Moj model za sezono 2005
Mitja, tale modifikacija propa je zanimiva! Ampak kakor sem razumel Drelo, dejansko profil ni toliko važen, kot dejanska debelina. Ampak to je pri malih frčkah (6 colc).
No, jaz sem pri svoji prvi modifikaciji prop samo stanjšal na zgornji strani in seveda ustrezno "popravljal in vzdrževal" profil.
Kako boš to svojo modifikacijo izvedel? Verjetno bo bolj pri korenu, kajti na koncu propa bi tak profil bil zaradi višjih hitrostih neučinkovit.
No, jaz sem pri svoji prvi modifikaciji prop samo stanjšal na zgornji strani in seveda ustrezno "popravljal in vzdrževal" profil.
Kako boš to svojo modifikacijo izvedel? Verjetno bo bolj pri korenu, kajti na koncu propa bi tak profil bil zaradi višjih hitrostih neučinkovit.
mihah je napisal/a:
Takole sem si rekel: lesen klin težje porinem skzi sir od noža, še lažje pa vanjga zarinem britvico! Tudi tanek profil ima manj čelnega upora.
Zato sem se odločil stanjšati profil, s tem da sem ga tudi malo modificiral da je podoben bolj propelerjem gumenjakov F1B, saj pri redukciji 6 nim atako visokih vrtljajev inn dela pri precej malih Re številih.
Mislim pa sedaj ko si ga ogledujem, da ga bom še malo pobrusil.
Je pa še ena reč tukaj. Potrebna moč za vrtenje elise blazno narašča s premerom (mislim da s 5 potenco), vsaj v teoriji, se pa da zato simpl "razbremeniti motor" če propelerju rahko zmanjšaš premer...seveda če se motor pri danem propelerju matra.
LP Mitja
Mitja, tale modifikacija propa je zanimiva! Ampak kakor sem razumel Drelo, dejansko profil ni toliko važen, kot dejanska debelina. Ampak to je pri malih frčkah (6 colc).
No, jaz sem pri svoji prvi modifikaciji prop samo stanjšal na zgornji strani in seveda ustrezno "popravljal in vzdrževal" profil.
Kako boš to svojo modifikacijo izvedel? Verjetno bo bolj pri korenu, kajti na koncu propa bi tak profil bil zaradi višjih hitrostih neučinkovit.
Takole sem si rekel: lesen klin težje porinem skzi sir od noža, še lažje pa vanjga zarinem britvico! Tudi tanek profil ima manj čelnega upora.
Zato sem se odločil stanjšati profil, s tem da sem ga tudi malo modificiral da je podoben bolj propelerjem gumenjakov F1B, saj pri redukciji 6 nim atako visokih vrtljajev inn dela pri precej malih Re številih.
Mislim pa sedaj ko si ga ogledujem, da ga bom še malo pobrusil.
Je pa še ena reč tukaj. Potrebna moč za vrtenje elise blazno narašča s premerom (mislim da s 5 potenco), vsaj v teoriji, se pa da zato simpl "razbremeniti motor" če propelerju rahko zmanjšaš premer...seveda če se motor pri danem propelerju matra.
LP Mitja
Sem čisto pozabil na razmerje 6:1 in veliko lopato
Sicer pa imam osebno dosti izkušenj z zmanjševanjem premerov iz čolnarskih vod.
Kar je razlike od letalskih propov je to, da kljub zmanjšanjem premera krak ne ohranja svojega prvotnega koraka.
Za korekcijo bi bilo potrebno imeti "odvite" sredinske dele.
Sicer pa imam osebno dosti izkušenj z zmanjševanjem premerov iz čolnarskih vod.
Kar je razlike od letalskih propov je to, da kljub zmanjšanjem premera krak ne ohranja svojega prvotnega koraka.
Za korekcijo bi bilo potrebno imeti "odvite" sredinske dele.
Po preizkusih z novim pogonom na mojem Paličnjaku sem ugotovil, da je vzpenjanje modela definitivno zelo izboljšano, vendar ker pričakujem nekaj napredka glede na lansko sezono tudi pri konkutrentih, se bojimk da Paličnjak navkljub izboljšanju vzpenjanja ne bo dovolj konkurenčen v tej sezoni. Poleg tega ga je tudi rahlo načel "zob časa", piko na I je pa dodal nesrečni pristanek, ko je model s krilom zadel v mojo nogo in se je ob tem poškodoval. Sicer s popravilom ne bo težav, a mislim, da mi je model hotel povedati, da se več ne gre.
