Talahka kategorija F5J 400

Debata o izredno popularnih tekmovalnih jadralnih modelih z elektropogonom (F5J-400, 7 in Unlimited)

Moderatorji: Pisaneli, rossi

Odgovori
Borut Talian
Freak
Prispevkov: 914
Pridružen: 02 Dec 2004, 23:38
Kraj: Mlajtinci

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a Borut Talian »

Verjetno enim ne bo nikoli jasno, kako se to dela. Z pametovanjem od doma to ni mogoče. Ena od variant je lahko : http://freeweb.siol.net/strk2011/prva.htm , http://freeweb.siol.net/strk2010/prva.htm , ... vpiši samo število letnice. K temu dodaj, še celoletno delo z mladimi, ... Tu so znana imena: Jože Titan, Milan Sinic, Feri Gomboc, Bogdan Lemut, ... pa njihove družine itd. Veliko vam o tem lahko pove tudi Grega Urbančič in še kdo.

Povsem napačna pa je razlaga, da se to da z:
- zmanjševanjem teže modelov. Najpametnejši bi tega sploh ne omejili.
- kako previti motorček, da bo delal enkrat močneje kot konkurenci
- pojavijo se razni trgovci (beri plenilci), ki ponujajo najboljše modele. Pozabijo, da je nekdo s tem mladeničem nekaj delal, se mučil, da se je najprej nekaj naučil, ga pripeljal na tekmo, za njega odgovarjal, ... Njim se to svira, glavno, da mu vsakih 14 dni proda nov model za 700 €.

Zato Zvone in kompanija, le tako naprej!
Uporabniški avatar
belovic
Profesor
Prispevkov: 1396
Pridružen: 16 Nov 2004, 00:06

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a belovic »

raktivec napisal/-a: Vzemi recimo realne potne stroške z amortizacijo, stroški za gorivo, servise, zavarovanja in potrošni material (maziva, gume, zavore...) pri vozilu srednjega razreda in 80 km v eno smer (recimo, da se v 100.000 km amortizira). Če si pošten samo z prevozom niti pod razno ne prideš pod 100 evrov na tekmo!
Zato pa animirat še kolege, jim pomagat sestavit model in jih potem še 3 natlačit v avto pa pridete na 25€ :jumpjump: :mahaj:
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Profesor
Prispevkov: 1973
Pridružen: 12 Dec 2002, 01:00
Kraj: lj
Kontakt:

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a MC GAYVER »

raktivec napisal/-a: Ampak, ko sešteješ vse stroške od prevozov na trening, tekmovanj in modelov, je razlika med tem in FAI F5J zanemarljiva. Razlika v ceni vrhunskega modela ene ali druge kategorije ni niti 300 evrov, ostali stroški so pa identični. Vzemi recimo realne potne stroške z amortizacijo, stroški za gorivo, servise, zavarovanja in potrošni material (maziva, gume, zavore...) pri vozilu srednjega razreda in 80 km v eno smer (recimo, da se v 100.000 km amortizira). Če si pošten samo z prevozom niti pod razno ne prideš pod 100 evrov na tekmo!
e.
HA HA HA Sešo vsi tej "stroški" ki jih omenjaš nastanejo tudi če mamo peljem v nekoliko oddaljeno trgovino :o


F5J 400 je najcenejša klasa za dirkat z jadralnimi modeli, da pa se naredit še cenejšo!

STROŠKOVNIK MODELA
trup-......................40€
servoti top 2x 23€........46€
balsa za krilo in rep .....20€
karbonski polizdelki .....15€
motorček ..................9€
regler.......................15€
acu 2x 15€..................30€
folija .......................20€


torej vse skupaj 200€ vse cene v SLO in navzgor zaokrožene in vsa top roba v modelu (ceno se da prepolovit)

polnilcev in komand nisem računal ker je to osnovna modelarska oprema, če jo še ni doma ne razmišljat o tekmovanju!

Naj ne pozabim nikakršnih članarin ipd ni!!!!!

