NOV MODEL
NOV MODEL
Pozdravljeni!
Že nekaj časa se ubadam z mislijo, da bi naredil motorni model v rangu Marabuja, vendar enostavnejši za izdelavo, ter dosti manjši. Manjši predvsem iz razloga mobilnosti med transportom ter nižje cene zaradi manj vgrajenega materiala in opreme.
Kolega mi je predlagal pomanjšanega Marabuja, vmes sem imel nekaj idej o nekakšnem univerzalnem modelu za učenje, za napredno letenje in za enostavno konverzijo v FPV model, ampak, karkoli sem začel risati, mi nekako ni bilo všeč. Zato sem idejo o univerzalnem modelu ovrgel.
Par dni nazaj pa sem (kot to pogosto počnem) s svinčnikom prenašal ideje iz glave na papir, pa se je prikazal en model za katerega se mi zdi, da je simpatične oblike, zato računam, da bo všeč marsikateremu graditelju. Model bo imel razpetino krila ~170cm, kar je nekako malo večji "Trener". Mislim, da bo primeren tudi za začetnike in tudi tiste, ki bi prvič izdelovali leseni motorni model.
Vsekakor bo pogon elektro, krmiljenje pa poleg plina še smer, višina in krilca (ki bodo lahko imela funkcijo flaperonov).
Kar se tiče same oblike modela sem hotel, da bo izvirna in se pri obliki zanašam samo na moje oko in roko. Če bi bilo to pravo letalo, potem bi bilo elektromotorno enosedo ultralahko. Kot model bo pa elektromotorni trener za učenje gradnje in letenja, izkušenim modelarjem pa za "preseravanje" z drznim letenjem v višini marjetic in izvajanjem osnovnih akrobacij.
Gradnja bo v celoti iz topolove vezane plošče. Krilo bo imelo aluminijast cevni bajonet in bo brez krilnih opornic. Podvozje bo iz ploščatega aluminijastega profila. Krilo bo dvodelno in "trotl ziher" v smislu aerodinamike ob prevlečenem letu. Do servomotorjev smeri in višine bo dostop skozi loputo na spodnji strani trupa. Nosilec akumulatorja se bo odprl na spodnji strani trupa od podvozja naprej proti nosu modela. Motor bo vpet v prednje rebro tako kot je običaj na motornih jadralcih in bo trup v celoti od repa do nosa v enem kosu. Zato ne bo potrebe po izdelavi pokrova motorja. Aerodinamični "copatki" za kolesa bi zelo dobro zgledali na modelu, vendar še nisem sto procenten, da bodo na koncu res imeli mesto na modelu, razen, če bom našel enostavno varianto za izdelavo, ki bo dober kompromis med izgledom in vloženim trudom ("oglatasta" oblika iz topola in tankega špera).
Krilo bo z enim glavnim ter enim pomožnim nosilcem, ter diagonalnimi rebri za povečanje torzijske odpornosti, saj ne bo imelo balzove oplate. Nekatere oplate na modelu bodo narejene s topolom, ki bo imel z notranje strani na strateških delih izrezkane olajšave, ki pa ne bodo šle skozi cel material, ampak bo zunanja plast plošče cela. S tem se bo zmanjšala masa delov, ki pa bodo še vedno obdržali torzijsko odpornost. In še in še, pa ne bi sedaj za enkrat preveč našteval, saj bo ta projekt "živa stvar" in se bo tako kot Vesna tekom konstruiranja še nekoliko spreminjal...
Toliko za začetek. Sedaj je treba idejne skice spraviti v projekt, načrte in plošče za CNC razrez. Potem sledi gradnja in njen prikaz. Sproti, nekako tako, kot sem to delal pri jadralnem letalu Vesna, Upam, da mi bo najava novega projeta na forumu dala zagon za izpeljavo tega "zimskega projekta". Ko se bom odločil za končno ime modela, bom najbrž spremenil naslov teme.
Za "teaser", pa le ena izvorna skica, ki je bila prvi krivec za nov model:
Že nekaj časa se ubadam z mislijo, da bi naredil motorni model v rangu Marabuja, vendar enostavnejši za izdelavo, ter dosti manjši. Manjši predvsem iz razloga mobilnosti med transportom ter nižje cene zaradi manj vgrajenega materiala in opreme.
Kolega mi je predlagal pomanjšanega Marabuja, vmes sem imel nekaj idej o nekakšnem univerzalnem modelu za učenje, za napredno letenje in za enostavno konverzijo v FPV model, ampak, karkoli sem začel risati, mi nekako ni bilo všeč. Zato sem idejo o univerzalnem modelu ovrgel.
