Vario Eurocopter EC-135 Turbinca 1:6
Re: Vario Eurocopter EC-135 Turbinca 1:6
Notranjost cockpita pa zgleda kot,da montiraš pravi helikopter.Res si ga 'spedenal' v nulo .
Re: Vario Eurocopter EC-135 Turbinca 1:6
Počasi kocke padajo skupaj. Dratovje je potegnjeno po trupu in pritrjeno, tanki so že v trupu, mehanika in izpuh tudi.
Repna komanda deluje, prav tako je upasana repna gred in z epoksijem fiksiran tail boom. Tu sem imel težave z poravnavo; repni konus se namreč prilagaja izstopni repni gredi, tako, da pride gred na mehaniko po sredini alu cevi. Tako veš, da je ne zvijaš.
Zaradi velikosti in prostora dokončujem helikopter v bazi in seveda vsake toliko pridejo šaljivci. Tabla je iz prevzema naše 135-ke, pa so jo navesili nad model. Kasneje so popravili serijsko številko na 600,5.
Spodnja leva je nastala včeraj, po ground runu. Nekaj težavic je za odpravit, med drugim tudi tesnenje desnega rezervoarja, ampak na mestu, ki ne zahteva demontaže vsega. Temperature so bile v redu, repni gearbox 30ÂşC, izpuh sicer ni na obljubljenih 85ÂşC, ampak je dosegel 160ÂşC. Lupina in okolica izpuha je bila na otip hladna.
Repna komanda deluje, prav tako je upasana repna gred in z epoksijem fiksiran tail boom. Tu sem imel težave z poravnavo; repni konus se namreč prilagaja izstopni repni gredi, tako, da pride gred na mehaniko po sredini alu cevi. Tako veš, da je ne zvijaš.
Zaradi velikosti in prostora dokončujem helikopter v bazi in seveda vsake toliko pridejo šaljivci. Tabla je iz prevzema naše 135-ke, pa so jo navesili nad model. Kasneje so popravili serijsko številko na 600,5.
Spodnja leva je nastala včeraj, po ground runu. Nekaj težavic je za odpravit, med drugim tudi tesnenje desnega rezervoarja, ampak na mestu, ki ne zahteva demontaže vsega. Temperature so bile v redu, repni gearbox 30ÂşC, izpuh sicer ni na obljubljenih 85ÂşC, ampak je dosegel 160ÂşC. Lupina in okolica izpuha je bila na otip hladna.
Re: Vario Eurocopter EC-135 Turbinca 1:6
Prvi starti so mimo in zaenkrat so rezultati ok. Izpuh je očitno dobro izoliran; žice so nepoškodovane, kaputaž hladen na otip, ventil v rezervoarju pa deluje skladno s pretakanjem.
http://youtu.be/_nPvSStiboE
Naprej na barvanje glave. Črna pač ni in kraki (ter mehanizem) potrebuje barvno indeksiranje (rumena, zelena, modra, rdeča). Na moje presenečenje sem na ležajih našel staro mast, eden pa je bil na suhem. Čeprav sem bil prepričan, da je razstavljanje glave nepotreben korak, ga priporočam na vseh novih delih, četudi je od Varia.
http://youtu.be/_nPvSStiboE
Naprej na barvanje glave. Črna pač ni in kraki (ter mehanizem) potrebuje barvno indeksiranje (rumena, zelena, modra, rdeča). Na moje presenečenje sem na ležajih našel staro mast, eden pa je bil na suhem. Čeprav sem bil prepričan, da je razstavljanje glave nepotreben korak, ga priporočam na vseh novih delih, četudi je od Varia.
Re: Vario Eurocopter EC-135 Turbinca 1:6
Čist ko pravi je Jure, bravo!
Scale JET RANGER III 700 size with Flasher 600 mechanics,AB 212 800 size under development
SAB GOBLIN 630,HPS HEAD,MS COMPOSITE main and tail blades,ALIGN 750MX 530kv, A.DS615, F.BLS251,YGE120HV
SAB RAW 420, Futaba Transmitter 16IZ Super !
SAB GOBLIN 630,HPS HEAD,MS COMPOSITE main and tail blades,ALIGN 750MX 530kv, A.DS615, F.BLS251,YGE120HV
SAB RAW 420, Futaba Transmitter 16IZ Super !