PS

Sašo prosim če mi predstaviš vrhunski model FAI F5J z top opremo pod 500€

lp
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Cena se mi zdi precej nepomembna. Zame je npr. veliko dražji strošek čas, ki ga moram vložiti v izdelavo ali dokončanje modela. Tako kot je zame problem čas, je za mladino problem potrpežljivost oz. pomanjkanje "instant gratification". Če bo zadeva dovolj popularna, bodo trgovci že poskrbeli, da bodo na voljo primerni kiti in skoraj izdelani modeli ... Eni bomo srečni, drugi pa kaj, boste spet vihali nosove?

Bach je v svoji zbirki zgodb Podarjena krila eno izmed njih naslovil "Letalstvo ali letenje. Izbiraj" ... Tu smo na istem, modelarstvo ali tekmovanje. F5J se je s predpono FAI prevesil na tekmovalno stran, 400 pa teži na modelarsko. Mene zanima, kako oboje povezati, zgraditi most, a za to najprej rabim konkretno organizirano klapo okrog 400 zgodbe.

Pozdrav iz Hamurga
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a raktivec »

MC GAYVER napisal/-a:HA HA HA Sešo vsi tej "stroški" ki jih omenjaš nastanejo tudi če mamo peljem v nekoliko oddaljeno trgovino :o

Sašo prosim če mi predstaviš vrhunski model FAI F5J z top opremo pod 500€

Nikoli nisem trdil, da je pot v trgovino poceni, ampak ceno tekmovalne sezone le butalci zaključijo z ceno modela. V kolikor ceno prevoza na neko tekmo omejuješ izključno z porabljenim gorivom si lahko nabaviš eno kanto bencina, se usedeš nanjo in se na tak način pripelješ na tekmo ali trening. Brez vžigalice se zagotovo nikamor ne boš premaknil.
Računica brez krčmarja je kot sem že dejal butalska, oziroma konkreten nateg, če to prodajaš komu drugemu.

Vrhunski F5J FAI model pod 500 evri? Vem, da bi rad slišal nekaj drugega, a te bom raje spomnil z čim je Samo osvojil državno prvenstvo. Cena njegovega modela je z opremo vred GLOBOKO pod 500 evri in zagotovo nižja od sped 400 rebrnjače z karbonskim D boxom iz kalupa, ter rebrci oblečenim v karbonske trakce!




p.s.

Všeč mi je ta vaša stvar, nikakor je nočem kritizirat, motijo me le sanje oziroma izgovori okrog poceni špasa. To enostavno ni res in širjenje tovrstnih novic je napačno, oziroma krivično! Ampak če vam je zadeva všeč, jo imejte in naj vam bo v veselje.

Pegasus je zapisal zanimivo misel.
lp
Sašo
LOMI
Razpravljalec
Prispevkov: 142
Pridružen: 21 Avg 2011, 07:57

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a LOMI »

Žiu!

Sašo!!
Vsi govorimo o poceni modelih, ne o potnih stroških, ki so tako ali tako za vse športe enaki!
Prepričan sem in videno je bilo v Litiji, da se da narediti model pod 100eur in da je dovolj konkurenčen (razen pilota :D :D ), in to brez Dboxa in karbona!
Sigurno je f5j-400 prava pot za vpeljavo podmladka v modelarske vode, sigurno pa nas čaka v tej smeri še veliko dela!


P.s.
Zvone, dobr si se tole spomnu, upam, da bo jeseni še ena tekma, da te spet :D :D :D :D :D nažgem :lol: :lol: :lol: :jumpjump: :jumpjump: !
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Profesor
Prispevkov: 1973
Pridružen: 12 Dec 2002, 01:00
Kraj: lj
Kontakt:

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a MC GAYVER »

:D :D Še preden sem napisal post do konca sem hotel napisat da Samotovega ne omenjaj!
Pa ok doma narejena 4000 supra je ceneje ............ hmmmmm kam pa pripišem stroške delavnice (sam delam v stanovanju svoje modelčke ) kam pripišem stroške s katerimi sem prišel do znanja s katerim izdelam model supre ............ne ne
Oba veva da je Samo edini ki vas "sekira" z nekupljenim modelom vsi kupljeni pa 1000€+ in še čreva xxx€
pot pilota v FAI je bolj Rok kot Samo

