DS MODEL
Moderator: brejker
DS MODEL
Zdravo;
V nadaljevanju bom na kratko predstavil gradnjo DS modela o kakršnem menim, da je konkurenčen in dovolj enostaven za izdelavo.
Upam, da bo kakemu samograditelju to v vzpodbudo, da se sam loti česa podobnega.
Krilo:
- dvodelno
- korenska globina 200 mm
- razpon 2m
- krilna površina ca 33 dm2
- profil SD2030
- gradnja: stirodur/karbon 163 g/1 mm balsa/163 g karbon
- bajonet bo 25 ali 30 mm širok in 14 mm visok votel karbonski profil z štirimi navpičnimi stenami.
- nosilec 8 mm navpično rezana balsa v do 25 karbon rovingih zgoraj in spodaj
rep:
- križni
- površina smernika 5,3 dm2
- površina višinca 3,2 dm2
- gradnja: stirodur/balsa/90 g karbon
trup:
- "gondola" zvakumirana iz karbonskega štumfa na pozitiv kalup iz stirodurja, oblečenega v rjav selotejp.
- dolžina gondole je 650 mm, od tega je 300 mm nosu.
- palca je karbonska tekaška palica na debelejšem koncu debela 16,5 mm in močna čez glavo.
Predvidena masa letala:
- minimalna okrog 1,7 kg
- največja trdnostno vsaj 4,5 kg, aerodinamično bomo pa videli.
Jutri bom v abrajzi in pivniku zvakumiral trup in bajonet in malce poslikal.
V nadaljevanju bom na kratko predstavil gradnjo DS modela o kakršnem menim, da je konkurenčen in dovolj enostaven za izdelavo.
Upam, da bo kakemu samograditelju to v vzpodbudo, da se sam loti česa podobnega.
Krilo:
- dvodelno
- korenska globina 200 mm
- razpon 2m
- krilna površina ca 33 dm2
- profil SD2030
- gradnja: stirodur/karbon 163 g/1 mm balsa/163 g karbon
- bajonet bo 25 ali 30 mm širok in 14 mm visok votel karbonski profil z štirimi navpičnimi stenami.
- nosilec 8 mm navpično rezana balsa v do 25 karbon rovingih zgoraj in spodaj
rep:
- križni
- površina smernika 5,3 dm2
- površina višinca 3,2 dm2
- gradnja: stirodur/balsa/90 g karbon
trup:
- "gondola" zvakumirana iz karbonskega štumfa na pozitiv kalup iz stirodurja, oblečenega v rjav selotejp.
- dolžina gondole je 650 mm, od tega je 300 mm nosu.
- palca je karbonska tekaška palica na debelejšem koncu debela 16,5 mm in močna čez glavo.
Predvidena masa letala:
- minimalna okrog 1,7 kg
- največja trdnostno vsaj 4,5 kg, aerodinamično bomo pa videli.
Jutri bom v abrajzi in pivniku zvakumiral trup in bajonet in malce poslikal.
lp
Sašo
Sašo
Nimam ustrezne skice, ki bi bila primerna za objavo. Je le en list z nekaj kracami. Osnovni podatki so napisani na vrhu, krilo bo malenkost eliptično z klasičnim in ne winglets zaključkom, V lom bo le na sredini ob bajonetu, flapov ne bo, okrog repa pa še ne vem. V glavi imam križni in V rep, a ne vem za katerega se bom odločil, ko pride čas.
lp
Sašo
Sašo
Pozitiv sem oblekel v:
- dve plasti 163 g stekla
- dva karbonska štumfa
- dobro prepojil z epoxijem
- abrajz tkanino
- 7 plastmi papirnih brisač
- zvakumiral za 24 ur
Abrajzo sem sklenil na "delilni" črti, da sem se izognil morebitnim gubam.
Med oblačenjem z štumfom začnem takole:
- najprej dam direkt na konico dve ali tri krpice karbona in jih dobro prepojim
- nato dam gor prvi štumf , ga prepojim in nastavim tik do konice.
- drugi štumf z majhno gumico zvežem in nategnem čez trup. Zadaj le nežno poravnam ob trupu in vse skupaj močno prepojim, zavijem v abrajzo...