Par dni nazaj pa sem (kot to pogosto počnem) s svinčnikom prenašal ideje iz glave na papir, pa se je prikazal en model za katerega se mi zdi, da je simpatične oblike, zato računam, da bo všeč marsikateremu graditelju. Model bo imel razpetino krila ~170cm, kar je nekako malo večji "Trener". Mislim, da bo primeren tudi za začetnike in tudi tiste, ki bi prvič izdelovali leseni motorni model.
Vsekakor bo pogon elektro, krmiljenje pa poleg plina še smer, višina in krilca (ki bodo lahko imela funkcijo flaperonov).
Kar se tiče same oblike modela sem hotel, da bo izvirna in se pri obliki zanašam samo na moje oko in roko. Če bi bilo to pravo letalo, potem bi bilo elektromotorno enosedo ultralahko. Kot model bo pa elektromotorni trener za učenje gradnje in letenja, izkušenim modelarjem pa za "preseravanje" z drznim letenjem v višini marjetic in izvajanjem osnovnih akrobacij.
Gradnja bo v celoti iz topolove vezane plošče. Krilo bo imelo aluminijast cevni bajonet in bo brez krilnih opornic. Podvozje bo iz ploščatega aluminijastega profila. Krilo bo dvodelno in "trotl ziher" v smislu aerodinamike ob prevlečenem letu. Do servomotorjev smeri in višine bo dostop skozi loputo na spodnji strani trupa. Nosilec akumulatorja se bo odprl na spodnji strani trupa od podvozja naprej proti nosu modela. Motor bo vpet v prednje rebro tako kot je običaj na motornih jadralcih in bo trup v celoti od repa do nosa v enem kosu. Zato ne bo potrebe po izdelavi pokrova motorja. Aerodinamični "copatki" za kolesa bi zelo dobro zgledali na modelu, vendar še nisem sto procenten, da bodo na koncu res imeli mesto na modelu, razen, če bom našel enostavno varianto za izdelavo, ki bo dober kompromis med izgledom in vloženim trudom ("oglatasta" oblika iz topola in tankega špera).
Krilo bo z enim glavnim ter enim pomožnim nosilcem, ter diagonalnimi rebri za povečanje torzijske odpornosti, saj ne bo imelo balzove oplate. Nekatere oplate na modelu bodo narejene s topolom, ki bo imel z notranje strani na strateških delih izrezkane olajšave, ki pa ne bodo šle skozi cel material, ampak bo zunanja plast plošče cela. S tem se bo zmanjšala masa delov, ki pa bodo še vedno obdržali torzijsko odpornost. In še in še, pa ne bi sedaj za enkrat preveč našteval, saj bo ta projekt "živa stvar" in se bo tako kot Vesna tekom konstruiranja še nekoliko spreminjal...
Toliko za začetek. Sedaj je treba idejne skice spraviti v projekt, načrte in plošče za CNC razrez. Potem sledi gradnja in njen prikaz. Sproti, nekako tako, kot sem to delal pri jadralnem letalu Vesna, Upam, da mi bo najava novega projeta na forumu dala zagon za izpeljavo tega "zimskega projekta". Ko se bom odločil za končno ime modela, bom najbrž spremenil naslov teme.
Za "teaser", pa le ena izvorna skica, ki je bila prvi krivec za nov model:
- Priponke
-
- NOVA.jpg (145.44 KiB) Pogledano 8373 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 20 Nov 2016, 22:36, skupaj popravljeno 3 krat.
Re: NOV MODEL
Naj povem, da je prvotno bil presek trupa mišljen kot nepravilni šesterokotnik, vendar sem ga s cmokom v grlu poenostavil v pravokotnik, predvsem zaradi lažje gradnje.
Trenutno se ubadam s krilom, zato moram izdelati poizkusni segment, na katerem bom preveril eno od idej, ter jo korigiral, če bo to potrebno. Slike in skice bodo, ko bom utegnil...
Re: NOV MODEL
Vsaj zame tole super zgleda,tudi grafika super paše.....
Re: NOV MODEL
za idejo. Sem prepričan, da bo ta model našel prostor v marsikateri delavnici.
Samo za razmislek, morda bi na model šel tudi kakšen metanolar? Za učenje je to bolj primerna varjanta, kajti pri učenju pristankov je prazna baterija velik problem.
Z opisom gradnje "ala Ultralajt" se bo dela lahko postopil vsak, ki želeli narediti pravi motorni model sam, po klasični gradnji.