Re: Vario Eurocopter EC-135 Turbinca 1:6
Hehe, ne še, manjka milijon detajlov.
Re: Vario Eurocopter EC-135 Turbinca 1:6
Prvi let je mimo. Malo sem ga poživil na swash mixu (68%) moram pa reči, da je kravica lena na kolektivu in izredno visi v levo, da tako rečem, kot pravi . Več krakov, več navora, rep ima večjo vlečno silo in posledično mora bolj viseti v kontra smeri, da stoji na miru.
Pokazale so se nekatere pomanjkljivosti, ki jih bom odpravil v naslednjih dneh.
Največja, že odpravljena, je bila fizična blokada nihajne plošče na gredi. Ne vem točno kaj in kdo je kiksnil (Vario swash ali Jetcat gred), ampak toleranca med njima je taka, da ob rahli obrabi med drsenjem, delci zablokirajo swash na gred. Robi je sigurno vlekel swash dol z gredi s 50kg vleka, pa se je pomikal z gredi po milimetrih. Gred sem nato nekaj minut brusil z 150 granulacijo, nato še z 600 in 1200, da končno lepo drsi po gredi. Film olja in sedaj teče gladko.
Vprašanja, ki se porajajo, zakaj ne swash kroglica ne gred nista kaljeni? To vprašanje bom naslovil na Vario in Jetcat, saj bi bile posledice skorajda katastrofalne. Napaka se je ugotovila na pred poletnem pregledu delovanja komand, ko se po drugem premiku kolektiva swash ni več premaknil, servoti pa so bili zategnjeni v okvirju, da jih z roko nebi mogel tako.
Na zgornjih grafih se lepo vidi, kako je z vsakim letom porasel servo tok - polovična vrednost, saj ima sistem dva izvora, (vidno ob porabi; poraba 180ml/min let, poraba 60ml/min, ground idle). Naslednji let, preizkus komand je bila čista blokada.
Temperature so:
- zgornji Temp A je repni gearbox, ki je narasel do max temperatura okolice +17ÂşC in
- spodnji Temp A je levi izpuh, ki je prišel do 170ÂşC. Med lebdenjem pade na 150ÂşC. Sicer se zdi veliko, ampak 4 cm oddaljeni kabli so povsem OK na 45ÂşC, torej je po trupu ustrezen pretok zraka.
Druga težava je nihanje repa s počasnim premikanjem v levo, torej na močno stran. Moči zgleda fenestronu ne primanjkuje, pa vendar je potrebno nekaj popravkov na komandi. Prvo bom zmanjšal ročico na servu na 12mm (prej 15mm), povečal limit na vsaj 100 (prej 60), saj ima GY401 baje težave s tem, potem pa bi moralo biti približno ok.
Sedaj pa še o incidentu, o katerem nisem želel govoriti, da si nebi preko 100 mnenj izoblikoval strahove in tremo pred prvim letom. Pred dopustom sem želel trakirat krake. Helikopter ni imel urejenega CG-ja in je bil kar precej zadaj. Ob dvigu kolektiva na vrednost okrog 2,5Âş (lebdenje 4,5Âş) se je ravno začel kazati eden od krakov, ko je helikopter nagnilo nazaj na rep. Posledično (ker ne uporabljam stabilizacije) se je zaradi žiroskopske precesije helikopter zvrnil na desno in kraki so prišli v stik s tlemi. Takoj sem spustil kolektiv in ugasnil, helikopter pa se je na srečo spustil na smuči. Edina škoda so bili kraki, lahko pa bi bila prava katastrofa.
Zato ima heli na fotki palice na smučkah. Sicer dvomim, da bi ustavile 15kg, ampak so tam za moralno podporo
Pokazale so se nekatere pomanjkljivosti, ki jih bom odpravil v naslednjih dneh.
