Žirafa
Moderator: Pisaneli
Žirafa
Tole ni zgodba o modelu na sliki, ampak o pogonu za njegovo kabino. Začelo se je kar nekaj let nazaj z debato o enem in več krakih propelerjih v primerjavi z e-turbino. Vse namenjeno dvigu jadralnih modelov.
- Priponke
-
- IMG_4753.JPG (90.21 KiB) Pogledano 2436 krat
-
- IMG_4752.JPG (74.42 KiB) Pogledano 2436 krat
Re: Žirafa
Običajno so te mehanike dokaj komplicirane in ne ravno poceni, zato sem se zadeve lotil nekoliko drugače, na star modelarski način iz lesa, ki sem ga ojačal s karbonsko tkanino. V samem mehanizmu je vzmet, ki pomaga servotu, ki ima hod 180°. Vzmet je navita iz 1.2mm jeklene žice. Tu je bilo kar nekaj raziskovanja in oblika štrlečih delov ni naključna.
Mehanizem ima eno samo vrtišče in tirnico po kateri se giblje vzvod. Ideja ni nova. Nekaj podobnega sem videl na sliki enega od pravih jadralnih letal. Menda so imeli enega celo v Celju, a žal nisem uspel dobiti podrobnejših informacij in sem obliko priredil po svoje.
Mehanizem ima eno samo vrtišče in tirnico po kateri se giblje vzvod. Ideja ni nova. Nekaj podobnega sem videl na sliki enega od pravih jadralnih letal. Menda so imeli enega celo v Celju, a žal nisem uspel dobiti podrobnejših informacij in sem obliko priredil po svoje.
- Priponke
-
- IMG_4726.JPG (44.63 KiB) Pogledano 2409 krat
-
- IMG_4727.JPG (40.37 KiB) Pogledano 2409 krat
Re: Žirafa
Namen uporabe več krakov na propelerju je zmanjšati premer propelerja. S tem je žirafa nižja in mehanizem je lahko bolj preprost. Na spodnji sliki je primerjava med številom krakov, 2 in 5. Meril sem potisno silo in obrate. Izmerjene vrednosti so risane z modro, z rdečo pa je dodan računski model kvadratične odvisnosti potisne sile od obratov.
- Priponke
-
- potisk1.jpg (44.27 KiB) Pogledano 2369 krat
Re: Žirafa
Zanimiva je primerjava zvoka, ampak ugotavljam, da zvočne datoteke ne morem pripeti sem ?!?
Re: Žirafa
Naložiš na yutube in pripneš sem link --->
lp.
lp.
Re: Žirafa
Hvala za nasvet. Sem zamenjal končnico mp3 v pdf. Za poslušanje morate narediti obratno. Prvi del je 2-krak, drugi pa 5-krak.
- Priponke
-
- zvok.pdf
- (155.48 KiB) Prenešeno 50 krat
Re: Žirafa
To z zvokom sedaj deluje. Če ima kdo skrite končnice datotek, se jih da odklenit na enem od seznamov v raziskovalcu.
Prilagam še nekaj slikic žirafe in za občutek naj navedem še nekaj osnovnih podatkov o modelu in pogonu: razpon kril 4.5m, masa 7kg, propeler 11x7" 5-krak, 6 celic Lipo 3000mAh, izmerjen tok okoli 70A.
Prilagam še nekaj slikic žirafe in za občutek naj navedem še nekaj osnovnih podatkov o modelu in pogonu: razpon kril 4.5m, masa 7kg, propeler 11x7" 5-krak, 6 celic Lipo 3000mAh, izmerjen tok okoli 70A.
- Priponke
-
- IMG_4728.JPG (42.72 KiB) Pogledano 2306 krat
-
- IMG_4730.JPG (51.46 KiB) Pogledano 2306 krat
-
- IMG_4733.JPG (65.19 KiB) Pogledano 2306 krat
Re: Žirafa
Na diagramu zgoraj lahko vidimo, da ima v konkretnem primeru 5-kraki propeler 2 krat večjo potisno silo, kot enak 2-kraki. Na skici spodaj, pa je vidno kako je mehanizem spravljen v trupu. Še nižje je skica hoda servomehanizma.
V trupu ni ravno veliko prostora in z 2-krakim propelerjem, ki bi dal enako potisno silo, takšen pristop ne bi bil izvedljiv. Lahko se pa vprašamo, kako velik bi moral biti. Tega žal nisem preizkušal, ker ni bilo pri roki toliko različnih propelerjev, sem pa preizkusil nekaj spletnih programov, ki dajejo različne rezultate. Ocenim lahko, da bi bila vrednost premera okoli 13.5". Torej, prihranek je okoli 2.5", kar mogoče niti ni tako veliko. Seveda bi lahko tudi navil obrate, a potem smo že na meji priporočene vzdržljivosti propelerja. Mogoče kdo od vas pride do bolj verodostojnih rezultatov.
Najbrž je še najbolj praktično, da je pogon v nosu. Pri tej žirafi je bilo vse napoti vsem, a po drugi strani je bil nek izziv kako narediti nekaj drugače.
V trupu ni ravno veliko prostora in z 2-krakim propelerjem, ki bi dal enako potisno silo, takšen pristop ne bi bil izvedljiv. Lahko se pa vprašamo, kako velik bi moral biti. Tega žal nisem preizkušal, ker ni bilo pri roki toliko različnih propelerjev, sem pa preizkusil nekaj spletnih programov, ki dajejo različne rezultate. Ocenim lahko, da bi bila vrednost premera okoli 13.5". Torej, prihranek je okoli 2.5", kar mogoče niti ni tako veliko. Seveda bi lahko tudi navil obrate, a potem smo že na meji priporočene vzdržljivosti propelerja. Mogoče kdo od vas pride do bolj verodostojnih rezultatov.
