cevko.
LP Peter
pozdravljeni!
danes sem poštimal pogon višinskega krmila:
posnel sem kratek filmček:
KLIKNI TUKAJ
Povezava med višinskim krmilom in servotom je narejena z leseno palico (balza)
Ročica na višinskem krmilu je narejena iz dveh jeklenih palčk, ki sta postavljeni v obliki črke V, gor pa je prilotana ročica iz bakrene pločevine.
LP Peter
danes sem poštimal pogon višinskega krmila:
posnel sem kratek filmček:
KLIKNI TUKAJ
Povezava med višinskim krmilom in servotom je narejena z leseno palico (balza)
Ročica na višinskem krmilu je narejena iz dveh jeklenih palčk, ki sta postavljeni v obliki črke V, gor pa je prilotana ročica iz bakrene pločevine.
LP Peter
- Priponke
-
- odprtina za priklop
- IMG_4439.JPG (82 KiB) Pogledano 9689 krat
-
- ročica na višincu. slika je posneta z malo čudnega kota, tako da se ne vidi, da je ročica sestavljena iz dveh jeklenk!
- IMG_4431.JPG (90.12 KiB) Pogledano 9689 krat
-
- dno kabine
- IMG_4434.JPG (95.51 KiB) Pogledano 9685 krat
po enem tednu pavze sem spet malo delal na bebici. danes sem vlepil v krila alu. nosilce, tako da sem moral model sestaviti in mu poštimati vse kote.. v krila sem vstavil tudi "pomožne" nosilce. zalepil jih bom šele kasneje, ko bodo narejene še opornice in krilo preplankano.
LP Peter
LP Peter
- Priponke
-
- tudi trup je malo bolj preplankan kot je bil
- IMG_4555.JPG (84.45 KiB) Pogledano 9542 krat
-
- krilo z vlepljenim glavnim nosilcem in vstavljenim pomožnim nosilcem
- IMG_4537.JPG (97.07 KiB) Pogledano 9542 krat
-
- nastavljanje kotov
- IMG_4543.JPG (88.12 KiB) Pogledano 9541 krat
Izdelava repne smučke: Repna smučka je izdelana iz okoli 10 plasti 110g steklene tkanine. iz stirodurja sem si naredil "pramodel" smučke in ga oblepil s selotejpom. na ta pramodel sem nato položil tkanino. ko se je posušilo, sem iz tega laminata izrezal in obrusil smučko. Na trup je smučka pritrjena z dvemi vijaki. na trupu sem naredil nosilec za smučko iz balze. na mesto kjer je prišraufana smučka sem nalepil še malo vezane plošče. vse to sem nato še oblekel v 0.4mm vezano ploščo.
LP Peter
LP Peter
- Priponke
-
- trup dobiva končno obliko
- IMG_5782.JPG (81.85 KiB) Pogledano 9382 krat
-
- smučka na trupu
- IMG_5762.JPG (86.74 KiB) Pogledano 9382 krat
-
- "pramodel" za smučko iz stirodurja in nosilec za smučko na trupu
- IMG_5633.JPG (80.55 KiB) Pogledano 9382 krat
Našel sem stran od modelarja ki tudi dela Grunau Baby model (1:3)
Ima veliko slik konstrukcije...zanimivo za primerjavo obeh projektov in rešitve nekaterih detaljev.
http://www.mkrusa.com/GSBabyfuse_eng.htm
Mitja
Ima veliko slik konstrukcije...zanimivo za primerjavo obeh projektov in rešitve nekaterih detaljev.
http://www.mkrusa.com/GSBabyfuse_eng.htm
Mitja
Izdalava pull-pull za elerone
Za pogon eleronov sem uporabil pull-pull sistem, tako kot na smernem krmilu. servo sem vstavil v koren krila. zraven njega sem vstavil vagico. zajle tako potujejo čez skoraj celotno krilo do koleščk, ki jih preusmerijo ven iz krila do eleronov. koleščka so v krilo vlepljena pod kotom, tako da zajla nikjer ne drgne ob robove. koleščka so izdelana iz treh plasti tankega vitroplasta in medeninaste cevke. če ima kdo kakšen komentar na ta sistem, naj ga čimhitreje pove, ker mislim v naslednjih dneh krila zaplankati (zaprl bom d-box).