Največja, že odpravljena, je bila fizična blokada nihajne plošče na gredi. Ne vem točno kaj in kdo je kiksnil (Vario swash ali Jetcat gred), ampak toleranca med njima je taka, da ob rahli obrabi med drsenjem, delci zablokirajo swash na gred. Robi je sigurno vlekel swash dol z gredi s 50kg vleka, pa se je pomikal z gredi po milimetrih. Gred sem nato nekaj minut brusil z 150 granulacijo, nato še z 600 in 1200, da končno lepo drsi po gredi. Film olja in sedaj teče gladko.
Vprašanja, ki se porajajo, zakaj ne swash kroglica ne gred nista kaljeni? To vprašanje bom naslovil na Vario in Jetcat, saj bi bile posledice skorajda katastrofalne. Napaka se je ugotovila na pred poletnem pregledu delovanja komand, ko se po drugem premiku kolektiva swash ni več premaknil, servoti pa so bili zategnjeni v okvirju, da jih z roko nebi mogel tako.
Na zgornjih grafih se lepo vidi, kako je z vsakim letom porasel servo tok - polovična vrednost, saj ima sistem dva izvora, (vidno ob porabi; poraba 180ml/min let, poraba 60ml/min, ground idle). Naslednji let, preizkus komand je bila čista blokada.
Temperature so:
- zgornji Temp A je repni gearbox, ki je narasel do max temperatura okolice +17ÂşC in
- spodnji Temp A je levi izpuh, ki je prišel do 170ÂşC. Med lebdenjem pade na 150ÂşC. Sicer se zdi veliko, ampak 4 cm oddaljeni kabli so povsem OK na 45ÂşC, torej je po trupu ustrezen pretok zraka.
Druga težava je nihanje repa s počasnim premikanjem v levo, torej na močno stran. Moči zgleda fenestronu ne primanjkuje, pa vendar je potrebno nekaj popravkov na komandi. Prvo bom zmanjšal ročico na servu na 12mm (prej 15mm), povečal limit na vsaj 100 (prej 60), saj ima GY401 baje težave s tem, potem pa bi moralo biti približno ok.
Sedaj pa še o incidentu, o katerem nisem želel govoriti, da si nebi preko 100 mnenj izoblikoval strahove in tremo pred prvim letom. Pred dopustom sem želel trakirat krake. Helikopter ni imel urejenega CG-ja in je bil kar precej zadaj. Ob dvigu kolektiva na vrednost okrog 2,5Âş (lebdenje 4,5Âş) se je ravno začel kazati eden od krakov, ko je helikopter nagnilo nazaj na rep. Posledično (ker ne uporabljam stabilizacije) se je zaradi žiroskopske precesije helikopter zvrnil na desno in kraki so prišli v stik s tlemi. Takoj sem spustil kolektiv in ugasnil, helikopter pa se je na srečo spustil na smuči. Edina škoda so bili kraki, lahko pa bi bila prava katastrofa.
Zato ima heli na fotki palice na smučkah. Sicer dvomim, da bi ustavile 15kg, ampak so tam za moralno podporo
Re: Vario Eurocopter EC-135 Turbinca 1:6
Phoinix napisal/-a:Prvi let je mimo ...
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Re: Vario Eurocopter EC-135 Turbinca 1:6
Huh Jure kolk težav, čestitam za laširanje? Bo moč ¨zverinico¨ kej videt v kratkem?
Scale JET RANGER III 700 size with Flasher 600 mechanics,AB 212 800 size under development
SAB GOBLIN 630,HPS HEAD,MS COMPOSITE main and tail blades,ALIGN 750MX 530kv, A.DS615, F.BLS251,YGE120HV
SAB RAW 420, Futaba Transmitter 16IZ Super !
SAB GOBLIN 630,HPS HEAD,MS COMPOSITE main and tail blades,ALIGN 750MX 530kv, A.DS615, F.BLS251,YGE120HV
SAB RAW 420, Futaba Transmitter 16IZ Super !
Re: Vario Eurocopter EC-135 Turbinca 1:6
Jutri ne, me žal ne bo, 20.09. tudi ne, službeno odsoten. Naprej pa ne vem. Predvsem moram dobiti nekaj ur na njem, da odpravim vse malenkosti in pa seveda, da se spravim nad kokpit in detajle.
Re: Vario Eurocopter EC-135 Turbinca 1:6
Bravo, cestitke!!
Re: Vario Eurocopter EC-135 Turbinca 1:6
Super! Z naskokom največji helikopter na naši pisti!