Sedaj sem rahlo spremenil projekt modela Hornet, in ga bom naredil tako, da bo z izmenljivim nosnim delom, zadostil pogojem tekmovanja tako v kategoriji 400, kakor tudi za 7 celic. Torej en model in dva hitro izmenljiva pogonska sklopa.
Prvič se bom pozabaval s tako imenovanim pull-pull sistemom pogona krmil, in bom tako izvedel tudi na krilcih (razen za flap), ker se bom s tem izognil kabelskim servo-podaljškom, ter postavitvi nepotrebne mase proti koncem krila.
Tukaj pripenjam eno skico, ki prikazuje trenutni "state of mind".....
Opomba: nos modela je narisan predolgi! S krajšanjem nosnega dela nameravam namreč uravnati težišče modela, in v tej fazi še ne vem koliko ga bo potrebno "odbiti"
LP Mitja
Sedaj sem rahlo spremenil projekt modela Hornet, in ga bom naredil tako, da bo z izmenljivim nosnim delom, zadostil pogojem tekmovanja tako v kategoriji 400, kakor tudi za 7 celic. Torej en model in dva hitro izmenljiva pogonska sklopa.
Prvič se bom pozabaval s tako imenovanim pull-pull sistemom pogona krmil, in bom tako izvedel tudi na krilcih (razen za flap), ker se bom s tem izognil kabelskim servo-podaljškom, ter postavitvi nepotrebne mase proti koncem krila.
Tukaj pripenjam eno skico, ki prikazuje trenutni "state of mind".....
Opomba: nos modela je narisan predolgi! S krajšanjem nosnega dela nameravam namreč uravnati težišče modela, in v tej fazi še ne vem koliko ga bo potrebno "odbiti"
LP Mitja
- Priponke
-
- F5J-DUO.jpg (16.66 KiB) Pogledano 14751 krat
Hvala za namig, vendar imam trup že gotov in z vso kramo v njemu, ter "virtualnim repom" (utež priselotejpana na koncu trupa za imitacijo mase repa) ima težišče tam kjer sem predvidel in zadeva je pač taka kot je. Nos je skoraj še predolgi.
Taka dolžina nosu kot je izpadla me omejuje na premer elise 14,5", kar pa mislim da je vrh glave dovolj. Kot sem videl na forumu bodo letos v "modi" spet manjši propelerji in manjše redukcije obratov od moje variante.
Akumulatorjev ne morem dati bolj nazaj... imam samo še 2 cm "fore", toliko za fino nastavitev težišča ko bo model gotov.
Imam pa še enega "aduta", namreč ko bo gotovo tudi krilo in rep, bom pač v skrajni sili naredil montažo krila malo bolj naprej ali nazaj, kolikor bo pač treba da ujamem težišče.
Nič! Dovolj je bilo bluzenja na forumu! Grem v delavnico!
LP Mitja
Taka dolžina nosu kot je izpadla me omejuje na premer elise 14,5", kar pa mislim da je vrh glave dovolj. Kot sem videl na forumu bodo letos v "modi" spet manjši propelerji in manjše redukcije obratov od moje variante.
Akumulatorjev ne morem dati bolj nazaj... imam samo še 2 cm "fore", toliko za fino nastavitev težišča ko bo model gotov.
Imam pa še enega "aduta", namreč ko bo gotovo tudi krilo in rep, bom pač v skrajni sili naredil montažo krila malo bolj naprej ali nazaj, kolikor bo pač treba da ujamem težišče.
Nič! Dovolj je bilo bluzenja na forumu! Grem v delavnico!
LP Mitja
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 13 Mar 2005, 08:22, skupaj popravljeno 1 krat.
Ja dve stvari sta problem velikost propa in pa težišče
Moj model ima 21cm trupa pred krilom in je najprej zgledalo veliko preveč ko pa malo experimentiraš z raznimi celicami se hitro vidi prednost veliko prostora NPR z konioni (lixx) komaj da ujamem zadnjo možnost težišča zaradi takih težav opozarjam in poizkušam pravi čas svetovati da ne bi bilo težav
lp
Moj model ima 21cm trupa pred krilom in je najprej zgledalo veliko preveč ko pa malo experimentiraš z raznimi celicami se hitro vidi prednost veliko prostora NPR z konioni (lixx) komaj da ujamem zadnjo možnost težišča zaradi takih težav opozarjam in poizkušam pravi čas svetovati da ne bi bilo težav
lp
Včeraj sem se malce zamislil nad velikostjo (majhnostjo) višinskega repa, pa sem vzel za primerjavo dva modela in sicer Pulsarja 2000 in Hyper 1,8.
