Jadranje v Hrastniku
Moderator: AD
-
- Začetnik
- Prispevkov: 24
- Pridružen: 24 Okt 2005, 13:22
- Kraj: Trbovlje
Jadranje v Hrastniku
Zdravo,
Evo zgodbice, da jo delim z vami:
Sem na kupu starih fotografij našel sliko, ki kaže kup otrok na nekem prastarem jadralnem letalu - Salamander. Baje je bil ta Salamander last Trboveljskega aerokluba. (na sliki je datum 1956 leta).
Pa sem se odpravil v muzej povprašat, če vedo kaj o tem. Nikakor niso vedeli ničesar, so pa vedeli nekaj o Aeroklubu Hrastnik!!!! Aeroklub Hrastnik je imel svoje jadralno letalo in so jadrali dol iz Kala. Darko Majcen, ki je zelo pri močeh mi je povedal da so jadrali od:
-Podplanine
-iz vrha
Pristajali pa so pri kapeli v Rajski dolini (na travniku pri smučišču)
Si kdo, ki teren bolj pozna prestavlja to pot?
Lepe pozdrave
S.
Prilagam se sliko Salamanderja.
Evo zgodbice, da jo delim z vami:
Sem na kupu starih fotografij našel sliko, ki kaže kup otrok na nekem prastarem jadralnem letalu - Salamander. Baje je bil ta Salamander last Trboveljskega aerokluba. (na sliki je datum 1956 leta).
Pa sem se odpravil v muzej povprašat, če vedo kaj o tem. Nikakor niso vedeli ničesar, so pa vedeli nekaj o Aeroklubu Hrastnik!!!! Aeroklub Hrastnik je imel svoje jadralno letalo in so jadrali dol iz Kala. Darko Majcen, ki je zelo pri močeh mi je povedal da so jadrali od:
-Podplanine
-iz vrha
Pristajali pa so pri kapeli v Rajski dolini (na travniku pri smučišču)
Si kdo, ki teren bolj pozna prestavlja to pot?
Lepe pozdrave
S.
Prilagam se sliko Salamanderja.
- Priponke
-
- AK_Trbovlje.jpg (54.64 KiB) Pogledano 18271 krat
Na Aero-3 se boš moral pač navaditi, da letalo na amortizerjih niha do 30 cm...
B.B.
B.B.
-
- Začetnik
- Prispevkov: 24
- Pridružen: 24 Okt 2005, 13:22
- Kraj: Trbovlje
Zdravo Mitja,
Jadralno modelarska sekcija v Hrastniku je bila tako dobra, da so iz AK Celje dobili (Šoštaričevega) Vrabca. Potem so ga pa leta 1952 razbili (pristali v skladnico drv), Vrabec se je prelomil in so ga morali vrniti.
Zadnjič sem šel s Super Cubum prečesati celo Zasavje, da bi našel teren, kjer bi se dalo leteti na ''gumico'' po ducat najdenih sem nehal pisati. Ogromno se je letelo na gumico. Tudi iz Mrzlice. Fukjenci.
Opaziš, da na repu piše S-2? Salamander števlika 2?
A je kdo za oživitev gumičarstva v Zasavju?
L.P.
S!
Jadralno modelarska sekcija v Hrastniku je bila tako dobra, da so iz AK Celje dobili (Šoštaričevega) Vrabca. Potem so ga pa leta 1952 razbili (pristali v skladnico drv), Vrabec se je prelomil in so ga morali vrniti.
Zadnjič sem šel s Super Cubum prečesati celo Zasavje, da bi našel teren, kjer bi se dalo leteti na ''gumico'' po ducat najdenih sem nehal pisati. Ogromno se je letelo na gumico. Tudi iz Mrzlice. Fukjenci.
Opaziš, da na repu piše S-2? Salamander števlika 2?
A je kdo za oživitev gumičarstva v Zasavju?
L.P.
S!
Na Aero-3 se boš moral pač navaditi, da letalo na amortizerjih niha do 30 cm...
B.B.
B.B.
To bi sedaj v poplavi padalcev in izumiranju zamajarjev, težko našel dovolj pristašev, saj bi bilo treba narediti eno jadralno letalo, ki bi bilo zmožno gumistarta, ter varnega pristanka na okoliških terenih.Knezov Saso napisal/-a:....
A je kdo za oživitev gumičarstva v Zasavju?
L.P.
S!
Replika vrabca bi bila aerodinamično preslaba za zanimivo letenje, Čavka prezahtevna za izdelavo, tako da bi bila še najboljša varianta, narediti nekaj podobnega kot ima na internetu načrte Mike Sandlin..Goat ali kaj podobnega.
Link: http://home.att.net/~m--sandlin/bug.htm
Zadeva je narejena iz aluminijastih cevi, jeklenih zateg in termoskrčljivega platna...relativno poceni.