V soboto je na tekmi bilo 16 modelov
1 iz kalupa
4 karbon d box
4-5 stiro steklo
ostali klasika les

rezultatsko smo bili pa natančno po uletenosti, samo en tekmovalec je imel "neustrezno " težak model in za to težavo z rezultatom,

ja misel, ki jo je zapisal Pegasus je res zanimiva!
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a raktivec »

@Mc Ajvar;

Vse to je povsem izven konteksta in mi je nerodno, da nadaljujem, ampak nimaš prav! Vsaj pet tekmovalcev, ki se redno udeležujejo domačih tekmovanj v F5J FAI ima poceni doma izdelane modele, ali vsaj poglavitne dele modelov in vsi so konkurenčni. Dobro, Tone ga trenutno nima več, a verjamem, da bo izdelal drugega, še boljšega.

Verjetno imaš prav, da je Rok bolj splošna prispodoba za F5J tekmovalca kot Samo, ampak ne si mislit, da bo v 400 razredu kaj drugače, če se zadeva prime. In ne vem kaj je tu slabega. Konec koncev je verjetno glavno to, da pravilnik omogoča povsem konkurenčne rezultate takim z doma izdelanimi modeli, če ga kdo nabavi, pa ga naj.



@Lomi;

Govora je morebiti o poceni modelih, a poanta je o poceni tekmovanju. Tega pa ni in to je pošteno povedat! Dokler cena modela pomeni le drobtinice na kolaču, se mi ne zdi pošteno ubadanje z ceno, bolje bi bilo reči, da je panoga vesela, zanimiva in predvsem modelarska.

Verjetno stane 400 model manj od tega kar bom napisal spodaj o mojem modelu, a razlika ni huda:
- stirodur sredica odrezana pri Kovaču cca 60 evrov
- 30 m karbon rovinga tex 1.600
- 3 m steklene tkanine 50 g
- plastenka Leichtspachtla
- 3 dl epoxija
- 2do 3 telefonske kartice za špahtel
- dva spreja različnih barv
- 0,5 deci pva ločilca
- 2 roli pvc folije za vrečke
- ena kartuša akrilnega kita
- vakumirna folija iz cvetličarne
- 15 cm karbonske palice 10 mm
- 0,5 m 163 g steklenke za trup
- 1 m štumfa za palco trupa.
- oplemenitena iverka z vsaj 1,5 m dolgo stranico za vakumirno mizo, še najbolje kuhinjski pult.
- nekje med 16 in 20. delovnih ur, ki jih za razliko od potnih stroškov ne morem štet v stroške, saj je to najljubši del mojega hobija in za sabo ne potegne servisov, obrabljenih gum, amortizacije, goriva..., prostor na srečo imam, drugače bi pač pred hišo položil pult in vakumiral v lepem vremenu. Tudi na balkonu gre!

- outruner za 400 w
- aku 3s 1100 mAh
- kitajski 45 A regler
- 6 majhnih servotov z vsaj 2,4 kg navora

In to je ta 1.000 evrov vredna dragocenost?
Morda še to, da je model preklemano konkurenčen, kar za pilota zaenkrat ne morem trditi.
Zadnjič spremenil raktivec, dne 18 Jun 2012, 20:17, skupaj popravljeno 2 krat.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
Dlaka
Razpravljalec
Prispevkov: 130
Pridružen: 29 Avg 2005, 12:02
Kraj: zapresic

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a Dlaka »

Ne slažem se da su karbonski modeli draži od klasične gradnje. Za kompletan F5J 400 model je više nego dostatno 0,5 m2 160 g/m2 karbonske tkanine, a cena toga je cca 20 €. Par metri rovinga, malo balze, folija i fertik. Mislim da je materijal za kompletni model brez elekronike cca 40 - 50 €
:wink:
Glavna prednost karbonskih modela je duga trajnost i jednostavnost popravaka.

Damir
slabom ku*cu i dlaka smeta!
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Za pravi D-box potrebuješ kalup in, če je natančen, je drag. Čez rebra naplankan tanek karbon laminat je bolj šminka kot uporabna zadeva.

