PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Načini, postopki in tehnike gradnje modelov letal, uporaba in obdelava materialov in predstavitev gradnje modelov s slikami.

Moderatorji: Pisaneli, Krist

Odgovori
Uporabniški avatar
flesh
Profesor
Prispevkov: 1005
Pridružen: 11 Dec 2006, 22:16
Kraj: Logatec

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a flesh »

Če boš povezano za višinca lepil z epoksijem, da alumini in epoksi nista glih prijatelja verjetno že veš?
Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 522
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a yamatuma »

flesh napisal/-a:Če boš povezano za višinca lepil z epoksijem, da alumini in epoksi nista glih prijatelja verjetno že veš?
Pa si me dobil... :o Pa ravno z epoksijem sem imel namen zalepiti (karbonska cev+aluminij+v notranjosti jekleni vijak)... Že od samega začetka, se ukvarjam s to povezavo... Mora biti lahka (zaradi težišča) in kar se da toga... Hhhmm, pa še "življenje" modela je najbolj odvisno od te povezave... Če odpove višina... Uuuhh! Kot strojnik, sem pristaš varjenja, trdega spajkanja, tu pa žal ne bo šlo tako... Vem pa tudi, da že dokaj pomembne konstrukcije samo lepijo in ne varijo... Najprej sem sicer imel namen uporabiti kar aluminijasto cev, konce pa enostavno privariti, pa se aluminijasta cev preveč podaja !

Torej, katero je res najboljše lepilo za ta spoj ? Ali pa, ima kdo kakšno drugačno idejo ?
Uporabniški avatar
boško75
Razpravljalec
Prispevkov: 93
Pridružen: 03 Mar 2009, 23:25
Kraj: RUŠE

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a boško75 »

Dejan ..čestitke ,zelo napreduje ta tvoja "Wilgica"...no glede vprašanja katero lepilo uporabit sem jaz za verzijo SIKA -z njo lepijo tudi v avto industriji...pri meni na podjetju se poslužujemo samo tega lepila kadar je potrebna sigurnost spoja (smo tudi testirali vzdržljivost in razne obremenitve ,ki nas je zelo pozitivno presenetilo)...je pa edini problem lahko cena ...ampak vrjamem, da ti je ljubši model kot pa nekaj evrčkov dati več za kakovostno lepilo...dobiš jo v črni in rjavi barvi...no mogoče se pa najde še kdo z boljšim predlogom in bom spet grajan da klatim neumnosti...
pa lep pozdrav in obilo užitkov pri delu ....
35MHz / 2,4GHz
vredi vržem samo spustit pozabim....


LP Boško,
Uporabniški avatar
Kralj Luka
Freak
Prispevkov: 720
Pridružen: 25 Avg 2006, 10:49
Kraj: Rožna dolina (Nova gorica)

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a Kralj Luka »

Jaz bi na tvojem mestu vzel alu cev je prvo vlepil nato pa še zakovičil s tremi kovicami na 120° če te pa skrbi zvijanje jo uležaji nekje na polovici trupa. (tako se dela pri pravih letalih) drugače pa obstajajo lepila za aluminij vendar so zelo zelo draga
Lp Luka
Uporabniški avatar
flesh
Profesor
Prispevkov: 1005
Pridružen: 11 Dec 2006, 22:16
Kraj: Logatec

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a flesh »

pa še to, vse kar je življenskega pomena za normalno letenje se pravi povezave ki so daljše od cca 300 mm pozabi na M3 mara biti vsaj M4, izkušnje iz prve cite 2,4m je krilni podpornik kr stran padu... epoksi pa ni popustu, uhu endfest 300
Uporabniški avatar
flesh
Profesor
Prispevkov: 1005
Pridružen: 11 Dec 2006, 22:16
Kraj: Logatec

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a flesh »

Tako imam tudi jaz in zaenkrat dela, potem je tudi na tamajhni delovalo...

http://www.rc-network.de/forum/showthre ... MHW/page13
Uporabniški avatar
andrejbu
Tekmovalec
Prispevkov: 385
Pridružen: 30 Sep 2003, 19:45
Kraj: Novo mesto-Otočec

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a andrejbu »

Čestitke glede gradnje tudi iz moje strani !! =D>

Jaz sem se tudi lotil wilge, samo malo manjše....razpona 220cm. Airworld modellbau. :D
Priponke
17.9.2012 002.jpg
17.9.2012 002.jpg (88.48 KiB) Pogledano 3826 krat
Uporabniški avatar
Ali
Tekmovalec
Prispevkov: 221
Pridružen: 17 Feb 2006, 09:03
Kraj: Celje

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a Ali »

Andrejbu super, samo pazi na tezo, mora biti res lahka, moj kolega je zgradil dve prav take wilge od Airworlda.
=D> =D> =D>
Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 522
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a yamatuma »

Andrejbu super... Družina Wilga se veča ! :D

Glede povezave... Če mi bo težišče dopuščalo bom naredil komplet alu povezavo, Kralj Luka style. Sem pa ravnokar imel obe varijanti na tehtnici. Cfk cev 8mm 1m 41g, alu 10mm 1m 123g. Razlika je očitna. Zaradi sorazmerno kratkega nosu, Wilga nima rada teže v repu, zato pač malo pazim... :-? Ne glede na vse pa mora biti "bullet proof".