Najbrž je še najbolj praktično, da je pogon v nosu. Pri tej žirafi je bilo vse napoti vsem, a po drugi strani je bil nek izziv kako narediti nekaj drugače.
- Priponke
-
- Dlesk1.jpg (27.39 KiB) Pogledano 2240 krat
-
- Dlesk2.jpg (28.6 KiB) Pogledano 2240 krat
Re: Žirafa
Najbrž bi moral tele diagrame najprej narediti, a takrat ni bilo prave volje.
Uporabil sem način pogona, ki ga kažejo rdeče krivulje (ročica servota na zgornji strani). Za drugo varianto ni bilo pravega prostora v modelu, sem pa za primerjavo narisal tudi to. Pri modri krivulji (ročica servota na spodnji strani) je maksimalni navor nekoliko manjši, a drugače razporejen. Masa motorja s propelerjem je okoli 400g. Izračunan navor je dokaj realen. Servo zmore okoli 14kg/cm.
Polne krivulja prikazujejo pogon brez vzmeti, črtkane pa z vzmetjo. Vzmet sem tako naštimal, da mora servo pri zapiranju vzmet nekoliko napeti, zato negativni navor v tem delu.
Uporabil sem način pogona, ki ga kažejo rdeče krivulje (ročica servota na zgornji strani). Za drugo varianto ni bilo pravega prostora v modelu, sem pa za primerjavo narisal tudi to. Pri modri krivulji (ročica servota na spodnji strani) je maksimalni navor nekoliko manjši, a drugače razporejen. Masa motorja s propelerjem je okoli 400g. Izračunan navor je dokaj realen. Servo zmore okoli 14kg/cm.
Polne krivulja prikazujejo pogon brez vzmeti, črtkane pa z vzmetjo. Vzmet sem tako naštimal, da mora servo pri zapiranju vzmet nekoliko napeti, zato negativni navor v tem delu.
- Priponke
-
- Primerjava.JPG (25.76 KiB) Pogledano 2134 krat
-
- Navor.jpg (35.79 KiB) Pogledano 2134 krat
Re: Žirafa
Če že nisem na začetku risal diagrame iz prejšnjega prispevka, sem pa vsaj meril tok servo motorja. Špica se pojavi tam, kjer nekje predvideva tudi diagram.
Poleg same teže pogona, ki se preko ročic prenaša na servo, je treba upoštevati tudi ostala trenja v vrtečih in drsnih delih mehanizma. Tudi zračni upor pritisne na žirafo, ko gre v letu mehanizem ven. Če je že težava spraviti mehanizem ven, pa načeloma ni problem pospraviti ga v trup. Tok je tam pod 1A (večinoma pod 0.5A). Sicer pa sem servo upočasnil, tako da rabi okoli 2s za premik in pri pospravljanju bolj zavira, da mehanizem ne pade prehitro v trup.
Še na eno stvar sem naletel. Nekaj malega obratovalnih izkušenj se je pač nabralo v teh mesecih. Trudil sem se narediti mehanizem čim manj zračen. Da ne bi karkoli preveč opletalo. Sestavil sem ga še v kurilni sezoni, ko je bil zrak še precej suh. Potem sem pa model prenašal na okoli in nekaj časa je bil tudi v kleti kjer je že običajno bolj vlažno. Ko sem tako nekega dne prišel na travnik, se je mehanizem "zataknil". Upor je bil prevelik za servo. Nekaj časa sem ga "sušil" na soncu in je spet šlo. Kot se vidi na prejšnjih slikah je mehanizem v osnovi narejen iz lesa. Mišljen je bil kot prototip, ampak za enkrat ga bom kar obdržal.
Poleg same teže pogona, ki se preko ročic prenaša na servo, je treba upoštevati tudi ostala trenja v vrtečih in drsnih delih mehanizma. Tudi zračni upor pritisne na žirafo, ko gre v letu mehanizem ven. Če je že težava spraviti mehanizem ven, pa načeloma ni problem pospraviti ga v trup. Tok je tam pod 1A (večinoma pod 0.5A). Sicer pa sem servo upočasnil, tako da rabi okoli 2s za premik in pri pospravljanju bolj zavira, da mehanizem ne pade prehitro v trup.
Še na eno stvar sem naletel. Nekaj malega obratovalnih izkušenj se je pač nabralo v teh mesecih. Trudil sem se narediti mehanizem čim manj zračen. Da ne bi karkoli preveč opletalo. Sestavil sem ga še v kurilni sezoni, ko je bil zrak še precej suh. Potem sem pa model prenašal na okoli in nekaj časa je bil tudi v kleti kjer je že običajno bolj vlažno. Ko sem tako nekega dne prišel na travnik, se je mehanizem "zataknil". Upor je bil prevelik za servo. Nekaj časa sem ga "sušil" na soncu in je spet šlo. Kot se vidi na prejšnjih slikah je mehanizem v osnovi narejen iz lesa. Mišljen je bil kot prototip, ampak za enkrat ga bom kar obdržal.
- Priponke
-
- Tok.JPG (58.08 KiB) Pogledano 2056 krat
Re: Žirafa
Še nekaj slik enega od poletov. Kvaliteta je malo slabša, ker sem jih izrezal iz filma. Se pa vseeno lepo vidi 5 kraki propeler.
- Priponke
-
- d1.JPG (99.24 KiB) Pogledano 2055 krat
-
- d2.JPG (42.78 KiB) Pogledano 2055 krat
-
- d3.JPG (42.37 KiB) Pogledano 2055 krat