Izračun se glasi:
A= L*Sh/Sk*Lk
kjer je:
- A koeficient stabilnosti
- L razdalja od težišča do centra višiskega repa (pant) (mm)
- Sh površina višinskega repa (dm2)
- Sk površina krila (dm2)
- Lk srednja aerodinamična tetiva krila (mm)
Rezultat je:
MOJ MODEL A=0,604
PULSAR A=0,527
HYPER A=0,53
PALIČNJAK A=0,677
Iz primerjave izračunanih vrednosti se da sklepati, da bo velikost repa ustrezala.
(manjše vrednosti pomenijo slabšo, večje pa večjo dinamično stabilnost modela)
Včeraj sem delal centralni-pravokotni del krila in prilagam nekaj slik.
Počasi gre naprej.....
Izračun se glasi:
A= L*Sh/Sk*Lk
kjer je:
- A koeficient stabilnosti
- L razdalja od težišča do centra višiskega repa (pant) (mm)
- Sh površina višinskega repa (dm2)
- Sk površina krila (dm2)
- Lk srednja aerodinamična tetiva krila (mm)
Rezultat je:
MOJ MODEL A=0,604
PULSAR A=0,527
HYPER A=0,53
PALIČNJAK A=0,677
Iz primerjave izračunanih vrednosti se da sklepati, da bo velikost repa ustrezala.
(manjše vrednosti pomenijo slabšo, večje pa večjo dinamično stabilnost modela)
Včeraj sem delal centralni-pravokotni del krila in prilagam nekaj slik.
Počasi gre naprej.....
- Priponke
-
- sušenje oplate 1.jpg (29 KiB) Pogledano 14392 krat
-
- prva faza 2.jpg (29.15 KiB) Pogledano 14392 krat
-
- rebra.jpg (22.34 KiB) Pogledano 14392 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 13 Mar 2005, 08:06, skupaj popravljeno 3 krat.
Pa še skoraj končan izdelek. (44 gr)
Manjka še:
- oplata v centralnem delu krila
- leplenje karbonskih trakcev na rebra
- brušenje prednjega dela profila (nos)
- brušenje zunanjih reber pod kotom 1,5°
- napeljava pul-pul sistema za krilca
- montaža treh servomotorjev
in seveda izdelava obeh parov zunanjih trapeznih delov krila, ter flapa in krilc .....
Manjka še:
- oplata v centralnem delu krila
- leplenje karbonskih trakcev na rebra
- brušenje prednjega dela profila (nos)
- brušenje zunanjih reber pod kotom 1,5°
- napeljava pul-pul sistema za krilca
- montaža treh servomotorjev
in seveda izdelava obeh parov zunanjih trapeznih delov krila, ter flapa in krilc .....
- Priponke
-
- centroplan.jpg (44.01 KiB) Pogledano 14391 krat
-
- Freak
- Prispevkov: 451
- Pridružen: 15 Nov 2004, 19:59
- Kraj: Domžale
Mitja, tista tehnika z gumicami je .
Jaz sem to študiral, pa študiral kam nej pritrdim gumice, pa mi ni padlo na misel, da bi dal krilo na desko . stupid me .
saj dovoliš da uporabim pri drugem krilu to tehniko, ane?
Mehanski posegi v notranjost motorja niso dovoljeni
Jaz sem to študiral, pa študiral kam nej pritrdim gumice, pa mi ni padlo na misel, da bi dal krilo na desko . stupid me .
saj dovoliš da uporabim pri drugem krilu to tehniko, ane?
Mehanski posegi v notranjost motorja niso dovoljeni
Normalnost je samo povprečje nenormalnih ...
Danes delam krilne "uške", skrajne dele krila.
Vzel sem navadno balzo. Nisem nič prebiral, raje sem vzel tako, ki je temnejša in močnejša.
Masa nedokončane uške znaša 4gr.
Na rebra še nalepim karbonske trakce, ter obrusim prednji del profila.
Koren uške je profil S 4083 stanjšan na 7%, ki prehaja v AG11 na samem koncu krila. Zvitja je -1,5°.
Vzel sem navadno balzo. Nisem nič prebiral, raje sem vzel tako, ki je temnejša in močnejša.
Masa nedokončane uške znaša 4gr.
Na rebra še nalepim karbonske trakce, ter obrusim prednji del profila.