Vsekakor so dobri modeli z karbon d-boxom super stvar in vsaj meni so izjemno estetski. Ampak poizkusi iz tega poceni materiala izdelat tako krilo, potem pa prodat in boš videl kam pes taco moli. Za ceno, ki se bo tebi zdela poštena te bodo povprašali po zdravju, za ceno, ki bo realna kupcu, pa boš ti njega nekam poslal.


p.s.
Ma, brez veze! Nima veze kdo ima večjega. (Samo pravi, da je tehnika glavna.)
Imate super modele, predvsem nekateri hrvatje, zadeva vam je všeč in lepo nadaljujte začeto stvar. Slika
lp
Sašo
LOMI
Razpravljalec
Prispevkov: 142
Pridružen: 21 Avg 2011, 07:57

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a LOMI »

LOMI napisal/-a:Pozdravljeni!
Žal je tako, da so potni stroški velika postavka (verjetno bodo še večja)! Tukaj mislim da je varijanta dogovora s starši oz šolo, kar bi bilo glede na prevoz šolskih otrok še toliko bolj ugodna varijanta!
Sašo, mi lahko naredimo poceni kategorijo, verjetno noben od nas ne bo šel ŠTRAJKAT pred petrol in zahtevat poceni gorivo :D [-X !Glede športov ali društev ki temelji v glavnem na intuzijazmu posameznikov bo pa vedno tako, dokler je ekipa ki je pripravljena stvar terat, gre ,ko te ekipe oz posameznika ni,ni dejavnosti!!
Dokler bo država in občine tako mačehovska do tehnične kulture, je to to, ŽAL!

Sašo!

Kot vidiš smo to debato že predebatirali!
Na žalost je tako, da se moramo oprijemat takšnih droptinic, drugače ne gre!
Lahko pomagamo mladim, kar je v naši moči!

Ps
Zrezana sredica za krilo (stiropor,stirodur) 15eur!!! :whistle: :whistle: "Mtepod"
LOMI
Razpravljalec
Prispevkov: 142
Pridružen: 21 Avg 2011, 07:57

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a LOMI »

Žiu še 1x!

Mislim, da ima modelarska panoga svetlejšo prihodnost, saj so starši in otroci že siti računalniške opsedenosti, saj smo imeli v Litiji že 5 predstavitev naše dejavnosti tako predšolskih otrok, kot starejših!
V Litiji še urejamo modelarske prostore, ko jih uredimo, se pa priporočamo Borut-u Talian-u za kakšen nasvet!!


Ps :jumpjump: :lol:
Fantje, ne obupat nad mladino!
bonagode
Razpravljalec
Prispevkov: 136
Pridružen: 08 Nov 2006, 20:48
Kraj: Litija

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a bonagode »

Pozdrav!
V modelarstvu nisem dosegel še nič, pa me to sploh ne gane. V soboto sem užival na tekmi, kot uživam sedaj ko berem poste. Ma fantje, se vam ne zdi da je tole na nivoju vrtca, skupine 2-4 leta ? Če vas skrbi cena takega modela, pa pojdite v klaso papirantih iz A4 lista. Če vas skrbi cena poti na tekmovanje, upam da vas cena poti skrbi tudi takrat ko greste v šoping.. Pa prosim, ne se vžigat na tale odgovor...

Lp Boštjan
razkent
Freak
Prispevkov: 910
Pridružen: 21 Mar 2006, 19:11
Kraj: Ljubljana

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a razkent »

HaRa napisal/-a:Hojla, Ne morem si kaj, da se ne bi povedal še svojega komentarja.
Na sobotni 16.06.2012 tekmi v Litiji, sem se lahko na svoje oči prepričal, da navkljub 40 sek. motorja, ostali so ga imeli 30 sekund nisem prišel niti do 1/5 višine, ki so jo nabrali ostali. Da ne govorim o hrvatih, ki so bili vsak turnus najvišje. seveda je moj model tehtal 510g. Vsi ostali so bili krepko lažji. Ne rečem, da nisem v želji po tem, da bi našel kakšen balon pri tleh napravil kakšno napako. Dejstvo je, da se je bilo na tej tekmi potrebno dvigniti vsaj na 150m, če si hotel mirno v zraku poiskati balone. Torej na tej tekmi brez dobrega modela nimaš kaj iskati.