LP Peter
Za pogon eleronov sem uporabil pull-pull sistem, tako kot na smernem krmilu. servo sem vstavil v koren krila. zraven njega sem vstavil vagico. zajle tako potujejo čez skoraj celotno krilo do koleščk, ki jih preusmerijo ven iz krila do eleronov. koleščka so v krilo vlepljena pod kotom, tako da zajla nikjer ne drgne ob robove. koleščka so izdelana iz treh plasti tankega vitroplasta in medeninaste cevke. če ima kdo kakšen komentar na ta sistem, naj ga čimhitreje pove, ker mislim v naslednjih dneh krila zaplankati (zaprl bom d-box).
LP Peter
- Priponke
-
- koleščka sta vlepljena pod kotom
- IMG_5974.JPG (81.8 KiB) Pogledano 10427 krat
-
- koleščki za zajlo
- IMG_5954.JPG (81.66 KiB) Pogledano 10427 krat
-
- servo in vagica
- IMG_5953.JPG (89.16 KiB) Pogledano 10427 krat
Ne sekiri se Roberto!
Prilagam eno slikco, ki prikazuje varovalne elemente, ki preprečujejo, da bi pletenica "iztirila" s kolesca v primeru, da bi napetost v njej popustila. To je en trak pločevine ki je upognjen preko vrvenice (kolesca).
Slika prikazuje kako to izgleda. Pritrjeno je na isti vijak, ki predstavlja os vrvenice.
Upam, da še ni prepozno za ta majhen a pomemben popravek.
Sicer pa držim pesti, za dlogo in zanimivo življenje te Bebice
LP Mitja
Prilagam eno slikco, ki prikazuje varovalne elemente, ki preprečujejo, da bi pletenica "iztirila" s kolesca v primeru, da bi napetost v njej popustila. To je en trak pločevine ki je upognjen preko vrvenice (kolesca).
Slika prikazuje kako to izgleda. Pritrjeno je na isti vijak, ki predstavlja os vrvenice.
Upam, da še ni prepozno za ta majhen a pomemben popravek.
Sicer pa držim pesti, za dlogo in zanimivo življenje te Bebice
LP Mitja
- Priponke
-
- varovalo proti izpadanju Ĺľice-pulley guard.jpg (16.22 KiB) Pogledano 10349 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 07 Maj 2013, 12:49, skupaj popravljeno 1 krat.
Ultralajt, hvala da si me opomnil na to zadevo, nisem vedel kako imajo to rešena letala. bom verjetno vlepil kakšno jeklenko na lesena nosilčka, da se zajla ne bi snela. samo, da bi se to zgodilo, bi se mogla kar konkretno povesti (pomoje bi se morala podaljšati za več kot pol centimetra), ker je utor v koleščku kar precej globok. tako globokega sem naredil ravno zato, da se ne bi snela.
LP Peter
LP Peter
Plankanje krila:
Pričel sem s plankanjem krila. Plankam ga z 0,4mm vezano ploščo. Vezano ploščo likam na krilo z likalnikom. Pri tem načinu je treba oplato najprej odrezati na pravo mero. Nato se jo tam, kjer bo nalepljena na krilo malo pobrusi. Nato se na ta del natanko namaže belo lepilo za les. Lepilo se namaže tudi na krilo. Počakati je potrebno približno 20 minut, da se lepilo posuši. Ko je lepilo posušeno, nahitro potegnemo čez z mokro krpo. Oplato nato postavimo na krilo in gremo čez z vročim likalnikom. Zaradi vročine se lepilo spet "aktivira" in ko se ohladi, se oba dela (oplata in krilo) sprimeta skupaj. Ta metoda je uporabna tudi za plankanje z balzo do debeline približno 2mm.