Pri tem trupu mi preostane še:
- brušenje neravnin
- oblačenje v 80 g stekleno tkanino brez vakumiranja
- rahlo brušenje
- kitanje z epoxijem, zgoščenim z aerosilom
- brušenje
- odrez nosu in izdelava ležišča nosu, ki bo snemljiv za lažje vstavljanje svinca
- lakiranje z prozornim avto lakom
@Antej;
Z sredico žal ne bo nič, ker jo grem ravno zdaj z nitro razredčilom stopit iz lupine. Ko bo stopljena bom z dolgimi kleščami prijel za lepilni trak in ga z navijanjem v spiralo celega naenkrat spravil iz lupine.
- dve plasti 163 g stekla
- dva karbonska štumfa
- dobro prepojil z epoxijem
- abrajz tkanino
- 7 plastmi papirnih brisač
- zvakumiral za 24 ur
Abrajzo sem sklenil na "delilni" črti, da sem se izognil morebitnim gubam.
Med oblačenjem z štumfom začnem takole:
- najprej dam direkt na konico dve ali tri krpice karbona in jih dobro prepojim
- nato dam gor prvi štumf , ga prepojim in nastavim tik do konice.
- drugi štumf z majhno gumico zvežem in nategnem čez trup. Zadaj le nežno poravnam ob trupu in vse skupaj močno prepojim, zavijem v abrajzo...
Pri tem trupu mi preostane še:
- brušenje neravnin
- oblačenje v 80 g stekleno tkanino brez vakumiranja
- rahlo brušenje
- kitanje z epoxijem, zgoščenim z aerosilom
- brušenje
- odrez nosu in izdelava ležišča nosu, ki bo snemljiv za lažje vstavljanje svinca
- lakiranje z prozornim avto lakom
@Antej;
Z sredico žal ne bo nič, ker jo grem ravno zdaj z nitro razredčilom stopit iz lupine. Ko bo stopljena bom z dolgimi kleščami prijel za lepilni trak in ga z navijanjem v spiralo celega naenkrat spravil iz lupine.
lp
Sašo
Sašo
@raktivec hvala za nazoren prikaz.
Na zadnji sliki vidim, da tam kjer je navidezna delilna ravnina nastane malo
roba - a stvar odbrusiš (domnevam da bi bila tam potem šibka točka) ali samo pokitaš ?
Če bi naprimer hotel narediti kabino kako bi stvar izvedel ? Si narišeš črto kjer naj bi se trup odpiral potem pa z dovolj majhnim rezkarjem stvar odpreš in kasneje odrezan del uporabiš kot pokrov ?
Kakšna je prednost aerosila proti mikrobalonom ?
Na zadnji sliki vidim, da tam kjer je navidezna delilna ravnina nastane malo
roba - a stvar odbrusiš (domnevam da bi bila tam potem šibka točka) ali samo pokitaš ?
Če bi naprimer hotel narediti kabino kako bi stvar izvedel ? Si narišeš črto kjer naj bi se trup odpiral potem pa z dovolj majhnim rezkarjem stvar odpreš in kasneje odrezan del uporabiš kot pokrov ?
Kakšna je prednost aerosila proti mikrobalonom ?
- ta rob je zelo majhen in je le zunanja tkanina. Odbrusiš ga, pa je. Če bi med vakumiranjem bolj pazil in takoj, ko je malo podtlaka popravil laminat, ter abrajzo, bi bil ta rob le iz epoxija, a sem ga malce usral. Vseeno je ostalo dovolj laminata, da ga ni, ki bi to stisnil v roki.
- kabino? Najbolje je prenehat vakumirat, ko je laminat še malenkost mehak. Pripraviš si vzorčni košček in ko je ta ravno pravi, da ga olfa še reže, plastično deformiraš ga pa ne več, prenehaš z vakumiranjem. Z alkoholnim flumastrom zarišeš kabino, jo izrežeš z malce večjim olfa nožem in vse skupaj pustiš en dan, da se dobro strdi.
Trup moraš od znotraj zbrusit z grobim papirjem, da se bo naslednji laminat bolje prijel. Nato narežeš 160 g steklenko na 30 mm široke trakove in na pvc foliji pripraviš ne preveč moker laminat iz treh takih trakov, ter epoxija. Skupaj z folijo te trakove naneseš na notranjo stran trupa okrog odprtine za okno tako, da gleda okrog 10 mm steklenke ven. Ko se strdi lepo obrežeš in imaš močno ojačan rob, ki je obenem nased za okno. Brez brušenja se zna zgodit, da ne bo prijelo!