.......

Rajko
Debata se je skoncentrirala na ceno, meni pa se ob zgornjem postu pojavljajo naslednja vprašanja:

- kakšno veselje je iskati dviganje na višini 150 m z dvometrskim modelom ? Komaj ga vidiš, ne pa da boš lepo letel. ( po moje bi moral 350 gramski model s speed 400 v 30 sekundah še višje, ampak to naj pove kdo, ki se na to bolj spozna)

- kako lahko na nek model s karbonskim D-boxom in cap-stripsi v letu 2012 sploh obesiš tak šrot, kot je speed 400 ? Upam, da ga bo Graupner končno nehal delat.
Uporabniški avatar
JKSniper
Dr. Modelar
Prispevkov: 3614
Pridružen: 02 Sep 2005, 12:38
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a JKSniper »

razkent napisal/-a: Debata se je skoncentrirala na ceno, meni pa se ob zgornjem postu pojavljajo naslednja vprašanja:

- kakšno veselje je iskati dviganje na višini 150 m z dvometrskim modelom ? Komaj ga vidiš, ne pa da boš lepo letel. ( po moje bi moral 350 gramski model s speed 400 v 30 sekundah še višje, ampak to naj pove kdo, ki se na to bolj spozna)

- kako lahko na nek model s karbonskim D-boxom in cap-stripsi v letu 2012 sploh obesiš tak šrot, kot je speed 400 ? Upam, da ga bo Graupner končno nehal delat.
Ko sem omenil združenje F5J 400 s FAI v smislu:
- F5j 400 omejitve modela, razen pogona
- F5J FAI način tekmovanja

Kar bi prineslo:
- neskončno lažjo izvedbo tekmovanj F5J FAI + 400 (ker bi lahko leteli skupaj, po enakem sistemu, le na koncu bi razvrstili v dve skupini)
- konec vprašanj o pogonih in ceni pogonov in vse kar je v zvezi z njimi.
- konec razlik o tem kako visoko nekdo pride v tem času in konec tega kako kdo obremenjuje motor, koliko greje akumulatorje, koliko ulafava motorčke...
- vse ostale pozitivne in negativne stvari, ki se trenutno vidijo v F5J FAI.

-------------------------------------------------

Ampak, sem bil popljuvan v smislu da naj se ne oglašam, ker ne hodim na tekme itd. itd.. Seveda, ne hodim, če nimam primernega modela za to. Še lansko leto sem bil na tekmi, pa so se SPET pravila zamenjala, že 5ič v 5ih letih. Kdo bo še sploh to tekmoval? Omejit je treba MODEL (razpon, min. masa, servoti???) in se it na način FAI. S tem se vsi tehnološki napredki izničijo, razen v gradnji modelov, kar pa je tudi en izmed ciljev, ane? Vsi vemo da je po novem brushless+lipo že na isti ceni kot krtačni+lipo, samo da je eno za v modele, drugo pa za v muzej.

LP!
Jure
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
Uporabniški avatar
Zvone
Tekmovalec
Prispevkov: 347
Pridružen: 13 Sep 2006, 16:12
Kraj: Litija

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a Zvone »

Nobenih FAI pravil se ne bomo šli v tej klasi in konec debate. Berem razne stvari o tem kako to kako ono preberite si pravilnik pa boste videli da je kar se tiče pogona in ostalih stvari dobro zastavljeno. Če pa kaj ni se vse zmenimo na tekmi in tudi v osebnih kontaktih.Ne razumem nekaterih ki imajo pomisleke proti motorjem 400.Naredite si model ki bo ustrezal pravilom pridite na tekmovanje pa probajte.Do takrat pa razmišlajte o takih stvareh ki bojo peljale te stvari v bolše vode.Bojo pa še najman 2 tekmi do jeseni! Kaj pa imate proti muzejem.
Zvone!
Borut Talian
Freak
Prispevkov: 914
Pridružen: 02 Dec 2004, 23:38
Kraj: Mlajtinci

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a Borut Talian »

Končno ...

