Prvi let je mimo. Malo sem ga poživil na swash mixu (68%) moram pa reči, da je kravica lena na kolektivu in izredno visi v levo, da tako rečem, kot pravi
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
. Več krakov, več navora, rep ima večjo vlečno silo in posledično mora bolj viseti v kontra smeri, da stoji na miru.
Pokazale so se nekatere pomanjkljivosti, ki jih bom odpravil v naslednjih dneh.
Največja, že odpravljena, je bila fizična blokada nihajne plošče na gredi. Ne vem točno kaj in kdo je kiksnil (Vario swash ali Jetcat gred), ampak toleranca med njima je taka, da ob rahli obrabi med drsenjem, delci zablokirajo swash na gred. Robi je sigurno vlekel swash dol z gredi s 50kg vleka, pa se je pomikal z gredi po milimetrih. Gred sem nato nekaj minut brusil z 150 granulacijo, nato še z 600 in 1200, da končno lepo drsi po gredi. Film olja in sedaj teče gladko.
Vprašanja, ki se porajajo, zakaj ne swash kroglica ne gred nista kaljeni? To vprašanje bom naslovil na Vario in Jetcat, saj bi bile posledice skorajda katastrofalne. Napaka se je ugotovila na pred poletnem pregledu delovanja komand, ko se po drugem premiku kolektiva swash ni več premaknil, servoti pa so bili zategnjeni v okvirju, da jih z roko nebi mogel tako.
Na zgornjih grafih se lepo vidi, kako je z vsakim letom porasel servo tok - polovična vrednost, saj ima sistem dva izvora, (vidno ob porabi; poraba 180ml/min let, poraba 60ml/min, ground idle). Naslednji let, preizkus komand je bila čista blokada.
Temperature so:
- zgornji Temp A je repni gearbox, ki je narasel do max temperatura okolice +17ÂşC in
- spodnji Temp A je levi izpuh, ki je prišel do 170ÂşC. Med lebdenjem pade na 150ÂşC. Sicer se zdi veliko, ampak 4 cm oddaljeni kabli so povsem OK na 45ÂşC, torej je po trupu ustrezen pretok zraka.
Druga težava je nihanje repa s počasnim premikanjem v levo, torej na močno stran. Moči zgleda fenestronu ne primanjkuje, pa vendar je potrebno nekaj popravkov na komandi. Prvo bom zmanjšal ročico na servu na 12mm (prej 15mm), povečal limit na vsaj 100 (prej 60), saj ima GY401 baje težave s tem, potem pa bi moralo biti približno ok.
Sedaj pa še o incidentu, o katerem nisem želel govoriti, da si nebi preko 100 mnenj izoblikoval strahove in tremo pred prvim letom. Pred dopustom sem želel trakirat krake. Helikopter ni imel urejenega CG-ja in je bil kar precej zadaj. Ob dvigu kolektiva na vrednost okrog 2,5Âş (lebdenje 4,5Âş) se je ravno začel kazati eden od krakov, ko je helikopter nagnilo nazaj na rep. Posledično (ker ne uporabljam stabilizacije) se je zaradi žiroskopske precesije helikopter zvrnil na desno in kraki so prišli v stik s tlemi. Takoj sem spustil kolektiv in ugasnil, helikopter pa se je na srečo spustil na smuči. Edina škoda so bili kraki, lahko pa bi bila prava katastrofa.
Zato ima heli na fotki palice na smučkah. Sicer dvomim, da bi ustavile 15kg, ampak so tam za moralno podporo
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)