Kapo dol, le pogumno
Samo za razmislek, morda bi na model šel tudi kakšen metanolar? Za učenje je to bolj primerna varjanta, kajti pri učenju pristankov je prazna baterija velik problem.
Z opisom gradnje "ala Ultralajt" se bo dela lahko postopil vsak, ki želeli narediti pravi motorni model sam, po klasični gradnji.
Kapo dol, le pogumno
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!
Re: NOV MODEL
Ravno zaradi tega se pa uporabljajo lipo alarmi, da se lahko pravočasno pripraviš na pristanek. Z metanolarjem je veliko več dela, in po mojem mnenju tudi več problemov. Lahko pa da se motim in so res bol primerni.Kladu napisal/-a: Samo za razmislek, morda bi na model šel tudi kakšen metanolar? Za učenje je to bolj primerna varjanta, kajti pri učenju pristankov je prazna baterija velik problem.
LP
Matej
Matej
Re: NOV MODEL
Za oba primera pa telemetrija...
Mitja, izgleda super! Želim ti veliko užitkov pri snovanju!
Mitja, izgleda super! Želim ti veliko užitkov pri snovanju!
Re: NOV MODEL
Mitja, nimaš kaj čakat.
Delavnico imaš toplo, časa žal še preveč, po vrtu je vse pomrznilo, v bazenu se ne moreš več namakat, stranke pa pritiskajo Hitro tole zriši in gasa v toplo delavnico. Samo ne se mi izgovarjat, da nimaš porihtano elektriko, pridem takoj zvezat tistih par vtičnic.
Upam da te hitrost projekta prisili še v izdelavo smučk
Delavnico imaš toplo, časa žal še preveč, po vrtu je vse pomrznilo, v bazenu se ne moreš več namakat, stranke pa pritiskajo Hitro tole zriši in gasa v toplo delavnico. Samo ne se mi izgovarjat, da nimaš porihtano elektriko, pridem takoj zvezat tistih par vtičnic.
Upam da te hitrost projekta prisili še v izdelavo smučk
LP Andrej
Re: NOV MODEL
Ravno zaradi tega se pa uporabljajo lipo alarmi, da se lahko pravočasno pripraviš na pristanek. Z metanolarjem je veliko več dela, in po mojem mnenju tudi več problemov. Lahko pa da se motim in so res bol primerni. [/quote]
Alarm gor ali dol, povzroči le pritisk, da je treba pristati iz prve (ali v najslabšem primeru iz druge). Tu pa se začnejo problemi.
Pri metanolarju imaš še kar za nekaj preletov goriva po 10 minutah letenja.
Pa še osnove motoroznanstva se moraš naučiti
To ti pride prav pri prehodu na benzinske motorje.
Alarm gor ali dol, povzroči le pritisk, da je treba pristati iz prve (ali v najslabšem primeru iz druge). Tu pa se začnejo problemi.
Pri metanolarju imaš še kar za nekaj preletov goriva po 10 minutah letenja.
Pa še osnove motoroznanstva se moraš naučiti
To ti pride prav pri prehodu na benzinske motorje.
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!
Re: NOV MODEL
Elektrika definitivno!Kladu napisal/-a:Ravno zaradi tega se pa uporabljajo lipo alarmi, da se lahko pravočasno pripraviš na pristanek. Z metanolarjem je veliko več dela, in po mojem mnenju tudi več problemov. Lahko pa da se motim in so res bol primerni.
Alarm gor ali dol, povzroči le pritisk, da je treba pristati iz prve (ali v najslabšem primeru iz druge). Tu pa se začnejo problemi.
Pri metanolarju imaš še kar za nekaj preletov goriva po 10 minutah letenja.
Pa še osnove motoroznanstva se moraš naučiti
To ti pride prav pri prehodu na benzinske motorje.
Pri metanolarjih je vedno kaj, pred vsakim poletom motor nastavljaš, nikoli ne veš, kdaj te bo presenetil in ugasnil, ko pristaneš, je vse mastno, skratka kup dela za malo veselja.
Elektrika je zmogljivejša ob enaki teži, modeli so lažji, ker ni potrebe po konkretnih ojačitvah, vzdrževanje je enostavno, edina hiba so dodatni akumulatorji.
Od plug & play lahko rečem, da je cox motor edini, ki izpolnjuje te kriterije in deluje zanesljivo.
Re: NOV MODEL
Če letiš do zadnje kaplje/elektrona pri nobenem ni veliko možnosti za ponovitve..Saj ne rečem metanolar je impresivna zadeva pa za dušo..
Glede na prebrano je Mitja zadel z glavico na žebljiček saj opažam pomanjkanje takšnih modelov/kitov(večino je izpodrinila izolacija).