Ko končaš daš v peč na temperiranje in dobiš "skalco od trupa".
Prednost aerosila pred mikrobalonom je v tem, da imam prvega vedno na razpolago vsaj en 50 l žakelj, drugega pa nimam.
Za zgoščevanje epoxija, z katerim bi rad kital karbon, ki bo kasneje lakiran z transparentnim lakom je aerosil boljši, ker mikrobaloni bolj pobelijo smolo. Navadno dam not nekaj malega tixija in aerosil, da se lepo vleče pod špahtlom in ostane gladko kot mora biti pri kitanju.
Ko je tak trup grobo obdelan ga je priporočljivo obleči še v eno 50-80 g steklenko, ki jo kasneje obrusiš v gladko, ravno površino. Z to potezo pustiš karbon cel, kar daje moč in tisti lep karbonski globinski videz. Jaz imam vsekakor najraje karbon z obeh strani zaprt v steklo, ker se mi zdi, da ne poči tako hitro kot goli karbon.
Zelo grobo obdelan trup, ki bo finiširan šele, ko bo gotovo krilo in bom lahko zaformal sedež krila.
- kabino? Najbolje je prenehat vakumirat, ko je laminat še malenkost mehak. Pripraviš si vzorčni košček in ko je ta ravno pravi, da ga olfa še reže, plastično deformiraš ga pa ne več, prenehaš z vakumiranjem. Z alkoholnim flumastrom zarišeš kabino, jo izrežeš z malce večjim olfa nožem in vse skupaj pustiš en dan, da se dobro strdi.
Trup moraš od znotraj zbrusit z grobim papirjem, da se bo naslednji laminat bolje prijel. Nato narežeš 160 g steklenko na 30 mm široke trakove in na pvc foliji pripraviš ne preveč moker laminat iz treh takih trakov, ter epoxija. Skupaj z folijo te trakove naneseš na notranjo stran trupa okrog odprtine za okno tako, da gleda okrog 10 mm steklenke ven. Ko se strdi lepo obrežeš in imaš močno ojačan rob, ki je obenem nased za okno. Brez brušenja se zna zgodit, da ne bo prijelo!
Ko končaš daš v peč na temperiranje in dobiš "skalco od trupa".
Prednost aerosila pred mikrobalonom je v tem, da imam prvega vedno na razpolago vsaj en 50 l žakelj, drugega pa nimam.
Za zgoščevanje epoxija, z katerim bi rad kital karbon, ki bo kasneje lakiran z transparentnim lakom je aerosil boljši, ker mikrobaloni bolj pobelijo smolo. Navadno dam not nekaj malega tixija in aerosil, da se lepo vleče pod špahtlom in ostane gladko kot mora biti pri kitanju.
Ko je tak trup grobo obdelan ga je priporočljivo obleči še v eno 50-80 g steklenko, ki jo kasneje obrusiš v gladko, ravno površino. Z to potezo pustiš karbon cel, kar daje moč in tisti lep karbonski globinski videz. Jaz imam vsekakor najraje karbon z obeh strani zaprt v steklo, ker se mi zdi, da ne poči tako hitro kot goli karbon.
Zelo grobo obdelan trup, ki bo finiširan šele, ko bo gotovo krilo in bom lahko zaformal sedež krila.
lp
Sašo
Sašo
@raktivec:
Hvala za konkreten in razumljiv opis gradnje modela. Ga prav z veseljem spremljam.
Imam pa eno vprašanje / idejo. Na spodnji sliki je viden precej velik izrez v trupu pod krili. To vsaj po mojih izkušnjah ni koristno za trdnost trupa.
Morda bi bilo bolje, če bi že pred izdelavo na tem mestu pozitiv iz stirodurja malce pobral - poravnal in s tem pripravil približno ležišče za krila. Izrez bi zato bil lahko manjši - npr. samo za kablovje za servo motorje v krilih. Končno mizico za krilo bi seveda izdelal kasneje točno po konturi že izdelanega krila.