=D>
Drveni
Začetnik
Prispevkov: 9
Pridružen: 13 Jun 2006, 19:56
Kraj: Sisak

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a Drveni »

Poštovani,
i mi smo imali debate ići na brushless, dozvoliti širi raspon elisa, ....
pokazalo se da muzejski primjerci dok se proizvode izravnavaju mogućnosti , kao i financije
počeo sam sa telstarom i riva just modelom dok je motor bio ograničen na 60s
shvatili smo da bi bilo kakav odlazak na motore koji se mogu modificirati bio put u gašenje kategorije jer automatski donosi gomilu skupe elektronike radi raznih limita i provjera
ovako se na motoru vidi bilo kakav trag otvaranja ili nekog podešavanja
može bilo tko od nas tokariti osovinu, staviti kuglični ležaj, iztokariti četkice i kolektor, staviti neodim magnet ali to nije to
sad je domet razraditi motor, podmazati klizni ležaj i to je to
setup za moj model košta 10e ( motor 5E, jamara pro400 ili permax400, graupner se nije baš pokazao kod mene, i 5E hobbyking regler 30A)
imamo samo kontroler ponovnog paljenja motora kojeg sudac pregleda prilikom sljetanja, može se premještati iz modela u model za 5 minuta - košta 100kn ili 15E
i dva serva , ako divljamo tu su dymond d47 ili slični, a pokazali su se i http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=10965

i sad ono pitanje na kraju o takvom setupu na karbon modelu
tvrdim da se od balze može napraviti konkurentan model imam ih 2 ali ih ne koristim zbog grubljih sljetanja i itekako dobro lete, balzov d-box, karbonska izlazna i kepovi od karbonske niti zaljepljeni cakom

ali bit svega na kraju je druženje jer onaj dan proveden u Litiji s onakvim dočekom i ugodnim boravkom - NEPROCJENJIVO

još jednom hvala svima na tome
Karlo Balanč, Drveni, Sisak, Cro
Uporabniški avatar
JKSniper
Dr. Modelar
Prispevkov: 3614
Pridružen: 02 Sep 2005, 12:38
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a JKSniper »

Do takrat pa razmišlajte o takih stvareh ki bojo peljale te stvari v bolše vode.
To počnemo. Zvone, ali sploh poznaš zgodovino F5J 400 v SLO zadnje 5 let?

Bojim se, da če se tekmovanja in pravilnik ne prestavijo pod glavno okrilje slovenske F5J scene, panoga nima prihodnosti. Dokler ni zadeva do te mere uradna, da se v začetku leta izda letni plan tekem ki je objavljen v TIM-u in je spisan in potrjen pravilnik za to leto (ki naj bi veljal še naslednjih par, upoštevajoč tehnološki razvoj opreme in vseh ostalih faktorjev), potem podmladka in novih interesentov ni za pričakovati. Žal je tako.

Še ob popolnih pogojih, kjer je bilo po 5+ tekem letno, novem pravilniku, ki se je skladal z novo tehnologijo in kompletni reklami te panoge, je bilo na začetku leta 15 tekmovalcev, potem pa linearno iz tekme v tekmo manj "do podna" ob koncu leta.
Mislim, da sem nekje zasledil da se tudi pri naših južnih sosedih manjša število rednih tekmovalcev, kjer kolikor vem (ali ni zaslediti) NI neke "velike" kategorije, ki bi odžrla večji del tekmovalcev (kot se je to dogajalo pri nas).

Svaka čast torej tistemu, ki bo uspel F5J 400 oz. F5j ECO ot. 75W oz. "outrunner" oz. F5J-N aka F5J 400 EUROPSKI ZDRUŽIT v kategorijo, zanimivo VSAJ 20 DOMAČIM tekmovalcem.

