Vremščica
Moderatorji: Pisaneli, Zaunkönig
Vremščica
Včeraj sem šel jadrat na Vremščico. Vreme je bilo sončno, veter po moje kar močan. V bistvu nisem natačno vedel kaj me čaka, nekako pa se mi je zdelo, da bi znalo biti zanimivo - in je bilo.
Ker še nikoli nisem jadral na pobočju sem vzel dva jadralca - Davos 1600 (1600 mm razpon) in Easy Glider z 2 m razpona. S tem ali so primerni za tako jadranje ali ne se nisem niti pretirano ubadal (sodeč po slikah s tega dela foruma pa so v rangu fička).
Torej samo letenje je bil čisti užitek, Davos je bil nekoliko prelahek in ga je precej dobro metalo, Easy glider pa je po moje jadral dokaj lepo (v zraku sem bil cca 30 min, potem sem imel pa zadosti).
Vse skupaj smo dali na malce tresoč video (http://petelin.gozdis.si/~toml/flying.htm)
Sicer pa je bil edini problem pristanek. Oba jadralca sta končala v krošnji (kako amatersko). Na srečo z minimalnimi poškodbami.
Iz te zgodbe sem se naučil, da sta oba modela čisto spodobna za začetek, da pa moraš najti pametno mesto za pristanek, če ne je težava in verjetno je dobro imeti zračne zavore, hitrosti pri pristanku so kar velike.
Če si bo kdo slučajno ogledal videe, bi bil kakšne nasvet zelo zaželjen (predvsem na temo pristankov).
LP Tom
Ker še nikoli nisem jadral na pobočju sem vzel dva jadralca - Davos 1600 (1600 mm razpon) in Easy Glider z 2 m razpona. S tem ali so primerni za tako jadranje ali ne se nisem niti pretirano ubadal (sodeč po slikah s tega dela foruma pa so v rangu fička).
Torej samo letenje je bil čisti užitek, Davos je bil nekoliko prelahek in ga je precej dobro metalo, Easy glider pa je po moje jadral dokaj lepo (v zraku sem bil cca 30 min, potem sem imel pa zadosti).
Vse skupaj smo dali na malce tresoč video (http://petelin.gozdis.si/~toml/flying.htm)
Sicer pa je bil edini problem pristanek. Oba jadralca sta končala v krošnji (kako amatersko). Na srečo z minimalnimi poškodbami.
Iz te zgodbe sem se naučil, da sta oba modela čisto spodobna za začetek, da pa moraš najti pametno mesto za pristanek, če ne je težava in verjetno je dobro imeti zračne zavore, hitrosti pri pristanku so kar velike.
Če si bo kdo slučajno ogledal videe, bi bil kakšne nasvet zelo zaželjen (predvsem na temo pristankov).
LP Tom
Bom poskusil ob prvi priliki. S tem prvim letenjem pa je bil problem v tem, da sem štartal z zaletišča za jadralna padala (prva čistina na poti navzgor) in tam je problem ker je malce premalo prostora zaradi gozda na obeh straneh in enega drevesa na sredi, pa še turbulence so zaradi tega. Sicer pa mi je bila Vremščica zelo všeč, v bistvu sem prvič zares jadral. Čeprav imata oba jadralca motor, sem jih mogoče uporabil kakih 10-15s in to je to. Za mene, ki sem navajen Lj-barja in dolgega poganjanja motorja je bil to pravi užitek.miha100k napisal/-a:Mislim,da je gor zadosti prostora za pristajenje,recimo v primerjavi s Strmco.Da se čisto lepo tudi brez zavor,gor pa se večinoma pristaja,da zapeleš en mal večji ovinek proti ogradi za ovce in ga prpeleš k sebi.
Pogledal sem oba filma, pa se mi ni zdelo nič kaj narobe z letenjem. Za začetek, kot bi bilo za pričakovati. Naslednjič, morda v družbi še kakih modelarjev ki so na pobočju "doma" pa bi znalo biti še bolje.
Morda le pristanek stiroporkota s hrbtnim vetrom...hmm...veter ga je nesel kar hitro, a samo letalo je letelo v tem zraku zelo počasi-prepočasi, zato tudi ni ubogalo na komande in ga je veter potisnil v drevje.
Na pobočju se je treba za vsako ceno izogibati letenja z vetrom v rit proti hribu, razen če imamo zelo zelo veliko brzino, pa jo lahko pretvorimo v energijo, potrebno za zavoj če je treba.
Torej, vedno obračati proti vetru...če pa le moramo prilesti nad ravnino na vrhu hriba, (morda za pristanek) pa letimo malce počez, pa nas bočni veter sam zanese tja..nato pa SPET obrnemo proti vetru in pristanemo kot kak helikopter
Če bi gledali od vrha navzdol na model, ki leti ob pobočju, bi opazili da pri zavijanju model proti vetru to naredi skoraj na mestu, če pa zavije stran od vetra, jo pa ucvre z vetrom in še preden bi mignil, je že kakih 50 metrov z vetrom..običajno od tam ni več rešitve. Če je nizko, se razbije v bregu, če je visoko, pa ga zanese na zavetrni del hriba, kjer pade dol kot da je postal težak eno tono!