Lp, D.
Zadnjič spremenil yamatuma, dne 05 Dec 2012, 23:42, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Kralj Luka
Freak
Prispevkov: 720
Pridružen: 25 Avg 2006, 10:49
Kraj: Rožna dolina (Nova gorica)

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a Kralj Luka »

Hm za višino pri ultralajtih se rabi alu cev fi16 stena 2mm ali pa fi20 stena 1,5mm :D drugače če hočeš ti pa poslikam kako se naredi vsadke, kako je pravilno zakovičeno ter kako se naredi lahek drsni ležaj
Lp Luka
Uporabniški avatar
boško75
Razpravljalec
Prispevkov: 93
Pridružen: 03 Mar 2009, 23:25
Kraj: RUŠE

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a boško75 »

Dejan ...če boš rabil ALU cev fi 15 mm zunaj / fi 12 mm znotraj ne kupuj ...lahko nabavim gratis ....aluksirana ...
35MHz / 2,4GHz
vredi vržem samo spustit pozabim....


LP Boško,
Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 522
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a yamatuma »

Kralj Luka napisal/-a:...drugače če hočeš ti pa poslikam kako se naredi vsadke, kako je pravilno zakovičeno ter kako se naredi lahek drsni ležaj
Si naprošen, seveda ! Več glav, več ve !
Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 522
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a yamatuma »

"Notranja oprema" že dobiva podobo !
Priponke
2.jpg
2.jpg (68.93 KiB) Pogledano 3644 krat
2 (1).jpg
2 (1).jpg (71.59 KiB) Pogledano 3644 krat
Uporabniški avatar
Glider
Dr. Modelar
Prispevkov: 2031
Pridružen: 26 Dec 2004, 15:04
Kraj: V stebru

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a Glider »

Matr, hitite...sedaj moram pa se jaz v delavnico! [-o<

Le tko naprej! =D>

Lp UB
peglej, peglej, da navš scuru..

www.aerozaprega.si
Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 522
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a yamatuma »

Vlepil sem "aksšenkle" (po slovensko premnike), seveda še prideta kasneje privijačena in nastavil "špuro". :( Pa moram spet čakat, da se 24 urni epoksi posuši :evil: ....

:D Sicer pa nič hudega, grem pa sneg "šauflat" !

Lp, Dejan
Priponke
P1010047.jpg
P1010047.jpg (68.98 KiB) Pogledano 3446 krat
P1010045.jpg
P1010045.jpg (71.7 KiB) Pogledano 3446 krat
Uporabniški avatar
bruhpilot
Profesor
Prispevkov: 1431
Pridružen: 14 Dec 2004, 17:38
Kraj: blizu Šentilja

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a bruhpilot »

Lepo zgledajo te rostfraj tačke, so pa cela znanost mehanike =D> =D> =D>
lp Aleš
Jet fan, acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 031 387 358
JanezP
Tekmovalec
Prispevkov: 208
Pridružen: 03 Dec 2007, 19:30

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a JanezP »

Komando višine izdelaj iz Al cevi, del ki si ga izstružil pa enostavno zakovičiš po obodu,ali privijačiš z dvema vijakoma na 90 stopinj, leplenje sploh ni potrebno. Al cev pa zato ker karbonska pri kovičenju poči ali napoka. Izogibaj se drsni podpori cevi, moraš pa jo na sredini fiksirati ker se bo drugače uvijala, in ravno ta uvoj push pull komande je lahko razlog da ti bo ravno v tej drsnim opori zablikirala. Model, ki ga izdeluješ je velik zato tudi sile na krmilnih površinah niso več zanemarljive. Zato izvedi oporo z "vago" ki jo na eni strani gibljivo, najboljše, da je uležajena pritrdiš na trup, na drugi strani pa vpneš komando. Ker si stem skrajšal dolžino cevi na polovico ne bo več uvoja in bodo gibi gladki, odkloni bodo natančno sledili odklonom ročice servomotorja.


lp,Janez
Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 522
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a yamatuma »

=D> Ja, Janez, točno tako bo... "Tisto" ni drsna puša, ampak je ležaj za vagico, je pa res, da je samo polizdelek, pa se še ne vidi kako in kaj sem si zamislil... Bo pa v kratkem vse jasno :D ! Najprej bom naredil povezavo za smer, tako da bom lahko med vsemi tistimi zajlicami ( en par za ruder in en par za repno kolo)določil pravo pozicijo te vagice in s tem tudi aluminijaste palice (oziroma dveh). To je tudi naslednja stvar ki se je bom lotil... Vgradnja servotov in izdelava povezav...
Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 522
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a yamatuma »

Ukrivil in spasal sem pločevino za "ferklajdunge" ( :oops: trenutno ne najdem enostavne slovenske besede) za podvozje, začel sem pa že vgrajevati servote !