In za to je potrebno določit NEKAJ vlečnih oslov, ki bodo vložili svoj čas (verjetno tudi nekaj denarja?) v to, da se osnuje kategorija, ki se bo začela NASLENDJE LETO - 2013. Pa še tu je rizik, da potem ne bo tekmovalcev. Ampak brez VODILNIH, ki bodo SODELOVALI z tistim ki pri nas vleče F5J in ČISTO DEFINICIJO IGRE pred začetkom novega leta, NE BO NIČ.

Če je želja ostati pri parih tekmovalcih na tekmi, razpisani kakšen mesec pred izvedbo, brez jamstva po stalnem pravilniku, brez jamstva po naslednjih tekmah in zadostnem številu tekmovalcev in pisanju razpisov tekem, rezultatov tekem, debate o gradnji in pravilniku SKUPAJ v ENI PODTEMI imenovani "Talahka kategorija F5J 400" - potem to povejte in ne bo debat o cenah, ne bo ne butastih idej (posledično tut pametne odpadejo) in pač ne bo fiksne prihodnosti kategorije.

Vsak, ki ga bo vsaj malo mikalo tekmovati v tej disciplini, bo tekmoval v F5J FAI, saj so tam stvari dorečene, zakoličene in kot je treba. TISTI KI ŽELIJO TEKMOVATI, AMPAK NOČEJO V F5J FAI SE BOJIJO KONKURENCE. Žal, mnogi sanjajo o tekmah izpred 5ih let, ko smo/ste vsi bili slabi, so modeli bili slabi in so se dosegali bolj bogi rezultati. Takrat si lahko na tekmo prišel z letečim skropucalom in upal na zmago. Sedaj si zakoličen na zadnje mesto. In ta tekmovalnost je razlog da se stari akterji ne vrnejo. Predlagam torej, da se namesto tekem naredijo mitingi, kjer bo cilj druženje in debata. Kjer je zraven štoparica je TEKMA.

LP!
Jure
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Profesor
Prispevkov: 1973
Pridružen: 12 Dec 2002, 01:00
Kraj: lj
Kontakt:

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a MC GAYVER »

JKSniper napisal/-a:
Vsak, ki ga bo vsaj malo mikalo tekmovati v tej disciplini, bo tekmoval v F5J FAI, saj so tam stvari dorečene, zakoličene in kot je treba. TISTI KI ŽELIJO TEKMOVATI, AMPAK NOČEJO V F5J FAI SE BOJIJO KONKURENCE. Žal, mnogi sanjajo o tekmah izpred 5ih let, ko smo/ste vsi bili slabi, so modeli bili slabi in so se dosegali bolj bogi rezultati. Takrat si lahko na tekmo prišel z letečim skropucalom in upal na zmago. Sedaj si zakoličen na zadnje mesto. In ta tekmovalnost je razlog da se stari akterji ne vrnejo. Predlagam torej, da se namesto tekem naredijo mitingi, kjer bo cilj druženje in debata. Kjer je zraven štoparica je TEKMA.

LP!
Jure
OJOJ sine #-o tale post pa hitro zbriši, da se ne boš blamiral. #-o

Zadnjih 5 let v F5J sceni je najbrž res tako slabo kot govoriš, ampak F5J v SLO se leti od leta 2003
Že davnega 2004 sploh pa 2005 so bili modeli na tekmah na zavidljivem nivoju in tako tudi rezultati, ti takrat še niti letet nisi znal!
So se pa kasneje 2007+ začela pravila čudno spreminjat in zadeva je šla v poden, kjer je tudi sedaj in bo tam tudi ostala, z ali brez FAI nalepke :D bo pa nekaj intuzijastov z rezuzltati mogoče še mednarodnimi!