Mitja
Morda le pristanek stiroporkota s hrbtnim vetrom...hmm...veter ga je nesel kar hitro, a samo letalo je letelo v tem zraku zelo počasi-prepočasi, zato tudi ni ubogalo na komande in ga je veter potisnil v drevje.
Na pobočju se je treba za vsako ceno izogibati letenja z vetrom v rit proti hribu, razen če imamo zelo zelo veliko brzino, pa jo lahko pretvorimo v energijo, potrebno za zavoj če je treba.
Torej, vedno obračati proti vetru...če pa le moramo prilesti nad ravnino na vrhu hriba, (morda za pristanek) pa letimo malce počez, pa nas bočni veter sam zanese tja..nato pa SPET obrnemo proti vetru in pristanemo kot kak helikopter
Če bi gledali od vrha navzdol na model, ki leti ob pobočju, bi opazili da pri zavijanju model proti vetru to naredi skoraj na mestu, če pa zavije stran od vetra, jo pa ucvre z vetrom in še preden bi mignil, je že kakih 50 metrov z vetrom..običajno od tam ni več rešitve. Če je nizko, se razbije v bregu, če je visoko, pa ga zanese na zavetrni del hriba, kjer pade dol kot da je postal težak eno tono!
Mitja
Ne vem če ti kot začetniku kaj koristi, ampak ob zelo močnem vetru pri pristajanju z vetrom model spustim precej nizko potem ga pa z vetrom peljem skoraj vzporedno s strmino da mu pade hitrost. Ker so hitrosti še precej velike, proti vrhu zavijem kar ostro v veter in model se vsede skoraj kot helikopter (ker je njegova hitrost skoraj enaka hitrosti vetra:-))
Če je meni na LS8 in na Swiftu to uspevalo, bo pa tebi na stiroporčku menda tudi....počasi, vaja dela mojstra. Pozoren moraš biti, da je model takrat, ko začneš zavoj v veter, še dovolj krmarljiv, drugače lahko nastane polom ......pa obilo užitkov pri jadranju!!!
Če je meni na LS8 in na Swiftu to uspevalo, bo pa tebi na stiroporčku menda tudi....počasi, vaja dela mojstra. Pozoren moraš biti, da je model takrat, ko začneš zavoj v veter, še dovolj krmarljiv, drugače lahko nastane polom ......pa obilo užitkov pri jadranju!!!
Pa lep dan še naprej............Aleš
To ni bil pravi plac za jadranje JOOJ . Tle polomiš avion kot nič. Še je za hodit 1km proti vrhu. Tam je ta pravo. Na poglej (9. sliko po vrsti):
http://www.megam.si/ak-kranj/images/Vremscica/
http://www.megam.si/ak-kranj/images/Vremscica/
Lahko se samo strinjam z vsem povedanim. Prostor kjer sem se lotil letenja je bil za letenje čisto OK, za pristanek pa katastrofa. V bistvu sem bil prvič na Vremščici z avionom, sicer smo gor enkrat prej že sadili ena dreveščka.
O pristajanju po pobočju navzgor sva govorila tudi z mojim kolegom in bo treba stvar še hudo natrenirati.
Kakorkoli že tele informacije so bile vse zelo koristne in jih bom skušal ob prvi priliki uporabiti. Pa še kar nekaj spretnosti bo treba za popolno letenje. V prvi fazi bom še letel z Gliderjem nato pa mogoče preklopil na kakšen bolj sofisticiran in hitrejši model (men' se je zdel že Glider hudo hiter ).
Gledajoč slike z Vremščice - ali je tam gori vedno takšna gužva?
Mimogrede ali ima razpon kril tu bistveno vlogo ali 2,5 m boljše od 2m, ali je tu kakšen drug dejavnik bolj bistven (npr. oblika, teža modela)?
LP Tom
O pristajanju po pobočju navzgor sva govorila tudi z mojim kolegom in bo treba stvar še hudo natrenirati.
Kakorkoli že tele informacije so bile vse zelo koristne in jih bom skušal ob prvi priliki uporabiti. Pa še kar nekaj spretnosti bo treba za popolno letenje. V prvi fazi bom še letel z Gliderjem nato pa mogoče preklopil na kakšen bolj sofisticiran in hitrejši model (men' se je zdel že Glider hudo hiter ).
Gledajoč slike z Vremščice - ali je tam gori vedno takšna gužva?
