Po dolgem času obujam temo
Kot sem nazadnje napisal, sem imel probleme z oprijemljivostjo tekalne površine in kolesa, zato sem se odločil izdelat verižni prenos.
Za sklopko sem uporabil minimoto sklopko z 7 zob verižnikom, na kolesu sem izdelal zobnik po svojem načrtu in preračunu.
Predn sem se lotu izdelave delov iz aluminija, sem dele izrezkal na cnc iz plastike in je nastajal vse skupi nekak tako...
![Slika](http://shrani.si/t/3D/om/48iwEF2k/1/2015-07-15-185608.jpg)
Ker moč motorja ni zanemarljiva sem si zamislil podpornik pogonskega sklopa in hkrati ščitnik verige z napenjalnim verižnikom...v nadajevanju, saj je še v delu
![Slika](http://shrani.si/t/3e/Qp/1ejmaY67/1/2015-07-15-185616.jpg)
Podpornik se sestavi skupaj z nosilcem sklopke in bo kasneje privijačen na nosilno ploščo pogonskega sklopa
![Slika](http://shrani.si/t/2h/TV/2m2EZv02/1/2015-07-20-175412.jpg)
Z nosilcem motorja sem imel določene pomisleke in med testi odpiranja sklopke sem opazu, da se lamele nikoli ne odprejo sinhrono, ampak se kakšna prej, druga kasneje pri čemer se pojavijo lahko vibracije, kar pa si nisem želel, da bi se prenašale na ležaj motorja...v ta namen sem izdelal prenosnik tresljajev z vgrajenim grednim ležajem od minimoto motorja...razdalja ročice od središča sklopke do središča ležaja je tako minimalna in vse vibracije prenese ta ležaj
![Slika](http://shrani.si/t/1J/cP/1e8h7xyn/1/2015-07-20-175415.jpg)
Tako izgleda sestavljeno...pomembne so tolerance izdelave, da res vse skupaj sede kot mora
![Slika](http://shrani.si/t/2N/Ce/2V2zOaSy/1/2015-07-20-175417.jpg)
Tako se namesti sklopka, saj sem za montažni konus uporabil kar original od minimoto gredi.
Sklopka se odpira pri okoli 1800+ obratov na gredi motorja, kar je pri trenutnem verižnem prenosu nekje 5-6km/h, ampak to je šele začetek odpiranja, torej sklopka takrat zdrsava, dokler ne doseže ustreznih obratov.
![Slika](http://shrani.si/t/Q/R9/2H9POrqh/1/2015-07-20-175424.jpg)
Nosilec šalce sklopke je nekolk predelan, saj je treba ujet med sabo nased ščitnika verige.
![Slika](http://shrani.si/t/2n/gv/2vcKXhq2/1/2015-07-20-175427.jpg)
Tako v grobem izgleda pogonski sklop, vendar še zdaleč ni dokončan, saj manjkajo določeni deli...
Motor mora bit zaščiten z varnostno kletko, ki omogoča neoviran pretok zraka za hlajenje, ampak to v nadaljevanju...
Trenutni verižni prenos na papirju pokaže nekaj čez 60km/h v neobremenjenem stanju, torej če odštejem vse dejavnike, ki predstavljajo upor (kotalni, zračni, teža), bi skiro po ravnem dosegel zlahka 50km/h.
Seveda pa imam na voljo ogromno zalogo moči, zato sem se odločil da to moč koristim v navor in tako izdelal verižno razmerje 11...po izračunih bi pri tem navoru moral premagati vsak klanec brez težav.
Se nadaljuje...komentarji dobrodošli
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)