Komaj čakam da ga vidim v živo.
Komaj čakam da ga vidim v živo.
Re: Vario Eurocopter EC-135 Turbinca 1:6
Čestitam jure... Kar se tiče swasha sem imel pa jaz podobno težavo, žal je pa align 500 končala v češnji.. Na veliko srečo za las mimo moje glave
-= Flying pigs 8,000 feet above Sea level =-
_____________________________________
Team ElyQ
_____________________________________
Team ElyQ
Re: Vario Eurocopter EC-135 Turbinca 1:6
Izgleda da bo gred zdržala še kak let
Po vremensko brezveznem vikendu, sem se danes odrekel kar dvema heli prireditvama - danes je bil dan za prve lete.
Včeraj sem naredil še nekaj modifikacij v trupu, med drugim dodal toplotno zaščito na sprejemniški satelit in dodal drenaž označen s puščico. Vsake toliko pade kaka kapljica kerozina iz ohišja turbine, tako pa ne bo svinjalo kablov v trupu ampak se bo steklo ven. Ni ravno ekološko... vem. Pod trupom je že pravo gnezdo žic. Ko bo šansa še kako dodam, vsaj še za izvlačljiv reflektor in reflektor Nightsun.
Nadaljni testni leti so kar zanimivi. Preglavice mi dela le GY401. Najbolj se rep umiri (zaenkrat) na 75 delay in 90 gaina... Nekaj mi pravi, da se nastavitve izključujeta, ampak rep je sedaj skoraj na miru. Moram poskusiti še na 100 delay, nato pa zopet začnem nižat.
Na fotki se lepo vidi začasna utež v kokpitu... kila moke
Parametri so se nekoliko spremenili, temperatura na zunanji površini izpuha je padla na okrog 145ÂşC med lebdenjem, čim pristanem se poveča na 160ÂşC. Pretok goriva je za okrog 10% nižji kot sem pričakoval, tako da na en rezervoar turbina deluje okrog 14 minut. Temperatura repnega gearboxa pa je narasla, navsezadnje mora rep oddelat svoje.
Še video, ki je nastal med odpravljanjem repnih težav: Joutube Po cikliku je bil še vedno len, zato sem dvignil swash mixa na 78% kar je nekako podobno temu, kar sem vajen na Reksiju. Vzletna masa z 3 litri kerozina je čisto malo pod 16kg. Danes sem letel uro in pol v tem času pa akuji niso potrebovali polnjenja. Kar hitro gre takole, tankanje in letenje...
Po vremensko brezveznem vikendu, sem se danes odrekel kar dvema heli prireditvama - danes je bil dan za prve lete.
Včeraj sem naredil še nekaj modifikacij v trupu, med drugim dodal toplotno zaščito na sprejemniški satelit in dodal drenaž označen s puščico. Vsake toliko pade kaka kapljica kerozina iz ohišja turbine, tako pa ne bo svinjalo kablov v trupu ampak se bo steklo ven. Ni ravno ekološko... vem. Pod trupom je že pravo gnezdo žic. Ko bo šansa še kako dodam, vsaj še za izvlačljiv reflektor in reflektor Nightsun.
Nadaljni testni leti so kar zanimivi. Preglavice mi dela le GY401. Najbolj se rep umiri (zaenkrat) na 75 delay in 90 gaina... Nekaj mi pravi, da se nastavitve izključujeta, ampak rep je sedaj skoraj na miru. Moram poskusiti še na 100 delay, nato pa zopet začnem nižat.
Na fotki se lepo vidi začasna utež v kokpitu... kila moke
Parametri so se nekoliko spremenili, temperatura na zunanji površini izpuha je padla na okrog 145ÂşC med lebdenjem, čim pristanem se poveča na 160ÂşC. Pretok goriva je za okrog 10% nižji kot sem pričakoval, tako da na en rezervoar turbina deluje okrog 14 minut. Temperatura repnega gearboxa pa je narasla, navsezadnje mora rep oddelat svoje.