Mimogrede ali ima razpon kril tu bistveno vlogo ali 2,5 m boljše od 2m, ali je tu kakšen drug dejavnik bolj bistven (npr. oblika, teža modela)?
LP Tom
Gneča na Vremščici
Moraš imeti kar srečo da koga na vremščici srečaš, no, razen jadralnih padalcev, ti so bolj zagreti od modelarjev, ali pa jih je več..
LP, s57ra
LP, s57ra
Re: Gneča na Vremščici
Še sreča, sicer se bom pa verjetno spravil na Vremščico v ponedeljek (če bom dobil rezervni del za sesutega Davosa...) in če bo vreme štimalo.s57ra napisal/-a:Moraš imeti kar srečo da koga na vremščici srečaš, no, razen jadralnih padalcev, ti so bolj zagreti od modelarjev, ali pa jih je več..
LP, s57ra
LP Tom
Podatki z vremenskih postaj so danes rekli, da bo treba bolj proti morju, če hočeš jugozahodnik. No pa sem se odpravil pogledat, kje je tale Vremščica.
Šel sem en odcep predaleč z avtoceste, na Divačo. Potem sem se pač odpelja l po magistralki nazaj. Po moje je z Ljubljanske smeri bolje, če greš dol v Senožečah. Tabla za Vremščico z magistralke mi je iskanje še olajšala. Po makadamu se pa zavije enkrat levo. Držiš se pač smeri, ki gre gor (kakopak).
Ko se pripelješ gor, ti je takoj jasno, zakaj je to tako priljubljen kraj za vsa frčala. Ogromno prostora, ogromno pobočje, mehka trava, hrib pa na vrhu blago zaobljen, tako da se kakšnih nevarnih turbulenc ni bati.
Avto sem pustil ob cesti in šel raje peš tistih 200 metrov do vrha.
Držalo je dobro že na vetru, če se je pa še termika pripeljala, potem je bilo pa že kar kičasto. Pristajanje tam je res igrača. Kot na letališču. Veter stabilen, nobenega stresa ali negotovosti. Prostora je tam dovolj tudi za ogromne modele.
Tako sem podil svojega Twixa, naletel kakšne dve uri in se resnično sprostil.
Prav s težkim srcem sem zapustil Vremščico. Takoj sem vedel, da je to kraj, kamor se bom gotovo vračal.
Tomaž
Šel sem en odcep predaleč z avtoceste, na Divačo. Potem sem se pač odpelja l po magistralki nazaj. Po moje je z Ljubljanske smeri bolje, če greš dol v Senožečah. Tabla za Vremščico z magistralke mi je iskanje še olajšala. Po makadamu se pa zavije enkrat levo. Držiš se pač smeri, ki gre gor (kakopak).
Ko se pripelješ gor, ti je takoj jasno, zakaj je to tako priljubljen kraj za vsa frčala. Ogromno prostora, ogromno pobočje, mehka trava, hrib pa na vrhu blago zaobljen, tako da se kakšnih nevarnih turbulenc ni bati.
Avto sem pustil ob cesti in šel raje peš tistih 200 metrov do vrha.
Držalo je dobro že na vetru, če se je pa še termika pripeljala, potem je bilo pa že kar kičasto. Pristajanje tam je res igrača. Kot na letališču. Veter stabilen, nobenega stresa ali negotovosti. Prostora je tam dovolj tudi za ogromne modele.
Tako sem podil svojega Twixa, naletel kakšne dve uri in se resnično sprostil.
Prav s težkim srcem sem zapustil Vremščico. Takoj sem vedel, da je to kraj, kamor se bom gotovo vračal.
Tomaž
- Priponke
-
- Twix_ob poÄŤitku_Edit_1.JPG (34.57 KiB) Pogledano 15632 krat
-
- Im king of the world_Edit_1.JPG (27.69 KiB) Pogledano 15632 krat
-
- A_bo dost_prostora_Edit_1.JPG (27.32 KiB) Pogledano 15632 krat
Vse to je zakuhal Newton
Danes
Danes odlično letenje na JZ in na šibki do zmerni termiki in seveda mrazu...
Več bodo povedale Rupartove slike, ko se vrne domov...
LP Uroš
Več bodo povedale Rupartove slike, ko se vrne domov...
LP Uroš
kot je že Uroš rekel, konstantno letenje, malo tudi požvižgali, se vozili blizu velikih glajd , na koncu pa kot po olju- kot si ga nacentriral v zavoj, tako je letelo ; zeblo pa ko psa
- Priponke
-
- ONE ;)
- DSCF8865.JPG (56.8 KiB) Pogledano 14273 krat
-
- U zaklon!!!
- DSCF8864.JPG (55.79 KiB) Pogledano 14273 krat
-
- DSCF8863.JPG (47.71 KiB) Pogledano 14273 krat
__od oka, prbližn genau__
______________________
----lp Rupert----
______________________
----lp Rupert----