Moj model za sezono 2006
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Moj model za sezono 2006
Lep pozdrav!
Drugo leto se tudi sam pridružim karavani f5j in sicer s modelom lastne konstrukcije:
-razpon: 220ccm
-profil: nekoliko stanšan MH-32
-masa ARF 320g
-površina ok. 35 kvadratnih dm
Samo krilo je zgrajeno zelo trdno,saj ima škatlast nosilec s stojino v sredini, D-boxom in je še dodatno ojačano s kabonskim rovingom. Tukaj je tudi iskati vzrok za veliko maso modela( samo krilo ima celih 230g).
Mi pa izbira pogona dela kar nekaj preglavic... s »štromom« si namreč nisva ravno na ti...
Zato bi prosil, da mi nekoliko pomagate pri izbiri le tega...edino o čemer sem razmišljal je mega 15/16/4 Prenos 3:1 in 10-12 členov pasan 1200, prop 12X9? http://www.flyingmodels.org/motortest/b ... 6-15-4.htm
Bi mi lahko to kdo preračunal po motocalc-u (meni namreč piratska verzija, kljub mnogim poskusom istalacije noče delati)?
Lp Matjaž
Drugo leto se tudi sam pridružim karavani f5j in sicer s modelom lastne konstrukcije:
-razpon: 220ccm
-profil: nekoliko stanšan MH-32
-masa ARF 320g
-površina ok. 35 kvadratnih dm
Samo krilo je zgrajeno zelo trdno,saj ima škatlast nosilec s stojino v sredini, D-boxom in je še dodatno ojačano s kabonskim rovingom. Tukaj je tudi iskati vzrok za veliko maso modela( samo krilo ima celih 230g).
Mi pa izbira pogona dela kar nekaj preglavic... s »štromom« si namreč nisva ravno na ti...
Zato bi prosil, da mi nekoliko pomagate pri izbiri le tega...edino o čemer sem razmišljal je mega 15/16/4 Prenos 3:1 in 10-12 členov pasan 1200, prop 12X9? http://www.flyingmodels.org/motortest/b ... 6-15-4.htm
Bi mi lahko to kdo preračunal po motocalc-u (meni namreč piratska verzija, kljub mnogim poskusom istalacije noče delati)?
Lp Matjaž
- Priponke
-
- PICT0470.JPG (92.48 KiB) Pogledano 7462 krat
-
- PICT0465.JPG (92.57 KiB) Pogledano 7462 krat
-
- PICT0452.JPG (91.72 KiB) Pogledano 7462 krat
cartkan modelček
Glede pogona pa iz lastnih izkušenj:
- model Polde Mk. II, točno 800 g leteče teže
- motor mega 16-15-3
- prenos 4,5 : 1
- prop 15 x 10
- 10 x gp 1.100
- regulator 40 A
Izmerjen tok s tokovnimi kleščami 32 A (motocalc izračuna 40 ???). statike izračuna 1900 g, v praksi pa model res gre v vertikalo in to kar hitro.
Robi
Glede pogona pa iz lastnih izkušenj:
- model Polde Mk. II, točno 800 g leteče teže
- motor mega 16-15-3
- prenos 4,5 : 1
- prop 15 x 10
- 10 x gp 1.100
- regulator 40 A
Izmerjen tok s tokovnimi kleščami 32 A (motocalc izračuna 40 ???). statike izračuna 1900 g, v praksi pa model res gre v vertikalo in to kar hitro.
Robi
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Matjaž, jaz sem na svojem modelu probal:
MEGA ACn 16/15/3
reduktor 3,1:1
propeler 13x8
akumulator 7 celic GP 1100 (vroče izpod polnilca )
In je šlo gor (model 630gr) ko strela.
Nisem se pa še nič poigral z izbiro propelerja, če bi po novih pravilih letel unlimited in bi dal več celic...naprimer 12 ali kaj takega...