LP, A
Hvala za konkreten in razumljiv opis gradnje modela. Ga prav z veseljem spremljam.
Imam pa eno vprašanje / idejo. Na spodnji sliki je viden precej velik izrez v trupu pod krili. To vsaj po mojih izkušnjah ni koristno za trdnost trupa.
Morda bi bilo bolje, če bi že pred izdelavo na tem mestu pozitiv iz stirodurja malce pobral - poravnal in s tem pripravil približno ležišče za krila. Izrez bi zato bil lahko manjši - npr. samo za kablovje za servo motorje v krilih. Končno mizico za krilo bi seveda izdelal kasneje točno po konturi že izdelanega krila.
LP, A
raktivec napisal/-a:
Zelo grobo obdelan trup, ki bo finiširan šele, ko bo gotovo krilo in bom lahko zaformal sedež krila.
Počakaj, da vidiš konec zgodbe o trupu, ki bo ZELO trden del modela. Tale izrez je problematičen le na prvi pogled. Ko navijem okrog in okrog karbonski roving, zaformam obliko krila in v vse to vdelam matice za krilne vijake, bo tudi tam trup nestisljiv za nas osle.
Če delaš na pozitiv se moraš čim bolj izogibat ostrih robov, ker tkanine ne spraviš okrog vogala. Drug problem je natančna obdelava stirodurja na mestu, kjer je mizica za krilo. Dvomim, da jo je možno dovolj natančno izdelat, da se bo tkanina ravno prav ulegla.
p.s.
Pa še vsaj za 2 kg svinca mora biti prostora pod krilom in v veliko luknjo ga je lažje stlačit.
Če delaš na pozitiv se moraš čim bolj izogibat ostrih robov, ker tkanine ne spraviš okrog vogala. Drug problem je natančna obdelava stirodurja na mestu, kjer je mizica za krilo. Dvomim, da jo je možno dovolj natančno izdelat, da se bo tkanina ravno prav ulegla.
p.s.
Pa še vsaj za 2 kg svinca mora biti prostora pod krilom in v veliko luknjo ga je lažje stlačit.
lp
Sašo
Sašo
Rep je na trupu in je izdelan na osnovi sredice iz stirodurja, preko katerega je diagonalno položena 110 g steklenka, čez 1 mm lahka balsa, nato 93 g diagonalni karbon in še ena 110 g steklenka. Finiš je spodaj transparenten in zgoraj bel avto lak, vmes pa malce copranja za gladko površino.
Navkljub le 6% simetričnemu Naca profilu je izpadlo presenetljivo trdno. Tudi nad trupom in palico se nimam kaj pritoževat in zna prenesti kar hude kamnite pristanke. Konica trupa je nasajena "po starem" na pokončno deščico za montažo servotov, ki sem jo izdelal iz 6 mm vezane plošče in z obeh strani oblekel z 160 g karbonom. (Za vsak slučaj.)
Tak bo cel trup, ko bo končan. Finiš je transparenten avto lak. Podlaga je obdelana po tehnologiji, ki sem jo "ukradel" Rozmanu z njihovega lepega okvirja za gorsko kolo in jo bom za spremembo obdržal zase, žal. Obnese se 100 na uro!
Nadaljevanje sledi, ko pride material.
Navkljub le 6% simetričnemu Naca profilu je izpadlo presenetljivo trdno. Tudi nad trupom in palico se nimam kaj pritoževat in zna prenesti kar hude kamnite pristanke. Konica trupa je nasajena "po starem" na pokončno deščico za montažo servotov, ki sem jo izdelal iz 6 mm vezane plošče in z obeh strani oblekel z 160 g karbonom. (Za vsak slučaj.)
Tak bo cel trup, ko bo končan. Finiš je transparenten avto lak. Podlaga je obdelana po tehnologiji, ki sem jo "ukradel" Rozmanu z njihovega lepega okvirja za gorsko kolo in jo bom za spremembo obdržal zase, žal. Obnese se 100 na uro!