Samo težava bi bila prebijati se skozi našo birokracijo, da bi gradnja bila "požegnana"
Na moji domači strani, najdeš tudi eno mojo zamisel o "drsalcu" za vzletanje z gumo:
Link: http://www2.arnes.si/~cetim6/ultrainer1.htm
LP Mitja
-
- Začetnik
- Prispevkov: 24
- Pridružen: 24 Okt 2005, 13:22
- Kraj: Trbovlje
Na razpolago imamo izkušenega mizarja in celotno mizarsko delavnico.
Lahko bi izdelali drsalca (tipa Vrabec), na katerem bi lahko letel vsakdo, ki bi letalo pomagal delati do določene višini in trajanja leta. Sicer je pa tako, da so te jadralce včasih gradili srednješolci z osnovnimi mizarskimi pripomočki, tako da - ni hudič da ga ne bi skupaj spravili.
Pa še sredstva zavaljo tehnične dediščine ni težko dobiti.
Papirji pa res niso problem (URSCL mi je drugi dom - če ne bi bil pilot bi bil pisar). Trenutno se pogajamo koliko lahko letiš, da zakonsko še ne letiš.
Torej, če je kdo v Zasavju, ki bi bil pripravljen delati kakšno uro na teden cca. pol leta, naj se mi javi na e-mail ([email protected]), ali pa GSM (041-499-544).
Vložek je le delo - pivo bo najbrž zastojn. Zakaj bi bila avijacija elitni šport?
Lepo se imejte
S.
Lahko bi izdelali drsalca (tipa Vrabec), na katerem bi lahko letel vsakdo, ki bi letalo pomagal delati do določene višini in trajanja leta. Sicer je pa tako, da so te jadralce včasih gradili srednješolci z osnovnimi mizarskimi pripomočki, tako da - ni hudič da ga ne bi skupaj spravili.
Pa še sredstva zavaljo tehnične dediščine ni težko dobiti.
Papirji pa res niso problem (URSCL mi je drugi dom - če ne bi bil pilot bi bil pisar). Trenutno se pogajamo koliko lahko letiš, da zakonsko še ne letiš.
Torej, če je kdo v Zasavju, ki bi bil pripravljen delati kakšno uro na teden cca. pol leta, naj se mi javi na e-mail ([email protected]), ali pa GSM (041-499-544).
Vložek je le delo - pivo bo najbrž zastojn. Zakaj bi bila avijacija elitni šport?
Lepo se imejte
S.
Na Aero-3 se boš moral pač navaditi, da letalo na amortizerjih niha do 30 cm...
B.B.
B.B.
-
- Začetnik
- Prispevkov: 24
- Pridružen: 24 Okt 2005, 13:22
- Kraj: Trbovlje
Knezov Sašo s svojo ekipo misli resno! Tukaj ni šale
S Kovačevim Alešem sva bila danes na ekskurziji v njihovi delavnici
viewtopic.php?p=125629#125629
Več o njih pa si preberite na strani kluba MINIMA
http://www.aeroklub-minima.si/map.HTM
Fantje imajo vizijo in voljo, pa tudi primeren prostor ter močne sponzorje! Odlična priložnost za vse, ki bi radi od blizu spoznali letala ter sodelovali pri gradnji.
S Kovačevim Alešem sva bila danes na ekskurziji v njihovi delavnici
viewtopic.php?p=125629#125629
Več o njih pa si preberite na strani kluba MINIMA
http://www.aeroklub-minima.si/map.HTM
Fantje imajo vizijo in voljo, pa tudi primeren prostor ter močne sponzorje! Odlična priložnost za vse, ki bi radi od blizu spoznali letala ter sodelovali pri gradnji.
Lep pozdrav,
Aleksej Dolinšek - LMD Kanja Hrastnik
Aleksej Dolinšek - LMD Kanja Hrastnik
-
- Začetnik
- Prispevkov: 24
- Pridružen: 24 Okt 2005, 13:22
- Kraj: Trbovlje
Hvala za obisk in fotostrip.
Vabljeni tudi vsi drugi.
Še enkrat pa poudarjam, da gradnja lesenjač ni kvantna mehanika.
8,5 Mb težek link pove to dejstvo na 141 straneh.
Poznavanje i gradnja jedrilica
http://www.lovrichfamily.com/abgpdf/Poz ... rilica.pdf
Lep pozdrav
Sašo[/url]
Vabljeni tudi vsi drugi.
Še enkrat pa poudarjam, da gradnja lesenjač ni kvantna mehanika.
8,5 Mb težek link pove to dejstvo na 141 straneh.
Poznavanje i gradnja jedrilica
http://www.lovrichfamily.com/abgpdf/Poz ... rilica.pdf
Lep pozdrav
Sašo[/url]
Na Aero-3 se boš moral pač navaditi, da letalo na amortizerjih niha do 30 cm...
B.B.
B.B.
@ Mitja, zakaj naj bi bil tale Alu gumenjaček drsalec bolj aerodinamičen od Vrabca? Je pa sigurno bolj enostaven za izdelavo.
Lahko pa se lotite Rode, težavnostno je nekaj med Vrabcem in Čavko, leti pa prav tako nekaj med Vrabcem in Čavko.
