LISA jadralno letalo na elektro pogon
LISA jadralno letalo na elektro pogon
Končno je prvo letalo Lisa, od množice trupov, ki sem jih nabavil na slovaškem, poletelo.
Zgradil ga je kolega Tomi.
Krilo in rep je izdelalo po svojem načrtu.
Včeraj popoldne je bil prvi polet modela in ob tej priliki smo posneli nekaj slik. Žal je bilo že pozno popoldne in sonce se je že skrilo za obzorje, tako, da je bilo časa le za dva preizkusna poleta.
Model leti po pričakovanjih. Potrebuje le še lepo vreme
Tomi se je spet izkazal!
Še nekaj podatkov o modelu:
Razpetina krila 264 cm
Dolžina trupa 127 cm
Površina krila 50,6 dm2
Vitkost krila 13,8
Osnovni profil krila HN serije
Gradnja:
Trup laminat
Krilo in rep klasika; rebra, balza, folija
Krmiljenje:
- motor
- višina
- smer
- krilca
- flapi
Kot kaže, se bo sedaj po tem preizkusu, kar kmalu dokončalo še ene 4 enake modele...
Mitja
Zgradil ga je kolega Tomi.
Krilo in rep je izdelalo po svojem načrtu.
Včeraj popoldne je bil prvi polet modela in ob tej priliki smo posneli nekaj slik. Žal je bilo že pozno popoldne in sonce se je že skrilo za obzorje, tako, da je bilo časa le za dva preizkusna poleta.
Model leti po pričakovanjih. Potrebuje le še lepo vreme
Tomi se je spet izkazal!
Še nekaj podatkov o modelu:
Razpetina krila 264 cm
Dolžina trupa 127 cm
Površina krila 50,6 dm2
Vitkost krila 13,8
Osnovni profil krila HN serije
Gradnja:
Trup laminat
Krilo in rep klasika; rebra, balza, folija
Krmiljenje:
- motor
- višina
- smer
- krilca
- flapi
Kot kaže, se bo sedaj po tem preizkusu, kar kmalu dokončalo še ene 4 enake modele...
Mitja
- Priponke
-
- Sestavljanje letala za prvi preizkus.
- Lisa1.jpg (98.26 KiB) Pogledano 14607 krat
-
- Risba letala
- lisa0.jpg (23.3 KiB) Pogledano 14608 krat
-
- Preverjanje težišča...menda bo...
- lisa2.jpg (69.39 KiB) Pogledano 14599 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 19 Jan 2008, 09:31, skupaj popravljeno 1 krat.
...nato pa letenje....
- Priponke
-
- Ajde miško!!!
- lisa3.jpg (44.91 KiB) Pogledano 14593 krat
-
- En "brisanac" mimo fotoaparata...
(spredaj pod trupom je zalepljen košček svinca, ki smo ga po prvem poletu vzeli stran) - lisa5.jpg (19.4 KiB) Pogledano 14587 krat
- En "brisanac" mimo fotoaparata...
-
- v zraku....
- lisa4.jpg (20.38 KiB) Pogledano 14587 krat
No, Tomi je do sedaj s svojo Liso naletel že kar veliko ur in njegovo navdušenje nad modelom, me je predramilo, da sem pri Ivu K. naročil 5 CNC sredic za krila in rep.
Ker jaz že imam krilo narejeno od lani, sem nabavil samo še "drobovino" in model danes začel sestavljati.
Najprej sem naredil nosilec motorja, ter ga vlepil v prednji del trupa.
Fiksiral sem ga s sekundnim lepilom, nato pa spredaj "zafugiral" z epoksijem.
Ker bom uporabil turbo spiner, sem v nosilcu motorja izrezal ustrezno velike luknje, ki bodo omogočale dotok hladilnega zraka v motor.
Motor je zunajvrteči TR 35-42D, krmilnik 40 Amperski, akumulator pa 3S1P, 3500 mAh, 30C (40C kratkotrajno),
Nato sem izdelal odprtino v sedlu za krilo, da bom imel dostop do servomotorjev za smerno in višinsko krmilo.
Potem sem izdelal nosilec servomotorjev iz topolove vezane plošče.
Uporabil bom digitalne servomotorje 2,2 kgcm.
Nosilec je prava umetnost spraviti na svoje mesto v trupu, a ko pogruntaš kako ga vmes zasukati, gre brez težav.
Dokler ne pritrdim v trupu bovdne za pogon, še ne bom vlepil nosilec servov.
Zatem sem pripravil iz 0,8 mm debele vezane plošče, ploščice, ki bodo služile kot nosilci servomotorjev v krilu. Nanje sem prilepil kocke iz trde balze, med katere bodo ukleščeni servomotorji.
Nosilce bom vlepil v krilo s poliuretanskim lepilom Mitopur E45, ker je notranjost krila stiroporna. Servomotorje bo proti izpadanju držal lepilni trak in pa prekrivna ploščica, ki bo prekrivala luknjo na krilu.