Nadaljevanje sledi, ko pride material.
lp
Sašo
Sašo
Delaš model, odporen za letnje skozi jato vrabcevraktivec napisal/-a:Rep je na trupu in je izdelan na osnovi sredice iz stirodurja, preko katerega je diagonalno položena 110 g steklenka, čez 1 mm lahka balsa, nato 93 g diagonalni karbon in še ena 110 g steklenka. Finiš je spodaj transparenten in zgoraj bel avto lak, vmes pa malce copranja za gladko površino.
Navkljub le 6% simetričnemu
(vsaj po zgradbi repa)
Ma ja, rep je bolj šibak, ker bodo glavno opravila krila z trupom.
Krila bodo (so) iz stirodur sredice, nosilec bo oblečen v karbonski štumf z toliko tex 1600 prameni, kolikir jih bom stlačil v režo z 16x1,5 mm. Mislim, da jih bo med 25 in 30. Računam na to, da bodo rovingi malce "napihnili" balso nad njimi in ko jo zbrusim bo vrhnji laminat "prebil" skoz in združil vse dele krila v eno. Čez pride 110 g diagonalno steklo, 1 mm balsa, 204 g diagonalni karbon vakumiran z abrajzo in pivnikom, da bo lahek, nato bo zelo rahlo obrušen in končno bo čez 80 g diagonalno steklo. Vrhnji plasti bosta iz enega skupnega kosa za spodnji in gornji del, ter le lepo prekriti čez "napadno ivico" krila, da bo sekalo tudi večje vrabce.
Krila bodo (so) iz stirodur sredice, nosilec bo oblečen v karbonski štumf z toliko tex 1600 prameni, kolikir jih bom stlačil v režo z 16x1,5 mm. Mislim, da jih bo med 25 in 30. Računam na to, da bodo rovingi malce "napihnili" balso nad njimi in ko jo zbrusim bo vrhnji laminat "prebil" skoz in združil vse dele krila v eno. Čez pride 110 g diagonalno steklo, 1 mm balsa, 204 g diagonalni karbon vakumiran z abrajzo in pivnikom, da bo lahek, nato bo zelo rahlo obrušen in končno bo čez 80 g diagonalno steklo. Vrhnji plasti bosta iz enega skupnega kosa za spodnji in gornji del, ter le lepo prekriti čez "napadno ivico" krila, da bo sekalo tudi večje vrabce.
lp
Sašo
Sašo
AnteJ napisal/-a:Rep je ravna plata ali ima profil ?
LP!raktivec napisal/-a: Navkljub le 6% simetričnemu Naca profilu je izpadlo presenetljivo trdno.
Jure
Zadnjič spremenil JKSniper, dne 20 Okt 2009, 15:31, skupaj popravljeno 1 krat.
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
80 g, skupaj z trupom 250 g, tlorisa je 4 dm2 in V kot 110o. Trup je dolg 1200 mm in od tega je špice 300 mm. Zadnja palica je iz tekaške palice z 60% ogljika in 40% stekla. Tako razmerje se mi zdi najbolj odporno proti treskam. V kljunu je ravno dovolj prostora za en futabin S3150, nekaj svinca in sprejemnik. Pod krilom bosta dva bajoneta na katera bom natikal svinec, ki ga bo šlo not verjetno vsaj 2 kg.
Vse skupaj je presenetljivo lahko glede na količino tkanin. Verjetno gre to pripisat vakumiranju z abrajzo in debelim slojem brisač.
Vse skupaj je presenetljivo lahko glede na količino tkanin. Verjetno gre to pripisat vakumiranju z abrajzo in debelim slojem brisač.
lp
Sašo
Sašo
Tako sem "navijal" 30 rovingov tex 1600 za nosilec. Najdaljša sta le dva rovinga, nato pa gredo na vsako dolžino po štirje in na eno šest rovingov.
Sredice so pripravljene za plankanje. Jedro nosilca je iz 10 mm balse pod vakumom oblečene v karbonski štumf. Kjer bodo tečaji eleronov je 10 mm balsa.
V korenu je rebro iz dvojnega vitroplasta. Ležišče pritrdilnih vijakov je 5 mm alu cevka okrog katere je navit del rovingov iz nosilca. Kabli za servo motorje gredo ven skozi vitroplast rebro in tudi bajonet je že vlepljen.
Ta zanka jamči dovolj kabla za udobno spajkanje k servo motorjem.
Na koncu sem malce zašlamparil. To bom odrezal, ko bo krilo oplankano.