Koren uške je profil S 4083 stanjšan na 7%, ki prehaja v AG11 na samem koncu krila. Zvitja je -1,5°.
- Priponke
-
- krilna uška.jpg (22.45 KiB) Pogledano 13079 krat
Po pravici povedano, ne poznam razlike med tema dvema nazivoma, tako da bi ti težko odgovoril.sharkpade napisal/-a:Mene samo zanima, ali je to kar daješ na krila karbonski roving ali je karbon enosmerc??
lp
miha
Uporabljam s pultruzijo oblikovane karbonske profile, ki jih lastnoročno obdelam na pravo dimenzijo preden jih nalepim na njegovo mesto na modelu.
Zadnji rob krila (in krilc) je karbonska letvica preseka 0,6 x 2,8mm
Mitja
-
- Freak
- Prispevkov: 451
- Pridružen: 15 Nov 2004, 19:59
- Kraj: Domžale
Če ne bo tekmoval, potem me pa ne motiSlowfly napisal/-a:overlord_tm napisal/-a: Mehanski posegi v notranjost motorja niso dovoljeni
Samo za motor s katerim misliš tekmovati . Drugače lahko z njim počneš kar želiš. Lahko ga previješ , mu zamenjaš ležaje , krtačke.....
Mitja, pa bo do prve tekme že narejen?
Normalnost je samo povprečje nenormalnih ...
Aha, ker pogrevate temo o tem ko sem hotel pokazati kako se iz motorja SPEED 400 da izvleči čim več, naj s temo zaradi zanimivosti nadaljujem.
Kot prva slika prikazuje, sem iz motorja izvlekel zadnjo ploščo s krtačkami, potem sem ven potegnil rotor, in pa še enega od magnetov.
Sedaj bom pa povedal, da to še ni vse!
Lahko se izvleče še drugi magnet, potem pa tudi mala vzmet v obliki črke V, tisti najvztrajnejši pa lahko izvlečejo tudi obe drsni puši.
No, to bi bilo v kratkem vse KAR SE DA IZVLEČI IZ MOTORJA SPEED 400.
Upam da sem potešil vašo radovednost!
Kot prva slika prikazuje, sem iz motorja izvlekel zadnjo ploščo s krtačkami, potem sem ven potegnil rotor, in pa še enega od magnetov.
Sedaj bom pa povedal, da to še ni vse!
Lahko se izvleče še drugi magnet, potem pa tudi mala vzmet v obliki črke V, tisti najvztrajnejši pa lahko izvlečejo tudi obe drsni puši.
No, to bi bilo v kratkem vse KAR SE DA IZVLEČI IZ MOTORJA SPEED 400.
Upam da sem potešil vašo radovednost!
Hvala A!Big A napisal/-a:Hojla Mitja,
Imaš lep aeroplan in prav gotovo bo tudi dobro letel.
Vidim, da imaš okrogli trup iz Litije. Kako boš napravil sedež za krilo in kje boš imel servo motorje za višino in smer?
LP
A
Tudi jaz (morda še bolj kakor ti) želim, da bi ta model dobro letel.
Prilagam risbo detajla vgradnje obeh servotov v trup, ter fotografijo "zibelke" kakor sem poimenoval ta sklop za pogon repnih površin.
Čeravno proizvajalci servov ne priporočajo prečno montažo , sem se jaz odločil za ta način, ker mi pač ustreza. Pogon krmilnih povrčin bo pull-pull.
"Zibelko" bo mogoče kadarkoli potegniti ven iz modela, saj ni prilepljena v trupu, marveč samo zagozdena v njem in fiksirana z enim lesnim vijakom. (vijak ne bo privit v servo kot je "nerodno" narisano na risbi )
Sedež za krilo bo narejen iz lahke polne balze (z dvema vložkoma iz trše balze), ter bo montiran na krilu. V trupu bosta vlepljeni dve vezani plošči z navojem za pritrrdilne vijake krila. Na ta način bom lahko naredil še kak par navojnih lukenj, za eventuelno premikanje krila nazaj, v primeru uporabe lažjih akumulatorjev. Razmišlam pa tudi op dodatnem tulcu (vmesniku trupa) ki bi podaljšal nosni del modela (spet zaradi težišča v primeru lažjih komponent v nosu motorja)
LP Mitja
- Priponke
-
- zibelka.jpg (41.24 KiB) Pogledano 11677 krat
-
- vgradnja servov za rep.jpg (12.11 KiB) Pogledano 11677 krat