:D Tako kot je "bruhpilot" napisal, je to podvozje res cela znanost... Je pa res, zdaj ko je "ferklajdunga" na podvozju, več ne izgleda kot samo "tačke" ! :D

Lp, Dejan
Priponke
p1010048.jpg
p1010048.jpg (85.26 KiB) Pogledano 3122 krat
P1010050.jpg
P1010050.jpg (77.46 KiB) Pogledano 3122 krat
Uporabniški avatar
bruhpilot
Profesor
Prispevkov: 1431
Pridružen: 14 Dec 2004, 17:38
Kraj: blizu Šentilja

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a bruhpilot »

:o na nogah podvozja pa je enih detajlov!! To pa je res "majsterwerk" =D> =D> Servote pa le obojestransko poveži, oz. dodaj povezavo vsaj še v vrtišču, sicer po nepotrebnem dvojno trpijo ležaji prvega servota, dobil bo luft....

Boš moral kontrolirati olje v amortizerjih podvozja :wink: sladke brige...
lp Aleš
Jet fan, acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 031 387 358
Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 522
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a yamatuma »

Gradnja gre naprej...

Izdelal sem nosilec in objemke za oba lonca iz rostfraja, ter za preizkušnjo tudi en lonec namestil ! Vse skupaj je vpeto na trup z dvema gumi nosilcema ! :D To je bilo delo za mojo dušo, spet nekaj iz kovinarske stroke ! :D
Priponke
p1010052.jpg
p1010052.jpg (91.24 KiB) Pogledano 2892 krat
P1010057.jpg
P1010057.jpg (85.93 KiB) Pogledano 2892 krat
Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 522
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a yamatuma »

...Pa nadaljevanje...
Priponke
P1010060.jpg
P1010060.jpg (86.7 KiB) Pogledano 2864 krat
P1010062.jpg
P1010062.jpg (78.23 KiB) Pogledano 2864 krat
Uporabniški avatar
yamatuma
Freak
Prispevkov: 522
Pridružen: 29 Jan 2008, 09:09
Kraj: Zgornja Kungota

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a yamatuma »

Predenj sem vlepil krmilne ročice na smer, sem zadevo tudi prekril z folijo... :D Počasi se tudi kaže končna barvna shema ! :D Spodnja četrtina trupa in trebuh bo rdeča, sledi bel presledek, modra črta, ostalo pa belo ! V bistvu nekaj takšnega kot je že bilo predstavljeno v enem od prejšnjih postov, le da modro zamenja rdeča, črno pa modra !

Čez vikend dobim vago za merjenje vpadnih kotov (EWD), tako bom lahko dokončno vlepil ležišče za višino... Za tem moram narediti še nekaj drobnarij (za kak dan ali dva dela), pa gre trup lahko k ličarju !

:D Pridejo pa na vrsto krila... :D
Priponke
125.jpg
125.jpg (83.58 KiB) Pogledano 2702 krat
Uporabniški avatar
bruhpilot
Profesor
Prispevkov: 1431
Pridružen: 14 Dec 2004, 17:38
Kraj: blizu Šentilja

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a bruhpilot »

Evo malo za motivacijo (oz. za pavzo, ker ti motivacije očitno ne manjka :wink: ). STOL karakteristike so res impozantne. Boš lahko po širini piste vzletal in pristajal :P

http://www.youtube.com/watch?v=h99dPNabILU
lp Aleš
Jet fan, acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 031 387 358
JanezP
Tekmovalec
Prispevkov: 208
Pridružen: 03 Dec 2007, 19:30

Re: PZL 104 Wilga 80 (1/3,5)

Odgovor Napisal/-a JanezP »

Ja Wilga je res odličeno letalo, tudi odlično opravlja naloge za katere je bila skonstruirana.
To naj bi bil večnamenski delovni konj v aeroklubih vzhodnega bloka. Uporablja se za
vleko jadralnih letal, šolanje, metanje padalcev, panoramske lete, vleko letal z njiv,...
Na zahodu pa se Vilma ni nikoli prav prijela. razen Nemčije kar je posledica združitve.
Tudi v Jugoslavijo so uvozili nekaj komadov, še največ v Srbijo, kjer še vedno leti nekaj letal.
Eno imajo tudi v Zrenjaninu v Sloveniji pa niso Wilge nikoli letele.
Slabost je velika poraba goriva in maziva, kompliciran motor za ekploatacijo in vzdrževanje.
Pa tudi sam zmaj terja ogromno vzdrževanja, še največji problem pa je kratka življenska doba
motorja in propelerja cca 1000 do 1200 ur. Za primerjavo, zahodni - Ameriški motorji pa 2000 do 2200 ur.

lp,Janez
Odgovori

Vrni se na Gradnja in projekti