R.E.S. VAIANA
R.E.S. VAIANA
Glede na to, da je moja priljubljena kategorija 400 praktično izumrla in da kategorija RES v tujini postaja čedalje bolj popularna, sem se odločil zgraditi svoj prvi model te kategorije. To, da je praktično že pod okriljem FAI sem že napisal v tej temi viewtopic.php?f=45&p=618881#p618881. Naslednji korak je bil izbira modela za gradnjo...trenutno je na trgu že kar nekaj odličnih, pripravljenih kitov druge generacije (tudi prototip t.i. tretje se že testira), ki so bolj ali manj podobnih koncepcij in podobnega cenovnega razreda +/-50€. Ko sem se že praktično odločil za ciprski model Magic, sem naletel na informacijo da slovak Karoly (konstruktor modela F5J Orla) pripravlja svojo različico in slednja mi je bila že na prvi pogled všeč tako, da sem stopil v kontakt z njim in na moje veliko veselje mi je pripravil beta različico svojega modela, ki ga je poimenoval ''Vaiana''. Zakaj beta različica? Model je namreč še vedno v testni fazi in še ni komercialno dostopen, zato je kar nekaj izvedenk kjer se preizkušajo različne variante in tu mi Karoly stopil naproti ter pripravil model kot sem si ga zamislil. Za razliko od ostalih RES modelov ima popolnoma drugačen profil (večina jih namreč uporablja seriji AG24-27 ali AG35-37) ter močnejšo gradnjo krila. Osebno sem prepričanja da se pri krilu z D-boxom lahko doseže boljši približek zastavljenemu profilu (ni ukrivljene folije med rebri na prvi tretjini globine krila) in da je torzijsko v kombinaciji z okroglim karbonskim nosilcem krila neprimerljivo bolj čvrsto. To se mi zdi pomembno ob dejstvu, da se štarta na gumu in da se klimatske razmere spreminjajo ter posledično večino letalnih dni piha, tako da postaja bolj zaželjena balast komora kot pa zniževanje mase na račun trdnosti.
Nekje pred začetkom poletja sem že dobil pripravljene dele in takrat sem sestavil trup in repe, sedaj po dopustu pa sem se lotil še gradnje krila. Glede na to, da za mojo različico ni izrisanega načrta in navodil za gradnjo, se pri določenih detajlih še lovim, a tu mi je avtor v veliko pomoč in mi v realnem času nudi podporo ter svetuje če naletim na kakšno težavo.
Nekje pred začetkom poletja sem že dobil pripravljene dele in takrat sem sestavil trup in repe, sedaj po dopustu pa sem se lotil še gradnje krila. Glede na to, da za mojo različico ni izrisanega načrta in navodil za gradnjo, se pri določenih detajlih še lovim, a tu mi je avtor v veliko pomoč in mi v realnem času nudi podporo ter svetuje če naletim na kakšno težavo.
- Priponke
-
- 1.jpg (142.65 KiB) Pogledano 8524 krat
-
- 2.jpg (128.24 KiB) Pogledano 8524 krat
-
- 3.jpg (102.87 KiB) Pogledano 8524 krat
Re: R.E.S. VAIANA
nadaljevanje gradnje trupa...
- Priponke
-
- 4.jpg (121.58 KiB) Pogledano 8522 krat
-
- 5.jpg (49.98 KiB) Pogledano 8522 krat
-
- 6.jpg (56.57 KiB) Pogledano 8522 krat
Re: R.E.S. VAIANA
Všečna končna oblika trupa, ki se z lahkoto predela v elektro verzijo
- Priponke
-
- 7.jpg (104.88 KiB) Pogledano 8520 krat
-
- 8.jpg (56.3 KiB) Pogledano 8520 krat
-
- 9.jpg (114.31 KiB) Pogledano 8520 krat
Re: R.E.S. VAIANA
Krmilne dele na repih sem nekoliko olajšal z dodajanjem lukenj in sedaj nadaljujem z gradnjo krila.
- Priponke
-
- 10.jpg (54.39 KiB) Pogledano 8518 krat
-
- 11.jpg (81.83 KiB) Pogledano 8518 krat
-
- 4.jpg (48.27 KiB) Pogledano 8070 krat
Re: R.E.S. VAIANA
Gradnja krila gre počasi proti koncu vendar je sama izdelava potekala dokaj počasi tudi na račun tankega termičnega profila in dokaj zapletene elipsa oblike krila. Svoje doda tudi D-box in trakci balze po rebrih kar večina drugih RES modelov nima, zato predvidevam tam gradnja poteka bistveno hitreje.