Nekaj nas ki imamo radi 400 motorček se bomo pa dobivali na travnikih in se šli staro ali novo F5J400 in če bo to všeč več kot 20 ljudem nas bo toliko na tekmi sicer pa manj in bo možno letet več turnusov :jumpjump:

Sploh pa nekako ne razumem, kaj imate FAI tekmovalci toliko za komentirat in pametovat okoli nekaj "čudakov" ki se nekaj gredo z "muzejskimi eksponati" :D

Kot je rekel Zvone mi se bomo to šli in pika.

lp
Uporabniški avatar
JKSniper
Dr. Modelar
Prispevkov: 3614
Pridružen: 02 Sep 2005, 12:38
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a JKSniper »

Nič ne bom brisal in z ničemer se ne blamiram. Nivo letenja je preko let napredoval da si takrat mislat nebi mogel. Da odločajo po 6ih turnusih desetinke, da so leti tabolših tekmovalcev konstantno med 9:56 in 9:58 in pristanek 100, neglede na vreme. Tega včasih ni bilo. Zdaleč ne. Ne pravim da je tu in tam kak rezultat takšen... ampak s tistim načinom letenja, kljub temu da si prvi v tisti konkurenci, si danes zunaj fly-offa.

FAI nalepka nima veze s tem kar govorim. FAI je butasta stvar, ki nam omogoča tekmovanja v tujini in redno plačevanje po 30€ letno za neko butasto licenco. Jaz sem od FAI želel predstavit samo način točkovanja,, merjenje višine in nagrada za tistega ki pojadra iz 50m, bodisi zato, ker mu motor v 30 sec ne potegne višje, bodisi zato, ker je dober. In še 100 drugih razlogov zakaj tako, in zakaj tekme priključit k F5J. Nima veze tu FAI kot EU standardizacija, pač pa samo kot F5J FAI kot kategorija.

Dejstvo je, da je bilo govora o popularizaciji kategorije, o tem kako bi naj bila to kategorija za podmladek, kako naj bi se zadeve oživile. Glede na to, da pa to ni želja vas, ki trenutno letite, ampak želja nas, ki bi v tej kategoriji leteli, ampak ne samo z vami, pač pa še z vsaj 15imi drugimi, je morda res brezplodno predlagati spremembe, ideje in mogoče opogumiti, da se zadeva naredi bolj resna, dostopna drugim.

Mislil sem, da je želja nazaj ožitivi kategorijo in pridobiti tekmovalce, pa sem se motil, zato se umikam s predlogi in komentarji v bodoče.

LP!
Jure
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
mtepod
Začetnik
Prispevkov: 48
Pridružen: 11 Avg 2007, 19:55
Kraj: Litija

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a mtepod »

Žiu!

Sistem po katerem smo leteli v Litiji je čist uredu
LOMI
Razpravljalec
Prispevkov: 142
Pridružen: 21 Avg 2011, 07:57

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a LOMI »

Žiu!

Splošno mmenje v Litiji je bilo, da naj bi se letelo po hrvaških pravilih, že zaradi skupnih tekem in da se izognemo nesporazumom!

Super idejo je dal pa MC GAYVER, ki je predlagal, da bi se glede na pogoje spreminjal čas motorja (20,30,40sec), če se bi večina tekmovalcev strinjalo! Osnova pa je 30 sec!


Ps
:lol: :lol: :lol: hahaha, men je pa ful dobr tega muzejčka žgat, še sploh ko je samogradnja :lol: :lol: :lol: :lol: !
LOMI
Razpravljalec
Prispevkov: 142
Pridružen: 21 Avg 2011, 07:57

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a LOMI »

Žiu še1x!

EJ FAI fantje, konec septembra, začetek oktobra bo še eno prijetno srečanje (bres porodnih težav :oops: :oops: :oops: :lol: ) in ste vsi FAI fantje vljudno vabljeni! Točen datum bo objavljen v kratkem!

PS!

Ej, sam da vas muzejski modeli ne bodo nažgal :lol: :lol: :lol: , al pa tut ne :oops: :oops: :oops: [-X [-X

Kakorkoli, sigurno lahko kakšno prijetno rečemo v živo!

ULTRALAIT, kje se pa skrivaš???
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13475
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: Talahka kategorija F5J 400

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

LOMI napisal/-a:ULTRALAIT, kje se pa skrivaš???
Se ne skrivam. Preberem vse, le vmešavam se ne v debato. Itak ni kaj rečt. Pravila so, pogon je...
Treba je le letet.
Kot sem rekel, do jeseni naredim model in pridem letet, da se spet srečam z modelarji, od katerih sem se veliko naučil.
LP, Mitja
Odgovori

Vrni se na F5J