Še video, ki je nastal med odpravljanjem repnih težav: Joutube Po cikliku je bil še vedno len, zato sem dvignil swash mixa na 78% kar je nekako podobno temu, kar sem vajen na Reksiju. Vzletna masa z 3 litri kerozina je čisto malo pod 16kg. Danes sem letel uro in pol v tem času pa akuji niso potrebovali polnjenja. Kar hitro gre takole, tankanje in letenje...
Re: Vario Eurocopter EC-135 Turbinca 1:6
Jurif zdej moraš pa še pilota v kokpit dat ... sebe v pomanjšanem merilu
Aja pa še eno pripombo mam ? To ni scale, ker turbina ni v razmerju Ä�ovk
Lp,Borut
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD
IksDe --->Das Hubschrauber Heli Team <---xD
Re: Vario Eurocopter EC-135 Turbinca 1:6
Haha, šaljivec...
Rep se je končno stabiliziral, pri 0 delay in 120% gain.
Danes sem letel nekaj krogov in moram reči, da je mašinka povsem samovoljna. Vsi pojavi na disku rotorja (translacijski vzgon, TFE, drift repnega rotorja in najzanimivejši blowback efekt, vsak krog, potencirano od tega kar sem navajen. Seveda pomaga če ves čas leti na translacijskem vzgonu, ampak enkrat se je potrebno ustavit...
Rep se je končno stabiliziral, pri 0 delay in 120% gain.
Danes sem letel nekaj krogov in moram reči, da je mašinka povsem samovoljna. Vsi pojavi na disku rotorja (translacijski vzgon, TFE, drift repnega rotorja in najzanimivejši blowback efekt, vsak krog, potencirano od tega kar sem navajen. Seveda pomaga če ves čas leti na translacijskem vzgonu, ampak enkrat se je potrebno ustavit...
Re: Vario Eurocopter EC-135 Turbinca 1:6
Bravo za izjemen projekt in uspešne prve polete, kljub težavam
lp Aleš
Jet fan, acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 031 387 358
Jet fan, acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 031 387 358
Re: Vario Eurocopter EC-135 Turbinca 1:6
Hvala! Upam le, da je tovrstnih presenečenj zmanjkalo.
Dela pa nikakor ne zmanjka. Od zadnjega leta sem na helikopter zmetal preko 100 detajlov; večinoma DZUS vijake na kaputažu (Hvala Robi!), precej pa je tudi anten, pitot cevi in ročic. Heli je sedaj tako zasičen z detajli, da res deluje prepričljivo. Manjka še nekaj senzorjev, vijakov in nalepk. Sedaj je zunanjost nekje 97% zaključena, notranjost pa še niti blizu temu.
Dovolj pacanja, jutri pa še kako uro letenja.
Dela pa nikakor ne zmanjka. Od zadnjega leta sem na helikopter zmetal preko 100 detajlov; večinoma DZUS vijake na kaputažu (Hvala Robi!), precej pa je tudi anten, pitot cevi in ročic. Heli je sedaj tako zasičen z detajli, da res deluje prepričljivo. Manjka še nekaj senzorjev, vijakov in nalepk. Sedaj je zunanjost nekje 97% zaključena, notranjost pa še niti blizu temu.
Dovolj pacanja, jutri pa še kako uro letenja.
- Klemen SU27
- Freak
- Prispevkov: 782
- Pridružen: 29 Nov 2004, 06:15
- Kraj: Bejgne-DG-Ligojna flugplac
Re: Vario Eurocopter EC-135 Turbinca 1:6
Jure, čestitam za izjemno izdelano maketo in potrpežljivost
Veliko veselja še naprej
Veliko veselja še naprej
Big and Scale is beautiful!
http://www.aerozaprega.si
http://www.aerozaprega.si
Re: Vario Eurocopter EC-135 Turbinca 1:6
Bolj ko tole gledam, bolj sem navdušen nad vsemi podrobnostmi in seveda celotnim projektom. Čestitam za opravljeno in komaj čakam, da bo dokončan.
Hitec Eclipse 7 Pro, RV-9, Scout, EPP Mustang P-51, Bliss Topmodel CZ, Robbe Charter, CopterX 450
Re: Vario Eurocopter EC-135 Turbinca 1:6
Koliko delovnih ur se bo na koncu nabralo?