Kar pogumno, gotovo nas je kar nekaj, ki bi radi videli, kako je izgledalo šolanje v času, ko je bilo slovensko športno letalstvo še v plenicah.
Lahko pa se lotite Rode, težavnostno je nekaj med Vrabcem in Čavko, leti pa prav tako nekaj med Vrabcem in Čavko.
Kar pogumno, gotovo nas je kar nekaj, ki bi radi videli, kako je izgledalo šolanje v času, ko je bilo slovensko športno letalstvo še v plenicah.
Pameti je na svetu vedno enaka količina, število ljudi se pa povečuje.
-
- Začetnik
- Prispevkov: 24
- Pridružen: 24 Okt 2005, 13:22
- Kraj: Trbovlje
Ena varianta je pa tudi kakšno visokosposobna lesenjača.
Pod visokosposbno govorimo o finesi cca.30.
Recimo serija Triglav:
http://www.geocities.com/Peter.Petrin/kb5.html
Tukaj bi imeli podporo še tehnično in svetovalno fantov iz Libisa, ki so še precej pri močeh. Zagotovo bi se malo obračale glave na kakšnem stubu.
Mislim, da bi to celo Alešu in Alekseju ustrezalo.
Sašo
P.S.
Aleš, a mi lahko pišeš mail, da te imam zabeleženega. Hvala!
Pod visokosposbno govorimo o finesi cca.30.
Recimo serija Triglav:
http://www.geocities.com/Peter.Petrin/kb5.html
Tukaj bi imeli podporo še tehnično in svetovalno fantov iz Libisa, ki so še precej pri močeh. Zagotovo bi se malo obračale glave na kakšnem stubu.
Mislim, da bi to celo Alešu in Alekseju ustrezalo.
Sašo
P.S.
Aleš, a mi lahko pišeš mail, da te imam zabeleženega. Hvala!
Na Aero-3 se boš moral pač navaditi, da letalo na amortizerjih niha do 30 cm...
B.B.
B.B.
¨crt napisal/-a:@ Mitja, zakaj naj bi bil tale Alu gumenjaček drsalec bolj aerodinamičen od Vrabca? Je pa sigurno bolj enostaven za izdelavo.
Lahko pa se lotite Rode, težavnostno je nekaj med Vrabcem in Čavko, leti pa prav tako nekaj med Vrabcem in Čavko.
Kar pogumno, gotovo nas je kar nekaj, ki bi radi videli, kako je izgledalo šolanje v času, ko je bilo slovensko športno letalstvo še v plenicah.
Tiste dve slike ki sem ju na prvi strani pokazal (Sandlinov Bug&Goat), pa moja ultralahka umotvorba, sta se znašli tam samo zato, ker sem mislil, da Sašo želi pač samo narediti nekega drsalca s katerim bi se zabavali na Mrzlici, kalu ali kakem drugem primernem hribu.
Sedaj vem, da je sašova želja narediti ali restavrirati pravo avtentično zgodovinsko letalo, zato seveda moji predlogi logično odpadejo.
Kar se tiče primerjave Buga ali Vrabca...z vrabcem se je menda dalo narediti nekaj zavojev sem in tja ob bregu, če je zelo zelo pihalo.
Bug ali pa Goat, pa jadrata tudi v termiki...Goat je naredil celo 65 kilometerski prelet.
Vsekakor pa pozdravljam vsako željo ohraniti našo zgodovino in stara letala!
To je pa seveda bolj globoko poslanstvo, kot pa samo izdelava letala, ki bi služilo zgolj za zabavo.
LP Mitja
-
- Začetnik
- Prispevkov: 24
- Pridružen: 24 Okt 2005, 13:22
- Kraj: Trbovlje
Ne gre za to.
Kakršnikoli projekti so dobrodošli.
Naša (nikakor ne samo moja) vizija je namreč izoblikovati ekipo ljudi, ki bo znala graditi in obnavljati letala.
Vse ostalo je posredno.
Zato bi lahlko tudi z letalom, ki bi ga zgradili tudi [u]povsem[/u] svobodno razpolagali.
Lep pozdrav
Sašo
Kakršnikoli projekti so dobrodošli.
Naša (nikakor ne samo moja) vizija je namreč izoblikovati ekipo ljudi, ki bo znala graditi in obnavljati letala.
Vse ostalo je posredno.
Zato bi lahlko tudi z letalom, ki bi ga zgradili tudi [u]povsem[/u] svobodno razpolagali.
Lep pozdrav
Sašo
Na Aero-3 se boš moral pač navaditi, da letalo na amortizerjih niha do 30 cm...
B.B.
B.B.
Lušten film o vzletanju jadralnih letal na bregu s pomočjo gume:
http://www.youtube.com/watch?v=Aji2yMhflh0
LP Mitja
http://www.youtube.com/watch?v=Aji2yMhflh0
LP Mitja
- Priponke
-
- Gumiseilstart.jpg (100.93 KiB) Pogledano 12949 krat