LP Mitja
P.S.: vse pohvale za lep model
Imam pa pripombo na smerni rep! Puščista krila (velja tudi za repe) niso bogve kako efikasna pri malih hitrostih letenja, ker se jim vzgon neenakomerno trga. Ne morem nakratko razložiti, a tako nazaj podren smerni rep (četudi je lep) ni najbolj efikasen za svojo velikost.
MEGA ACn 16/15/3
reduktor 3,1:1
propeler 13x8
akumulator 7 celic GP 1100 (vroče izpod polnilca )
In je šlo gor (model 630gr) ko strela.
Nisem se pa še nič poigral z izbiro propelerja, če bi po novih pravilih letel unlimited in bi dal več celic...naprimer 12 ali kaj takega...
LP Mitja
P.S.: vse pohvale za lep model
Imam pa pripombo na smerni rep! Puščista krila (velja tudi za repe) niso bogve kako efikasna pri malih hitrostih letenja, ker se jim vzgon neenakomerno trga. Ne morem nakratko razložiti, a tako nazaj podren smerni rep (četudi je lep) ni najbolj efikasen za svojo velikost.
Tako folijo sem tudi sam imel na Telstarju. Z njo pa so bili sami problemi, samo, da se je pokazalo sonce je bila vsa nagubana, krilo pa je bilo rahlo zvito. Vsakič, ko sem prišel z letenja sem peglal.Matjaž_Černivc napisal/-a:
Ja tale faik karbon folija je res prepričliva, če le ne pritisneš nos na model
LP Matjaž
Predlagam ti, da si izdelaš nekaj z čimer boš prekrival model medtem, ko ne boš letel. Verjetno se kdo spomni, da sem Telstarja, lansko leto na F5J tekmi v Mariboru prekrival, kar z travo Ultralajt mi je predlagal letos, da naj kupim v trgovini "celi svet 199" zaščito za armaturno ploščo, katero se da na vetrobransko steklo pri avtu in da naj iz tega naredim vrečke za transport, le te pa bi lahko uporabljal tudi kot pokrivalo za krilo TOPLO PRIPOROČAM.
Ultralajt dobra ideja, pa še poceni je
Glede pogona sta ti pa Robi in Ultralajt že vse napisala.
Mega 16/15/3
Reduktor VMGM 3.84:1 (ta reduktor bi uporabil jaz) Pa še pri Mibotu je vedno na zalogi!!!!!!
Prop Aeronavt 14/10
40A regler
8 X GP1100
Penjanje okoli 13m/s Če bo teža modela okoli 700 do 750g!!!!!
Odsvetujem Pendel rep!!!!!! Ker ti ga bo pri penjanju zvijalo "ko presto"!!!!!!
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Chinks, o problemih s "potiskanimi" folijam sem tudi sam že nekaj slišal...najbrž je problem te folijev tem, da je zelo, zelo debela.
Pendel rep pa bom zaenkrat še obdržal...bo pa ročica, torej razdalja med palico trupa in samim repom čim krajša. Sam rep pa kot je videti s slik narejen zelo trdno. Upam da se ne bom učil na lastnih napakah...
Lp Matjaž
Pendel rep pa bom zaenkrat še obdržal...bo pa ročica, torej razdalja med palico trupa in samim repom čim krajša. Sam rep pa kot je videti s slik narejen zelo trdno. Upam da se ne bom učil na lastnih napakah...
Lp Matjaž
Problem je v tem, da je ČRNA!!!!!!!!!!!!!! Na soncu se ta folija tako segreje, da lepilo popusti in nastanejo gube pri tem ti pa še zvija krilo. Ta folija je tako občutljiva, da poleti, ko je oblačno, posije pa kakšen žarek sonca skozi oblake, začne popuščatMatjaž_Černivc napisal/-a:Chinks, o problemih s "potiskanimi" folijam sem tudi sam že nekaj slišal...najbrž je problem te folijev tem, da je zelo, zelo debela.