- Priponke
-
- 5.jpg (35.74 KiB) Pogledano 8069 krat
-
- 6.jpg (98.75 KiB) Pogledano 8069 krat
-
- 7.jpg (96.89 KiB) Pogledano 8069 krat
Re: R.E.S. VAIANA
Izdelava ustreznega zvitja na koncih kril (-1,5st) brez ustrezne posteljice je zahtevala kar nekaj improvizacije ampak s končnim rezultatom sem zadovoljen
- Priponke
-
- 9.jpg (103.19 KiB) Pogledano 8067 krat
-
- 10.jpg (88.15 KiB) Pogledano 8067 krat
-
- 11.jpg (150.42 KiB) Pogledano 8067 krat
Re: R.E.S. VAIANA
Sledilo je končno brušenje in kontrola izvedbe sprednjega robu.
Nadaljujem z medsebojnim povezovanjem segmentov krila s 5x V-lomom...
Nadaljujem z medsebojnim povezovanjem segmentov krila s 5x V-lomom...
- Priponke
-
- 13.jpg (25.95 KiB) Pogledano 8065 krat
-
- 14.jpg (69.82 KiB) Pogledano 8065 krat
-
- 12.jpg (90.49 KiB) Pogledano 8065 krat
Re: R.E.S. VAIANA
Po vzoru "ta velikih" ima model centralni bajonet ter centrirne pine. Z malo potrpežljivosti je rezultat spoja kril in trupa tako kot se šika
Še beseda o izbranem profilu... uporabljen je profil japonskega avtorja Mitsuru Ishi, ki ga je razvil in preizkusil v vetrovniku za HLG modele kjer se baje dobro obnese, hkrati pa odpušča kakšno napakico pri izdelavi - to bomo videli šele pri praktičnem preizkusu
sledi faza prekrivanja modela
Še beseda o izbranem profilu... uporabljen je profil japonskega avtorja Mitsuru Ishi, ki ga je razvil in preizkusil v vetrovniku za HLG modele kjer se baje dobro obnese, hkrati pa odpušča kakšno napakico pri izdelavi - to bomo videli šele pri praktičnem preizkusu
sledi faza prekrivanja modela
Re: R.E.S. VAIANA
Lp.
Ivica bravo
Če nebi tole v rokah držal, nebi vedel dejansko na kakšnem nivoju je tale model.
Upam da, ko ga spraviš v zrak, da boš tudi po tem tako zadovoljen ko bo letel. Tole zgleda res vrhunsko.
Lp.Klemen
Ivica bravo
Če nebi tole v rokah držal, nebi vedel dejansko na kakšnem nivoju je tale model.
Upam da, ko ga spraviš v zrak, da boš tudi po tem tako zadovoljen ko bo letel. Tole zgleda res vrhunsko.
Lp.Klemen
Ljubezen: ime ji je letenje!!!
Re: R.E.S. VAIANA
"... Za razliko od ostalih RES modelov ima popolnoma drugačen profil "
Kateri?
(edit - spregledal naslednji post, sem imel odprto stran še od prej)
Še eno vprašanje - so karbonski nosilci krila konični ali cilindrični?
Kateri?
(edit - spregledal naslednji post, sem imel odprto stran še od prej)
Še eno vprašanje - so karbonski nosilci krila konični ali cilindrični?
Re: R.E.S. VAIANA
Hvala Klemen, upam da bo do naslednjega srečanja nared
Re: R.E.S. VAIANA
Profil na tem krilu je 0801YA, ki ga resda ne poznam, pravzaprav pred gradnjo nisem še nikoli slišal zanj se pa vidi, da je to ena termična zadeva.
Kot rečeno večina komercialnih modelov uporablja AG24-27 ali tiste z ravnim dnom za lažjo izdelavo AG35-38.
Za info..v fazi testiranja je že t.i. tretja generacija RES modelov in sicer češkega avtorja znanega modela KIWI. Slednji ima geodetsko gradnjo krila in trup po vzoru FF modelov. To bo šele veselica za graditi
Re: R.E.S. VAIANA
Aja pa glede nosilcev.. so cilindrični tako da je rebra preprosto natakniti in da se izvrtine v rebrih tesno prilegajo nosilcu oz. cevi.