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 25 Sep 2014, 09:07, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Vario Eurocopter EC-135 Turbinca 1:6
Hvala.
Včeraj sem se še zadnjič spopadel z mašinko in ugotovil, da brez stabilizacije ne gre več. Ogromna obremenitev diska skupaj z izrazitimi aerodinamičnimi hibami ni kombinacija ob kateri bi človek užival. 30 ur na 600 brez stabilizacije ni dalo nič koristnih izkušenj. Včeraj so bile skoraj treske, zato tu potegnem črto. Naslednji vzlet bo z VBar-om.
Včeraj sem se še zadnjič spopadel z mašinko in ugotovil, da brez stabilizacije ne gre več. Ogromna obremenitev diska skupaj z izrazitimi aerodinamičnimi hibami ni kombinacija ob kateri bi človek užival. 30 ur na 600 brez stabilizacije ni dalo nič koristnih izkušenj. Včeraj so bile skoraj treske, zato tu potegnem črto. Naslednji vzlet bo z VBar-om.
Re: Vario Eurocopter EC-135 Turbinca 1:6
Spet po daljšem času malo pogledal, uf, pa sem prav prijetno presenečen.
Čestitke ob prvih poletih!
Bravo.
...me je kar zasrbelo, da bi se lotil moje scale želje (sa315b), pa kaj ko časovna realnost pravi, da ne bo šlo
Bom pa počasi nahelijih malo prah počisil in upam da kmalu spet kakšno odletim.
Čestitke ob prvih poletih!
Bravo.
...me je kar zasrbelo, da bi se lotil moje scale želje (sa315b), pa kaj ko časovna realnost pravi, da ne bo šlo
Bom pa počasi nahelijih malo prah počisil in upam da kmalu spet kakšno odletim.
Re: Vario Eurocopter EC-135 Turbinca 1:6
...Me je kar malo pri srcu stisnal,ko si omenil 'treske'Phoinix napisal/-a:Hvala.
Včeraj sem se še zadnjič spopadel z mašinko in ugotovil, da brez stabilizacije ne gre več. Ogromna obremenitev diska skupaj z izrazitimi aerodinamičnimi hibami ni kombinacija ob kateri bi človek užival. 30 ur na 600 brez stabilizacije ni dalo nič koristnih izkušenj. Včeraj so bile skoraj treske, zato tu potegnem črto. Naslednji vzlet bo z VBar-om.
Re: Vario Eurocopter EC-135 Turbinca 1:6
Hja, nisi edin. Ko se je zgodil 45Âş pitch up v poziciji z vetrom in se je začel spuščat sem čutil začutil zvijanje v smislu: "pa to se ne more dogajat, toliko dela v brez veze?!" Po pristanku sem zelo vesel izčrpal gorivo in pospravil... Moram pa rečt, da so mi izkušnje iz pravega helija rešile model v tem incidentu - si nikoli nebi mislil, da bom razmišljal, kot da sedim v kokpitu.slayer napisal/-a:...Me je kar malo pri srcu stisnal,ko si omenil 'treske'
Naštel sem dobrih 1.100 ur dela, kamor ni všteto "gruntanje", planiranje, komunikacija z dobavitelji, nabave... in seveda delo pomočnika Robija.Ultralajt napisal/-a:Koliko delovnih ur se bo na koncu nabralo?
Hvala! Začetnih nekaj kapi je mimo Sedaj pa upam, da se začne uživancija. Saj na "kiosku z daljnovodom" nimaš toliko dela na začetku, sestaviš in letiš, potem pa detaljiraš kolikor se ti ljubi.bovi napisal/-a:Spet po daljšem času malo pogledal, uf, pa sem prav prijetno presenečen.
Čestitke ob prvih poletih!
Bravo.
...me je kar zasrbelo, da bi se lotil moje scale želje (sa315b), pa kaj ko časovna realnost pravi, da ne bo šlo
Bom pa počasi nahelijih malo prah počisil in upam da kmalu spet kakšno odletim.
Re: Vario Eurocopter EC-135 Turbinca 1:6
Phoenix, danes najbrž nisi ti priletel na idrijsko nogometno igrišče po nekoga, ki je verjetno rabil ali rabila čimhitrejši prevoz na UKC ...
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.