Toliko o gradnji, sedaj pa še kakšna slikca...
Mitja
Ker jaz že imam krilo narejeno od lani, sem nabavil samo še "drobovino" in model danes začel sestavljati.
Najprej sem naredil nosilec motorja, ter ga vlepil v prednji del trupa.
Fiksiral sem ga s sekundnim lepilom, nato pa spredaj "zafugiral" z epoksijem.
Ker bom uporabil turbo spiner, sem v nosilcu motorja izrezal ustrezno velike luknje, ki bodo omogočale dotok hladilnega zraka v motor.
Motor je zunajvrteči TR 35-42D, krmilnik 40 Amperski, akumulator pa 3S1P, 3500 mAh, 30C (40C kratkotrajno),
Nato sem izdelal odprtino v sedlu za krilo, da bom imel dostop do servomotorjev za smerno in višinsko krmilo.
Potem sem izdelal nosilec servomotorjev iz topolove vezane plošče.
Uporabil bom digitalne servomotorje 2,2 kgcm.
Nosilec je prava umetnost spraviti na svoje mesto v trupu, a ko pogruntaš kako ga vmes zasukati, gre brez težav.
Dokler ne pritrdim v trupu bovdne za pogon, še ne bom vlepil nosilec servov.
Zatem sem pripravil iz 0,8 mm debele vezane plošče, ploščice, ki bodo služile kot nosilci servomotorjev v krilu. Nanje sem prilepil kocke iz trde balze, med katere bodo ukleščeni servomotorji.
Nosilce bom vlepil v krilo s poliuretanskim lepilom Mitopur E45, ker je notranjost krila stiroporna. Servomotorje bo proti izpadanju držal lepilni trak in pa prekrivna ploščica, ki bo prekrivala luknjo na krilu.
Toliko o gradnji, sedaj pa še kakšna slikca...
Mitja
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 15 Mar 2008, 19:54, skupaj popravljeno 1 krat.
Ta trup je bil kupljen na Slovaškem pri gospodu, ki je delal trupe tudi za Riva Models.čavka napisal/-a:Tale pa še meni ugaja...bravo mojster
Kupil sem jih ene 7 kosov za kolege, enega pa sem obdržal zase.
To je bilo predlani, če se prav spomnem, ali celo prej...
Meni se zdi smerni stabilizator majčkeno prenizek, a bo že šlo nekako...
LP Mitja
Lep model!
Če prav vidim imaš servomehanizme DS 929MG,pazi ker jih je treba malo predelati da ne boš imel problemov, imel sem dva in oba z isto napako, če ga odpreš in vzameš prvi zobnik dol boš videl serijsko napako!zobnik se lahko obrne na osi,nima nobene zareze ki bi ga držala!
Čisto tako prijatelski nasvet, moja dva sem samo malo obremenil in sta spustila!(hvala bogu še na tleh)
Lp Boštjan
Če prav vidim imaš servomehanizme DS 929MG,pazi ker jih je treba malo predelati da ne boš imel problemov, imel sem dva in oba z isto napako, če ga odpreš in vzameš prvi zobnik dol boš videl serijsko napako!zobnik se lahko obrne na osi,nima nobene zareze ki bi ga držala!
Čisto tako prijatelski nasvet, moja dva sem samo malo obremenil in sta spustila!(hvala bogu še na tleh)
Lp Boštjan
LP Boštjan
Vsako tele ima svoje veselje!
Vsako tele ima svoje veselje!
Vsi ti moji servomotorji so že preizkušeni in nimajo nobene napake.
Me pa zanima, kako si rešil problem zobnika, ki je "zdrsnil" na gredi?
Mi je pa vseeno bolje, da ob prekoračitvi obremenitve crkne "varovala" na gredi, kot pa da motor potegne preveč šroma in bec počepne...pa adijo model v zemljo...
Drugače, pa moji servomotorji v mojih modelih ne trpijo, ker se pri povezavah in njihovi kinematiki potrudim, da rešim najprej vse mehanske probleme in s tem omogočim servomotorjem, da z lahkoto zmorejo svoje delo.
Mitja
Me pa zanima, kako si rešil problem zobnika, ki je "zdrsnil" na gredi?
Mi je pa vseeno bolje, da ob prekoračitvi obremenitve crkne "varovala" na gredi, kot pa da motor potegne preveč šroma in bec počepne...pa adijo model v zemljo...
Drugače, pa moji servomotorji v mojih modelih ne trpijo, ker se pri povezavah in njihovi kinematiki potrudim, da rešim najprej vse mehanske probleme in s tem omogočim servomotorjem, da z lahkoto zmorejo svoje delo.
Mitja
Uporabil sem jih za V rep in doma sta dela bp, povezava brez kakšnih hudih obremenitev, pridem na padino prižgem in enga zabije za 20 stopinj v eno smer, izklopim ponovim nakar ga zabije do konca!