Lp Matjaž
Pendel rep sem ieml narejen iz 3mm balse, ne iz letvic ampak je bil poln. Ob straneh je bila balsa nalepljena pod koton 70 stopin , zadaj pa je bila smrekova letvica po celi dolžini. Pa ga je zvilo po prvih desetih metrih, da sem parkrat skoraj razbil model. Zadevo je videl Miha na Slovaškem in ti lahko potrdi, kaj vse se je dogajalo z modelom zaradi pendel repa. Kasneje sem izdelal rep na ta način kot ga ima Robi in zadeva se dosti boljše obnaša kot pendel!!!!!
Prilagam ti še sliko repa, ki je zdržav vse te sile in hitrosti pri vzpenjanju!!! Podobno izdelano kot pendel vendar je višina prepolovljena in deluje kot normalno višinsko krmilo.
- Priponke
-
- kazoma_smer_in_vi_ina_190.jpg (62.12 KiB) Pogledano 7100 krat
-
- kazoma_smer_in_vi_ina1_240.jpg (61.57 KiB) Pogledano 7100 krat
pendel rep ni nikakršen bav bav
nasprotno zadeva krasno deluje in je še kako uporabna sploh pri termičnem jadranju (F5J)
Problemi z "flatri" krivljenji in zvijanji pa so posledica ekstremnega šparanja na teži in pa napak v konstrukciji Drela je narisal in napisal vse kar je potrebno postorit, da je rep lahek in trden.
Sam sem na začetku uporabe tega repa imel nekaj težav, ki pa so nastale zaradi iskanja bližnjic pri izdelavi, ko sem naredil tako kot mora biti so vse težave izginile (big a uporablja "moj" nosilec z veliko krash testi še vedno uspešno )
Enak rep imam na 3 različnih modelih (HLG, F5J RES2m) letijo tako na motor kot na gumico in vitlo pa ni nikoli nikakršnih težav s kakim krivljenjem in flatranjem.
nasprotno zadeva krasno deluje in je še kako uporabna sploh pri termičnem jadranju (F5J)
Problemi z "flatri" krivljenji in zvijanji pa so posledica ekstremnega šparanja na teži in pa napak v konstrukciji Drela je narisal in napisal vse kar je potrebno postorit, da je rep lahek in trden.
Sam sem na začetku uporabe tega repa imel nekaj težav, ki pa so nastale zaradi iskanja bližnjic pri izdelavi, ko sem naredil tako kot mora biti so vse težave izginile (big a uporablja "moj" nosilec z veliko krash testi še vedno uspešno )
Enak rep imam na 3 različnih modelih (HLG, F5J RES2m) letijo tako na motor kot na gumico in vitlo pa ni nikoli nikakršnih težav s kakim krivljenjem in flatranjem.
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Zdravo!
Pri strelici imam pendel rep in dobro deluje. Povsem se pa strinjam z Ultralajtom, da za majhne hitrosti ni primerno izdelovat repov puščičastih oblik. Taka oblika se ob pendel repu še slabše obnese. Tu ob aerodinamični neugodnosti nastajajo še nepotrebne sile na krmilni mehanizem in na vzvoj površine same. Majhne hitrosti v tem kontekstu pomenijo praktično prav vsako hitrost, ki jo model doseže.
Najhitrejši modeli imajo eliptična, toda ravna krila in prav tak rep. Najpočasnejši modeli imajo krila mogoče iz več trapezov, po možnosti tiplets krilne zaključke, so absolutno brez elipse, imajo pa ravna krila in raven rep.
lp
Sašo
Pri strelici imam pendel rep in dobro deluje. Povsem se pa strinjam z Ultralajtom, da za majhne hitrosti ni primerno izdelovat repov puščičastih oblik. Taka oblika se ob pendel repu še slabše obnese. Tu ob aerodinamični neugodnosti nastajajo še nepotrebne sile na krmilni mehanizem in na vzvoj površine same. Majhne hitrosti v tem kontekstu pomenijo praktično prav vsako hitrost, ki jo model doseže.
Najhitrejši modeli imajo eliptična, toda ravna krila in prav tak rep. Najpočasnejši modeli imajo krila mogoče iz več trapezov, po možnosti tiplets krilne zaključke, so absolutno brez elipse, imajo pa ravna krila in raven rep.
lp
Sašo
Ker že vsi tako tekmujete s svojimi F5J-ji sm se odloču da bi blo fajn
mal premaknt tud mojga.