Dobavitelj kompletov mi je pisal, da ima velike težave z dobavitelji balze (baje kvalitetne balze zelo primanjkuje na trgu) in zato serija kit kompletov zamuja
Dobavitelj kompletov mi je pisal, da ima velike težave z dobavitelji balze (baje kvalitetne balze zelo primanjkuje na trgu) in zato serija kit kompletov zamuja
Re: R.E.S. VAIANA
Med prazniki je bilo na srečo dovolj časa, da sem krila prekril s folijo in vgradil "Spoilerje" oz. zračne zavore. Sistem je maksimalno poenostavljen, tečaj iz samolepilnega traku Tesa Kristallclear, ki ustvari dovolj napetosti za povratek zavore do pozicije kjer zagrabi magnetek. Bom poskusil naložiti video kako to deluje.
- Priponke
-
- received_1142128319860079.jpeg (91.17 KiB) Pogledano 6572 krat
-
- received_912041912786361.jpeg (28.83 KiB) Pogledano 6572 krat
-
- received_454557642933835.jpeg (38.75 KiB) Pogledano 6572 krat
Re: R.E.S. VAIANA
Dvodelna zračna zavora zamaknjena iz osi trupa in smernega krmila tako, da ustvarjeno vrtičenje zraka od odprtih zavor ne moti učinkovanja samega smernega krmila.
Za pogon sta vgrajena 4gr. servomotorja Emax 9051.
Za pogon sta vgrajena 4gr. servomotorja Emax 9051.
- Priponke
-
- received_1871950146324743.jpeg (82.62 KiB) Pogledano 6569 krat
-
- received_674674530581350.jpeg (94.3 KiB) Pogledano 6569 krat
-
- received_1131821430956224.jpeg (62.43 KiB) Pogledano 6569 krat
Re: R.E.S. VAIANA
In pa še posnetek delovanja sistema zračne zavore:
https://youtu.be/xMKNmV7pKzQ
https://youtu.be/xMKNmV7pKzQ
Re: R.E.S. VAIANA
Pravilnik F3L dovoljuje 1/3 površine trupa ojačat s tkanino in lakom, to sem izkoristil
Trup sem na koncu prekril z oracover folijo, medtem ko so deli repa prekriti z oralightom.
Trup sem na koncu prekril z oracover folijo, medtem ko so deli repa prekriti z oralightom.
- Priponke
-
- received_510664156993388.jpeg (84.33 KiB) Pogledano 6300 krat
-
- received_257502263171187.jpeg (29.31 KiB) Pogledano 6300 krat
-
- received_244445621053436.jpeg (36.1 KiB) Pogledano 6300 krat
Re: R.E.S. VAIANA
Za premikanje repnih krmilnih površin sem uporabil sistem s torzijsko vzmetjo in ribiško vrvico.
- Priponke
-
- received_244704684512595.jpeg (52.86 KiB) Pogledano 6299 krat
-
- received_646534286477154.jpeg (30.6 KiB) Pogledano 6299 krat
-
- received_1237427503745926.jpeg (34.12 KiB) Pogledano 6299 krat
Re: R.E.S. VAIANA
Model je v grobem končan, sledijo še končne nastavitve in preizkusni let
- Priponke
-
- received_362835508545993.jpeg (29.89 KiB) Pogledano 6298 krat
-
- received_282427173877278.jpeg (50.66 KiB) Pogledano 6298 krat
-
- received_451441223380967.jpeg (46.93 KiB) Pogledano 6298 krat
Re: R.E.S. VAIANA
Danes so bili končno popolni pogoji še za končne fine nastavitve F3L modela Vaiana. Malenkost sem pomaknil težišče naprej in povečal vpadni kot krila tako, da sedaj leti RES odlično.
- Priponke
-
- received_688010842257409.jpeg (16.78 KiB) Pogledano 4884 krat
-
- received_340913821360618.jpeg (17.85 KiB) Pogledano 4884 krat
-
- received_543746004025650.jpeg (126.56 KiB) Pogledano 4884 krat
Re: R.E.S. VAIANA
"Vaiana" je z odliko prestala svoje prvo RES tekmovanje
- Priponke
-
- 283316628_526305789187508_8676575517098707079_n.jpg (128.92 KiB) Pogledano 4622 krat