Glede na prebrano je Mitja zadel z glavico na žebljiček saj opažam pomanjkanje takšnih modelov/kitov(večino je izpodrinila izolacija).
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
Re: NOV MODEL
Mitja, glavo pokonci in v delavnico. Vrata so kvalitetna, dobro držijo temperaturo na notranji strani...tak da nimaš kaj več razmišljati o tem ali bi...Krist napisal/-a: Elektrika definitivno!
Pri metanolarjih je vedno kaj, pred vsakim poletom motor nastavljaš, nikoli ne veš, kdaj te bo presenetil in ugasnil, ko pristaneš, je vse mastno, skratka kup dela za malo veselja.
Elektrika je zmogljivejša ob enaki teži, modeli so lažji, ker ni potrebe po konkretnih ojačitvah, vzdrževanje je enostavno, edina hiba so dodatni akumulatorji.
Od plug & play lahko rečem, da je cox motor edini, ki izpolnjuje te kriterije in deluje zanesljivo.
Vidim da bo model v smislu...Ultralajt. Nežne linije trupa kot jih po znamo že od Guppya naprej.
Zaj bencin ali elektro, vsak ma svoje razloge zakaj. Sam pa vem, da metanolarja letim v nedeljo popoldan ko je več časa, elektriko pa si bolj komot, vtakneš in letiš. Za tak model, glasujem za elektro
Po prvem opisu modela pa gre za vrsto modela treiner, kateri bo dopuščal tudi jadranje do pristanka. Vsekakor pa pri prvih poletih ugotovimo lastnosti modela, ter tudi letalni čas po katerem si nato nastavimo približno štoparco.
Z veseljem pričakujem napredek
L.P.Samo
Štromar ima včasih prav, elektrika pa vedno!
Re: NOV MODEL
Ste se pa kar razgovorili!!
Re: NOV MODEL
Bravo! Končno zopet model, ki je lep in bo po opisu sodeč enostaven za gradnjo. Čakam nadaljevanje.
Hitec Eclipse 7 Pro, RV-9, Scout, EPP Mustang P-51, Bliss Topmodel CZ, Robbe Charter, CopterX 450
- UROŠ MURKOVIČ
- Dr. Modelar
- Prispevkov: 2428
- Pridružen: 25 Dec 2005, 12:29
- Kraj: Lj-Črnuče MKV-Vrhnika
Re: NOV MODEL
Kaj čes se razgovort!!!!! Če je zadeva taka, kot je treba ni kej govortUltralajt napisal/-a:Ste se pa kar razgovorili!!
Tut moja ženka je sestavljala avione.
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002305024191
http://www.mkv-klub.si/
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002305024191
http://www.mkv-klub.si/
Re: NOV MODEL
Je kakšna ideja za ime modela?
Ultra, Nova, EasyUltra, UltraEasy, MotoGuppy, YAT (Yet Another Trainer), Pop(u)lar (poplar=topol), Woody, PlyBOX, FlyBOX, UltraFly....
Ultra, Nova, EasyUltra, UltraEasy, MotoGuppy, YAT (Yet Another Trainer), Pop(u)lar (poplar=topol), Woody, PlyBOX, FlyBOX, UltraFly....
Re: NOV MODEL
UT( Ultralajt Trainer) prebere se juti
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!
Re: NOV MODEL
Ultra Seagull
Po skicah mi deluje tako lahkotno kot galeb
Po skicah mi deluje tako lahkotno kot galeb
Re: NOV MODEL
Kladu napisal/-a:UT( Ultralajt Trainer) prebere se juti
QT
Re: NOV MODEL
No. 1
Pove vse...
Pove vse...
Re: NOV MODEL
@kladu, UT je dobro in zgovorno ime.
Hitec Eclipse 7 Pro, RV-9, Scout, EPP Mustang P-51, Bliss Topmodel CZ, Robbe Charter, CopterX 450
Re: NOV MODEL
Uf, tema skoraj pozabljena zaradi obilice drugega dela, ki me preganja. Na žalost sem moral tele nove modelarske projekte malo postaviti na stran, a me zaradi tega peče vest in komaj čakam, da dobim spet nekaj prostega časa, da nadaljujem s tem motornjakom.
Re: NOV MODEL
Živjo!
Sem bil že v skrbeh, da si zaklenil temo, kakor je danes v modi... ?
LP s Krasa
Robi
Sem bil že v skrbeh, da si zaklenil temo, kakor je danes v modi... ?
LP s Krasa
Robi
Majhna žaba daleč skoči...