Odloču sm se da bom ostau v 400.
Model bo podoben lanskemu. Za začetek bojo še dobra stara krila, ki jih je
treba malo popravit. Pol pa že pridejo nova
LP Matjaž
mal premaknt tud mojga.
Odloču sm se da bom ostau v 400.
Model bo podoben lanskemu. Za začetek bojo še dobra stara krila, ki jih je
treba malo popravit. Pol pa že pridejo nova
LP Matjaž
- Priponke
-
- Kaj bo notri
- drobovje.JPG (48.7 KiB) Pogledano 5414 krat
-
- Ena večjih poškodb, vendar malo caka pa gremo
- krilo1.JPG (32.39 KiB) Pogledano 5414 krat
-
- Lansko krilo
- krilo2.JPG (32.03 KiB) Pogledano 5414 krat
Važno je samo kam piha gravitacija.
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
No, pa je tudi moj Pyk prvič poletel...ja brez motorja, sem se odločol, da nima smisla nekonkurirati modelom, ki imajo močnejše motorje od povprečnega sekularja
Dokončal sem ga včeraj točno ob polnoči in masaj je bila vražjih 666g tako da sem se odločil dodati še en gram...zih je le zih...
Danes sva se z očetom odpravila na Partovč, to je hrib pod Ratitovcem. Pihal je pobočnik, za termika je bilo pa že malo prepozno..ura je bila že 18.00+.
Skratka za modelom zadovoljen, saj izkoristi vsako sapico...
Kaj več pa kdaj drugič in ne več pod f5j ampak pobočje.
lp
Dokončal sem ga včeraj točno ob polnoči in masaj je bila vražjih 666g tako da sem se odločil dodati še en gram...zih je le zih...
Danes sva se z očetom odpravila na Partovč, to je hrib pod Ratitovcem. Pihal je pobočnik, za termika je bilo pa že malo prepozno..ura je bila že 18.00+.
Skratka za modelom zadovoljen, saj izkoristi vsako sapico...
Kaj več pa kdaj drugič in ne več pod f5j ampak pobočje.
lp
- Priponke
-
- srggr.JPG (33.41 KiB) Pogledano 4643 krat
-
- PICT1433.JPG (90.19 KiB) Pogledano 4643 krat
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Hvala Mitja za dobre želje...
Mislim, da je letos mnogo ex F5j-7 in ostalih elektro Xy modelov ostalo prizemljenih, ker niso mogli iti v korak s časom...
Zanimivo je predvsem to, da v drugih severnih deželah, kjer so pravilniki povsem ohlapni in dovoljujejo (teoretično) še mnogo močnejše pogone, se modelarji ne odločajo za neke ekstreme, ampak soliden outrunner, xy ni-mh celic med 2000-2500 mAh, rebrca pa živjo...
Ja, vsem mučilcem baterij in ostalih el. kopmponent tudi sam želim veliko uspehov in užitkov, sam pa bom še vedno ostal na hribu, kjer mi tisti 1-2 m/s dviganja še vedno dopuščata veliko užitkov....
LP in se vidimo na kakem hribu al pa kjer bo smrdelo po ricinusu
Mislim, da je letos mnogo ex F5j-7 in ostalih elektro Xy modelov ostalo prizemljenih, ker niso mogli iti v korak s časom...
Zanimivo je predvsem to, da v drugih severnih deželah, kjer so pravilniki povsem ohlapni in dovoljujejo (teoretično) še mnogo močnejše pogone, se modelarji ne odločajo za neke ekstreme, ampak soliden outrunner, xy ni-mh celic med 2000-2500 mAh, rebrca pa živjo...
Ja, vsem mučilcem baterij in ostalih el. kopmponent tudi sam želim veliko uspehov in užitkov, sam pa bom še vedno ostal na hribu, kjer mi tisti 1-2 m/s dviganja še vedno dopuščata veliko užitkov....
LP in se vidimo na kakem hribu al pa kjer bo smrdelo po ricinusu