Pridem domov v roke brusni papir 400, mikro kapljica CA nastavitev v nevtralo(0) in to je to!
Če se v zraku zgodi da ti zabije servo za višino ali pa smer v skrajno lego moraš bit res norc da dobiš cel model dol!
Lp Boštjan
Pridem domov v roke brusni papir 400, mikro kapljica CA nastavitev v nevtralo(0) in to je to!
Če se v zraku zgodi da ti zabije servo za višino ali pa smer v skrajno lego moraš bit res norc da dobiš cel model dol!
Lp Boštjan
LP Boštjan
Vsako tele ima svoje veselje!
Vsako tele ima svoje veselje!
Ja, kaj naj rečem? "Shit happens!"Boško napisal/-a:... pridem na padino prižgem in enga zabije za 20 stopinj v eno smer, izklopim ponovim nakar ga zabije do konca!....
No pa pustim ta ugibanja na ob strani in se lotim nadaljevanja gradnje modela.
Danes imam namen napeljati kable v krilo, vlepiti nosilce servov, zlotati konektorje, narediti pokrovčke prek servomotorjev in izdelati ročke pogonov za flape in krilca.
Če bo dan dovolj dolg, bi pa rad vlepil še oba bovdna za smer in višino.
Mitja, lepo je videt, da nekaj nastaja pri tebi! (Je bil že skoraj skrajni čas, da začneš migat)
Kolikor sem pogledal temo, sem opazil, da ima prvi model narejeno krilo klasično iz reber... kako to, da si se ti odločil za drugo varjanto?
Če ni skrivnost, lahko poveš, kateri motor imaš v modelu, ker mislim, da imam doma tudi jaz nekaj podobnega (nekje podoben trup in motor)?
Je mogoče Turnigy 36-42 ali 35-48 velikost?
Kolikor sem pogledal temo, sem opazil, da ima prvi model narejeno krilo klasično iz reber... kako to, da si se ti odločil za drugo varjanto?
Če ni skrivnost, lahko poveš, kateri motor imaš v modelu, ker mislim, da imam doma tudi jaz nekaj podobnega (nekje podoben trup in motor)?
Je mogoče Turnigy 36-42 ali 35-48 velikost?
Imamo originalni načrt za Liso, kot ga je naredil Slovak, vendar je bilo krilo brez flapa in krilc..imelo je samo zračno zavoro.Krist napisal/-a:Mitja, lepo je videt, da nekaj nastaja pri tebi! (Je bil že skoraj skrajni čas, da začneš migat)
Kolikor sem pogledal temo, sem opazil, da ima prvi model narejeno krilo klasično iz reber... kako to, da si se ti odločil za drugo varjanto?
Če ni skrivnost, lahko poveš, kateri motor imaš v modelu, ker mislim, da imam doma tudi jaz nekaj podobnega (nekje podoben trup in motor)?
Je mogoče Turnigy 36-42 ali 35-48 velikost?
Zato je vsak razmišljal v svojo smer in malo spremenil krilo.
Jaz sem narisal ene dve varianti, pa mi nobena ni bila všeč, Tomi, je zrisal nekaj svojega in kot kaže, je kar uspelo. Odločil se je za "klasiko" iz balze, ker jo dobro obvlada.
Ker pa je stiro/balza sendvič tudi enostavna in močna varianta, smo se ostali odločili za to.
Ampak, jaz imam že od predlani krilo za jadralno letalo Manta, zato bom uporabil kar to krilo. Ne ljubi se mi delati krilo za Liso iz "nule".
Narediti moram samo smerno krmilo in višinski rep.
Motor je TURNIGY 35-42D 1000kv, regulator pa TURNIGY Plush 40amp.
Mitja
Pravkar sem vrgel originalna krilca in flape na vago. 160 g!!
Narejena so iz polne balze
Treba bo narediti nova krilca in flape, saj se bo dalo privarčevati skoraj 100 g. Izdelana bodo iz balzovih oplat in letvic.
Enako (letvice in balzova oplata) bosta narejena tudi repa in uške.
Sedlo trupa bo potrebovalo prilagoditev na nov profil krila, zato bom najbrž ta del trupa kar "potapeciral" s trdo balzo in jo potem pokital in pobarval.
Ker sem iz zaloge našel samo en primeren bovden, ga bom uporabil za pogon višine, smer pa bom naredil pul-pul z jekleno pletenico.
Narejena so iz polne balze
Treba bo narediti nova krilca in flape, saj se bo dalo privarčevati skoraj 100 g. Izdelana bodo iz balzovih oplat in letvic.
Enako (letvice in balzova oplata) bosta narejena tudi repa in uške.
Sedlo trupa bo potrebovalo prilagoditev na nov profil krila, zato bom najbrž ta del trupa kar "potapeciral" s trdo balzo in jo potem pokital in pobarval.
Ker sem iz zaloge našel samo en primeren bovden, ga bom uporabil za pogon višine, smer pa bom naredil pul-pul z jekleno pletenico.