Tale siromak je dal skozi že stotine vakumiranj. Brez heca stotine!
Od zadnje slike do tu je bilo umazano delo in fotoaparata nisem jemal v roke.
Ogljikova pramena za pasnice sem dobro prepojil z epoksijem in jih položil na ustrezno mesto.
Iz 1 mm balse sem izrezal oplate, jih prepojil z epoksijem in z notranje strani prekril z 110 g steklenko rezano pod kotom 45o. Tam kjer bodo servoti sem dodal še eno cunjo, enako sem storil čez abrajz "šarnir".
V korenu je en trikotnik 110 g steklenke z višino 150 mm in čisto v korenu trak širine 30 mm, skupno torej 330 g stekla, kar bi moralo zadostovati.
Na vrhu paketa je vidna cunja, ki skrbi za enakomerno odtekanje zraka iz cele površine. Brez tega se včasih zgodi, da se vse skupaj nekje zatesni in del vreče je pod slabšim podtlakom.
Kot zaenkrat opažam je dobra stvar pri gradnji DS modelov to, da sploh ni treba varčevat z materialom in je celo priporočljivo malce pretiravat z smolo ter vlakni.
Slaba stran tega je to, da je ves ta dodaten material treba plačat, vendar je delo precej hitrejše od izdelave nekega lahkega krila npr. za F5J, kjer 4/5 časa porabiš za varčevanje z smolo.
Sredice so pripravljene za plankanje. Jedro nosilca je iz 10 mm balse pod vakumom oblečene v karbonski štumf. Kjer bodo tečaji eleronov je 10 mm balsa.
V korenu je rebro iz dvojnega vitroplasta. Ležišče pritrdilnih vijakov je 5 mm alu cevka okrog katere je navit del rovingov iz nosilca. Kabli za servo motorje gredo ven skozi vitroplast rebro in tudi bajonet je že vlepljen.
Ta zanka jamči dovolj kabla za udobno spajkanje k servo motorjem.
Na koncu sem malce zašlamparil. To bom odrezal, ko bo krilo oplankano.
Tale siromak je dal skozi že stotine vakumiranj. Brez heca stotine!
Od zadnje slike do tu je bilo umazano delo in fotoaparata nisem jemal v roke.
Ogljikova pramena za pasnice sem dobro prepojil z epoksijem in jih položil na ustrezno mesto.
Iz 1 mm balse sem izrezal oplate, jih prepojil z epoksijem in z notranje strani prekril z 110 g steklenko rezano pod kotom 45o. Tam kjer bodo servoti sem dodal še eno cunjo, enako sem storil čez abrajz "šarnir".
V korenu je en trikotnik 110 g steklenke z višino 150 mm in čisto v korenu trak širine 30 mm, skupno torej 330 g stekla, kar bi moralo zadostovati.
Na vrhu paketa je vidna cunja, ki skrbi za enakomerno odtekanje zraka iz cele površine. Brez tega se včasih zgodi, da se vse skupaj nekje zatesni in del vreče je pod slabšim podtlakom.
Kot zaenkrat opažam je dobra stvar pri gradnji DS modelov to, da sploh ni treba varčevat z materialom in je celo priporočljivo malce pretiravat z smolo ter vlakni.
Slaba stran tega je to, da je ves ta dodaten material treba plačat, vendar je delo precej hitrejše od izdelave nekega lahkega krila npr. za F5J, kjer 4/5 časa porabiš za varčevanje z smolo.
lp
Sašo
Sašo
Gradnja ti super napreduje.
Si pa kar malo težko predstavljam namenski model za DS brez ogljika v lupini, sploh pri tako betonski višini:
raktivc je napisal:
"sredice iz stirodurja, preko katerega je diagonalno položena 110 g steklenka, čez 1 mm lahka balsa, nato 93 g diagonalni karbon in še ena 110 g steklenka"
Si pa kar malo težko predstavljam namenski model za DS brez ogljika v lupini, sploh pri tako betonski višini:
raktivc je napisal:
"sredice iz stirodurja, preko katerega je diagonalno položena 110 g steklenka, čez 1 mm lahka balsa, nato 93 g diagonalni karbon in še ena 110 g steklenka"
Babooni so ponovno med nami !