LP Peter
Pričel sem s plankanjem krila. Plankam ga z 0,4mm vezano ploščo. Vezano ploščo likam na krilo z likalnikom. Pri tem načinu je treba oplato najprej odrezati na pravo mero. Nato se jo tam, kjer bo nalepljena na krilo malo pobrusi. Nato se na ta del natanko namaže belo lepilo za les. Lepilo se namaže tudi na krilo. Počakati je potrebno približno 20 minut, da se lepilo posuši. Ko je lepilo posušeno, nahitro potegnemo čez z mokro krpo. Oplato nato postavimo na krilo in gremo čez z vročim likalnikom. Zaradi vročine se lepilo spet "aktivira" in ko se ohladi, se oba dela (oplata in krilo) sprimeta skupaj. Ta metoda je uporabna tudi za plankanje z balzo do debeline približno 2mm.
LP Peter
- Priponke
-
- na trupu sem preplankal cel sprednji del.
- IMG_6193.JPG (81.04 KiB) Pogledano 10146 krat
-
- plankanje
- IMG_6343.JPG (83.81 KiB) Pogledano 10146 krat
-
- delno oplankano krilo
- IMG_6342.JPG (88.6 KiB) Pogledano 10146 krat
- čalpič
- Freak
- Prispevkov: 820
- Pridružen: 13 Dec 2004, 20:09
- Kraj: Selnica ob Muri(Šentilj)---Maribor
- Kontakt:
Hočemo napredek
Če se počutiš ,da imaš stvar pod nadzorom ,je to samo zato, ker ne greš dovolj hitro!
[M. Andretti]
http://album.email.si/hydro_freak/
[M. Andretti]
http://album.email.si/hydro_freak/
Oj
Eno krilo je dokonca oplankano. V eleron sem dodal še diagonale. Zdaj, ko so se začele počitnice se lahko končno lotim izdelave zračne zavore. krilu manjka samo še zračna zavora, oplankat je treba še zadnjo letev in koren krila, kjer so servoti in vrhove reber, izrezati eleron in prekriti s platnom.
LP Peter
Eno krilo je dokonca oplankano. V eleron sem dodal še diagonale. Zdaj, ko so se začele počitnice se lahko končno lotim izdelave zračne zavore. krilu manjka samo še zračna zavora, oplankat je treba še zadnjo letev in koren krila, kjer so servoti in vrhove reber, izrezati eleron in prekriti s platnom.
LP Peter
- Priponke
-
- IMG_6860.JPG (48.98 KiB) Pogledano 9904 krat
Pozdravljeni!
Zračne zavore so že skoraj narejene. Izdelane so iz 3mm topolove vezane plošče, 5mm vitroplasta, medeninaste cevke in jeklene palčke.
LP Peter
Zračne zavore so že skoraj narejene. Izdelane so iz 3mm topolove vezane plošče, 5mm vitroplasta, medeninaste cevke in jeklene palčke.
LP Peter
- Priponke
-
- Odprte
- IMG_7013.JPG (75.4 KiB) Pogledano 9796 krat
-
- Zaprte
- IMG_7010.JPG (71.55 KiB) Pogledano 9796 krat
-
- Zavore na pravem letalu
- IM001561.JPG (86.15 KiB) Pogledano 9793 krat
Pozdravljeni!
Spet se oglašam, po malenkost daljši pavzi. Zračne zavore so končno vstavljene v krilo. Na krilu sem tudi izrezal eleron. Panti so enaki kot za ostale komande. Ročka za pogon elerona je izdelana iz vitroplasta.
LP Peter
Spet se oglašam, po malenkost daljši pavzi. Zračne zavore so končno vstavljene v krilo. Na krilu sem tudi izrezal eleron. Panti so enaki kot za ostale komande. Ročka za pogon elerona je izdelana iz vitroplasta.
LP Peter
- Priponke
-
- košček vitroplasta na levi strani je podaljšek ročice od servomotorja za zračno zavoro. Na desni je ročica na eleronu
- IMG_7561.JPG (68.95 KiB) Pogledano 9192 krat
-
- Vagica za pogon elerona. Vagica se nahaja v krilu zraven servota za eleron
- IMG_7549.JPG (81.64 KiB) Pogledano 9192 krat
-
- Servota za eleron in zavoro
- IMG_7572.JPG (82.46 KiB) Pogledano 9192 krat